Hainanin saarelle

tammikuussa

Millaisia kokemuksia löytyisi ko.saaresta ja Sanyan ranta-alueesta,ja yleensä elämänmenosta sillä maailman kolkalla??? Suunnittelen reissua sinne suunnalle ja tietoa vaan on aika hintsusti saatavilla!!! Kiitti!

7

1732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan hyvä

      kohde.Englantia osataan todella vähän.Dadonghai Beachilla Blue Sky Hostel ja Lama Temple Hostel edullisia majapaikaksi n10-15e/vrk.Sanya Bayn puolelta löytyy halvempia.Yalong Bay n 25km Sanyan keskustasta ,pelkästään tasokkaampia hotelleja. Yleensä kannattaa liikkua bussilla,Dadonghailta bussi n:o 202 2-3 vuoroa/min ja maksaa 1 RMB.YalongBayhin double deck (2krs)bussi 2-3vuoroa/h,ajaa YalongBayn ja End of Earth väliä. Taksi halpaa,tosin runsaasti huijareita jotka veloittaa 10 kertaisen hinnan.

    • West Island

      Oltiin Hainan saarella 03/2007 Sanyassa. Silloin alueella rakennettiin jonkin verran. Hotellimme oli Tianfyan resort, 10 km päässä keskustasta, hyvä hotelli. Ehdottomasti kannattaa käydä viettämässä yksi päivä West Island:illa, joka on kiinalaisten vapaa-ajan viettopaikka; rantameininkiä, huvittelua ja pari ruokapaikkaa. Sinne mennään lautoilla tai veneellä.Liikkuminen on taksilla edullista. Kävin parturissa, sisälsi 30 min pää/niska/hartia-hieronnan, ja hiustenpesun, hinta yhteensä 2 eur. Hainan saari on mielenkiintoinen kohde, voisin mennä uudelleenkin.

    • 4 vuotta

      heiluneena voin sanoa etta mukava paikka. hostelleja en suosittele, koska hotellin saa halvemmalta. tammikuu on kyllä vähän kalliimpi aika tulla tänne. kyl tota tietoa pitäisi löytyä googlettamalla jonkin verra. freesanya tai joku muu sivu.

      • tammikuussaa

        Kiitoksia informaatioista! Mikähän noista rannoista olisi luonnonolosuhteiltaan kaunein/paras/kivoin? Olen ymmärtänyt että Sanyan lentokenttä sijaitsee noin puolen tunnin ajomatkan päästä Sanyan keskustasta, olenko oikeassa? Ja ruokapuoli kiinnostaa myös kovasti, mikä on must paikallista ruokaa, mitä kannattee kokeilla? Hintataso vaikuttaa edulliselta, valuutta kannattee ilmeisimmin vaihtaa paikan päällä ja käykö kortit aluella kuinka yleisesti? Alle 2 viikon reissulle ei vissiinkään tarvitse viisumia ja normi hepatiitti rokotukset lienee riittävät...?


      • voi tutkia helposti
        tammikuussaa kirjoitti:

        Kiitoksia informaatioista! Mikähän noista rannoista olisi luonnonolosuhteiltaan kaunein/paras/kivoin? Olen ymmärtänyt että Sanyan lentokenttä sijaitsee noin puolen tunnin ajomatkan päästä Sanyan keskustasta, olenko oikeassa? Ja ruokapuoli kiinnostaa myös kovasti, mikä on must paikallista ruokaa, mitä kannattee kokeilla? Hintataso vaikuttaa edulliselta, valuutta kannattee ilmeisimmin vaihtaa paikan päällä ja käykö kortit aluella kuinka yleisesti? Alle 2 viikon reissulle ei vissiinkään tarvitse viisumia ja normi hepatiitti rokotukset lienee riittävät...?

        siellä paikanpäällä ja majoittua sinne mikä tuntuu mukavimmalta.Majoitusta ei periaatteessa kannata yhdestä paikasta kovin pitkäksi aikaa varata kun kumminkin löytyy parempi ja halvempi hotelli kun oppii paikkaa tuntemaan. Ruokapuolesta sellaista että kana kannattaa tilata "boneless" ja possu "tenderloin".Paikallisissa ravintoloissa voi muuten olla kana pilkottuna luineen annoksessa ja possunlihassa voi olla tuuman läski karvoineen.Kiinan ruokakulttuuri on erilainen kuin euroopassa. Hainanin saari kuuluu mannerkiinaan ja viisumi pitää olla. Sanyan lentoasema (SYX) on kokolailla puolentunnin ajomatkan päässä citystä.


    • Toinen kerta ??

      Oltiin vaimon kanssa Hainanilla viime Elokuussa . ( Yalong- Bay:ssä ) Tänä Syksynä menemme kai samaan paikkaan ? Varasimme hotellin ja välilennot täältä : http://www.sanyaweb.com/index.html

    • Itsekkin käynyt ko. saarella neljä-viisi vuotta sitten. Varmaankin muuttunut turisti-suuntaan sen jälkeen. Kielimuuri ja jopa kulttuurierot paikallisten kanssa oli silloin pieni ongelma vaikkei sinänsä este. Ostinkin pienen sanakirjan paikanpäällä ja sillä pärjäsin perusasioissa. Tosin minulla oli paikallinen opas, hotellin respatyttö joka halusi kehittää englannin taitojaan, hän esitteli muutamia paikkoja joita en itse ois löytänyt (lähinnä paikallisten suosimia ravintoloita).

      Keräsin linkkejä http://www.geocities.com/tromann2004/china.html joista osa tuntuu jo vanhentuneen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3116
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2846
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2228
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      22
      1782
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1484
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe