oliko tämä nyt sitten kosinta

jeroigejrogijreg

mä oon aina kuvitellut, että naimisiin mennään romanttisesti, mutta meidän "häät" taitaa olla oikea pohjanoteeraus. ollaan siis puhuttu sitoutumisesta, koska kumpikaan ei halua kihloihin vaan suoraan naimisiin. mä oon aina kuvitellut, että mies kosii mua romanttisesti, mutta oma herrani päätti sitten MESESSÄ kysyä, että mitäs jos mentäisiin kesällä naimisiin. no tappoi kyllä fiiliksen aika ruhtinaalisesti. yksi päivä riidellessä se sitten kertoi, ettei toi ollut lopullinen kosinta. nyt pelkään, että tulossa on joku kinderyllätysmunan leikkisormus, tuskin se osaa edes polvistua. voiko kellään olla näin epäromanttista poikaystävää? kai tässä pitää kohta itse kosia sitä jumalauta.

13

1849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttönen...

      On kyllä aika juntti ku mesessä kysyy. Siskolla mies teki ruokaa ja polvistu iha kunnolla. Niin haluan itelleniki tehtävän. Eikä sitä kosintaa pitäis etukäteen ilmottaa niin ku ei siskokaa mitää tienny ennen kui kotiinsa tuli.

    • pikku juttu vain...

      "koska kumpikaan ei halua kihloihin vaan suoraan naimisiin." Tuota kun se nyt ei vain ole käytännössä mahdollista, että menette naimisiin ilman kihlausta. Kihlaus ei ole se sormus eikä myöskään se että päätetään mennä kihloihin, vaan siinä vaiheessa kun sovitte menevänne naimisiin, olette kihloissa.

      • niin...

        kihlaus = LUPAUS AVIOLIITOSTA


      • oejfoigjeoirg
        niin... kirjoitti:

        kihlaus = LUPAUS AVIOLIITOSTA

        ei meillä tunneta kihlausta, ei kyllä periaatteessa seurusteluakaan. on vain avioliitto, olemme nimittäin muslimeja.


      • seurustelette?
        oejfoigjeoirg kirjoitti:

        ei meillä tunneta kihlausta, ei kyllä periaatteessa seurusteluakaan. on vain avioliitto, olemme nimittäin muslimeja.

        Eikös olisi aika luopua muslimisuudesta? ? ?


      • aloittaja
        seurustelette? kirjoitti:

        Eikös olisi aika luopua muslimisuudesta? ? ?

        ei tätä kyllä vanhemmat millään tavalla salli eikä anna meidän tapailla kuin salaa. odotankin tässä sitä, että mies kosisi.


      • ,,,,,,,,,,
        aloittaja kirjoitti:

        ei tätä kyllä vanhemmat millään tavalla salli eikä anna meidän tapailla kuin salaa. odotankin tässä sitä, että mies kosisi.

        Mistä sitten tiedät, että mies on hyvä mies, jos et voi seurustella hänen kanssaan ennen kuin menette naimisiin? Ettei tule otettua sikaa säkissä. Suorastaan järkyttävää, miten uskonto voi kieltää tuollaiset asiat vai kulttuuriko sen kieltää? Suomessahan oli noin sata vuotta sitten niin, ettei voinut asua yhdessä ennen naimisiin menoa, mutta järjettömänä moraalisääntönä on poistunut. Lakina se ei ole koskaan ollut. Yhdessäasumisessa näkee helposti, osaako toinen hoitaa arkea tai miten yleensäkin tulee toimeen toiseen kanssa. Kulttuurikin voi uudistua.


      • aloittaja
        ,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Mistä sitten tiedät, että mies on hyvä mies, jos et voi seurustella hänen kanssaan ennen kuin menette naimisiin? Ettei tule otettua sikaa säkissä. Suorastaan järkyttävää, miten uskonto voi kieltää tuollaiset asiat vai kulttuuriko sen kieltää? Suomessahan oli noin sata vuotta sitten niin, ettei voinut asua yhdessä ennen naimisiin menoa, mutta järjettömänä moraalisääntönä on poistunut. Lakina se ei ole koskaan ollut. Yhdessäasumisessa näkee helposti, osaako toinen hoitaa arkea tai miten yleensäkin tulee toimeen toiseen kanssa. Kulttuurikin voi uudistua.

        itse en voi tälle asialle mitään. vanhemmat sen on päättänyt ja haluaa kasvattaa näin.


    • muuten kadut myöhemmin

      Jos nyt jo riitelette, ei tuollaista tulevaisuutta kannata pedata. Unohda koko äijä. Vellihousu.

    • teennäistä romantiikkaako

      odotat Kauniiden ja Rohkeiden tapaan? Oman mieheni kosinta oli mielestäni romanttisinta ikinä, vaikka tapahtuikin melkein kuvailemallasi tavalla. Soitti päivällä töistä minulle kun itsekin olin töissä ja sanoi "kuule, olen koko aamun ajatellut kuinka paljon sinua rakastan ja ajattelin kysyä menisitkö naimisiin kanssani?" Voiko olla romanttisempaa ja aidompaa kuin se että mies sanoo ajatelleensa minua ja rakkauttaan koko päivän töissä. Jos olisi polvistunut tai piilottanut sormuksen jonkun typerän leivoksen sisään/skumppalasiin, lähinnä olisi ollut surkuhupaisaa.

    • dskdaksdaks

      No ei kyllä kuulosta kovin romanttiselta kosinnalta tuo mesessä kysyminen! Joku vastaaja kertoi puhelinkosinnastaan, no minusta se oli kyllä AIVAN eri juttu. Siinä kuulee edes toisen äänen. Onhan se paljon henkilökohtaisempaa! Entäs, jos olisi tekstari lähetetty!? Ja aloittajalle: ehkä sun pitäis sanoa poikaystävälles, että toivot vähän spesiaalimpaa kosintaa sitten, kun se oikea kosinta tapahtuu. Käske vaikka googlettaa kosinta, niin löytyy ideoita!

    • likkavaan

      pisti kyllä muakin oikein suututtamaan tollanen. Jos mun ukko tekis tollai, niin me riideltäis tosi kauan. Muutenkin toi mun ukko on niin huono olemaan romanttinen joten tuskin turha sellaista odottaa. Sun täytyy kouluttaa sitä miestä ennen kuin nait sen ;)

    • mutta..

      Noi naisten ei tästä maailmasta olevat näkemykset ja odotukset romantiikasta tappavat sen ihan oikean romantiikan. Naiset ovat täysin sokeita ja epäkiitollisia aidolle romantiikalle. Niin se vaan on. No ei kaikki tietenkään, mutta aika monet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe