Mikä olisi helpoin tapa tehdä itse kynttilöitä? Kuinka kauan kynttilän "jähmettymiseen" menee aikaa? Mistä kannattaa ostaa aineet? Mikä on paras suhde steariinille ja parafiinille?
Kynttilän teko
3
5964
Vastaukset
- irkku
Helpoin tapa valmistaa kynttilöitä on valaminen.
Tarvikkeita olen ostanut Sinooperista, mutta jostain halpakaupasta saa halvemmalla. Itse olen antanut kynttilöiden jähmettyä yön yli, kiirettä kun ei yleensä ole ollut. Tuosta suhteesta en uskalla sanoa, olleet valmiita sekoituksia joita olen käyttänyt. Eiköhän netistä löydy tieto. Etsi vaikka Googlella hakusanoilla steariini parafiini. - ideavaras
Suhteet on vähän tekijän mukaan, mutta minä käytän 2 steariinia ja 1 parafiinia. Eli mikä tahansa kippo on se mitta. :)
Jos valat kynttilöitä muottiin, ei kannata kipata koko muottia kerralla täyteen massaa, sillä silloin tulee helposti reikiä kynttilään. (Jotka voi tietenkin paikata myöhemmin,jos näkee ne)
Jähmetysajan huomaat tehdessäsi. Se riippuu vähän aineen paksuudesta.
Aineet kannattaa ostaa joltain pieneltä jälleenmyyjältä. Hinta on 25% Sinooperin hinnoista. - minna
Lainaa kirjastosta sellainen kynttilän tekokirja, nimeä en muista. Siinä on vinkkejä ja ideoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351