Book in hotels.com Boikottiin!!!

Varasimme hotellin kuudeksi yöksi Zurichiin Book in hotels.com:in kautta n.5 kuukautta ennen sinne menoa. Maksoimme hotellin Visa kortilla, joten sekin tuli siis maksuun jo n.4 kuukautta etukäteen. Perille päästyämme näytimme printtaamaamme voucheria respassa, jossa tyttö tiskin takana sanoi, ettei meillä ole ollenkaan varausta kyseiseen hotelliin. Onneksi heillä oli huone vapaana kahdeksi yöksi, joten saimme jäädä sinne ainakin siksi aikaa, että he alkavat selvittää asiaa Book in hotels.com:in kanssa. Book in hotels.com:sta ilmoitettiin hotellille, että varauksemme on peruttu, rahat palautettu ja että siitä on myös lähetetty sähköpostissa ilmoitus meille. Peruutus oli tehty 2 päivää sen jälkeen kun olimme kirjoittautuneet hotelliin! Mitään ilmoitusta/rahoja ei vielä tänä päivänäkään ole tullut. Nyt "ilmoituksesta" kulunut 2 viikkoa. Myöhemmin kävi ilmi, ettei Book in hotels.com edes myy kyseistä hotellia! Vielä "onneksemme" joku oli peruuttanut tulonsa, että me saamme jäädä loppuajaksi samaan hotelliin! Lähtiessämme kotiin "saimme" maksaa hotellissa asumisen vielä toiseen kertaan. Hintakin oli yli 200€ kalliimpi mitä jo olemme Book in hotels.com:lle maksaneet. Älkää ketkään vaan KOSKAAN varatko lentoa/hotellia Book in hotels.com:n kautta!!!

50

4707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hotellin varaaja

      "Varasimme hotellin kuudeksi yöksi Zurichiin Book in hotels.com:in kautta".... "Myöhemmin kävi ilmi, ettei Book in hotels.com edes myy kyseistä hotellia!" ???? Meniköhän multa nyt jotain ohi tässä viestissä???

      • Joo, niin kävi, että Zurichin Sternen Oerlikon hotellissa meille sanottiin, etteivät he edes tiedä Book in hotels.com:ia. Ainakaan meidän varausta ja rahoja hotelli ei ollut Book in hotels.com:in kautta saanut. Tarkistin juuri äsken, että Book in hotels.com:in välittää vieläkin kyseistä hotellia... Huijausta!?!?!


    • tapaus tämä

      mielelläni kuulisin lisää mitä tapahtui?olen joskus varannut sieltä hotellin ilman ongelmia onneksi

      • Helmikuussa vielä varmistettiin Book in hotels.com:ilta, että varaus on kunnossa. He vastasivat, että ovat saaneet maksun ja varaus on OK. Meidän täytyisi vain printata voucher ja saapua paikalle. Jos emme tästä muuta oppineet, niin ainakin sen, että varmistamme tästedes varauksen suoraan hotellilta. Ainakaan Book in hotels.com:iin emme voi enää luottaa. Lomapäivistämme pari meni tämän takia totaalisesti pieleen ja tätä asiaa setvitään vielä viikkoja Book in hotels.com:in, luottokunnan ja Euroopan kuluttajakeskuksen kanssa!!! Toivottavasti saamme rahamme takaisin.


      • varoituksesta
        Aulis72 kirjoitti:

        Helmikuussa vielä varmistettiin Book in hotels.com:ilta, että varaus on kunnossa. He vastasivat, että ovat saaneet maksun ja varaus on OK. Meidän täytyisi vain printata voucher ja saapua paikalle. Jos emme tästä muuta oppineet, niin ainakin sen, että varmistamme tästedes varauksen suoraan hotellilta. Ainakaan Book in hotels.com:iin emme voi enää luottaa. Lomapäivistämme pari meni tämän takia totaalisesti pieleen ja tätä asiaa setvitään vielä viikkoja Book in hotels.com:in, luottokunnan ja Euroopan kuluttajakeskuksen kanssa!!! Toivottavasti saamme rahamme takaisin.

        ja parhainta onnea asian selvitykseen!


      • TT.
        varoituksesta kirjoitti:

        ja parhainta onnea asian selvitykseen!

        Ikävä juttu, mutta uskoisin että selviää, koska kyse kuitenkin "oikeasta" firmasta eikä sinänsä mistään pelkästä huijariyrityksestä. Jokin väärinkäsitys loppujenlopuksi tässä varmaan on takana, mutta se ei tietysti teidän ikävää tilannetta nyt auta! Mutta ihan hyvä kuulla näitä varoituksia. Itse suosin aina sellaisia välittäjiä, jotka eivät itse rahasta vaan tekevät vain varauksen ja laksu maksetaan sitten suoraan hotellissa. Tällaisia ovat esim. booking.com, venre.com ja hrs.de.


      • TT.
        TT. kirjoitti:

        Ikävä juttu, mutta uskoisin että selviää, koska kyse kuitenkin "oikeasta" firmasta eikä sinänsä mistään pelkästä huijariyrityksestä. Jokin väärinkäsitys loppujenlopuksi tässä varmaan on takana, mutta se ei tietysti teidän ikävää tilannetta nyt auta! Mutta ihan hyvä kuulla näitä varoituksia. Itse suosin aina sellaisia välittäjiä, jotka eivät itse rahasta vaan tekevät vain varauksen ja laksu maksetaan sitten suoraan hotellissa. Tällaisia ovat esim. booking.com, venre.com ja hrs.de.

        pitää olla tietysti venere.com


      • TT. kirjoitti:

        Ikävä juttu, mutta uskoisin että selviää, koska kyse kuitenkin "oikeasta" firmasta eikä sinänsä mistään pelkästä huijariyrityksestä. Jokin väärinkäsitys loppujenlopuksi tässä varmaan on takana, mutta se ei tietysti teidän ikävää tilannetta nyt auta! Mutta ihan hyvä kuulla näitä varoituksia. Itse suosin aina sellaisia välittäjiä, jotka eivät itse rahasta vaan tekevät vain varauksen ja laksu maksetaan sitten suoraan hotellissa. Tällaisia ovat esim. booking.com, venre.com ja hrs.de.

        "oikee" firma varmaan onkin!?! MUT jos ne pitää meidän rahoja ihan tyytyväisinä 5 kuukautta eikä ilmoita meille peruutuksesta, jonka ne tekee 2 päivää sen jälkeen kun olimme kirjottautuneet hotelliin sisälle ja "lupaavat" vielä palauttaa maksamme rahat 3-4 päivän kuluessa, josta nyt on kulunut jo 11 päivää eikä rahoja vieläkään kuulu, niin kyllähän tämä jo mielestäni täyttää KAIKKI huijariyrityskriteerit. Näitä väärinkäsityksiä Book in hotels.com:in kanssa olen nyt kuullut käyneen jo ainakin kahdella muullakin, kun olen asiasta näin jälkeenpäin jutellut!!!


      • marika6
        Aulis72 kirjoitti:

        Helmikuussa vielä varmistettiin Book in hotels.com:ilta, että varaus on kunnossa. He vastasivat, että ovat saaneet maksun ja varaus on OK. Meidän täytyisi vain printata voucher ja saapua paikalle. Jos emme tästä muuta oppineet, niin ainakin sen, että varmistamme tästedes varauksen suoraan hotellilta. Ainakaan Book in hotels.com:iin emme voi enää luottaa. Lomapäivistämme pari meni tämän takia totaalisesti pieleen ja tätä asiaa setvitään vielä viikkoja Book in hotels.com:in, luottokunnan ja Euroopan kuluttajakeskuksen kanssa!!! Toivottavasti saamme rahamme takaisin.

        Ite varasin Book in Hotelsin kautta hotellin Milanoon jo joskus helmikuussa. Parin viikon päästä on matka. Myö kyseltiin varmistus hotellilta, et onko meidän varaus ja onko majoitusrahat tullu perille, mitä oltii jo visan kautta maksettu book in hotelsiin.
        Vastasivat kyllä että varaus on voimassa ja rahat he saavat meidän sinne menon jälkeen. Jännityksellä kylläkin odottaa et mitä tuleman pitää. Mutta lupaavalta miusta ainakin näyttää...


      • marika6 kirjoitti:

        Ite varasin Book in Hotelsin kautta hotellin Milanoon jo joskus helmikuussa. Parin viikon päästä on matka. Myö kyseltiin varmistus hotellilta, et onko meidän varaus ja onko majoitusrahat tullu perille, mitä oltii jo visan kautta maksettu book in hotelsiin.
        Vastasivat kyllä että varaus on voimassa ja rahat he saavat meidän sinne menon jälkeen. Jännityksellä kylläkin odottaa et mitä tuleman pitää. Mutta lupaavalta miusta ainakin näyttää...

        Mekin "valitettavasti" varasimme hotellin Milanoon ennen Zurihin matkaa Book in hotels. com:in kautta. Soitimme varauksesta kyseiseen hotelliin ja sieltä ainakin sanottiin, että varauksemme on kunnossa. Toivottavasti molempien matkat onnistuvat. Tämän jälkeen boikottimme Book in hotels.com:iin on järkähtämätön!!!
        Hyvää matkaa sinulle :-)


      • marika6
        Aulis72 kirjoitti:

        Mekin "valitettavasti" varasimme hotellin Milanoon ennen Zurihin matkaa Book in hotels. com:in kautta. Soitimme varauksesta kyseiseen hotelliin ja sieltä ainakin sanottiin, että varauksemme on kunnossa. Toivottavasti molempien matkat onnistuvat. Tämän jälkeen boikottimme Book in hotels.com:iin on järkähtämätön!!!
        Hyvää matkaa sinulle :-)

        matka meni hyvin. hotelli oli varattu ja maksettu niinkuin pitikin. ei mitään ongelmia ollu!


    • pitenee.

      Näitä varottavia esimerkkejä on aina hyvä kertoa tänne, jotta edes me muut matkustavat tiedämme välttää kyseisiä firmoja. Laitan tämänkin omalle mustalle listalleni, en tosin ole sen kautta mitään varannutkaan. Toivottavasti asiasi selviää ja saat rahasi takaisin.

    • .com

      Ikävä kokemus. Itse käytän aina Booking.comia ja olen aina ollut tyytyväinen. Kaikki on toiminut moitteettomasti. Suosittelen.

      • Nyt (n. kuukausi matkan jälkeen) saimme viimein lukemattomien Book in hotels.com:lle lähetettyjen viestien jälkeen tiedon luottokunnalta, että rahamme on palautettu. Olemme "pommittaneet" lähes päivittäin Book in hotels.com:ia myös saadaksemme tiedon miksi meille ei kerrottu peruutuksesta ja mahdollisesti korvausta välirahasta jouduttuamme maksamaan hotellista korkeamman hinnan. Jatkamme sinnikkäästi yritystä josko kyllästysivät meihin ja vastaisivat ja maksaisivat!


      • täälläkin...
        Aulis72 kirjoitti:

        Nyt (n. kuukausi matkan jälkeen) saimme viimein lukemattomien Book in hotels.com:lle lähetettyjen viestien jälkeen tiedon luottokunnalta, että rahamme on palautettu. Olemme "pommittaneet" lähes päivittäin Book in hotels.com:ia myös saadaksemme tiedon miksi meille ei kerrottu peruutuksesta ja mahdollisesti korvausta välirahasta jouduttuamme maksamaan hotellista korkeamman hinnan. Jatkamme sinnikkäästi yritystä josko kyllästysivät meihin ja vastaisivat ja maksaisivat!

        Kerron tässä myös kokemuksemme ko. varaamosta:

        Varasimme helmikuussa Book In Hotelsin kautta hotelliyöpymiset Lontoossa ja summa veloitettiin luottokortilta heti.
        Jouduimme kuitenkin perumaan matkan&hotelliyöpymiset 3 pvää ennen lähtöä nyt heinäkuussa. Book In Hotelsin asiakaspalvelusta tuli viesti että palauttavat takaisin koko summan, mutta rahojen palautus luottokortille voi kestää 2 kk.
        Vasta tämän jälkeen rupesin etsimään muiden kokemuksia ko. yhtiöstä ja löysin myös tämän viestiketjun...
        Olen nyt meilannut uudestaan yhtiön asiakaspalveluun rahojen palautuksesta ja ilmoittivat vain että käsittelevät palautukset aikajärjestyksessä, joten saa nähdä koska palauttavat rahat vai palauttavatko ollenkaan (tällaisiakin kokemuksia oli mm. Trip Advisorin sivuilla)...

        Joten oli sitten ensimmäinen ja VIIMEINEN kerta kun ko. varaamoa käytimme!!!!! Varoitus muillekkin!


      • tänään
        täälläkin... kirjoitti:

        Kerron tässä myös kokemuksemme ko. varaamosta:

        Varasimme helmikuussa Book In Hotelsin kautta hotelliyöpymiset Lontoossa ja summa veloitettiin luottokortilta heti.
        Jouduimme kuitenkin perumaan matkan&hotelliyöpymiset 3 pvää ennen lähtöä nyt heinäkuussa. Book In Hotelsin asiakaspalvelusta tuli viesti että palauttavat takaisin koko summan, mutta rahojen palautus luottokortille voi kestää 2 kk.
        Vasta tämän jälkeen rupesin etsimään muiden kokemuksia ko. yhtiöstä ja löysin myös tämän viestiketjun...
        Olen nyt meilannut uudestaan yhtiön asiakaspalveluun rahojen palautuksesta ja ilmoittivat vain että käsittelevät palautukset aikajärjestyksessä, joten saa nähdä koska palauttavat rahat vai palauttavatko ollenkaan (tällaisiakin kokemuksia oli mm. Trip Advisorin sivuilla)...

        Joten oli sitten ensimmäinen ja VIIMEINEN kerta kun ko. varaamoa käytimme!!!!! Varoitus muillekkin!

        ... Book In Hotels palautti rahat takaisin tänään, joten reilut kolme viikkoa (ja useita sähköposteja ko. yrityksen asiakaspalveluun) siinä meni. Oli kuitenkin viimeinen kerta kun heidän kauttaan varaamme hotellin vaikka olisi kuinka paljon edullisempi kuin muilla.


      • tänään kirjoitti:

        ... Book In Hotels palautti rahat takaisin tänään, joten reilut kolme viikkoa (ja useita sähköposteja ko. yrityksen asiakaspalveluun) siinä meni. Oli kuitenkin viimeinen kerta kun heidän kauttaan varaamme hotellin vaikka olisi kuinka paljon edullisempi kuin muilla.

        Mekin saimme takaisin ne rahat jotka maksoimme Book in hotels.com:ille. Laitoimme myös valituksen Euroopan kuluttajakeskukseen, koska jouduimme maksamaan Zurihissä suoraan hotellille laskun, joka oli yli 200€ suurempi kuin mitä maksoimme silloin aikoinaan Book in hotels.com:ille.

        Nyt olemme odottaneet yli kuukauden vastausta, josko saisimme myös ylimääräisen maksamamme rahan takaisin, mutta käsittely voi kestää muutaman kuukauden. Kunhan vastaus tulee raportoin.

        Nyt elämme kesäisen iloista odotuksen aikaa... ;-)


      • huijatuksi tullut
        Aulis72 kirjoitti:

        Mekin saimme takaisin ne rahat jotka maksoimme Book in hotels.com:ille. Laitoimme myös valituksen Euroopan kuluttajakeskukseen, koska jouduimme maksamaan Zurihissä suoraan hotellille laskun, joka oli yli 200€ suurempi kuin mitä maksoimme silloin aikoinaan Book in hotels.com:ille.

        Nyt olemme odottaneet yli kuukauden vastausta, josko saisimme myös ylimääräisen maksamamme rahan takaisin, mutta käsittely voi kestää muutaman kuukauden. Kunhan vastaus tulee raportoin.

        Nyt elämme kesäisen iloista odotuksen aikaa... ;-)

        Meillä varattu Helsinkiin yhdeksi yöksi majoitus Book in Hotels.com kautta 6.8.2009. Tänään sitten soitin hotelliin, mutta varausta ei ole enää. Maksuvaikeudet syynä tähän.


      • ottaa aivoon
        huijatuksi tullut kirjoitti:

        Meillä varattu Helsinkiin yhdeksi yöksi majoitus Book in Hotels.com kautta 6.8.2009. Tänään sitten soitin hotelliin, mutta varausta ei ole enää. Maksuvaikeudet syynä tähän.

        Myös meidän varauksemme peruttiin kolmea päivää ennen varattua hotelliyötä (6.8.2009 Helsinki). Hotelliin soitettuamme sanoivat, että kyseisen firman kanssa on ollut koko kesän vastaava ongelma. ÄLKÄÄ varatko hotellia tämän firman kautta. Onneksi itse voimme mennä kavereiden luo yöksi, paniikki iskisi jos olisi menossa ulkomaille ja muutaman päivän varoitusajalla pitäisi hankkia uusi hotelli.


      • anttiso
        ottaa aivoon kirjoitti:

        Myös meidän varauksemme peruttiin kolmea päivää ennen varattua hotelliyötä (6.8.2009 Helsinki). Hotelliin soitettuamme sanoivat, että kyseisen firman kanssa on ollut koko kesän vastaava ongelma. ÄLKÄÄ varatko hotellia tämän firman kautta. Onneksi itse voimme mennä kavereiden luo yöksi, paniikki iskisi jos olisi menossa ulkomaille ja muutaman päivän varoitusajalla pitäisi hankkia uusi hotelli.

        Sama täällä. Ei ole maksanut rahoja peruutetusta huoneesta takaisin. Piti reklamoida luottokunnalle.. Toinen varaus oli peruutettu ilmoittamatta minulle. Ei kovin mukavaa saapua täyteen hotelliin, josta ei sitten varausta löydykään. Tuskin saan sieltä niitäkään rahoja takaisin.

        Välttäkää tätä bookinhotels.com sivustoa.


      • Netistä löytyy
        anttiso kirjoitti:

        Sama täällä. Ei ole maksanut rahoja peruutetusta huoneesta takaisin. Piti reklamoida luottokunnalle.. Toinen varaus oli peruutettu ilmoittamatta minulle. Ei kovin mukavaa saapua täyteen hotelliin, josta ei sitten varausta löydykään. Tuskin saan sieltä niitäkään rahoja takaisin.

        Välttäkää tätä bookinhotels.com sivustoa.

        Oletteko kokeilleet varata suomalaisilta sivustoilta? Esim. itse varasin toukokuun Etelä-Afrikan matkan kaikki 3 hotellia Supersaverilta ja homma sujui moitteetta. Sanovat että heillä on tarjolla n.90 000 eri hotelleja joten valinnanvaraa on. Katso vaikka itse www.supersaver.fi ja sitten ihan alhaalta Varaa hotelli


      • huijatuksi tullut
        ottaa aivoon kirjoitti:

        Myös meidän varauksemme peruttiin kolmea päivää ennen varattua hotelliyötä (6.8.2009 Helsinki). Hotelliin soitettuamme sanoivat, että kyseisen firman kanssa on ollut koko kesän vastaava ongelma. ÄLKÄÄ varatko hotellia tämän firman kautta. Onneksi itse voimme mennä kavereiden luo yöksi, paniikki iskisi jos olisi menossa ulkomaille ja muutaman päivän varoitusajalla pitäisi hankkia uusi hotelli.

        Hei, nyt kyselisin teiltä muilta joiden varaukset peruttiin, että mikä hotelliketju teillä oli kyseessä? Koska minusta tuntuu, että tietty iso hotelliketju on perunut näitä huoneita itse. Sinne soitettaessa saa aina eri selityksen näistä peruutuksista. Milloin peruutus on tullut faksilla, milloin sähköpostilla ja viimeinen selitys oli, että he ovat lukeneet tämän peruutuksen netistä. Mutta minulle ei voida laittaa tätä peruutusilmoitusta sähköisessä muodossa.
        Olen ollut luottokuntaan yhteyksissä ja siellä riskienhallinnassa ja sieltä ei ainakaan mitään mainintaa kyseisen firman ongelmista.
        Ettei vaan olisi tullut suomalaisella isolla hotelliketjulla tuplavaraus ja sitten "peruttiin" näitä huoneita. Saihan 6.8 huoneesta hintaa yli 200€.


