Ikä 41

_Mauku_

Todellakin. Minä olen 41-vuotias. Omituista tässä on se, että minusta tuntuu kuin olisin edelleen 20-vuotias. Tässä on kai tapahtunut jonkinlainen virhe. Minne vuodet menivät? Saattaa olla, että haluaisin ne takaisin. Täytyy nyt yrittää totutella tähän. Omituista.

17

846

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhurix

takaisin haikailla. Elä tätä päivää. Nämä on hyviä vuosia.

• pääasia on juuri tuo miltä sinusta itsestä tuntuu :=) älä ala miettiä ikää tai alat wanheta tjn :=)

• _Mauku_

Pelottava asia onkin juuri se, että olen onnellinen. Olen onnellinen 41-vuotias. Mitä seuraavaksi? Elämää on takana enemmän kuin sitä on edessä. Kuolema. Minä kuolen. Ihmiset joita rakastan kuolevat. Kaikki kuolevat. Kello käy. En haluaisi, että maailmani kuolee. Tämä kuoleman, menetyksen, kadotuksen pelko on hirveää. Haluaisin elää ikuisesti.

• viestin..
        _Mauku_ kirjoitti:

Pelottava asia onkin juuri se, että olen onnellinen. Olen onnellinen 41-vuotias. Mitä seuraavaksi? Elämää on takana enemmän kuin sitä on edessä. Kuolema. Minä kuolen. Ihmiset joita rakastan kuolevat. Kaikki kuolevat. Kello käy. En haluaisi, että maailmani kuolee. Tämä kuoleman, menetyksen, kadotuksen pelko on hirveää. Haluaisin elää ikuisesti.

Huomasin viestisi ,olen tuolta 50 osastolta ja olen ihmetellyt itse samaa ,kuin sinäkin ! Ei tunnu yhtään siltä,että olen jo 57 v.Tunnen itseni paljon nuoremmaksi vaikka peilistä katsookin ikäiseni ihminen :-)) Onneksi asia on näin päin !

• *!*
        _Mauku_ kirjoitti:

Jokainen ihminen, joka menee läpi olemassaolon, jättää itsestään niin paljon jälkiä, ettei oikeastaan kuole koskaan. (Ruotsalaisen elokuvaohjaajan mukaan.)

• _Mauku_
        *!* kirjoitti:

Jokainen ihminen, joka menee läpi olemassaolon, jättää itsestään niin paljon jälkiä, ettei oikeastaan kuole koskaan. (Ruotsalaisen elokuvaohjaajan mukaan.)

Aivan. kiitokset sinulle & 57-vuotiaalle vastaamisesta. Mutta tätähän tämä nyt sitten on. Me ihmiset olemme avuttomia aikaa vastaan. Kuolemakin tulee aikanaan. Se minua vaivaa, että tämä joskus päättyy. Mutta minkä sille voi... elämä, kaikkine iloineen ja suruineen, haluaisin sen olevan ikuista.

• Putkivalo
        _Mauku_ kirjoitti:

Aivan. kiitokset sinulle & 57-vuotiaalle vastaamisesta. Mutta tätähän tämä nyt sitten on. Me ihmiset olemme avuttomia aikaa vastaan. Kuolemakin tulee aikanaan. Se minua vaivaa, että tämä joskus päättyy. Mutta minkä sille voi... elämä, kaikkine iloineen ja suruineen, haluaisin sen olevan ikuista.

Et kuitenkaan voi asialle mitään (ellet ole tiedemies) (tai voiko nekään) (jos on rahaa?) (nyt lopetan tämän suluissa puhumisen). Aikasi ja matkasi täällä on rajallinen, miksi tehdä siitä ahdistuneen ja surullisen? Kun voit keskittyä tähän päivään ja tehdä siitä mukavan kokemuksen :) Mieti, sitten kun olet 75v ja katselet elämääsi taaksepäin, ajattelet että miten nuori olit silloin 41 vuotiaana!

