Artturi Mettiäinen?

Juudasxxx

Juu...ostin sitten neljä maalausta, joiden tekijänä Artturi Mettiäinen. Onko kenelläkään mitään tietoa ko. taiteilijasta?

23

2407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työn näin..

      Olitko ihan itse maalannut? Lähtöhinta oli sopiva, harmi että kukaan ei ollut ostanut(syyn kyllä voin arvata).

    • XX

      Etkö kysynyt myyjältä ???
      Lyö googleen nimi ja ellei se kerro mitään, kyseessä saattaa olla harrastelija tai muuten tuntematon, joten töillä ei saata olla suuremmin arvoa.

      • Juudasxxx

        En kysynyt myyjältä, koska ostin maalaukset kirppikseltä. Siis sellaiselta, jossa vuokrataan pöytiä ja yksi myyjä rahastaa kaikkien pöytien myytävät tuotteet.

        En mä olettanutkaan, että nuilla hirmusti rahallista arvoa olisi. Itsekin maksoin niistä 15 euroa/kpl. Miellyttivät kuitenkin erilaisuudellaan ja väreillään, niin päätettiin ostaa pois kuleksimasta:)

        Mitähän tuo teosten takana oleva numerointi tarkoittaa? Olisko ne joskus luetteloitu johonkin kuolinpesäluetteloon tms?? Maalauskankaana on ainakin käytetty kaikkea vastaantulevaa:D

        http://koti.mbnet.fi/yupe/mettiaiset_01.jpg


      • Koulutettu
        Juudasxxx kirjoitti:

        En kysynyt myyjältä, koska ostin maalaukset kirppikseltä. Siis sellaiselta, jossa vuokrataan pöytiä ja yksi myyjä rahastaa kaikkien pöytien myytävät tuotteet.

        En mä olettanutkaan, että nuilla hirmusti rahallista arvoa olisi. Itsekin maksoin niistä 15 euroa/kpl. Miellyttivät kuitenkin erilaisuudellaan ja väreillään, niin päätettiin ostaa pois kuleksimasta:)

        Mitähän tuo teosten takana oleva numerointi tarkoittaa? Olisko ne joskus luetteloitu johonkin kuolinpesäluetteloon tms?? Maalauskankaana on ainakin käytetty kaikkea vastaantulevaa:D

        http://koti.mbnet.fi/yupe/mettiaiset_01.jpg

        Terve, Mettiäinen joku tuntematon kuuluisuus pohjoisesta kuten Alariesto aikoinaan.

        Huutonetistä löytyy ko. töitä ainakin yksi ja myyty ilmeisesti 60 e.

        Arvioni: "toritaidetta"

        http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=102573408


      • ..tehdä tarjouksen..
        Koulutettu kirjoitti:

        Terve, Mettiäinen joku tuntematon kuuluisuus pohjoisesta kuten Alariesto aikoinaan.

        Huutonetistä löytyy ko. töitä ainakin yksi ja myyty ilmeisesti 60 e.

        Arvioni: "toritaidetta"

        http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=102573408

        ..tuostakin. Vaikkapa 70 euroa. Uskotko että saisit? Niinpä, huutonetissä yleensä piipahtavat taulut ovat siellä vain koemielessä ja ehkä ymmärtämättömyyttäänkin sinne laitettuna. Huutorajat eivät yleensä koskaan kohtaa tarjousta koska myyjä haluaa varmistaa että taulu myös pysyy hänellä itsellään.

        Alariesto muuten ei ole tuntematon suuruus.


      • Alariesto Andreas....
        ..tehdä tarjouksen.. kirjoitti:

        ..tuostakin. Vaikkapa 70 euroa. Uskotko että saisit? Niinpä, huutonetissä yleensä piipahtavat taulut ovat siellä vain koemielessä ja ehkä ymmärtämättömyyttäänkin sinne laitettuna. Huutorajat eivät yleensä koskaan kohtaa tarjousta koska myyjä haluaa varmistaa että taulu myös pysyy hänellä itsellään.

        Alariesto muuten ei ole tuntematon suuruus.

        todellakaan ei ole tuntematon suuruus vaan aika kysytty.
        Hänen painokopioidut työnsä menevät kuin kuumille kiville tuolla pohjoisessa.
        Itse kyllä onnistuin toissa talvena saamaan yhden sellaisen kopion ja olen tyytyväinen sen hintaan kuin myös laatuun.
        Noiden kopioiden hinnatkin pyörivät sellaisissa keskiverto-harrastajamaalarin hinnoissa eli 350-900 euroa, kuten säreistöniemenkin kopiot.
        Jokainen tykönään voi kyllä haarukoida noiden alkuperäiset hinnat.


      • Koulutettu
        ..tehdä tarjouksen.. kirjoitti:

        ..tuostakin. Vaikkapa 70 euroa. Uskotko että saisit? Niinpä, huutonetissä yleensä piipahtavat taulut ovat siellä vain koemielessä ja ehkä ymmärtämättömyyttäänkin sinne laitettuna. Huutorajat eivät yleensä koskaan kohtaa tarjousta koska myyjä haluaa varmistaa että taulu myös pysyy hänellä itsellään.

        Alariesto muuten ei ole tuntematon suuruus.

        "kuten Alariesto aikoinaan" sanoin ja tarkoitin sitä että aikoinaan oli tuntematon. Kansantaiteilija oli jotkut määrittelivät Alarieston naivistiksi. Nämä Mettiäisen työt vähän muistuttivat niitä silloisia tekotavaltaan.


      • kysymys.
        Koulutettu kirjoitti:

        Terve, Mettiäinen joku tuntematon kuuluisuus pohjoisesta kuten Alariesto aikoinaan.

        Huutonetistä löytyy ko. töitä ainakin yksi ja myyty ilmeisesti 60 e.

        Arvioni: "toritaidetta"

        http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=102573408

        Linkitit toisen taiteilijan teoksen tänne ja haukut sen lyttyyn. Kun sinun yksi teoksesi linkitettiin tänne, väitit teon olevan laiton ja nostit siitä kovan metelin. Kun teostasi myös alettiin arvioimaan, pyysit ylläpitoa poistamaan koko viestin jossa linkitys oli.

        Tämä toimintatapa tuntuu olevan hyvin yleistä taidealalla, halutaan siis itselle joku oikeus, mitä ei olla valmiita antamaan toiselle. Koko virallinen taideala perustuu vähän vastaaviin toimintatapoihin.


    • ..että olet ....

      .ehdottomasti tehnyt hyvän hankinnan! Odottele ja kuulostele.
      Noi numeromerkinnät ovat siinä äärimmäisen tärkeitä joten älä koskaan niitä peitä!

    • tietoa menneisyydestä

      Tunsin 70-luvun puolessavälissä miehen, jonka nimi oli Artturi Mettiäinen. Toimi terveydenhuollossa fysioterapeuttina ilman koulutuspätevyyttä. Kotoisin pohjoisesta. Oletettavasti sama mies sillä hän maalaili. Hänen taidettaan en tunne. Mies oli kiihkeä ja oletettavasti työtkin.

      • papiloovits

        Olen ostanut Mettiäisen kuolinpesän ostaneen henkilön huutokaupasta monta erittäin hienoa taulua.Olen kehystänyt ne.Ne ovat seinälläni ,eikä yhtään häpeä kuuluisempienkaan taiteilijoiden vierellä.
        Tuotanto on aika suuri.Odotan mielenkiinnolla tulevaa


    • metsuri-vaan

      Kauneus taiteenkin katsojan sielussa, kaikin tavoin tie on avoin...

      Hyvää värien käyttöä (laaja skaala), eivät silti tee epäselväksi aihetta; luontoa,ihmistä ja sympioosia.

      Itsekin ostin yhden ko. taiteilijan teoksen, koska oli ns. vangitseva minun elämänarvojen mukaan. Taiteen tarkoitus tekovaiheessa antaa voimaa ja elantoa tekijälle. Ja jos taiteilija vielä sattuisi olemaan humanisti...mitäpä siitä saattaisi seurata.

      Kuulun selkeästi nykymittapuun mukaan vähemmistöön taiteen ostajakunnassa arvostan selkeitä linjoja, kokonaisuutta,toimivuutta ja oman kodin infrastruktuuriin kitkattomasti(omasta mielestä) soveltuvaa taidetta.

      Minulle taide on oman elämäni suola. Artturi Mettiäisen taide on luonnon kutsua ihmiselle....

    • Juuuuudasxxx

      Mettiäisiä olisi muutama myynnissä.. Onko kellään kiinnostusta? :)

    • pohjoi123

      voisin ostaa, lähetä kuvia : saarela.mikael(at)gmail.com

    • pekkonen2

      100cm x 85cm Artturi Mettiäisen -90 Sign. taulu jossa 2 romaninaista ja mies tanssivat. Kehykset puuttuu. Kunto hyvä.
      Taulun takana, No= 1474. Tuo = on o.n alla.
      Tarjouksia ja kuva pyydettäessä. Löytyy Jyväskylästä.
      Kysy. [email protected]

      • käyeismaksu82

        Löytyykö muita?


    • käteinen476

      Löytyykö muita?

    • Qwertvo

      Kiinnostava.

    • Freebird-75

      Tämä ei liity taiteeseen vähääkään, mutta Artturi Mettiäinen oli lähisukuani, ihmisenä itse perkele ja tuhosi monen ihmisen elämän, ja tämä ei ole pelkkä subjektiivinen arvio; kuka tahansa hänet viriilissä iässä tuntenut voi sen todistaa. Vanhempana kaiketi rauhoittui kun täytyi pitää esim. taloudellisesti hyväkseen käyttämät ihmiset poissa kotiportilta. Arvostakaa vain psykopaatin ja patologisen huijarin ja valehtelijan taidetta (hänen sairauteensa verrattuna perinteinen taiteentekijän hulluus on lastenleikkiä). Minullakin yksi maalauksensa -vieläpä hyvä sellainen- ja pysyy varastossa niin kauan kun päätän polttaa sen risuroskien kanssa tai juhlallisesti juhannuskokossa.

    • Anonyymi

      Olen kuullut juttuja kyseisestä henkilöstä. Ilmeisesti monet kantavat kipeitä muistoja. Toivon että he voisivat puhua asioista ja elää vapaampina.

    • Anonyymi

      Jos olen ymmärtänyt oikein, tällä henkilöllä on ollut todella karu tarina ja varsinkin hänen läheisillään. Jos hän on aiheuttanut pahaa muille, niin näiden ai ainakaan kannattaisi syyttää itseään. Ikävä kyllä pahat jutut periytyvät, joten kannattaa työstää asioita, hakea apua ja mennä kohti uutta. Voimia.

    • Anonyymi

      Onko kessään tietoa tämän tekijän muunlaisista töistä?

    • Anonyymi

      Joku osti Haminasta kaksi teosta joita olin metsästänyt kauan. Odotin että putkahtaisi myyntiin jostain... Ainakin minä arvostan näitä teoksia - muistuttaa hauskasti naivisteja kuten Andreas Alariesto yms... Ahma hirven selässä, hirvi juoksee kauhuissaan karkuun... perkule kun olisin tuon ehtinyt ostaa. Nyt vain kuva puhelimessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe