Renardin toinen kirja

acimlai nen

15

1259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cruiser

      Ja vaikuttaa siltä, että toinen kirja on yhtä hyvä, kuin ensimmäinenkin... :)

      • acimlai nen

        ..myös huumoria kuten se ensimmäinenkin.
        Tämä oli sekä hauska että opettavainen:

        "Buddhalainen munkki menee erääseen Manhattanin hienoista ravintoloista, joka on tunnettu pitkistä, kalliista ja monivaiheisista ateriakokonaisuuksistaan. Istuuduttuaan pöytään munkki sanoo tarjoilijalle: "Haluan yhden, jossa on kaikki." Pian tarjoilija palaa pöytään mukanaan lautanen, jossa on kaikki eilisen tähteet sekaisin. Hätääntyneenä munkkiparka parahtaa tarjoilijalle: "Voisiko tilausta vielä mitenkään muuttaa?" "Muutos tulee sisältä", vastaa tarjoilija."

        (lainattu täältä: http://www.taivaankaari.fi/?p=product&show=sample&id=69)


      • acimlai nen

        Todella hyvä, suosittelen jokaiselle jota IOK kiinnostaa ja joka haluaa ottaa sen vakavasti, siis joka haluaa todella pelastua täältä maailmasta!

        Kirja sisälsi mm.
        -tulevaisuuden ennustuksia (lisää tulevasta ydinterrorismista)
        -huumoria
        -asioita jotka auttavat ymmärtämään mitä Kurssin suorittaminen käytännössä tarkoittaa, esimerkkejä Garyn elämästä ym.
        -juttua Paavalin virheellisistä opeista ja niiden taustasta
        -juttua erilaisista virheistä joita kurssin opiskelijat tekevät, esimerkiksi Artenin virheellinen toiminta tässä nykyisessä elämässä
        Kaikenkaikkiaan kirja on uskollinen IOK:lle ja sen sanoma täsmentää ja selkeyttää IOK:n sanomaa lukijalle.


      • acimlai nen kirjoitti:

        Todella hyvä, suosittelen jokaiselle jota IOK kiinnostaa ja joka haluaa ottaa sen vakavasti, siis joka haluaa todella pelastua täältä maailmasta!

        Kirja sisälsi mm.
        -tulevaisuuden ennustuksia (lisää tulevasta ydinterrorismista)
        -huumoria
        -asioita jotka auttavat ymmärtämään mitä Kurssin suorittaminen käytännössä tarkoittaa, esimerkkejä Garyn elämästä ym.
        -juttua Paavalin virheellisistä opeista ja niiden taustasta
        -juttua erilaisista virheistä joita kurssin opiskelijat tekevät, esimerkiksi Artenin virheellinen toiminta tässä nykyisessä elämässä
        Kaikenkaikkiaan kirja on uskollinen IOK:lle ja sen sanoma täsmentää ja selkeyttää IOK:n sanomaa lukijalle.

        ja olen vasta sivulla 96, mutta hyvältä vaikuttaa.

        Alussa näkyy olevan paljon kertausta, mutta kertaushan on tarpeen. Aina selventää ja syventää asiaa lisää, kun siitä puhutaan eri tavalla kuin aiemmin.

        Alleviivauksia on jo tullut tehtyä paljon, että voisi toisella lukemisella, tai muuten selatessa keskittyä näihin tärkeiksi koettuihin kohtiin enemmän.


      • acimlai nen
        Cruisery kirjoitti:

        ja olen vasta sivulla 96, mutta hyvältä vaikuttaa.

        Alussa näkyy olevan paljon kertausta, mutta kertaushan on tarpeen. Aina selventää ja syventää asiaa lisää, kun siitä puhutaan eri tavalla kuin aiemmin.

        Alleviivauksia on jo tullut tehtyä paljon, että voisi toisella lukemisella, tai muuten selatessa keskittyä näihin tärkeiksi koettuihin kohtiin enemmän.

        Tämä jäi minulle jotenkin epäselväksi kun luin Kuolematon todellisuutesi -kirjan Anteeksiantaminen ja tuomitsemattomuus eivät ilmeisesti ole sama asia, vaikka minä olen niin luullut ja täällä netissäkin niin väittänyt. Mikä niiden ero on? Minusta egon pitäisi harhana hävitä jos sitä ei aktiivisesti tue, eli kun ei haudo mitään katkeruutta ym. Ja kun ego on poissa jäljelle jää vain Jumala. Voisitko sinä tai joku muu auttaa minua ymmärtämään tämän?


      • acimlai nen kirjoitti:

        Tämä jäi minulle jotenkin epäselväksi kun luin Kuolematon todellisuutesi -kirjan Anteeksiantaminen ja tuomitsemattomuus eivät ilmeisesti ole sama asia, vaikka minä olen niin luullut ja täällä netissäkin niin väittänyt. Mikä niiden ero on? Minusta egon pitäisi harhana hävitä jos sitä ei aktiivisesti tue, eli kun ei haudo mitään katkeruutta ym. Ja kun ego on poissa jäljelle jää vain Jumala. Voisitko sinä tai joku muu auttaa minua ymmärtämään tämän?

        En voi kovin syvällä rintaäänellä vielä näistä asioista puhua, kun IOK on vielä kesken ja Renardin toinen kirjakin vasta puolessavälissä.

        Tämänhetkisen ymmärrykseni mukaan kuitenkin koetan olla arvostelematta ja tuomitsematta jotta anteeksiannettavaa ei tulisi lisää. Anteeksiannettavaa riittää pitkäksi aikaa, vaikka tästä hetkestä lähtien pystyisin olemaan täysin tuomitsematta. Mieli tuo tietoisuuteen koko ajan tästä elämästä muistoja, jotka vaativat anteeksiantamista, ja niitä tuntuu riittävän.

        Ja paljonkohan sitä anteeksiantamistyötä olisikaan menneitten elämien puolella. Toivon että nykyisen elämän tapahtumien anteeksiantaminen poistaa samalla menneisyyden painolastistakin jotain, poistaa siis siellä olevia syitä, jotta tässä tai tulevassa elämässä niiden aiheuttamat seuraukset vähenisivät.

        Käsitykseni mukaan siis anteeksiantamisella tehdään koko ajan egoa tekemättömäksi, pienennetään sitä kunnes se on poissa ja tuomitsemattomuudella estetään uusien anteeksiantamistarpeiden syntymistä, eli estetään egon uudelleen suurenemista.


      • Harjoittelija
        acimlai nen kirjoitti:

        Tämä jäi minulle jotenkin epäselväksi kun luin Kuolematon todellisuutesi -kirjan Anteeksiantaminen ja tuomitsemattomuus eivät ilmeisesti ole sama asia, vaikka minä olen niin luullut ja täällä netissäkin niin väittänyt. Mikä niiden ero on? Minusta egon pitäisi harhana hävitä jos sitä ei aktiivisesti tue, eli kun ei haudo mitään katkeruutta ym. Ja kun ego on poissa jäljelle jää vain Jumala. Voisitko sinä tai joku muu auttaa minua ymmärtämään tämän?

        Olisiko tässä näiden sanojen luoma harha.

        Tuomitsemattomuus voisi olla sitä että näen kaverin tekemän "virheen" ja olen tietoinen että sehän on vain virhe jonka minä näen (minun egoni näkee) jolloin minun on helppo olla tuomitsematta, vakka en itse toimisikaan siten kuin näen hänen toimivan.

        Anteeksianto voisi olla sitä että äskeisessä tilanteessa antaisin itselleni anteeksi että näen kaverin tekemän tai oman "virheen" ja annan itselleni anteeksi eli siirrän koko ajatuksen Pyhälle Hengelle joka poistaa eli tekee tekemättömäksi koko ongelman tavalla jota emme -kurssin mukaan- oikeastaan voi ymmärtää.


      • acimla inen
        acimlai nen kirjoitti:

        Todella hyvä, suosittelen jokaiselle jota IOK kiinnostaa ja joka haluaa ottaa sen vakavasti, siis joka haluaa todella pelastua täältä maailmasta!

        Kirja sisälsi mm.
        -tulevaisuuden ennustuksia (lisää tulevasta ydinterrorismista)
        -huumoria
        -asioita jotka auttavat ymmärtämään mitä Kurssin suorittaminen käytännössä tarkoittaa, esimerkkejä Garyn elämästä ym.
        -juttua Paavalin virheellisistä opeista ja niiden taustasta
        -juttua erilaisista virheistä joita kurssin opiskelijat tekevät, esimerkiksi Artenin virheellinen toiminta tässä nykyisessä elämässä
        Kaikenkaikkiaan kirja on uskollinen IOK:lle ja sen sanoma täsmentää ja selkeyttää IOK:n sanomaa lukijalle.

        Minä olin käsittänyt erään asian väärin tässä Renardin toisessa, ja kirjoitin näin:
        "Artenin virheellinen toiminta tässä nykyisessä elämässä"

        Olin luullut että kinesiologiaa harjoittava lääkäri olisi Arten tässä elämässä koska hänestä puhutaan kappaleessa 'Kuka on Arten'? Mutta kun luin sen uudestaan niin huomasin että kyseessä täytyy olla joku toinen.


      • ........
        acimla inen kirjoitti:

        Minä olin käsittänyt erään asian väärin tässä Renardin toisessa, ja kirjoitin näin:
        "Artenin virheellinen toiminta tässä nykyisessä elämässä"

        Olin luullut että kinesiologiaa harjoittava lääkäri olisi Arten tässä elämässä koska hänestä puhutaan kappaleessa 'Kuka on Arten'? Mutta kun luin sen uudestaan niin huomasin että kyseessä täytyy olla joku toinen.

        Gary meni naimisiin tänään 11.7-09 Cindyn kanssa, joka on tulevaisuuden Arten.

        http://www.garyrenard.com/Arten.htm

        kolmas kirjakin näyttää olevan jo tulossa Garylta.


      • kuka?
        acimla inen kirjoitti:

        Minä olin käsittänyt erään asian väärin tässä Renardin toisessa, ja kirjoitin näin:
        "Artenin virheellinen toiminta tässä nykyisessä elämässä"

        Olin luullut että kinesiologiaa harjoittava lääkäri olisi Arten tässä elämässä koska hänestä puhutaan kappaleessa 'Kuka on Arten'? Mutta kun luin sen uudestaan niin huomasin että kyseessä täytyy olla joku toinen.

        kinesiologiaa harjoittava lääkäri Reconnectionin kehittänyt Eric Pearl?


      • oskari olematon
        kuka? kirjoitti:

        kinesiologiaa harjoittava lääkäri Reconnectionin kehittänyt Eric Pearl?

        Kinesiologiaa harjoittava lääkäri on David Hawkins, ei Stephen Hawkins joka taas on kuuluisa tiedemies joka on kirjoittanut esim teoksen Ajan lyhyt historia


      • Gary se oikea
        ........ kirjoitti:

        Gary meni naimisiin tänään 11.7-09 Cindyn kanssa, joka on tulevaisuuden Arten.

        http://www.garyrenard.com/Arten.htm

        kolmas kirjakin näyttää olevan jo tulossa Garylta.

        "Gary meni naimisiin tänään 11.7-09 Cindyn kanssa, joka on tulevaisuuden Arten."

        Voi hyvänen aika. Ihmiset vielä uskoo tähän?? Lisää fantasiaa tulossa Garylta... Hyvin näyttää menevän bisnekset. :D


    • Ei Gary

      Garyn ensimmäinen kirja oli ihan kamala. Humoristinen se kirja kyllä oli, mutta uskottavuus meni jo muutaman sivun luettuani. Tottakai hänelle ilmestyy Jeesuksen opetuslapset. Ketkäpä muutkaan. Naapurin Reiska ei ilmestynyt eikä Peräkylän Paavo. Jos minä haluasin kirjoittaa kirjan joka myy hyvin Amerikassa, niin minulle ilmestyisi Jeesus ja arkkienkeli Mikael. Pari Jeesuksen opetuslasta voisi olla bonuksena sekä Paavali. Sitten vaan sepustelemaan omaa juttua siitä miten asiat todellisuudessa menivätkään, koska Raamatussa kaikki ei ole ihan totta (tämänhän kaikki tietää). Kirja myisi hyvin amerikassa, mutta eipä muslimimaissa. Onneksi koko universumin keskeisemmät jutut on tavalla tai toisella sisällytettynä kristinuskoon, josta Gary kumppaneineen ne loihtii esille.

      Garyn ensimmäisen kirjan alkusivuilla taidettiin mainita, että ei ole tärkeää onko hänen ilmestyksensä totta vai ei. Varmasti Gary tiesi kirjoittavansa fantasiaa hauskoilla sanakäänteillä, jotta kirja myisi paremmin.

      • Harjoittelija

        sekä ole täydesti oma itsesi ja muista myös se että näiden kirjojen mukaan maailmankaikkeus olisi epätäydellinen ilman Sinua.


      • Harjoittelija kirjoitti:

        sekä ole täydesti oma itsesi ja muista myös se että näiden kirjojen mukaan maailmankaikkeus olisi epätäydellinen ilman Sinua.

        Löysin nyt kirjahyllystäni jo 2000-luvun alussa hankkimani kirjan, joka on sinne unohtunut. Eipä silti, IOK:kin oli hyllyssä jo vuodesta 2002, mutta tutustuin siihen vasta näiden Renardin kirjojen innoittamana. Eli huomasin IOK:n arvon vasta sitten. Aiemmin olin vain selaillut sitä saamatta siitä kunnon käsitystä.

        Tämä aiemmin lukematta jäänyt ja nyt uudelleen löytämäni kirja on Burt Hotchkiss´in kirjoittama "Ihmisenä olemisen ja sisäisen kuulemisen käsikirja". Burt Hotchkiss on takakannen tekstin mukaan IOK:n opettaja ja kirja käsittelee IOK:n opetuksia selitettynä, vähän niin kuin Renardin tapaan.

        Kun vasta hiukan selasin sitä, niin se vaikuttaa mielenkiintoiselta. Se on tosiaan kirjoitettu käsikirjamaisesti. Siinä on myös selventäviä piirroksia, esim. syylisyyden lisääntymisestä ja vähenemisestä. Jos haemme syntipukkia negatiivisille tapahtumille lisäämme syyllisyyttämme ja jos taas käsittelemme tapahtuman sisäisen näkemyksen avulla, syyllisyys vähenee.
        Vaikuttaa hyvältä kirjalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe