Eli kuinkas tuon Flight planin saa toimimaan? Ite en tajuu. Ja siis saanko tehtyä niin, että säädän, että lento alkaa helsingistä ja päättyy vaikk ruotsiin, että joku kartta jossa näkyy lentoreitti olisi jossain? Hieman vaikea muuten tietää missäpäin sattuu olemaan ruotsin lentokenttä, tai ruotsi ylipäätänsä, jos ei selvää lentoreittiä saa näkymään mistään?
FSX Flight Plan
3
522
Vastaukset
- no siis
jos ihan pelkkää simulaattoria käytät, niin homma toimii siten että käynnistät simun, menet siihen mistä valitaan lentokoneet ja muut, niin siellä pitäisi olla semmoinen "flightplanner" kohta. Paina sitä, niin siihen aukeaa toinen sivu josta pääset tekemään lentoreitin. Valitse lähtökentäksi, eli siihen ensimmäiseen kohtaan "choose departure location" EFHK, eli helsinki vantaa ja paina OK. Siinä on muitakin vaihtoehtoja joita kannattaa tsekata, mutta ne ovat sellaisia jotka saat kyllä itse selvitettyä joten en mene niihin. Sen verran tuosta sanon että Airport ID on se ICAO koodi joka laitetaan, eli juuri tuo EFHK. Kaupunki kohtaan voit laittaa Helsinki, mutta silloin tulee muitakin vaihtoehtoja siihen alas josta pystyt valitsemaan, eli sinun ei ole mikään pakko tietää sitä kentän ICAO koodia. Tottakai voit lykätä myös lentokentän nimelläkin haun, mutta laita nyt tuo EFHK. Seuraavaksi valitset siltä eka sivulta saapumiskentäksi, eli Destination kentäksi ESSA jolloin päädyt tukholmaan Arlandan kentälle. Paina taas OK jolloin se heittää sinut takaisin ensimmäiselle sivulle. Jos lennolla on hyvä ilma, niin voit valita VFR suunnitelman, eli lennät näkölentosäännöillä, eli toisinsanoen, sinä huolehdit siitä että lennät kenttää kohden ja teet ilmoitukset sun muut ajallaan. Tai, sitten voit valita IFR suunnitelman, eli instrumenttilennon, jolloin voit lentää pimeässä, sumussa tai pilvessä, heh heh. Otetaan vittuuksillaan IFR suunnitelma. Nyt voit valita reitityksen, eli lennätkö joko GPS:n avulla tai radiomajakoita hyväksikäyttäen. Ota se GPS koska noita muita sinun ei kannata vielä ajatella. Nyt painat samalta sivulta Find Route nappia. Pitäisi tulla kartta näkyviin jossa kyseinen reitti on. Nav Log, napista näet reitin arvellun keston se kä reitin etäisyyden ja jos reitti on monimutkainen, niin reittipisteet sekä suunnat seuraavalle pisteelle. Mutta tällä kerralla siinä ei ole kuin kaksi pistettä. Tällä sivulla saat määrättyä lentokorkeuden tai ladattua myös jonkun aiemman suunnitelman jonka haluat lentää. Voit myös tallentaa suunnitelman myöhempää lentoa varten. Napit on melko selviä kuitenkin, eli paina OK. Nyt peli vaatii sinua tallettamaan lentosi, joten voit antaa reitille omanlaisensa nimen tai säilyttää pelin ehdottaman nimen. Sinun on pakko tallettaa reittisi, joten tee nimen kanssa miten tykkäät. Seuraavaksi se kysyy että haluatko että lentokoneesi siirretään reittisi alkupisteeseen. Valitse kyllä koska muuten lähdet lentoon amerikan länsirannikolta. Toisaalta, sinun ei ole pakko valita sitä että siirretäänkö lentokone alkupisteeseen, esimerkiksi jos olet jo lentämässä jostakin ja haluat vain ladata uuden reittisuunnitelman. Valitse kuitenkin se että lento lähtee alkupisteestä.ja paina Yes. Siinä on sulla lentosuunnitelma. Ennen lentoa sanon vielä yhden asian siitä Nav Log napista kun jäi epähuomiossa sanomatta. Kyseisen reitin arvioitu aika riippuu ihan siitä mikä lentokone sinulla on JO valittuna, joten valitse ekaksi lentokone ja vasta sitten mene tekemään sitä suunnitelmaa. Nyt voit valita sitten lentoajan, sillä suunnitelmassa ei sellaisia hienouksia määritellä. Voit myös valita sään tai ottaa esimerkiksi käyttöön reaalielämän sään joka päivittyy kesken lennon. Nyt kun menet lentämään, niin saat sen lentosuunnitelmasi näkyviin GPS:n kautta. Sen saat taas näkyviin Shift 3 näppäintä painamalla. GPS on yksinkertainen käyttää vaikka se näyttääkin monimutkaiselta, mutta sen käyttöön on olemassa simulaattorissa omat ohjeensa, eli lue ne. Plus ja miinus nappi on aika selviä, eli niistä kartta zoomailee. Nyt sinun pitäisi pystyä lentämään. Koska olet tehnyt IFR suunnitelman, niin lennonjohto antaa sinulle suunnat minne pitää lentää, joten et ole aivan hukass taivaalla.
- lentosuunnitelma
Olipas täydellinen vastaus! Mitään ei ainakaan jäänyt epäselväksi, eli kiitos paljon avusta ja hyvää kesää :)
- nytpä minäkin
osaan tehdä sen, se on ollutkin vähän hakusessa. Pitääpä munkin alkaa tutkia tuota juttua. Kokeilin ohjeillasi ja hyvinhän se toimi. Kiitos harvinaisen hyvästä ohjeesta. Jos vielä sitä reittipiste ym. juttua jaksaisit opastaa joskus, niin varmaan moni muukin olisi kiinnostunut. Kiitos jo tähänkin astisista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän361506Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61311- 81247
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11245Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,21218Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p411218Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01204Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11180Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21160Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta11136