Vahingonkorvaus kivusta ja särystä?

mopopoika69

moi! Antakaa neuvoa.. Olin vuonna 1985 mopokolarissa jossa päälleni ajettiin autolla, olin tapahtumaan syytön. Siihen asti olin menestyvä 15v jalkapalloilija ja jääkiekkoilija mm. maajoukkueleirille valittu nuori 15v jalkapallomaalivahti. Turmassa sain avomurtuman sääreeni ja bakteerin onnettomuuspaikalta, bakteerin joka oli kahdesti katkaista jalkani polvesta alespäin, sairaalassa olin 3kk onnettomuuden takia. Vamma aiheutti pohjelihaksen halvaantumisen ja sen seurauksena nilkan toiminta on olematon. Sairaalassa ollessani minulle tehtiin ihonsiirto ja myöhemmin kun sääri ei alkanut luutua myös luunsiirto lonkasta. Vuonna 1988 sain kivusta ja särystä sekä arvista korvausta päälleajan vakuutuksesta. Vuona 1989 nilkkani alemmat nivelet luudutettiin asentovirheen takia ja samalla todettiin ylemmässä nilkkanivelessä nivelrikkoa joka on vaivannut siitä lähtien... Edellämainitun johdosta ainoat mahdollisuudet liikkua ovat kävely ja pyöräily...juoksu ei roikkuvalla, jäykällä nilkalla onnistu...lisäksi pituusero jaloissa on nykyisin 2,5 cm. Nyt miltei 24 vuoden jälkeen kolarista on nilkkaani jälleen leikattu,koska nivelrikko ja asentovirhe ylemmässä nilkkanivelessä vaati toimenpiteitä. Alkuvuoden 2009 aikana olen vakuutusyhtiön kanssa saanut taistella korvauksista (mm junaliput lääkäriin), jotka ovat minulle aiheutuneet nyt käymieni lääkärikäyntien johdosta. Kun mainitsin vakuutusyhtiön virkailijalle joka asioitani siellä käsittelee, että en ole vuoden 1988 jälkeen saanut mitään korvauksia kivuista ja säryistä, niin sen jälkeen ei lähiajan kuluista ole enää tarvinut tapella. Nyt sitten hölmö älysin että vakuutusyhtiö on velvollinen maksamaan korvausta noin 20 vuoden ajalta, minulle aiheutuneista kivuista ja säryistä, sekä arvista joita vamma on aiheuttanut vuoden 1988 jälkeen....olen itse ollut vaan sokaistuna tyytyväinen tilanteeseeni että edes pystyn jollain lailla kävellä omin jaloin. Kivut ja säryt ovat jokapäiväisiä ja nyt myöhemmin on mukaan astunut henkiset kivut siitä kaikesta mitä ei enää ole pystynyt tehdä ja harrastaa... Nyt sitten toivonkin saavani asiallisia vinkkejä miten kannatta edetä, jotta saan minulle kuuluvat korvaukset...kehen otan yhteyttä, en ainakaan vakuutusvirkailijaan...auttakaa ....

2

1234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä vaan

Hei, ainakin lakimieheen kannattaa ottaa yhteyttä. marssijärjestys tämä: - 1985 vanhemmillasi oli varmaan kotivakuutus? Ja siihen oli varmaan jo oikeusturvavakuutus? Kysele vanhemmiltasi asiasta. - Ellei tätä kotivakuutusta ole, selvitä oikeusaputoimistosta, saisitko maksuttoman oikeudenkäynnin asiaasi. Valitse tarkkaan, otatko ammattilaisen vain kahviajuovan oikeusavustajan. Lopputulos on tiedossa, jos valitset huonon lakimiehen. Kun nämä asiat ovat kunnossa, asia on jo aika pitkällä. Pätevä liikennevahinkoihin perehtynyt lakimies joka on tottunut vakuutusyhtiöiden lakimiehiin, selvittää, mitä korvauksia ja mahdollisuuksia sinulla on ja kannattaako lähteä käräjöimään asiassa. Hän kärjäjäoikeuden kautta saa sinulle asiaankuuluvat korvaukset, muut instanssit eivät, siis nämä vakuutusyhtiöiden valituspaikat, kuten liikennevahinko-ja muut hömppälaitokset jotka ovat vakuutusyhtiöiden maksamia. Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Suomen liikennevahinko-asioihin kannattaa perehtyä esim. oikeusturvan ajankuva ja oikeusturvan perikato sivuilta. Samoin vakuutuslääkärit-listaa selaamalla. Tsemppiä!

• mopopoika69

...asiallisista kommenteista ja vinkeistä!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      27
      4995
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      13
      3038
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      14
      1259
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      48
      1129
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      23
      1074
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      138
      914
    7. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      42
      881
    8. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      113
      826
    9. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      804
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      142