• sen verran tiedän
        _Mauku_ kirjoitti:

vaikka tiedän vain hyvin vähän niin sen kuitenkin Tiedän. Yhdelle ihmiselle olen sen saanut todistaa. Muille ei niin helppoa.

• _Mauku_
        Putkivalo kirjoitti:

Et kuitenkaan voi asialle mitään (ellet ole tiedemies) (tai voiko nekään) (jos on rahaa?) (nyt lopetan tämän suluissa puhumisen). Aikasi ja matkasi täällä on rajallinen, miksi tehdä siitä ahdistuneen ja surullisen? Kun voit keskittyä tähän päivään ja tehdä siitä mukavan kokemuksen :) Mieti, sitten kun olet 75v ja katselet elämääsi taaksepäin, ajattelet että miten nuori olit silloin 41 vuotiaana!

No niinhän se tietysti on, järjellä ajatellen. Mutta kaikki ihmisen tunteet ja tuntemukset eivät olekaan niin järkeviä. Tietysti joskus teini-iässä ihmiselämä tuntui valtavan pitkältä ja vanhuus oli jossain kaukana kaukana kaukana... nykyisin sitä jo tajuaa, että vuodet vierivät aika äkkiä. Turhaa tällaisia tietysti on ajatella. Tämä on kai keski-iän kriisiä.

• päivänä minäkin mietin omaa ikääni.Hirvittää,että aika kuluu niin nopeasti..Toisaalta pitäisi vain elää päivä kerrallaan..

• iästä...

Täällä taas 57v:as .Nyt huomaa,kuinka on surrut ja murehtinut aikanaan asioita ,mille ei vain voi mitään. Harmittaa etten ole tehnyt joitain asioita,kun en ole uskaltanut aikanaan.Pitäisi vain toteuttaa niin monta haavetta ja tekoa kuin on yleensä mahdollista.Ei kannata "ajatella" liian kauan ja jättää tekemättä ja ajatella ainakaan mitä "muut" sanovat.Kannattaa ELÄÄ kuitenkin niin ettei vahingoita ketään,mutta olisi sitten vanhana mitä muistella !

• KAXWITONEN

todellakin olen nyt itse 25v. ja väli tuntuu, kuin olisin jo seitsenkymppinen ukonrahjus. Niin, ettei sinun kohdallasi ole mikään ihme jos välillä tunntekin itsesi vasta parikymppiskesi.

• on päässyt tapahtumaan

Viimeksi tavatessamme olit itsestäsi huoltapitämätön masentunut yksilö. Suuhygieniasi oli sitä sun tätä, kunnostasi et oikein jaksanut pitää huolta, kaikissa muissa ihmisissä oli kauheasti vikoja vain yksi oli täydellinen, tiedät varmaan kuka. Outojen näytelmäroolisuorituksien vetäjä joka kuvitteli itsestään jotain muuta mitä ei ollut olemassa. Olet vain ottanut uuden roolin itsellesi kykenemättä elää sitä mitä olet oikeasti. Ei siinä mitään omituista ole niinhän olet tehnyt aina.

• KAXWITONEN

Tositan, että olen syntynyt 17.9.1938 Tampereella jos välttämättä tahdot. Et sillai.

• siis eksynyt
        KAXWITONEN kirjoitti:

Tositan, että olen syntynyt 17.9.1938 Tampereella jos välttämättä tahdot. Et sillai.

vääriin ikäryhmiin?

• gg-10

Älä ole yhtään huolissasi iästäsi. Olet oikein hyvän ikäinen. Iällä ei ole mitään merkitystä ellei satu olemaan juusto.

• tiina04

Onko sitä muillakin sama tuntemus?? Luulin olevani ainoa. Johonki ne "hukku" ,ne vuodet, mutta jos ne vaikka viä löytäis takaisin.Ennen vanhainkotia=)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      167
      2096
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2002
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      1409
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      120
      1403
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      455
      1248
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      69
      986
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      881
    8. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      876
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      223
      780
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      354
      759
    Aihe