Hesarissa oli viime viikolla juttu keittiökoneiden tilaamisesta ulkomaisista nettikaupoista. Radikaali juttu kun ajattelee että kotimaiset kauppiaat ovat aika isoja mainostajia. OK, toimitus ja mainososasto ovat Hesarissa edelleen erillään. Jutussa olevien vinkkien pohjalta kävin vilkaisemassa muutamat saksalaiset nettikaupat. Näkyvät toimittavan Suomeenkin asti joillain edellytyksillä (ei englanninkielisiä sivuja valitettavasti). Rahtihintoja sivuilta ei mm. löydy. Muutamalla ruotsalaisella kaupalla näkyy olevan hyvät hinnat, mutta eivät toimita ulkomaille. Onko palstalaisilla kokemuksia hyvistä ulkomaisista nettikaupoista tällä sektorilla?
Kokemuksia ulkomaisista nettikaupoista?
4
440
Vastaukset
- kokemustaqwreqt
viime vuonna tilasin elektroshop wagnerista keittiön koneet. Hinta ero tuolloin suomeen n. 1000 Eur yhteensä. Suomessa saisi samalla rahalla keskimallit kun saksassa parhaat rahan siirtoon menee monesti viikko. Kaiken kaikkiaan hyvin pelasi Vähän aikaa sitten tilasin medianess.de Pesutornin. kuivari 300 eur halvempi kuin suomessa Pesukoneen ero oli n. 100 Eur. Uutuusmalleissa hintaero valtava. AEG, joita en ostanut, jokin kauppa mainosti huippukoneita -300 eur. samat koneet saksassa puoleen hintaan, taisi olla eroa liki 700 Eur, (alennus mukana) anyway. katso hintavertailu www.idealo.de sivuilta. Siemens (ja bosch) koneissa viimeinen numero muuttuu Suomessa ja giganteissa. yleensä isommaksi. tosin suomen valikoima on aika suppea muutenkin. vapaa kilpailu ei oikein toimi, kiitos kaavoittajien ja osuuskunnassa istuvat kaavoittajat
- ..sitten samoja
koneita jos vain viimeinen nro on eri?
- kuussa kodinkoneet
..sitten samoja kirjoitti:
koneita jos vain viimeinen nro on eri?
E-kodinkoneilta Virosta. Olen ollut todella tyytyväinen, rahti oli halpa ja tuotteet tulivat nopeasti. Suomen kielisiä käyttöohjeita ei ollut mukana, mutta onneksi suurin osa löytyi laitevalmistajan sivuilta.
- Pämmy
Tästä aiheesta on keskusteltu tällä palstalla jo useita kertoja. Minä olen se Pämmy, jonka kokemuksesta Hesarin jutussa kerrottiin. Tilasin lieden Ranskasta ja säästin 600 euroa. Ranskankielen taidosta oli jonkin verran hyötyä, vaikka ei se välttämätöntä ollut. Nyt taloa rakentaessamme aion tilata kaikki Mielen koneet Saksasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122