En tiedä onko tämä sopiva palsta, mutta parempaakaan en löytänyt. Kysyisin vaan sellaista, jos joku tietää, että kun hakee poliisilaitokselta henkilökorttia tai passia, niin siihenhän tarvitaan jonkinlainen henkilöllisyystodistus? Itselläni ei ole kuin 10 vuoden passi jonka voimassaoloaikakin on jo reilusti ylittynyt. Kelpaako se siihen tarkoitukseen? En tiedä millä muulla tavalla voisin todistaa henkilöllisyyteni saadakseni uuden kortin, kun voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta ei ole?
henkilökortti
4
533
Vastaukset
- Kansalainen 2362427
Ei kai passin hakemiseen voimassa olevaa passia tarvita. Henkilökorit ym on Suomessa normaalisti käyttökelpoisia niin pitkään kun henkilö on kuvasta tunnistettavissa.
- ........
Väärin. Faktaa tuosta. http://www.intermin.fi/poliisi/home.nsf/pages/AADE45416013924AC2256BC2004567BB?opendocument
- ap.
........ kirjoitti:
Väärin. Faktaa tuosta. http://www.intermin.fi/poliisi/home.nsf/pages/AADE45416013924AC2256BC2004567BB?opendocument
Tuosta sivusta juuri luinkin ne ohjeet mistä alkuperäinen kysymys tuli mieleen. Eihän se kuitenkaan niin voi olla, että henkkareitten vanhennuttua mistään ei saisi uusia? Ajattelin lähinnä, että jos pitää olla joku todistaja tai muita papereita millä henkilöllisyytensä todistaa..? Toivottavasti ensimmäisen vastaaja on oikeassa, ja vanhakin passi riittää henkilöllisyyden todistamiseen. Tosin ihan varma en ole siitä kuinka hyvin naamani kuvasta tunnistaa. Itse sitä on vaikea arvioida. Passin hankin 11 vuotta sitten, ja silloin kuva oli jo 2 vuotta vanha..
- keinoin
ap. kirjoitti:
Tuosta sivusta juuri luinkin ne ohjeet mistä alkuperäinen kysymys tuli mieleen. Eihän se kuitenkaan niin voi olla, että henkkareitten vanhennuttua mistään ei saisi uusia? Ajattelin lähinnä, että jos pitää olla joku todistaja tai muita papereita millä henkilöllisyytensä todistaa..? Toivottavasti ensimmäisen vastaaja on oikeassa, ja vanhakin passi riittää henkilöllisyyden todistamiseen. Tosin ihan varma en ole siitä kuinka hyvin naamani kuvasta tunnistaa. Itse sitä on vaikea arvioida. Passin hankin 11 vuotta sitten, ja silloin kuva oli jo 2 vuotta vanha..
Virallisia henkilötodistuksia ovat vain voimassa olevat poliisin myöntämät ulkomaanpassi ja henkilökortti. Jos ne ovat vanhentuneita, niin poliisi selvittää henkilöllisyyden tutkinnallisin keinoin. Kysyy vaikka perheasioista sellaista, jonka tietävät vain perheenjäsenet. Esim. äidin toinen etunimi, äidin tyttönimi, isän kaikki etunimet jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1656104- 1471694
- 1131478
- 511250
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️43869Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢28824Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu92799Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5759- 41719
Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan219704