- Ken aikaisin paneutuu levolle ja aikaisin nousee, tulee rikkaaksi, terveeksi ja ymmärtäväiseksi. /Benjamin Franklin Yksinkertaista ja edelleen viisas neuvo- - osaammeko omassa elämässämme noudattaa?
A I K A I S I N !
28
1028
Vastaukset
- eioletotta...
Tunnen lukuisia typeriä ymmärtämättömiä ihmisiä, jotka menevät nukkumaan ilta yhdeksältä-kymmeneltä ja koikkuvat valveilla jo aamuviideltä-kuudelta. Tyhmiä kuin saappaat!
- illantorkkuja....
aamunvirkkuja, joiden älykkyysosamäärä on parhaimmillaan 56.
- yxitypy evk
Ei me nyt niin tyhmiä olla. Kyllä mun mielestä aamut on parhaita. Koitas herätä vaikka kesällä aikaisin. Se hiljaisuus, ihana kesän tuoksu ilmassa ja lintujen laulu (jos ei sitten asu ihan kaupungilla) :=))
- yksi typy - kaipaan sua
yxitypy evk kirjoitti:
Ei me nyt niin tyhmiä olla. Kyllä mun mielestä aamut on parhaita. Koitas herätä vaikka kesällä aikaisin. Se hiljaisuus, ihana kesän tuoksu ilmassa ja lintujen laulu (jos ei sitten asu ihan kaupungilla) :=))
Pitkäänpiti etsiä saadakseni ketjun johon olet kirjoittanut.
Oletko mökille erakoitunut? - entinen yxitypy
yksi typy - kaipaan sua kirjoitti:
Pitkäänpiti etsiä saadakseni ketjun johon olet kirjoittanut.
Oletko mökille erakoitunut?on tullut melkein erakko. Koti vaan tullut rakkaammaksi. Ei olis uskonut vielä pari kolme vuotta sitten.
Riittää kun käyn jossain marketissa ruokaostoksilla kerran viikossa :=))
Alkaa jo itseenikin huolestuttamaan. Jostain pitäis saada taas virtaa.
Tai..oikeestaan olenhan ollut ainakin jo 10 vuotta illan torkku ja aamun virkku.
Niin..kukas se siellä kaipaileekaan?
- yxitypy evk
menen nukkumaan noin klo 22.00 ja herään aamulla noin 5.30. Onhan näitä sanontoja muitakin: Aamu on iltaa viisaampi. Aikainen lintu se madon nappaa. Aamun torkku illan virkku. Se tapa talon hävittää :=))
kello soittaa yleensä 1:50 joten jos paikkansa pitää tuun vielä rikkaaks, terveeks ja ymmärtäväiseksi?:) Jään oottamaan! Niin tuota; illan nukkumaanmenoajoista en viitti sanoa mittään!
- yxitypy evk
emw34 kirjoitti:
kello soittaa yleensä 1:50 joten jos paikkansa pitää tuun vielä rikkaaks, terveeks ja ymmärtäväiseksi?:) Jään oottamaan! Niin tuota; illan nukkumaanmenoajoista en viitti sanoa mittään!
Sinähän heräät sitten jo yöllä. Miks niin aikasin nouset? Meet varmaan nukkumaan jo ainakin seitsemältä illalla. Tosin vaikka menen sänkyyn jo 22.00, niin huonounisena en nuku kuin 5-6 tuntia. Vähän väliin yöllä kuppasen ylhäällä.
- pashapuhetta
sen kertoo... Sen myönnän että nämä aamulla epänormaaliin aikaan ylöspomppijat ovat tavallisesti varustettuja myös puuhakkuudella, joka yhdistyneenä materialistiseen maailmankatsomukseen aikaan saa koko lailla elinympäristön tärvelemistä ahneesti haalittujen useimmiten täysin tarpeettomien tavaroiden myötä. Ihmisillä on luontainen biorytmi, jota ei ole terveellistä järkyttää. Toiset ovat luonnostaan näitä aamukukkujia, toiset heräävät oikeasti eloon vasta iltapäivällä. Kesäöissä on hienoa kun usva laskeutuu niityille. Hetkeksi linnut vaimenevat, tuulikin tyyntyy. Sitten auringon ensi säteet taas lävähtävät metsän rajasta ja lintujen konsertti räjähtää käyntiin.
- yxitypy evk
pashapuhetta kirjoitti:
sen kertoo... Sen myönnän että nämä aamulla epänormaaliin aikaan ylöspomppijat ovat tavallisesti varustettuja myös puuhakkuudella, joka yhdistyneenä materialistiseen maailmankatsomukseen aikaan saa koko lailla elinympäristön tärvelemistä ahneesti haalittujen useimmiten täysin tarpeettomien tavaroiden myötä. Ihmisillä on luontainen biorytmi, jota ei ole terveellistä järkyttää. Toiset ovat luonnostaan näitä aamukukkujia, toiset heräävät oikeasti eloon vasta iltapäivällä. Kesäöissä on hienoa kun usva laskeutuu niityille. Hetkeksi linnut vaimenevat, tuulikin tyyntyy. Sitten auringon ensi säteet taas lävähtävät metsän rajasta ja lintujen konsertti räjähtää käyntiin.
palstan tasossa on vikana. Mehän ollaan niin kovin tasokasta porukkaa...tai oikeestaan tuossa itse sanoitkin, että se on paskapuhetta :=)) No minä en kyllä ole ainakaan puuhakkuudella varustettu. Laiskottelen, minkä vaan voin. Mitään työtä en osaa vapaapäivinä, enkä loma-aikoina aamulla aloittaa. Kesäyöt ovat kyllä myös ihania, joka jaksaa valvoa :=))
- Herääjät, ovat niitä
pashapuhetta kirjoitti:
Pakkoheräneitä, velvollisuudentuntoisia, lapsia ja aviomiehiä!!! Pakkonukkuja on ÄITI, joka yrittää kovassa kolinassa ja kuiskauksissa saada unta, mutta kun EI. Kun on kaikki 364 päivää pakkonoussut tekemään perheelleen aamiaista, kuinka nyt siis osaisi nukkua! Kidutusta se on, mutta on pysyttävä nukkuvinaan, yksi perheessä tietää kyllä totuuden, se on perheen koira, joka ilmiselvästi vaistoaa... nm. kaikkia ei voi jallittaa 3:) ... lue, tai katso, " läskit silmillä" -äiti
- lehdenjakaja ?
yxitypy evk kirjoitti:
Sinähän heräät sitten jo yöllä. Miks niin aikasin nouset? Meet varmaan nukkumaan jo ainakin seitsemältä illalla. Tosin vaikka menen sänkyyn jo 22.00, niin huonounisena en nuku kuin 5-6 tuntia. Vähän väliin yöllä kuppasen ylhäällä.
Kun olin yövuorossa nukuin aamulla 6.30-12.00 Mikähän torkku-virkku sellainen on? T:karju
- Yxitypy
lehdenjakaja ? kirjoitti:
Kun olin yövuorossa nukuin aamulla 6.30-12.00 Mikähän torkku-virkku sellainen on? T:karju
sitä työn sanelemaa pakkoa. Eikö siinä mennyt unirytmi ihan sekaisin? Olen usein miettinyt, etten pystyis ikinä tekemaan vuorotyötä...tai korkeintaan kaksvuorotyötä.
yxitypy evk kirjoitti:
Yleensä meen nukkumaan ilta yhdeltätoista ja herään normaalisti kolmentunnin jälkeen. Mieluumin siinä käy äkkiseltään 150- 350 lehteä jakamassa, kuin valvoisi tyhjänpanttina kotona. Meen sitte nukkumaan yleensä, kun vaimo lähtee toihinsä väh ennen kuutta. Huomenna en kyllä(taas) kerkeä aamusta pitkään nukkua, kun pitää lähteä käymään Kehä-kolmosen väärällä puolen.
- kyllä sitä
Yxitypy kirjoitti:
sitä työn sanelemaa pakkoa. Eikö siinä mennyt unirytmi ihan sekaisin? Olen usein miettinyt, etten pystyis ikinä tekemaan vuorotyötä...tai korkeintaan kaksvuorotyötä.
elämä ja pää menee sekaisin. Onneksi ei tartte enää toistaiseksi tehdä vuorotyötä. Lama näetsen iski... T:j karju
- sk49
Issäin ol aamu-uninen, äiteen ol iltauninen. Mie raukka tulin molempii.
- Peer G.
- Varahin myllyhyn ja myöhän kirkkohon niin pääsöö aioos pois !
- Aamiainenkin
on täysin ylimainostettu. Etelänmaissa ihmiset eivät aamulla muuta kun kupin maitokahvia hörpäisevät, ehkä patonginpätkän. Suomessa silmät ristissä kannetaan puoli jääkaapillista pöytään. "Terveellinen" aamiainen: sokeria täynnä olevia muroja, nitraattia pursuavaa makkaraa, karmeanmakuisia 5 prosentin juustoja, ties mistä vinkuintiasta rahdattuja omituisennimisiä lastiruumassa värinsä saaneita hedelmänkuvatuksia... Kun voisi heräillä rauhassa ja myöhemmin tehdä kunnollista OIKEAA ruokaa, niin kuin etelänmaissa tehdään. Niissä usein syödään vasta myöhäillalla. Nyt aamusta heti on elimistö epäkunnossa, kun väkisin tungetaan pötsiä täyteen...onhan se niin "terveellistä"! Kun oikeasti
- Heikunkeikku
..että jokaisella on se oma sisäinen kellonsa, ja olisi ihanteellista, mikäli sitä pystyy noudattamaan. Helpostihan sen "kellon" saa sekaisin, jos esim. joutuu aamulla heräämään liian aikaisin tai illalla joutuu valvomaan liian myöhään. Mun nukkumaanmenot vaihtelevat. Koskaan, ikinä en mene sänkyyn ennen kahtatoista. Luen yleensä sängyssä ja sammutan valot 1:30-3, kun valot on sammutettu, hengitän viis kertaa ja nukun jo täyttä häkää. Vajoan suorastaan koomaan. Herään talvisin 51/2-tunnin kuluttua ja näin keväisin ja kesäisin viiden tunnin kuluttua. Tämmönen on mun sisäinen kelloni. Mulle sopii mainiosti, että on semmonen työ, että ei ole Pakko lähteä aamulla töihin ja voin halutessa vaikkapa lukea 4:ään jos en malta lopettaa lukemista.
- Pashaa kaikki
todellakin ulkoapäin sanellut aikajärjestykset. Olen aina ollut virkuimmillani iltapuolella päivää. Minäkin luen öisin sängyssä. Ikävä kyllä usein tuuperrun kirja kädessä ja valot jää palamaan. Yritän päästä siihen ettei näin olisi, sillä sähköntuhlauksen lisäksi luin englannninkielisestä lähteestä, että valossa nukkuminen on suurin syy rintasyöpään.
- Yxitypy
Pashaa kaikki kirjoitti:
todellakin ulkoapäin sanellut aikajärjestykset. Olen aina ollut virkuimmillani iltapuolella päivää. Minäkin luen öisin sängyssä. Ikävä kyllä usein tuuperrun kirja kädessä ja valot jää palamaan. Yritän päästä siihen ettei näin olisi, sillä sähköntuhlauksen lisäksi luin englannninkielisestä lähteestä, että valossa nukkuminen on suurin syy rintasyöpään.
Vai on tuollainenkin tutkimus tehty. Voi pyhä jyssäys sentään. Ethän sä vaan usko siihen? :=)))
- ajastin
Pashaa kaikki kirjoitti:
lamppuusi, säädä siihen sopiva sammumisaika.
- Ei-pashaa
Yxitypy kirjoitti:
Vai on tuollainenkin tutkimus tehty. Voi pyhä jyssäys sentään. Ethän sä vaan usko siihen? :=)))
Elimistön melamiinitasot menevät sekaisin, jos luontainen pimeän ja valon vaihtelu sotkeentuu. Kanoja hoitaneena tiedän että kanaloissa on tarkasti laskettu ajat, mitkä pitää valoa polttaa, että kanat munisivat maksimaalisesti. Valo vaikuttaa myös kanan aivojen seksuaalisuutta sääteleviin elimiin ja sitä kautta munarakkuloiden kehittymiseen. Mikä nyt hieman poikkesi aiheesta, mutta hormonithan vaikuttavat rintarauhasiinkin.
- sammuttajan
ajastin kirjoitti:
lamppuusi, säädä siihen sopiva sammumisaika.
Näin säästän rahaa ja saan hieman vaihtelua öisiin puuhasteluihini.
- mee vannomaan,
sammuttajan kirjoitti:
Näin säästän rahaa ja saan hieman vaihtelua öisiin puuhasteluihini.
mutta sammuttaja voisi varmaan sytyttääkin? ;)
- Meriläinen
töistä kotiin ja huomenna sama homma. Kaks seuraavaa iltaa menen töihin vasta kymmeneksi, ei mahdollista noudattaa. Enkä haluaiskaan kulkea päivästä päivään samaan tahtiin. Ehkä pysyn "köyhänä" ( mitä en ole vaikka ei olisi latin latia taskussa, olen elämästä ja mielikuvituksestani rikas aina). Terveys heittelee, mutta kun elin säännöllistä elämää heitteli enemmän. Ja ymmärtämään olen vasta itseäni oppinut ja sitäkin ettei minua enään käytetä hyväksi.
- susa51
Sulla hyviä asioita. Luulenpa että vähän samat jutut on minullakin. En voi edes elää töiden takia säännöllistä elämää. Mutta, kun oli päivätyö, sekään ei ollut ainoa autuaaksi tekevä asia. Kyllähän niitä pikku kremppoja on, mutta niitä on meillä kaikilla, oisko..
- Meriläinen
susa51 kirjoitti:
Sulla hyviä asioita. Luulenpa että vähän samat jutut on minullakin. En voi edes elää töiden takia säännöllistä elämää. Mutta, kun oli päivätyö, sekään ei ollut ainoa autuaaksi tekevä asia. Kyllähän niitä pikku kremppoja on, mutta niitä on meillä kaikilla, oisko..
tyytyväisempi elämääni kun koskaan. En ikinä tykännyt kun piti elää esim 6.00-14.00 tai 8.00-16.00. Meillä on kuus työtä ja neljä vapaata vaikka se eka vapaa on makuu eli menee pitkälti nukkumiseen ja sinä päivänä olen aina pönttö sekaisin. Mutta kaikkeahan ei voi saada. Tykkään myös kun vapaat on viikolla, elän viikolla paljon enemmän kun viikonloppuisin. ja meneehän kroppa välillä sekaisin mutta kun on nopea kierto niin ei pahasti kuitenkaan. Nukkua osaan sen minkä tarvii jos joskus jää "yöunet" vähälle niin kyllä jossain vaiheessa nukuttaa. Tämä kaikki on mahdollista kun elää ja on yksin jos olis perhe niin vois olla vaikeampaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv242385- 1121987
- 1131637
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421493Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91437Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901045Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120976Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35927Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87925