      • Hotelli työntekijä
        huijatuksi tullut kirjoitti:

        Hei, nyt kyselisin teiltä muilta joiden varaukset peruttiin, että mikä hotelliketju teillä oli kyseessä? Koska minusta tuntuu, että tietty iso hotelliketju on perunut näitä huoneita itse. Sinne soitettaessa saa aina eri selityksen näistä peruutuksista. Milloin peruutus on tullut faksilla, milloin sähköpostilla ja viimeinen selitys oli, että he ovat lukeneet tämän peruutuksen netistä. Mutta minulle ei voida laittaa tätä peruutusilmoitusta sähköisessä muodossa.
        Olen ollut luottokuntaan yhteyksissä ja siellä riskienhallinnassa ja sieltä ei ainakaan mitään mainintaa kyseisen firman ongelmista.
        Ettei vaan olisi tullut suomalaisella isolla hotelliketjulla tuplavaraus ja sitten "peruttiin" näitä huoneita. Saihan 6.8 huoneesta hintaa yli 200€.

        Olen alalla töissä, ja ohessa minun vastaukseni asiaan. Olen selvittänyt näitä asioita monien eri tahojen kanssa. Näitä sivuja en suosittele missään nimessä enää käytettäväksi. Nämä varaukset tulevat hotelleille monien eri välikäsien kautta, tämän takia tapauksia on todella hankala selvittää. Matkatoimisto selvitti minulle asiaa seuraavasti: koska he eivät ole saaneet rahoja bookin in hotels.comilta, ovat he joutuneet peruuttamaan varauksen hotellille, he ovat pyytäneet kyseisiä sivustoja ilmoittamaan asiasta asiakkaalle, mitä ei tietenkään ole tehty. Tilanne on tällä hetkellä se että ympäri maailmaa saapuu asiakkaita hotelleille, ja varaus onkin peruttu. Hotellilla ei ole mahdollisuutta saada rahoja mistään, mikäli heillä on mustaa valkoisella siitä että varaus on ensin tehty ja sittemmin peruutettu. Tämän takia maksun joutuu suorittamaan hotellilla päivän hintaan.

        Nyt vielä taantuman aikaan, menevät varmasti monet epämääräiset pikkufirmat konkurssiin, ja rahojen takaisin saaminenkin voi olla vaikeaa. Suosittelen varaamaan huoneen suoraan hotellilta, tai heidän omilta nettisivuiltaan.

        Yllä olevaan viestiin haluaisin sanoa, etten missään nimessä usko että hotelli yrittää asiakasta tuolla tavalla huijata. Uskon että asia ollut niinkuin muillakin asiasta kertoneilla, että varaus on todellakin ollut peruttu hotellille. Hotelli joutuu todella hankalaan välikäteen näissä asioissa, eikä pysty asiaa selvittämään, koska kyseiset sivustot kertovat antavansa tietoja varauksesta ainoastaan asiakkaalle itselleen.

        Korostaisin vielä että syy ei ole asiakkaan eikä hotellin, vaan kyseisen nettisivuston. Tämän takia pyydän asiakkaita todellakin pommittamaan sivustojen pitäjiä.


      • Respaduunari
        Hotelli työntekijä kirjoitti:

        Olen alalla töissä, ja ohessa minun vastaukseni asiaan. Olen selvittänyt näitä asioita monien eri tahojen kanssa. Näitä sivuja en suosittele missään nimessä enää käytettäväksi. Nämä varaukset tulevat hotelleille monien eri välikäsien kautta, tämän takia tapauksia on todella hankala selvittää. Matkatoimisto selvitti minulle asiaa seuraavasti: koska he eivät ole saaneet rahoja bookin in hotels.comilta, ovat he joutuneet peruuttamaan varauksen hotellille, he ovat pyytäneet kyseisiä sivustoja ilmoittamaan asiasta asiakkaalle, mitä ei tietenkään ole tehty. Tilanne on tällä hetkellä se että ympäri maailmaa saapuu asiakkaita hotelleille, ja varaus onkin peruttu. Hotellilla ei ole mahdollisuutta saada rahoja mistään, mikäli heillä on mustaa valkoisella siitä että varaus on ensin tehty ja sittemmin peruutettu. Tämän takia maksun joutuu suorittamaan hotellilla päivän hintaan.

        Nyt vielä taantuman aikaan, menevät varmasti monet epämääräiset pikkufirmat konkurssiin, ja rahojen takaisin saaminenkin voi olla vaikeaa. Suosittelen varaamaan huoneen suoraan hotellilta, tai heidän omilta nettisivuiltaan.

        Yllä olevaan viestiin haluaisin sanoa, etten missään nimessä usko että hotelli yrittää asiakasta tuolla tavalla huijata. Uskon että asia ollut niinkuin muillakin asiasta kertoneilla, että varaus on todellakin ollut peruttu hotellille. Hotelli joutuu todella hankalaan välikäteen näissä asioissa, eikä pysty asiaa selvittämään, koska kyseiset sivustot kertovat antavansa tietoja varauksesta ainoastaan asiakkaalle itselleen.

        Korostaisin vielä että syy ei ole asiakkaan eikä hotellin, vaan kyseisen nettisivuston. Tämän takia pyydän asiakkaita todellakin pommittamaan sivustojen pitäjiä.

        tottakai sä sanot että varaa vaan suoraan hotellilta. Mutta kun meonesti nettifirmat - luotettavat sellaisetkin tarjoavat huoneita 10-30 % halvemmalla kuin suoraan hotellilta ostettuna niin miksi ostaa teiltä suoraan? Totta - te takaatte huoneen paremmin mutta jos 9/10 nettifirmasta toimii kunniallisesti niin turha yleistää että varaa aina hotellilta.

        Ellei ole oma lehmä ojassa


      • huijatuksi tullut
        Hotelli työntekijä kirjoitti:

        Olen alalla töissä, ja ohessa minun vastaukseni asiaan. Olen selvittänyt näitä asioita monien eri tahojen kanssa. Näitä sivuja en suosittele missään nimessä enää käytettäväksi. Nämä varaukset tulevat hotelleille monien eri välikäsien kautta, tämän takia tapauksia on todella hankala selvittää. Matkatoimisto selvitti minulle asiaa seuraavasti: koska he eivät ole saaneet rahoja bookin in hotels.comilta, ovat he joutuneet peruuttamaan varauksen hotellille, he ovat pyytäneet kyseisiä sivustoja ilmoittamaan asiasta asiakkaalle, mitä ei tietenkään ole tehty. Tilanne on tällä hetkellä se että ympäri maailmaa saapuu asiakkaita hotelleille, ja varaus onkin peruttu. Hotellilla ei ole mahdollisuutta saada rahoja mistään, mikäli heillä on mustaa valkoisella siitä että varaus on ensin tehty ja sittemmin peruutettu. Tämän takia maksun joutuu suorittamaan hotellilla päivän hintaan.

        Nyt vielä taantuman aikaan, menevät varmasti monet epämääräiset pikkufirmat konkurssiin, ja rahojen takaisin saaminenkin voi olla vaikeaa. Suosittelen varaamaan huoneen suoraan hotellilta, tai heidän omilta nettisivuiltaan.

        Yllä olevaan viestiin haluaisin sanoa, etten missään nimessä usko että hotelli yrittää asiakasta tuolla tavalla huijata. Uskon että asia ollut niinkuin muillakin asiasta kertoneilla, että varaus on todellakin ollut peruttu hotellille. Hotelli joutuu todella hankalaan välikäteen näissä asioissa, eikä pysty asiaa selvittämään, koska kyseiset sivustot kertovat antavansa tietoja varauksesta ainoastaan asiakkaalle itselleen.

        Korostaisin vielä että syy ei ole asiakkaan eikä hotellin, vaan kyseisen nettisivuston. Tämän takia pyydän asiakkaita todellakin pommittamaan sivustojen pitäjiä.

        Mutta miksi kaikkia varauksia ei sitten peruta samalta päivältä. Meinaan tiedän toisen tapauksen samalta päivältä, että sama henkilö oli varannut kaksi huonetta samasta hotellista ja toinen näistä varauksista oli peruttu. Sattuma. Jos rahoja ei saada niin miksi sitten vain osa huoneista perutaan?


      • jj
        huijatuksi tullut kirjoitti:

        Mutta miksi kaikkia varauksia ei sitten peruta samalta päivältä. Meinaan tiedän toisen tapauksen samalta päivältä, että sama henkilö oli varannut kaksi huonetta samasta hotellista ja toinen näistä varauksista oli peruttu. Sattuma. Jos rahoja ei saada niin miksi sitten vain osa huoneista perutaan?

        Moro,
        Me varattiin Reykjavikista hotelli Book In Hotellssin kautta ja ihan samalla tavalla toimivat kuin muillekin, peruutus 3 päivää ennen reissua ja väittivät että meitä on informoitu ja rahat palautettu; näin ei tietenkään siis ollut. Nyt karhuan rahoja luottokunnalta. Älkää missään tapauksessa käyttäkö sitä palvelua.

        -jj-


      • olisinkin
        jj kirjoitti:

        Moro,
        Me varattiin Reykjavikista hotelli Book In Hotellssin kautta ja ihan samalla tavalla toimivat kuin muillekin, peruutus 3 päivää ennen reissua ja väittivät että meitä on informoitu ja rahat palautettu; näin ei tietenkään siis ollut. Nyt karhuan rahoja luottokunnalta. Älkää missään tapauksessa käyttäkö sitä palvelua.

        -jj-

        lukenut tämän viestiketjun ennen varaustani! Menimme Bremeniin varaamaamme hotelliin ja yllätys yllätys varausta ei ollut. Hotellivirkailija sanoi firman mennen konkurssiin ja antoi pari puhelinnumeroa minne soittaa(Lontooseen, istnbuliin) Tuskin kannaattaa soitella, koska sitten häviän vielä puhelinmaksut.
        Menimme toiseen hotelliin 3 yöksi. Ja arvatkaapa ketuttaako, kun 198 e meni kankkulan kaivoon.
        Firma näyttää myyvän kuitenkin netissä täyttä häkää, vaikka on konkurssissa. Että näin meitä huijataan.


      • kartanlukija
        Hotelli työntekijä kirjoitti:

        Olen alalla töissä, ja ohessa minun vastaukseni asiaan. Olen selvittänyt näitä asioita monien eri tahojen kanssa. Näitä sivuja en suosittele missään nimessä enää käytettäväksi. Nämä varaukset tulevat hotelleille monien eri välikäsien kautta, tämän takia tapauksia on todella hankala selvittää. Matkatoimisto selvitti minulle asiaa seuraavasti: koska he eivät ole saaneet rahoja bookin in hotels.comilta, ovat he joutuneet peruuttamaan varauksen hotellille, he ovat pyytäneet kyseisiä sivustoja ilmoittamaan asiasta asiakkaalle, mitä ei tietenkään ole tehty. Tilanne on tällä hetkellä se että ympäri maailmaa saapuu asiakkaita hotelleille, ja varaus onkin peruttu. Hotellilla ei ole mahdollisuutta saada rahoja mistään, mikäli heillä on mustaa valkoisella siitä että varaus on ensin tehty ja sittemmin peruutettu. Tämän takia maksun joutuu suorittamaan hotellilla päivän hintaan.

        Nyt vielä taantuman aikaan, menevät varmasti monet epämääräiset pikkufirmat konkurssiin, ja rahojen takaisin saaminenkin voi olla vaikeaa. Suosittelen varaamaan huoneen suoraan hotellilta, tai heidän omilta nettisivuiltaan.

        Yllä olevaan viestiin haluaisin sanoa, etten missään nimessä usko että hotelli yrittää asiakasta tuolla tavalla huijata. Uskon että asia ollut niinkuin muillakin asiasta kertoneilla, että varaus on todellakin ollut peruttu hotellille. Hotelli joutuu todella hankalaan välikäteen näissä asioissa, eikä pysty asiaa selvittämään, koska kyseiset sivustot kertovat antavansa tietoja varauksesta ainoastaan asiakkaalle itselleen.

        Korostaisin vielä että syy ei ole asiakkaan eikä hotellin, vaan kyseisen nettisivuston. Tämän takia pyydän asiakkaita todellakin pommittamaan sivustojen pitäjiä.

        Monet hotellit Euroopassa ottavat normaalia huonehintaa paljon halvemmalla varauksia hyvissä ajoin etukäteen jonkun hotellivaraamo kautta. Hotelli itse ei myy huoneitaan niin halvalla. Huoneen saataa saada jopa puoleen hintaan, eikä sitä tarvitse edes etukäteen maksaa ja perumisehdot ovat aivan normaalit. Samoin jotkut hotelliketjut antavat hyvän alennuksen etukäteen sitovasti varaavalle ja heti maksavalle (esim. Accorhotels tai BestWestern). Eli aika harvoin kannattaa varata huone suoraan hotellista.


      • ...varaaminen
        kartanlukija kirjoitti:

        Monet hotellit Euroopassa ottavat normaalia huonehintaa paljon halvemmalla varauksia hyvissä ajoin etukäteen jonkun hotellivaraamo kautta. Hotelli itse ei myy huoneitaan niin halvalla. Huoneen saataa saada jopa puoleen hintaan, eikä sitä tarvitse edes etukäteen maksaa ja perumisehdot ovat aivan normaalit. Samoin jotkut hotelliketjut antavat hyvän alennuksen etukäteen sitovasti varaavalle ja heti maksavalle (esim. Accorhotels tai BestWestern). Eli aika harvoin kannattaa varata huone suoraan hotellista.

        "Suoraan hotellista varaaminen" toimii hyvin Suomessa, mutta kuten edellinen kirjoitti, niin useimmiten tuolla maailmalla niin ei kannata toimia (jos siis huoneen hinnalla on väliä). Mutta kannattaa turvautua luotettaviin välittäjiin/ varauskoneisiin ja mieluiten mielestäni sellaisiin, jotka eivät ota etukäteismaksua, vaan toimivat vain välittäjinä. Sellaisia ovat esim. www.booking.com ja www.venere.com. Jo pelkästään näistä katosmalla avautuu valtava määrä hotelleja paikassa kuin paikassa, etenkin siis jos kyse Euroopan matkailusta. Tämä on ollut hyödyllinen keskusteluketju!


      • Netistä löytyy kirjoitti:

        Oletteko kokeilleet varata suomalaisilta sivustoilta? Esim. itse varasin toukokuun Etelä-Afrikan matkan kaikki 3 hotellia Supersaverilta ja homma sujui moitteetta. Sanovat että heillä on tarjolla n.90 000 eri hotelleja joten valinnanvaraa on. Katso vaikka itse www.supersaver.fi ja sitten ihan alhaalta Varaa hotelli

        Haen yli 20 eri firman sivuilta lentoja ja hotelleja. Hotelleista katson meille sopivimman ja sitten kahlaan uudestaan kaikki ne sivustot joissa kyseinen hotelli on ollut myynnissä ja valitsen niistä halvimman vaihtoehdon.
        Kaikkien muiden firmojen sivuilta paitsi Book in hotels.com:in kautta varaamieni hotellien/lentojen osalta ei koskaan ole tullut minkäänlaisia ongelmia.


      • huijatuksi tullut kirjoitti:

        Hei, nyt kyselisin teiltä muilta joiden varaukset peruttiin, että mikä hotelliketju teillä oli kyseessä? Koska minusta tuntuu, että tietty iso hotelliketju on perunut näitä huoneita itse. Sinne soitettaessa saa aina eri selityksen näistä peruutuksista. Milloin peruutus on tullut faksilla, milloin sähköpostilla ja viimeinen selitys oli, että he ovat lukeneet tämän peruutuksen netistä. Mutta minulle ei voida laittaa tätä peruutusilmoitusta sähköisessä muodossa.
        Olen ollut luottokuntaan yhteyksissä ja siellä riskienhallinnassa ja sieltä ei ainakaan mitään mainintaa kyseisen firman ongelmista.
        Ettei vaan olisi tullut suomalaisella isolla hotelliketjulla tuplavaraus ja sitten "peruttiin" näitä huoneita. Saihan 6.8 huoneesta hintaa yli 200€.

        Meidän tapauksessa kyseessä oli hotelli Zurichissä, kuten voit lukea tämän viestiketjun alusta. Ainakin tällöin ongelmien syynä oli Book in hotels.com:in toimimattomuus.


      • Hotelli työntekijä kirjoitti:

        Olen alalla töissä, ja ohessa minun vastaukseni asiaan. Olen selvittänyt näitä asioita monien eri tahojen kanssa. Näitä sivuja en suosittele missään nimessä enää käytettäväksi. Nämä varaukset tulevat hotelleille monien eri välikäsien kautta, tämän takia tapauksia on todella hankala selvittää. Matkatoimisto selvitti minulle asiaa seuraavasti: koska he eivät ole saaneet rahoja bookin in hotels.comilta, ovat he joutuneet peruuttamaan varauksen hotellille, he ovat pyytäneet kyseisiä sivustoja ilmoittamaan asiasta asiakkaalle, mitä ei tietenkään ole tehty. Tilanne on tällä hetkellä se että ympäri maailmaa saapuu asiakkaita hotelleille, ja varaus onkin peruttu. Hotellilla ei ole mahdollisuutta saada rahoja mistään, mikäli heillä on mustaa valkoisella siitä että varaus on ensin tehty ja sittemmin peruutettu. Tämän takia maksun joutuu suorittamaan hotellilla päivän hintaan.

        Nyt vielä taantuman aikaan, menevät varmasti monet epämääräiset pikkufirmat konkurssiin, ja rahojen takaisin saaminenkin voi olla vaikeaa. Suosittelen varaamaan huoneen suoraan hotellilta, tai heidän omilta nettisivuiltaan.

        Yllä olevaan viestiin haluaisin sanoa, etten missään nimessä usko että hotelli yrittää asiakasta tuolla tavalla huijata. Uskon että asia ollut niinkuin muillakin asiasta kertoneilla, että varaus on todellakin ollut peruttu hotellille. Hotelli joutuu todella hankalaan välikäteen näissä asioissa, eikä pysty asiaa selvittämään, koska kyseiset sivustot kertovat antavansa tietoja varauksesta ainoastaan asiakkaalle itselleen.

        Korostaisin vielä että syy ei ole asiakkaan eikä hotellin, vaan kyseisen nettisivuston. Tämän takia pyydän asiakkaita todellakin pommittamaan sivustojen pitäjiä.

        Tämä on varmasti totta! Meille kävi niin, että hotelli sai Book in hotels.com:ilta ilmoituksen varauksen peruuttamisesta kolme päivää sen jälkeen kun olimme sisäänkirjoittautuneet. Koko tarina on tarkemmin keskusteluketjun alussa.


      • Matkaaaja
        Aulis72 kirjoitti:

        Meidän tapauksessa kyseessä oli hotelli Zurichissä, kuten voit lukea tämän viestiketjun alusta. Ainakin tällöin ongelmien syynä oli Book in hotels.com:in toimimattomuus.

        Oli varattu hotelli Heinäkuun lopulla 5 pv. kun mentiin hotelliin, niin oli yllätys suuri kun olikin huonevaraus peruttu b.i.h:n kautta pari päivää ennen saapumistamme. Rahallinen menetys; 660 € meni, yritetään jotain kautta saada rahoja takaisin. Mikä on tarkalleen ottaen osoite, mistä voi laillisesti periä saataviaan?


      • asiakaspalvelun kautta
        Matkaaaja kirjoitti:

        Oli varattu hotelli Heinäkuun lopulla 5 pv. kun mentiin hotelliin, niin oli yllätys suuri kun olikin huonevaraus peruttu b.i.h:n kautta pari päivää ennen saapumistamme. Rahallinen menetys; 660 € meni, yritetään jotain kautta saada rahoja takaisin. Mikä on tarkalleen ottaen osoite, mistä voi laillisesti periä saataviaan?

        Meilasimme ko. yhtiön asiakaspalveluun--> [email protected] kymmeniä kertoja kolmen viikon ajan (kerroin tapatuneesta aiemmin ylempänä tässä ketjussa) ja loppujen lopuksi palauttivat rahat.
        Lähettivät kyllä ensin alkuun viestejä että palautus voi kestää jopa kaksi kk:tta ja että heidän pankkiyhteyksissä on vikaa, jonka vuoksi palautus kestää yms. tekosyitä, mutta tiukkasävyisten vastaustemme jälkeen kesti "vain" kolme viikkoa että saimme koko summan takaisin.

        P.S. Kannattaa katsoa myös www.tripadvisor.com:issa kerrotut kokemukset ko. yhtiöstä.


      • arwid66
        huijatuksi tullut kirjoitti:

        Meillä varattu Helsinkiin yhdeksi yöksi majoitus Book in Hotels.com kautta 6.8.2009. Tänään sitten soitin hotelliin, mutta varausta ei ole enää. Maksuvaikeudet syynä tähän.

        Myös meiltä oli peruttu tuo 6.8 yöpyminen Hesassa. Selitettiin Grand Marinasta että book in Hotels ei ole jollekkin toiselle matkanjärjestäjälle suorittanut maksuja. Ja tämä taho on sitten yksipuolisesti perunut varauksemme, mitään ilmoitusta emme sähköpostilla saaneet.
        Itse kyllä ajattelen että ovat hiffanneet että Madonnan keikka Helsingissä, joten perutaan nämä ns. halvemmalla buukatut ja myydään uudelleen kalliimmalla.
        Varaus oli ok viikkoa ennen h-hetkeä ja peruutettu vain paripäivää ennen. Eka kerta kun käytin itse Book in Hotelsia ja en varmasti suosittele kenellekkään.


      • yllättävän nopeasti
        Matkaaaja kirjoitti:

        Oli varattu hotelli Heinäkuun lopulla 5 pv. kun mentiin hotelliin, niin oli yllätys suuri kun olikin huonevaraus peruttu b.i.h:n kautta pari päivää ennen saapumistamme. Rahallinen menetys; 660 € meni, yritetään jotain kautta saada rahoja takaisin. Mikä on tarkalleen ottaen osoite, mistä voi laillisesti periä saataviaan?

        Varasin hotellin syyskuussa olevaa Berliinin matkaa varten bookinhotels.comin kautta. Varauksen tein heinäkuun alussa ja visaltani veloitettiin n.350€. Joku etiäinen tuli ja kävin lukemassa kotimaisia ja kansainvälisiä keskustelupalstoja liittyen ko. firmaan. Selvisi, että hurjan monella on ollut ongelmia ko. firman kanssa. Varmistin hotellivarauksen suoraan hotellilta ja sain varmistuksen, että huone on minulle varattu. Sain jopa hotellilta oman varausnumeron. Ajattelin, että kaikki on OK. Aiemmin näytti, että suurimmat ongelmat ovat olleet rahojen takaisin maksussa, jos on perunut itse hotellin. Tämän jälkeen alkoi ilmestyä viestejä, joista kävi ilmi, että bookinhotels on perunut hotellin eikä välttämättä ole ilmoittanut siitä asiakkaalle. Revi siitä sitten huumoria kun saavut hotelliin ja huonetta ei ole! Tämän jälkeen peruin hotellin (6.8.) ja ajattelin, että luottokunta varmaan pystyy auttamaan jos firma ei rahoja palauta takaisin. Olinkin yhteydessä luottokuntaan jo etukäteen selvittääkseni mitä he voivat tehdä jos firma ei rahoja palauta. Kertoivat, että selvittelevät asiaa kansainvälisellä riskienhallinta osastollaan. Lupasivat pyytää lisätietoja, jos on tarve. Laitoin itse muutaman viestin bookinhotelsin asiakaspalveluun heidän nettisivujensa kautta liittyen rahojen palautukseen ja sain monelle jo tutun viestin: "...up to two months" tai "refund will be made soon..."

        Löysin netistä tripadvisorin sivuilta (tripadvisor.com), että joku oli saanut apua mailaamalla suoraan [email protected]. Laitoin hänelle ystävällisen viestin 12.8. ja hän vastasi seuraavana päivänä (13.8.) ja kertoi, että hyvitys on tehty ja rahojen pitäisi näkyä visallani muutaman päivän kuluessa. Tänään 17.8. rahat olivat tulleet visalleni. En tiedä oliko mulla vain hyvä tuuri, mutta rahojen takaisin saaminen ei kestänyt kahta viikkoa kun olin peruutuksen tehnyt. Hyvä niin! Toivottavasti muutkin saavat rahansa firmalta takaisin.

        Olen aiemmin varannut usean firman (mm. booking.com, hotels.com, yeego.com, venere.com, otel.com) kautta ja mitään ongelmia ei ole ollut. Tästä eteenpäin olen kyllä varovaisempi erityisesti ennestään tuntemattomien firmojen kanssa.


      • Matkaaaja kirjoitti:

        Oli varattu hotelli Heinäkuun lopulla 5 pv. kun mentiin hotelliin, niin oli yllätys suuri kun olikin huonevaraus peruttu b.i.h:n kautta pari päivää ennen saapumistamme. Rahallinen menetys; 660 € meni, yritetään jotain kautta saada rahoja takaisin. Mikä on tarkalleen ottaen osoite, mistä voi laillisesti periä saataviaan?

        Jatka väsymättä mailausta Book in hotelsiin!
        Kuten jo aiemmin kirjoitin, saimme ne rahat takaisin jotka maksoimme Book in hotels.com.ille, mutta ilman mitään korkoa! Jos kuitenkin jouduit maksamaan hotellille enemmän kuin mitä maksoit aikaisemmin Book in hotelsille (kuten me jouduimme), niin ota yhteyttä Euroopan kuluttajakeskukseen. Meilläkin on juttu vetämässä siellä. Sanoivat että jutun käsittely voi kestää kuukausia. Nyt vaan odottelemme vastausta...


      • Tepp0
        arwid66 kirjoitti:

        Myös meiltä oli peruttu tuo 6.8 yöpyminen Hesassa. Selitettiin Grand Marinasta että book in Hotels ei ole jollekkin toiselle matkanjärjestäjälle suorittanut maksuja. Ja tämä taho on sitten yksipuolisesti perunut varauksemme, mitään ilmoitusta emme sähköpostilla saaneet.
        Itse kyllä ajattelen että ovat hiffanneet että Madonnan keikka Helsingissä, joten perutaan nämä ns. halvemmalla buukatut ja myydään uudelleen kalliimmalla.
        Varaus oli ok viikkoa ennen h-hetkeä ja peruutettu vain paripäivää ennen. Eka kerta kun käytin itse Book in Hotelsia ja en varmasti suosittele kenellekkään.

        ..meiltä Bookinhotels perui omatoimisesti 6.-9.8. yöpymisen Hesassa, Scandic Marskissa. Ilmoitus perumisesta tuli aivan viime hetkellä ja selityksenä yllättäen taloudelliset vaikeudet matkanjärjestäjällä.. Kannattaa sitkeästi pommittaa firmaa sähköpostilla ja vaatia rahoja takaisin "immediately" ([email protected]). Rahat palautettiin yllättävän nopeasti.


      • Elmiira83
        Tepp0 kirjoitti:

        ..meiltä Bookinhotels perui omatoimisesti 6.-9.8. yöpymisen Hesassa, Scandic Marskissa. Ilmoitus perumisesta tuli aivan viime hetkellä ja selityksenä yllättäen taloudelliset vaikeudet matkanjärjestäjällä.. Kannattaa sitkeästi pommittaa firmaa sähköpostilla ja vaatia rahoja takaisin "immediately" ([email protected]). Rahat palautettiin yllättävän nopeasti.

        Itse varasin kesällä hotellin Zargrebista kyseisin firman kautta. Onneksi vain yhdeksi yöksi, sillä kuten monelle muullekin on näköjään käynyt, niin minullekin he ilmoittivat sähköpostilla pari päivää ennen ko. varausta, että se on peruttu.

        Laitoin tietenkin asiasta samantien vihaista palautetta, koska heidän sähköpostissaan ei ilmoitettu peruutuksen syytä. Tällöin sain vastauksen, että syy on taloudelliset ongelmat ko. firman ja varaamani hotellin välillä. Kehottivat olemaan suoraan yhteydessä hotelliin, jos haluan sieltä yhä huoneen.

        No kai sitä nyt vähemmästäkin tulee taloudellisia ongelmia ja erimielisyyksiä, koska myivät ko. hotellin huoneita reilusti halvemmalla, kuin mitä ne olisivat suoraan hotellista varatessa maksaneet.

        Tapahtuneesta on nyt yli 2 kuukautta, eikä rahoja ole vieläkään kuulunut takaisin. Eilen laitoin heille jälleen viestiä asiasta nettisivujen kautta, mutta en ole saanut vastausta. Täytynee laittaa viestiä tuohon yllä olevaan sähköpostiin.

        V*tuttaa tälläinen toiminta! Vaikuttaa siltä, että he lainaavat ihmisiltä hotellivarauksilla huijaamalla rahaa useiksi kuukauksi, ilman korkoja tietenkin. Boikottiin menee tämä firma ja laitan takuulla sanan asiasta kiertämään, ettei kukaan muukaan heidän palveluitaan enää käyttäisi!


    • Matkaxy
    • NinniM

      Varasimme Lontoosta hotellin kesäkuussa, mutta kun saavuimme hotellille, ei varausta löytynyt ja kävi ilmi, että koko varausfirma on mennyt nurin. Hotellista löytyi kuitenkin onneksi huone, mutta hinta oli aivan toista....

      • SannaW

        Varasin 2009 helmikuussa kolmeksi yöksi hotellihuoneen Lontoosta. Saavuimme hotellille ja varausta ei löytynyt mistään. Seuraavana päivänä selvisi, että olimme "peruneet" varauksemme (ei pidä paikkaansa). Jouduin maksamaan uudestaan. Nyt yritän karhuta rahojani takaisin ko. firmalta. Onko vinkkejä?


      • SannaW kirjoitti:

        Varasin 2009 helmikuussa kolmeksi yöksi hotellihuoneen Lontoosta. Saavuimme hotellille ja varausta ei löytynyt mistään. Seuraavana päivänä selvisi, että olimme "peruneet" varauksemme (ei pidä paikkaansa). Jouduin maksamaan uudestaan. Nyt yritän karhuta rahojani takaisin ko. firmalta. Onko vinkkejä?

        Pommita vaan ahkerasti sähköpostilla Bookinhotels.com:ia. Me ainakin saimme SUURELLA pommitus ahkeruudella rahamme takaisin Bookinhotels.com:ilta!
        Mutta mekin jouduimme maksamaan myös hotelliin uudestaan ja paljon kalliimman hinnan. Siitä olemme tehneet reklamoinnin Euroopan kuluttajakeskukseen.

        Nyt olemme odotelleet jo kuukausia vastausta sieltä ja välillä muistuttaneet sähköpostilla heitä, muttei vielä ole kuulunut mitään, asia on kuitenkin jo vireillä. Onhan sekin jo jotain...

        Jos et vielä ole saanut rahojasi takaisin, niin koita ainakin näitä keinoja.


      • Matkailija47
        SannaW kirjoitti:

        Varasin 2009 helmikuussa kolmeksi yöksi hotellihuoneen Lontoosta. Saavuimme hotellille ja varausta ei löytynyt mistään. Seuraavana päivänä selvisi, että olimme "peruneet" varauksemme (ei pidä paikkaansa). Jouduin maksamaan uudestaan. Nyt yritän karhuta rahojani takaisin ko. firmalta. Onko vinkkejä?

        Sama kuvio viime kesänä Bostonissa ja New Yorkissa. Varaukset peruttu hotellille saavuttessa ja peruutusilmoitukset vaivauduttiin lähettämään vasta kun asiasta tiedusteltiin sähköpostilla ja puhelimella. Aluksi reklamoitiin pari kolme kertaa suoraan Bookinhotels.comille, mutta vain yksi vastaus saatiin, jossa kehotettiin odottamaan lukuisten vastaavien tapausten takia. Seuraavaksi reklamoitiin oman luottokorttiyhtiön kautta ja palautus tulikin melko nopeasti muutamassa viikossa. Eli kannattaa viedä asiaa eteenpäin oman luottokorttiyhtiön kautta, koska heillä on aika paljon enemmän poweria kuin yksittäisellä kuluttajalla.

        Asioiden hoito ei edennyt ko. yhtiön kanssa puhelimella eikä sähköpostilla! En aio ikinä enää itse käyttää Bookinhotels.comia enkä suosittele muillekaan!


    • matkustanut

      Sama juttu kävi meille!

      Viikoksi hotelli New Yorkiin oli varattuna. Perille päästyä respasta ilmoitettiin, että ei täällä näy mitään varausta. Kun respan henkilölle selvisi kuitista että kyseessä oli book in hotels sivuston kautta tapahtunut varaus, kertoi hän että älkää käyttäkö sitä, koska kyseinen firma on konkurssissa.

      ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA KÄYTTÄKÖ IKINÄ...

      Onneksi saatiin kuitenkin huone, mutta 350€ kalliimmalla....mutta rahoja odotellaan takaisin (650€)...

    • Huijattu

      Peruutin varaukseni ohjeitten mukaisesti ja rahoja en ole saanut takaisin. Olen soittanut, pommittanut sähköpostiviesteillä ja mitään ei kuulu. Rahoja olen yrittänyt saada PARIKIN kuukautta ja kohta otan järeämmät keinot käyttöön. EI kannata ostaa tämän yrityksen kautta mitään!

    • Tuuli Männistö

      Peruutin Bookinhotels.comista varaamani ja luottokortilla maksamani kahden yön majoituksen Zagrebissa, en ole koskaan saanut palautusta maksusta. Kohtuuttomien peruutussääntöjen jälkeen olen odottanut rahapalautüsta toisesta yöstä. Sähköposteihin ei vastata enkä saa puhelinnumeroistakaan ketään kiinni.

      ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ KYSEISEN VARAAMON PALVELUITA!

      • BookInHotelsSucks

        I 'll write in english so others also understand.

        Never use Book In Hotels . I also had a bad experience , last minute cancellation and the refund just ain't coming...
        We are now claiming the money back through our credit card company . Others should do the same...

        When I have time I'll write to as many places as possible about this place , they should be out of business as soon as possible and hopefully couple of lawsuits on their backs...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      124
      2777
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      460
      1974
    3. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      120
      1800
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      35
      1665
    5. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1519
    6. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1463
    7. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      356
      1420
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      208
      1229
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      53
      1169
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      225
      1091
    Aihe