Hyvä itkuhälytin?

....

Meillä on itkuhälyttimet, mutta ne ei ole kovin hyvät. Monesti jos on vaunuissa ulkona tyttö nukkunu,niin ite on kuullu sen itkun ja ei itkuhälyttimistä mtn kuulunu! :D Ollaan tässä kohta muuttamassa ja aateltiin uuteen asuntoo laittaa vauva omaan huoneeseen nukkuu.En välttämättä kuule, että vauva itkee toisessa huoneessa ja varsinkaa jos huone on vähän kaukanakin. Niin pitäis varmaan ostaa jotkut hyvät itkuhälyttimet jotka toimii oikeesti tosi hyvin ja ei ole mitkään kamalan kalliit.Jotkut alle 70 e? Onko sellasia ees olemassa vai onko kaikki hyvät kalliita :D Ois kiva kuulla onko teillä mitää kokemuksia hyvistä itkuhälyttimistä? :D

20

4105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että.....

Etkö tiedä, että vauvaa ei saisi laittaa alle 1 vuotiaana omaan huoneeseen? Juuri sen takia, että vanhemmat eivät kuule, jos jotain tapahtuu, esim. puklu. Mikään itkuhälytin ei korvaa vanhemman läsnäoloa. Ja vauvas joutus itkuhälyttimesstä huolimatta aina itkee ja huutaa, kunnes tulisit paikalle. Hän oppii pian siihen, että vain huutamalla hänet huomioidaan. Siinä sitten ravaat pari vuotta hänen huoneessaan keskellä yötä, koska hänen perusturvallisuus järkkyy ja joutuu itkee.

• hälyhäly

Ikean vehje on halpa ja ihan hyvä. Siinä ei ole mitään hienouksia, mutta ei me ole niitä kaivattu. Käytetään lähinnä parvekeunilla.

• alkuperäinen kirj.

En tiennyt itse asiassa. en ole ikinä kuullutkaan! olenko sitten huono ja paska äiti kun edes kuvittelen laittavani lapseni toiseen huoneeseen nukkumaan :( mutta olen kyllä monesti kuullut, että alle vuoden ikäinen on laitettu jo omaan huoneeseen nukkumaan. Ja vaikka nyt meillä nukkuu samassa huoneessa,niin en luultavasti edes heräis siihen että puklaa,kun just ja just herään siihen kun hän aamulla herää. Ja harvoin tyttö puklaakin.

• huono äiti
        alkuperäinen kirj. kirjoitti:

En tiennyt itse asiassa. en ole ikinä kuullutkaan! olenko sitten huono ja paska äiti kun edes kuvittelen laittavani lapseni toiseen huoneeseen nukkumaan :( mutta olen kyllä monesti kuullut, että alle vuoden ikäinen on laitettu jo omaan huoneeseen nukkumaan. Ja vaikka nyt meillä nukkuu samassa huoneessa,niin en luultavasti edes heräis siihen että puklaa,kun just ja just herään siihen kun hän aamulla herää. Ja harvoin tyttö puklaakin.

Täällä vaan aina jaksaa joku syyllistää muiden tekemisiä, kun ei ole elämässään muuta. Mitä helvettiä ne superäidit täällä oikeen jaksaa vahdata. Menisivät upottamaan kakaransa pumpuliin ja syöttämään niille pullamössöä! Joskus on helpompi jokaisen jaksamisen kannalta laittaa vauva nukkumaan toiseen huoneseen. Oma vauvani nukkuu samassa huoneessa ja herätessään itku alkaa heti, jos en ole vieressä. Olen kai sitten niitä äitejä jotka tämän vuoksi juoksee joka yö lapsen luona siirrettyäni hänet joskus omaan huoneeseensa mutta en voi olla vahtimassakaan koko aikaa, koska pienokainen oikein herää. Kunpa jokaisella olisi täälläkin "oikeus" tehdä niin kuin omalle perheelle parhaaksi näkee ilman että kukaan ennättää tulla nimettömänä syyllistämään!!

• on..

philipsi, hyvin on pelittänyt.. Vähän on vanhempaa mallia, mutta uskoisin että laadultaan on ne uudemmat yhtä hyviä, ellei parempia. Nappaa äänet tosi hyvin. Ulkona kun nukkui niin naapurin muijien keskustelu kuului kuin vieressä olisi pölöttänyt.. Ja muijat olivat kyllä monen metrin päässä hälyttimestä! Niin ja omani löysin kirpparilta, joten sieltä kannattaa etsiä ainakin ensin! Ja koska et kysynyt mielipidettä vauvan nukuttamiseen eri huoneessa, en myöskään sitä rupea kommentoimaan! Asiahan ei minulle kuulu.. niin kun ei pitäisi kuulua kenellekään muullekkaan, varsinkaan kun siitä asiasta ei aloittaja kysy!!! Sen verran voin sanoa, että minä en meinaa aina havahtua siihenkään kun meidän taapero kitisee yöllä.. ja siis nukkuu samassa huoneessa. Enpä varmaan kuulisi jos pulauttaisi.. Täytyy ostaa varmaan taaperolle oma megafoni, että sikeäuninen äitikin herää heti!

• myös tyytyväinen

mainostampa minäkin Philipsiä :)on herkkä ja toimii.

• -b-b-b-b-b-

Mainostetaas kans. Eli Phillipsin karvalakkimalli on käytössä ja hyvin toimii. Kuuluu autokatoksestakin vaikka on tiiliseinä välissä. Malli on tuollainen kuin Philips SCD470 gigantin hinta näkyis olevan 39€. Ainoa huonopuoli on että itse ei pysty puhumaan sen kautta vauvalle :) Voisi nimittäin aloittaa tyynnyttelyn jo matkalla.

• itselleni

Toisaalta onhan se tietysti ihan hyväkin, että vauva ei kuule kaikkea mitä vanhemmat silläaikaa puuhailevat, kun itse nukkuu päikkäreitä :D

• lue tämä

• kotti
        lue tämä kirjoitti:

http://www.hernekeppi.fi/hernekeppi/hk3/perhepeti.shtml

meillä on kans tuo philipsin perusversio, missä on kaks eri kanavaa, hinta on alle tuon 70 ekeä (kauheen erihinnoilla löytyy eri kaupoista), omat ostettiin kirppikseltä...hyvin kuuluu äänet, molemmat saa toimimaan paristoilla tai verkkovirralla.. Mut ei voi ku ihmetellä mikä ihme tarve ihmisillä on sekaantua muiden asioihin ja tulla kertomaan mielipiteensä asiasta, josta ei todellakaan ole kysytty. Meillä vauva nukkunut melkein alusta lähtien omassa huoneessa,mut itkareita ei olla siellä tarvittu ( huone on meitä vastapäätä ja matkaa n.pari metriä) nyt muutto isompaan asuntoon ja voipi olla ey siellä sit tulee itkuhälyttimiä käytettyä,oman mielenrauhan vuoksi :)

• alkuperäinen kirj.
        kotti kirjoitti:

meillä on kans tuo philipsin perusversio, missä on kaks eri kanavaa, hinta on alle tuon 70 ekeä (kauheen erihinnoilla löytyy eri kaupoista), omat ostettiin kirppikseltä...hyvin kuuluu äänet, molemmat saa toimimaan paristoilla tai verkkovirralla.. Mut ei voi ku ihmetellä mikä ihme tarve ihmisillä on sekaantua muiden asioihin ja tulla kertomaan mielipiteensä asiasta, josta ei todellakaan ole kysytty. Meillä vauva nukkunut melkein alusta lähtien omassa huoneessa,mut itkareita ei olla siellä tarvittu ( huone on meitä vastapäätä ja matkaa n.pari metriä) nyt muutto isompaan asuntoon ja voipi olla ey siellä sit tulee itkuhälyttimiä käytettyä,oman mielenrauhan vuoksi :)

Meillä oli jossain vaiheessa silleen,kun tyttö heräs niin yöllä aloin imettää ja menin makuulteen imettämäään. Sitte yleensä nukahin siihen. Vauvakin tottu sitte siihen,että nukkuu vieressä.. aamulla sitte jossain vaiheessa kun tyttö aina välillä heräs,niin olin NIIN väsynyt että unen pöpperössä aina laitoin vain tissin tytön suuhun. Ja monet monet kerrat tyttö ölisi mun vieressä kun hereillä oli ja saatoin taas unisena yrittää imettää,mutta (kun mulla ei muutenkaa kamalasti tule sitä maitoa,niin se jossain vaiheessa aamulla loppuu..korvikkeella ja imetyksellä mennään) eihän sieltä mtn tullut ja monesti unissaan oon jotenkin liikkunu,että on tissi irronu. Tyttö jatkaa ölinää ja on saattanut itkeäkki,mutta enhän minä herää koska oon niin väsynyt ja unen pöpperössä vaan laittanu tissin suuhun, vaikka sieltä mtn välttämättä tule!! Niin nyt kun olen muuttanut tämän koko asian toisin päin,että hän nukkuu omassa sängyssä ja aamulla kun tyttö herää (ei enää herää yöllä kuten ennen) niin annan korviketta. Sen jälkeenkin hän alkaa nukkuu taas pariksi tunniksi. Niin tällä menetelmällä ON LAPSELLA PAREMPI OLLA JA MINULLA KOSKA SAAN NUKUTTUA,NIIN SAA VAUVAKIN RUOKAA!!! vittu että alkaa ärsyttämään tuollaset ihmiset jotka tulee selittämään perhepedistä, vaikka en siitä mitään ole kysynyt eikä he mtn meidän elämäntilanteesta tiedä! :D siis ihan kyllä huvittaaki samalla. Ja oisin voinu jättää sanomatta nämäkin asiat,koska enhän minä teiltä siitä mtn edes kysynyt,eikä muutenkaan asia teille kuulu. Niin ja en ole IKINÄ kuullutkaan siitä,että ei saisi alle vuoden ikäisenä olla omassa huoneessa nukkumassa,koska niin monilta oon kuullu että on laittanu jo alle vuoden ikäisenä omaan huoneeseen nukkumaan. en tiedä mistä oot tuon jutun repässyt. Voihan siinä olla perääkin.. Eikä meidän lapsi edes puklaile kun todella harvoin.:S kaipa olen sitten niin paska äiti kun en edes tuollaista asiaa tiennyt ja lastani nukuta vieressäni... :( Ja kiitos kaikille jotka vastasivat noista itkuhälyttimistä... Phillips se taitaa olla sitten,joka ostetaan :))

• muistetaan
        alkuperäinen kirj. kirjoitti:

Meillä oli jossain vaiheessa silleen,kun tyttö heräs niin yöllä aloin imettää ja menin makuulteen imettämäään. Sitte yleensä nukahin siihen. Vauvakin tottu sitte siihen,että nukkuu vieressä.. aamulla sitte jossain vaiheessa kun tyttö aina välillä heräs,niin olin NIIN väsynyt että unen pöpperössä aina laitoin vain tissin tytön suuhun. Ja monet monet kerrat tyttö ölisi mun vieressä kun hereillä oli ja saatoin taas unisena yrittää imettää,mutta (kun mulla ei muutenkaa kamalasti tule sitä maitoa,niin se jossain vaiheessa aamulla loppuu..korvikkeella ja imetyksellä mennään) eihän sieltä mtn tullut ja monesti unissaan oon jotenkin liikkunu,että on tissi irronu. Tyttö jatkaa ölinää ja on saattanut itkeäkki,mutta enhän minä herää koska oon niin väsynyt ja unen pöpperössä vaan laittanu tissin suuhun, vaikka sieltä mtn välttämättä tule!! Niin nyt kun olen muuttanut tämän koko asian toisin päin,että hän nukkuu omassa sängyssä ja aamulla kun tyttö herää (ei enää herää yöllä kuten ennen) niin annan korviketta. Sen jälkeenkin hän alkaa nukkuu taas pariksi tunniksi. Niin tällä menetelmällä ON LAPSELLA PAREMPI OLLA JA MINULLA KOSKA SAAN NUKUTTUA,NIIN SAA VAUVAKIN RUOKAA!!! vittu että alkaa ärsyttämään tuollaset ihmiset jotka tulee selittämään perhepedistä, vaikka en siitä mitään ole kysynyt eikä he mtn meidän elämäntilanteesta tiedä! :D siis ihan kyllä huvittaaki samalla. Ja oisin voinu jättää sanomatta nämäkin asiat,koska enhän minä teiltä siitä mtn edes kysynyt,eikä muutenkaan asia teille kuulu. Niin ja en ole IKINÄ kuullutkaan siitä,että ei saisi alle vuoden ikäisenä olla omassa huoneessa nukkumassa,koska niin monilta oon kuullu että on laittanu jo alle vuoden ikäisenä omaan huoneeseen nukkumaan. en tiedä mistä oot tuon jutun repässyt. Voihan siinä olla perääkin.. Eikä meidän lapsi edes puklaile kun todella harvoin.:S kaipa olen sitten niin paska äiti kun en edes tuollaista asiaa tiennyt ja lastani nukuta vieressäni... :( Ja kiitos kaikille jotka vastasivat noista itkuhälyttimistä... Phillips se taitaa olla sitten,joka ostetaan :))

myös sellainen tärkeä seikka tässä asiassa, että varmasti vauvalla on parempi olla kun äiti on levänneempi ja virkeämpi!!! Jättäkää ny helvetis jo noi perhepeti hömpötykset niille ketkä niitä tahtoo kuulla!!! Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja päättää mikä itselleen ja vauvalleen sopii parhaiten! Niin ja kokemuksesta voin sanoa ettei se perhepeti yhdestäkään lapsesta tee sen parempaa! Tai paremmin pärjäävää! Läheisyyttä tietenkin vauvalle ja isommallekin lapselle täytyy antaa, mutta mutta.. Meidän yksi lapsista nukkui kouluikäiseksi minun vieressäni. Yöt olivat aina yhtä levottomia, samoin nukkumaan meno yhtä tuskaa. Jo synnäriltä tullessa vauva kaipasi todella paljon viereen.. Ja jotta jotenkin sain itse nukuttua, oli paras vaan ottaa sänkyyn viereen! Varmaan nukkuisi vieläkin vieressä, ellen olisi jo puoliväkisin laittanut omaansa nukkumaan.. Muut lapsemme ovat nukkuneet omassa sängyssään aina. Vauvasta saakka ei ole tarvinnut kuin kantaa sänkyyn ja sinne on muutamassa minuutissa nukahtanut. Nuorimmainen on nyt 1v ja hänkin jo väsyessään menee oman sängyn viereen, rutisee ja kurkottelee petiä kohti. Tahtoo aivan selvästi nukkumaan omaan sänkyyn! Kun poika ollut kipeänä, ja olen koittanut ottaa viereen ihan siitä syystä että saan seurattua paremmin että kaikki on ok.. Mutta eipäs se siinä suostu nukkumaan, nukahtaa vasta kun laskee omaan sänkyyn. Ristiriitaista tässä on se, että tämä lapsi joka on monta vuotta nukkunut vieressä, niin hänellä on ongelmia sosiaalisissa taidoissa! Nämä muut lapset jotka ovat "joutuneet" nukkumaan omassa sängyssä, pärjäävät todella hyvin joka puolella, ovat iloisia ja sosiaalisia.. Ja tasan ovat muuten kaikki saaneet saman kohtelun ja samoissa oloissa kasvaneet. Olisihan se lasten kasvatus helppoa jos pelkästään vieressä nukkuminen auttaisi moneen ongelmaan. Näin ei kuitenkaan ole..

• tungetaan joka väliin
        lue tämä kirjoitti:

http://www.hernekeppi.fi/hernekeppi/hk3/perhepeti.shtml

Tuo perhepeti on varmaan ihana niille jotka haluavat niin nukkua, ja pystyvät niin nukkumaan. Tämä jatkuva tuputtaminen joka hemmetin väliin alkaa vaan ärsyttää. Ihme syyllistämistä siitä jos jokainen äiti ei halua lapsensa vieressä nukkua. Meillä se ei tulisi kysymykseenkään. Meillä ei sänkyä saa seinän viereen joten lapsen pitäisi nukkua minun ja mieheni välissä jossa hän rusentuisi ensimmäisenä yönä, tai sitten isä ei nukkuisi koko yönä ollenkaan. Meillä mies on niin levoton että minulla on kerran ollut musta silmä kun sain kunnon tällin siihen keskellä yötä. Olen myös herännyt yöllä siihen kun mieheni on nukkunut päälläni, eikä edes herännyt kun siitä hänet kampesin pois, sehän olisi lapselle varmaan tosi hyväksi. Meillä lapsi on nukkunut omassa sängyssään alusta asti ja jo 6vk vanhana alkoi nukkumaan 6-8h katkeamatonta unta. Nyt kun hän on jo 7kk niin illalla laitetaan omaan sänkyynsä johon nukahtaa noin vartissa ja nukkuu aamuun asti taukoamatta. Eli kyllä minä luulen että nämä huonosti nukkumiset johtuu ihan jostain muusta kun siitä ettei pääse kylki kyljessä nukkumaan äidin kanssa. Eräällä ystävälläni on lapsi nukkunut vieressä viimeiset neljä vuotta ja nyt siirtynyt omaan sänkyynsä. Tämä äiti kertoi miten ihanaa oli nukkua kunnolla ensimmäinen yö yli neljään vuoteen. Jos tuo perhepeti olisi niin autuaan ihanaa niin miksi ei tämäkään äiti sitten ole yli neljään vuoteen saanut kunnon yöunia?

• taas....

• vierestä.. mutta
        tungetaan joka väliin kirjoitti:

Tuo perhepeti on varmaan ihana niille jotka haluavat niin nukkua, ja pystyvät niin nukkumaan. Tämä jatkuva tuputtaminen joka hemmetin väliin alkaa vaan ärsyttää. Ihme syyllistämistä siitä jos jokainen äiti ei halua lapsensa vieressä nukkua. Meillä se ei tulisi kysymykseenkään. Meillä ei sänkyä saa seinän viereen joten lapsen pitäisi nukkua minun ja mieheni välissä jossa hän rusentuisi ensimmäisenä yönä, tai sitten isä ei nukkuisi koko yönä ollenkaan. Meillä mies on niin levoton että minulla on kerran ollut musta silmä kun sain kunnon tällin siihen keskellä yötä. Olen myös herännyt yöllä siihen kun mieheni on nukkunut päälläni, eikä edes herännyt kun siitä hänet kampesin pois, sehän olisi lapselle varmaan tosi hyväksi. Meillä lapsi on nukkunut omassa sängyssään alusta asti ja jo 6vk vanhana alkoi nukkumaan 6-8h katkeamatonta unta. Nyt kun hän on jo 7kk niin illalla laitetaan omaan sänkyynsä johon nukahtaa noin vartissa ja nukkuu aamuun asti taukoamatta. Eli kyllä minä luulen että nämä huonosti nukkumiset johtuu ihan jostain muusta kun siitä ettei pääse kylki kyljessä nukkumaan äidin kanssa. Eräällä ystävälläni on lapsi nukkunut vieressä viimeiset neljä vuotta ja nyt siirtynyt omaan sänkyynsä. Tämä äiti kertoi miten ihanaa oli nukkua kunnolla ensimmäinen yö yli neljään vuoteen. Jos tuo perhepeti olisi niin autuaan ihanaa niin miksi ei tämäkään äiti sitten ole yli neljään vuoteen saanut kunnon yöunia?

onkohan meillä mahdollisesti sama mies? =D Meillä ukko nukkuu samalla tavallla! Itse saa pelätä mitä tapahtuu seuraavana yönä! Ei tulisi meilläkään kysymykseen pienen vauvan viereen otto! Hivenen isompana olen ottanut kun on lapset ollet kipeänä ja mies saanut mennä sohvalle! Paluu omaan sänkyyn kun taudista ohi päästy. Kappas kun kukaan ei muuten lisännyt tähän keskusteluun rintaruokinnan tärkeyttä? Kyllähän nyt lasta täytyisi syöttää tissillä vähintään viisivuotiaaksi!!

• Tuplien-isukki
        taas.... kirjoitti:

se hihhulu kerkes laittaa ton linkin tähänkin ketjuun, jossa kysytään itkuhälyttimistä. ITKUHÄLYTTIMISTÄ!!! Ei perhepedeistä. Urpo!

Voisin suositella hankittavaksi Cobran Microtalkin radiopuhelimia. Meillä on käytössä malli MT725. Hinta reilut 30 e Tokmannilta. Toimii erinomaisesti mm itkuhälyttimenä. Myöhemmin voi käyttää muuhun perheen kommunikointiin pitkän 3 kilometrin kantaman ansiosta. Helppo käyttöinen ja omaa erittäin herkän mikin, jolla lapsen ääntelyn helposti havaitsee.

• pettynyt

Mä en tykkää yhtään tuosta meidän perus philipsmallisesta itkuhäläristä. Kuulen aina itse ilman hälytintä vauvan ääntelyt lasin läpi, ennenkuin kuuluu mitään hälyttimestä. Tuo on se n. 60e maksava ja vajaan vuoden vanha. Linnunlaulut ym kuuluu, mutta ei just vauvan äänet ja tosi, tosi usein kuuluu muiden vauvojen itkut, on ilmeisesti suosittu merkki tässä lähitaloissa. Taajuuksia on ne kaksi, mutta usein molemmilla taajuuksilla on joku muukin :( Jos nyt ostaisin, ottaisin jonkun muun.

• +++

Ensin ostettiin Doro bm35 1 periaatteessa olisi hyvä, paljon kanavia (ei tule autokoulun höpinät läpi) erittäin hyvä kuuluvuus, ja kaksi vanhempien yksikköä toinen voi tehdä pihatöitä ja pitää mikkiä ja toinen on sisällä toisella. Kun tevana herää voi keskenää jutella kumpi ottaa tenavan. Vanhempien yksiköt toimivat myös radiopuhelimina ja niiden välillä kuuluvuus ns. tavallisessa maastossa (taloja, puita yms.) noin 0,5km. Ja sitten se MUTTA: Vauvayksikkö toimii vain verkkovirralla eikä sovellu ulkokäyttöön. No me käytettiin sitä kuitenkin pakkasella ulkona (vaunut suojaisassa paikassa, ei kastumisvaaraa) no johto ei kuitenkaan kestänyt vaan murtui parin kuukauden jälkeen. Saatiin takuuseen yksi mutta sekin murtui vaikka johto vahvistettiin. Toista radiopuhelinta voi käyttää itkuhälyttimenä ns. vox toiminnolla, mutta aina kun vauva äännähti vauvan luuri "kuittaa" äänen tilulilu äänellä johon vauva sitten havahtui. Seuraavaksi ostin halvan alle 30e Avecin laitteen. Siinä ns. äitiyksikkö syö ihan hirveesti pattereita (sitä voi kyllä käyttää myös verkkovirralla). Jos patterit on huonot rätisee jatkuvasti. Vauvayksikkö tarvitsee kanssa tosi hyvät patterit jotta kuuluvuus on hyvä. Tuntui että ekan kuukauden tuo oli hintanta väärti mutta nyt tuntuu että ei aina hälytä vauvan äänestä joten kaappiin on joutanut. Onneksi kelit lämpenee että voi pitää ikkunaa auki (toki kovin pitkiä imurointisessioita ei viitsi pitää unien aikaan) ja tenavakin on oppinut nukkumaan sisällä. Mutta jos siis tarvitsette itkuhälytintä jonka vauvayksikkö on sisätiloissa tuo DORO BM35 1 toimii siinä erittäin hyvin, kuuluvuus riittää ihan varmasti ja kun kanavia on paljon ei tarvitse kuunnella naapurien vauvoja. Ja hyväpuoli on että kun ottaa hälyn niin yksikköön syttyy myös valo eli voi imuroida tai käydä saunassa yhdessä rauhassa (meillä saunassa lasi ovi ja pistetään valot pois suihkupuolelta niin näkee jos hälyttää) Ja sitten teillä on myöhemmin käytössä ihan hyvä radiopuhelin ulkoleikkeihin.

• iituliitu76

Hankin viime vuonna Prismasta Doro bm35 1 itkuhälyttimien ja mulla on siitä vain hyviä kokemuksia. Hinta oli muistaakseni 70eur eli ei paha. Vauvan nukkuessa ulkona on käytössä toinen radiopuhelin. Asetuksista saa pois sen toiminnon että kuittaa vauvan ääntelyn tilulilu äänellä. Sisällä on käytössä vauvan sängyssä se verkkovirralla toimiva yksikkö. Ihan huippu vehje.

• hyvin pelittää

toimii ainakin meillä hyvin:) Ja maksaa 50 ja risat...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6424
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3843
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3220
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1736
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      989
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      966
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      890
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe