Valmistujaisjuhla

bana--

Nyt kun kesä lähestyy ja koulut loppuvat, valmistujaisjuhlat käyvät ajankohtaisiksi. Olen itse menossa kyseisenlaisiin juhliin ja mietin onko vastoin jotain etikettiä pukeutua mustaan mekkoon? Asusteiksi tulisi kultainen vyö sekä kultaiset korut. Kengät on sellaiset mustat avokkaat, joissa kultaiset yksityiskohdat. Mekko on puuvillaa ja ulottuu hieman polvien yläpuolelle. Varmaan hankin myös sopivan huivin harteille, vaikka sitä en varmaan ihan koko aikaa ainakaan tule pitämään. Ikää minulla on 18 vuotta, ja juhlat järjestetään valmistuvalle poikaystävälleni. Tiedän kokemuksesta etteivät juhlat tule olemaan "viralliset", sillä hänen veljelläänkään ei olleet. Tulevat olemaan samantapaiset, sillä heidän vanhempansa eivät todellakaan ole mitään "tiukkiksia". Mutta niin kysymys oli, että voinko pukeutua etikettien mukaan mustaan, kun juhlat eivät ole viralliset?

5

2003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etiketin mukaan

      tulevan yloppilaan morsian ehdokkaan pitää ehdottomasti pukeutua vaaleanpuonaiseen mekkoon jossa valkoinen rusetti takana. Mekossa voi olla kukallinen kuosi, mutta kukissa voi olla korkeintaan 7 terälehteä per kukinto. Eikä terälehdet saa olla yli 1.1 milliä pitkiä, mikään marimekkokuosi ei siis tule kyseeseen. Lisäksi kuosin väritys on joko vaalean punainen siten että sävy on vaaleampi kuin mekon pääväri tai sitten vaalean sininen, mutta vain siinä tapauksessa että morsianehdokas on tuntenut ylioppilaan lapsesta ja kuuluu muutenkin perheen lähipiiriin kuin vain seurustelun kautta. Näin on säädetty etiketteihin ylioppilaan morsian ehdokkaan pukeutumisesta ja siitä kannattaa pitää kiinni, tällöin kaikki juhlissa olija tunnistavat sinut ja tietävät että seurustelet ylioppilaan kanssa. Kuvailemasi musta asu kultaisilla asusteilla tulisi ylioppilasjuhlissa kyseeseen mikäli olisit lapseton ylioppilaan äidin sisko tai ylioppilaan äidin äidin sisko.

    • Tuo toinen kirjoitus oli ihan hauska - Alivaltiosihteerin ohjelmaan - mutta kun ajattelen, että sen oli tarkoituksena nolata sinua, niin ajattelin vastata seuraavasti: On paljon hölmömpi ja mauttomampi asia alipukeutua kuin ylipukeutua ja kääntäen - on asiallisempaa vaikka ylipukeutua kuin olla alipukeutuja, jos et ole aivan varma siitä, mitä muilla saattaa päällään olla. Noita alipukeutujia on nykyään tiu tusinassa kun oikein käyttäytyviä ja asiaa ajatelleita on harvassa.

      • ylipukeutuja mokaa

        itsensä helposti jos pukeutuu paremmin kuin illan isäntä! Sillä ei ole väliä jos pukeutuu paremmin kuin muut vieraat, siltä ei voi suomessa edes välttyä ellei mene juhliin alasti, mutta isäntää paremmin ei saisi pukeutua. Siksi on isäntäväeltä huomaavaista pukeutua vähintään tummaan pukuun.


    • eräs vaan

      Asusi kuulostaa hyvin sopivalta valmistujaisiin. Et ole ainakaan alipukeutunut. Kertomasi perusteella asusi kuulostaa todella juhlavalta ja upealta. kultaiset asusteet luultavasti kruunaavat pukesi mukavasti. Mustan käyttöön ei ole mitään estettä, kunhan silmäilet peilistä ettet ole ihan hautajaisista karanneen näköinen. Musta sopii sekä virallisiin, että epävirallisiin tilaisuuksiin. Ainut juhla johon koko musta ei ole sopiva on häät, siellä se tulkitaan vinkiksi että olisit pahoillaan hääparin naimisiin menosta.

      • mustasta

        "Ainut juhla johon koko musta ei ole sopiva on häät, siellä se tulkitaan vinkiksi että olisit pahoillaan hääparin naimisiin menosta." Ja tuostakin on nykyään jo paljon "lipsuttu". Monissa häissä vuosien varrella olen tarkoituksella kiinnittänyt huomiota, onko joku pukeutunut kokomustaan. Ja useimmiten heitä on ollut (kesähäissä harvemmin, mutta voi liittyä lämpimään ja "värikkäämpään" vuodenaikaan paremminkin kuin mustan kieltoon sinänsä).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      88
      6240
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2584
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      29
      2106
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe