En oikein tiedä mitä haluan. Ajattelin, että luen nyt tradenomiksi (olen vasta aloittanut), ja uskon että jossain vaiheessa koen ahaa-elämyksen ja alan erikoistumaan johonkin tiettyyn toimenkuvaan työelämässä. Käyn vaikka sitten jonkin lyhyen lisäkoulutuksen, haen työharjoitteluun ja tähtään johonkin tiettyyn pisteeseen. Mutta tällä hetkellä kaikki on hämärän peitossa ja yritän opetella "sitä sun tätä", ja saada hyvän pohjan. Kielet, kulttuuri, viestintä, media-ala, IT, toimistotyö, sihteeri, assistentti, matkailu-ala... Näitä KAIKKIA yritän tällä hetkellä opiskella ottamalla mahdollisimman monipuolisia valinnaisaineita. vaihto-opiskelu ja työharjoittelut tunnetuissa ja arvostetuissa firmoissa. Yritän vaan saada mahdollisimman monipuolista koulutusta, että tulevaisuudessa olisi sitten yhä monet ovet auki. Onko tässä mitään järkeä, kun minulla ei ole mitään tiettyä kiintopistettä ja unelma-ammattia, johon tähdätä suoraan?
Järkevää toimintaa?
1
797
Vastaukset
- Alan konkari
Mielestäni kannattaa lukea tradenomiksi, koska muutaman vuoden kuluttua lähtee satoja tuhansia suurten ikäluokkien työntekijöitä eläkkeelle. Luulisi silloin aukeavan työtilaisuuksia. Tietysti monet työpaikat käyttävät tätä tilaisuutena vähentää henkilöstöä luonnollisen poistuman kautta, kuten minunkin työpaikassani jo laskelmoidaan. Meille on haettu työkkäristä sijaisia ja uskomatonta kyllä, jonkin verran kokemusta omaavia toimistoalan henkilöitä on sieltä vaikea saada. Uskon myös, että kun talous taas elpyy, niin kaupallisen/hallinnollisen koulutuksen ihmisillä on vientiä. Tradenomi on hyvä tutkinto, koska se ei ole sidoksissa johonkin tiettyyn alaan. Voi olla melkein missä vain töissä, aina tarvitaan talouden ja hallinnon pyörittäjiä. Tuo on myös totta, kannattaa hakeutua arvostettuihin ja suuriin firmoihin tai työpaikkoihin harjoittelemaan. Niissähän on enempi mahdollisuuksia saada töitä jatkossa ja on paljon vaikuttavampaa ison firman työtodistus. Jos voi valita työtehtäviä kannattaa hakea ja keskittyä niihin jotka edesauttavat omaa urakehitystäsi... ei kannata tyytyä virapelihommiin jos vain saa jotain parempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271974
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001720Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571370Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?771344Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311038Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47936Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51933Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 73866
- 109863