Kynttilän teko

Ikka

Mikä olisi helpoin tapa tehdä itse kynttilöitä? Kuinka kauan kynttilän "jähmettymiseen" menee aikaa? Mistä kannattaa ostaa aineet? Mikä on paras suhde steariinille ja parafiinille?

3

5978

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irkku

Helpoin tapa valmistaa kynttilöitä on valaminen.
      Tarvikkeita olen ostanut Sinooperista, mutta jostain halpakaupasta saa halvemmalla. Itse olen antanut kynttilöiden jähmettyä yön yli, kiirettä kun ei yleensä ole ollut. