ammattikoulu aikana vaihtoon

Nimetön

Moro! Aloitan syksyllä opinnot automaalarina ja olisin kiinostunut muutamasta seikasta. Onko ketään tällä keskustelu palstalla, joka on lähtenyt ammattikoulusta vaihtoon muuvalle kuin eurooppaan? Esim: Japaniin tai Yhdysvaltoihin? Ja miten olette pääseet?

7

5403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moi01234123

Sehän on ihan sama mistä oppilaitoksesta lähtee, Yläasteeltakin saa lähteä kai, joku kertoi. Eli sinne vaa, usaan, kanadaan, japaniin ja mihin lie ne tarjookaan..

• Kamreee

Mie tein silleen et kun kuulin että mut oli Hyväksytty EF:n kautta Britteihin vuodeksi, menin vaan Opolle sanomaa et joo mie lähen tonne tollon, Moro.. :))
      Ei siinä muu auta kuin kirjoittaa keskeytys lomake vuodeksi .. :p

• tietämätön poika

Siis pääseekö ammattikoulusta vaihto-oppilaaksi Yhdysvaltoihin?

• öffi

Pääsee kunhan vain arvosanat on kohtuu hyviä ja innostusta löytyy :)

• ShadyRain

Itse olin ASSE:n kautta Japanissa vaihdossa ammattikoulun kolmantena vuotena. Ihan sama mikä oppilaitos, kunhan vaan on hoitanut opintonsa tunnollisesti, on rahaa maksaa vaihtarijärjestölle ja on sopivan ikäinen. :) Itse olin vaihatrina 18-19 -vuotiaana. Varmaan tiedätkin, että hakeminen täytyy tehdä viimeistään vuotta ennen lähtöä.

• ^ "Varmaan tiedätkin, että hakeminen täytyy tehdä viimeistään vuotta ennen lähtöä. "

Näin suositellaan, mutta myöhemminkin usein löytyy ns. jämä- ja lisäpaikkoja (ainakin AFS:llä, STS:llä ja YFU:lla löytyi vielä maaliskuussakin syksyn lähtöjä). Itse hain nimittäin vasta helmikuussa ja lähtö on nyt elokuussa. Lisäksi yksi kaverinkaveri haki muakin pari viikkoa myöhemmin. Tietysti olisi parempi mitä aikaisemmin hakee!

• Vaihtari

Nykyään pääsee ammattikoululaiset ihan siinä samassa vaihto-oppilaaksi mitä lukiolaisetkin. Itse olin ammattikoulusta vaihto-oppilaana Japanissa vuoden. Hakemiseen kannata varata aikaa. Itse sain paikan 4kk hakemisen tuloksena ja hermot oli loppuvaiheessa melko riekaleina tuota prosessia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      94
      2563
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      196
      980
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      55
      772
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      682
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      49
      572
    6. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      15
      516
    7. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      49
      503
    8. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      494
    9. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      55
      475
    10. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      40
      464
    Aihe