Rakennin nykyisen taloni 86 ja katolla on palahuopakatto. Valmistajaa en muista. Katto näyttää todella hyväkuntoisela . Minä lie pisin aika jonka se kestää. Onhan siinä muistaakseni kolme huopaa päälekkäin. Kuitenkin naapurit laittaa uutta palahuopakattoa entisen päälle kun heillä on ollut vesivuotoja. Talot rakennettu samana vuonna Olen ajatellut mikä on minun katossa toisin kun se näyttää vielä tosi hyvä kuntoiselta? Oisko ollut useampi kattohuovan valmistaja silloin ja sattunut minulle parempi laatuista huopaa. Toinen on tietenkin kuinka huolella katon aluslaudoitus ja katoristikot on asennettu. Oisko koko rakennus tehty urakalla ja kovalla kiirellä? Voiko palahuopakatto kestää 30 vuotta? Nykyisissä käytetään vissiin lasikuitua ,entisen rätin sijala huovan sisällä. Toivottavasti ei ensi kesänä sada
Palahuopakaton kesto ikä
5
4826
Vastaukset
- se naapuri
säästi, eikä laittanut alus/pohja huopaa ollenkaan.
- on koska
palahuopa on pelkkä koriste hyvän alushuovan päällä. Ja alushuopa kestää helposti 30-40 vuotta jos alla on hyvä ponttilaudoitus. Jos joku noista alla on huono ei palahuopa tilanneta pelasta, kestää vain 10 vuotta.
- katolla
ikää on 30 vuotta, eikä alla ole alushuopaa. Vuotoja ei ole ollut, mutta pieniä paikkauksia olen tehnyt joka vuosi bitumilla. Katto alkaa kyllä olla nyt uusimisiässä ja laitan tietty alushuovan tällä kertaa alle. Itse olen sitä mieltä, että jos vanhaa palakatetta ei pureta pois, uuden palahuovan laitto on rahan tuhlausta.
- Bitumieristäjä
Palahuovan niinkun muidenkin katteiden kestoon vaikuttaa moni tekijä.Asennus, alushuopa,olosuhteet,30v ihan hyvä ikä.Uuden katteen asennus käy myös vanhan päälle.Katso ohjeet:Katepal.fi Hyvää asennus kesää kaikille.
- kannattaa..
Bitumieristäjä kirjoitti:
Palahuovan niinkun muidenkin katteiden kestoon vaikuttaa moni tekijä.Asennus, alushuopa,olosuhteet,30v ihan hyvä ikä.Uuden katteen asennus käy myös vanhan päälle.Katso ohjeet:Katepal.fi Hyvää asennus kesää kaikille.
huoltaa. Hyvin huollettu katto kestää pidempään kuin huoltamaton. Ja puhdistus on tehtävä joka vuosi. Kannattaa kysyä katon hoitoon tarkoitetuista aineista ammattimiehiltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad601128- 42871
- 51641
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että315627Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän114614- 51598
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38595- 93590
- 56554
- 72542