lämmityskustannukset?

paljonko..?

Paljonko teillä on omakotitalon lämmityskustannukset? paljon neliöitä? (tai oikeammin kuutioita) ja mikä lämmitysmuoto? Ja mielellään vielä vastauksiin rakennusvuosia koska tänä vuonna valmistunut talo ei ole oikein vertailukelpoinen vuonna -46 valmistuneeseen rintsikkaan märkine 10 sentin puruineen.

9

1741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanompa

vie mulla rahaa n. 100 eeroo kuussa lämmitykseen. Sillä samalla lämpiää myös vesi ja ruoka

• Lämpöjumala

Mites talviaikana lämmityskulut?

• Sisä 15c ja kämminkäyttöves...
        Lämpöjumala kirjoitti:

paljonk pidät sisälämpötilaa ja käyttöveden lämpötilaa. Sisä 15c ja kämminkäyttövesi 30c ?

• Sanompa
        Lämpöjumala kirjoitti:

on keskiarvo koko vuodelta

• purueriste
        Sanompa kirjoitti:

Meillä sähkölasku n 200e/kk. Sisältää lämmityksen, veden ja muun käytön. Veden lämpötila 65 ja sisälämpö n21 astetta.

• kun osaa
        Sanompa kirjoitti:

Tuohan on normaali kulutus silloin jos vähänkin polttaa puuta uunissa ja osaa oikein käyttää sähköä. Minua on aina hirvittänyt noiden uudempien talojen sähkönkulutus kun ne on tuolla 20000kwh yläpuolella. Mihin sitä voi saada menemään niin paljon?

• mikamikamika

-48 rakennettu rintamamiestalo, 132 neliötä lämmintä ja vuoden kulutus 6000kwh. Ilppi on, varaava takka kans.

• rakennettu 86

lämmin vesi ja lämmitys, noin 26000kwh / vuosi. Asuinala 124 m2 kokonaisala noin 190. Nuo muut tilat pidetään plussan puolella talvella. Vesikeskuslämmitys, puukattila jossa poltettu koko vuosi puilla. meni noin 30 m2 sekapuuta. Koneellinen poistoilmakoje ei lto.ta. Eteläsuomessa.

• suunnileen

2002 rakennettu 200 neliötä, 170 huoneistopinta-alaa ja 30 neliötä 18 astetta lämmin autotalli. Lämmitys vesikiertoisen lattian kautta 100% yösähkövaraajalla. Sähköä kuluu 9000/16000 yhteensä noin 25.000kWh ja perusmaksuineen noin 2000€/vuodessa. Tuosta rahasta suunnilleen puolet on lämmityksen osuus, eli tonni vuodessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1906
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1349
    Aihe