Antec Sonata Piano "Silent"?

Aarne

Minun mielestäni tuo kotelo ei ole hiljainen. Varsinkin ottaa päähän tuo 12 cm tuulettimen armoton hurina! Saako sen kierroksia säädettyä mistään???

7

2273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sam

      Laita se tuuletin kiinni siihen FAN ONLY liittimeen, niin hiljenee.

      Niin ja se kotelohan ei ole mitenkään äänieristetty, se hiljaisuus perustuu hiljaisiin komponentteihin, elikkäs poweri ja kotelotuuletin ovat hiljaisia, ongelmahan sinun tapauksessasi lienee se, että sun prossu/näyttis tuulettimet ja kovalevy(t) pitää sitä ääntä, joten kiinnitä niiden hiljentämiseen huomiota jos haluat hiljaisemmaksi.

      • Aarne

        Miten ihmeessä voin laittaa sen kiinni siihen FAN ONLY liitäntään, kun siinä kotelotuulettimessa ei ole kuin tavallinen power-piuha?


      • sam
        Aarne kirjoitti:

        Miten ihmeessä voin laittaa sen kiinni siihen FAN ONLY liitäntään, kun siinä kotelotuulettimessa ei ole kuin tavallinen power-piuha?

        Se fan only liitin on täysin samanlainen kuin ne muutkin 12/5 voltin liittimet, eli eikös siinä tuulettimessa ole uros liitin joka käy niihin powerin naaras liittimiin tai sitten siihen fan onlyyn, näin ainakin minulla.


      • mullakin sama
        sam kirjoitti:

        Se fan only liitin on täysin samanlainen kuin ne muutkin 12/5 voltin liittimet, eli eikös siinä tuulettimessa ole uros liitin joka käy niihin powerin naaras liittimiin tai sitten siihen fan onlyyn, näin ainakin minulla.

        Joo mulla kans sama homma ton tuulettimen kans. No katsoin sen niin se oli jo "fan only" kiinni. no löysin toisen samanlaisen "fan only" liittimen mut siihen ei tullu ku kaks piuhaa, ja laitoin sen siihen, niin hiljeni vähän, mut nyt otin pois koko tuulettimen. Hiljeni varmaan lähes puoleen koneen ääni. Mut vieläkin kuuluu siis hurinaa. Lämmöt nousi vähän muttei mitenkään kriittisesti.


      • Pelimies
        mullakin sama kirjoitti:

        Joo mulla kans sama homma ton tuulettimen kans. No katsoin sen niin se oli jo "fan only" kiinni. no löysin toisen samanlaisen "fan only" liittimen mut siihen ei tullu ku kaks piuhaa, ja laitoin sen siihen, niin hiljeni vähän, mut nyt otin pois koko tuulettimen. Hiljeni varmaan lähes puoleen koneen ääni. Mut vieläkin kuuluu siis hurinaa. Lämmöt nousi vähän muttei mitenkään kriittisesti.

        Mulla on sama kotelo. Paljos teillä on ollut rossun ja kopan lämmöt??

        Mulla on max prossunlämpö ollu 48C ja kopan lämmöt ei nouse yli 31C:n. Vaikka on pelattuna monta tuntia putkeen. Rossuna XP 2700 , ohjain R9600Pro. Pelinä MOHAA ja F1 Challenge.

        Biosista siis kattonu nuo lämmöt. MSI:n emolevy.


      • Aarne
        sam kirjoitti:

        Se fan only liitin on täysin samanlainen kuin ne muutkin 12/5 voltin liittimet, eli eikös siinä tuulettimessa ole uros liitin joka käy niihin powerin naaras liittimiin tai sitten siihen fan onlyyn, näin ainakin minulla.

        Onkos sulla tietoa että mikä on se ohut sinimusta johto joka lähtee powerista? Siinä lukee jotain fan moniter...?


      • sam
        Aarne kirjoitti:

        Onkos sulla tietoa että mikä on se ohut sinimusta johto joka lähtee powerista? Siinä lukee jotain fan moniter...?

        psu fan monitor, elikkä siitä näkee virtalähteen tuulettimen kierrokset kun pistät sen emolevyyn kiinni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7571
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4506
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      65
      3047
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1463
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1379
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1060
    Aihe