Kuinka aja saa kulumaan neljän viikon tai pitemmälläkin matkalla, minulta aina kysytään. Vastaus on yksiselitteinen, elän kuin kotona, mutta samalla tutustun lomapaikkaani. Nyt asuin Casa Vitorianassa, in the Nespera, studiossa. Saatoin tehdä pienessä keittiössä ruoan, silloin kun en ollut Sao Miguel-kieroksella ja sen nauttiminen terassilla oli luxusta. Sää poikkesi olettamuksistani, vaikka olin näillä sivuilla lukenut millainen se on. Olin aikeissa ottaa kumisaapaat ym. varsinaista sadetta varten. Yhden kerran aukaisin sateenvarjon ja toisen kerran se olisin ollut tarpeellinen, eipä ollut silloin mukana. Sade oli yleensä yöllä ja päivällä tihkusadetta. Olin Hispanian retkellä Furnaksessa, muuten liikuin bussilla ja niillä pääsi melkein mihin tahansa. Saamani bussiaikataulu oli kattava, mutta kun esim. saavuin Povoacaohin, näin siellä aikataulun, jonka perusteella pääsin Ague Relertaan ja Faija de Terraan. Kuljettajan kanssa emme ymmärtäneet toistemme kieliä, mutta paperille kirjoittaminen aittoi asiaan ja näin parhaimmista, omasta mielestäni, saaren kauneimmista maisemista. Vihannekset ja hedelmät olivat tosi maukkaita, uusista perunoista puhumattakaa, ja huomattavasti edullisempiä kuin meilla kotona. Pienenä yksityiskohtana voin kertoa käynnistäni sairaalan polilla, kun kaaduin ja satutin kyynärpääni. Kohtelu oli ystävällistä, puhumattakaan vieressä istuvasta naisesta, joka epäili minun istuvani väärässä paikassa ja otti asiakseen selvittää asian. Polilla tarjoiltiin odottaville potilaille teetä ja kahvia sekä keksejä. Varmaan yhden viikon matkalla näkee sen kaiken, mitä minä neljän viikon aikana, mutta omasta mielestäni koin enemmän, kun ei ollut kiirettä, eikä lähes 70 vuotias jaksa jatkuvasti olla menossa, vaan aina välillä oli pidettävä vapaa päivä. Kiitokset paikalla asuvalle suomalaiselle, jolta sain hyviä vinkkejä matkoihini ja enkä tuntenut olevani aivan yksinäinen keskellä Atlantia, kukahan hän lienee. Paljon jäi vielä näkemättä, joten palaan takaisin, mutta milloin?
4 viikkoa Sao Miguelissa
Muuttolinnutar
0
437
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892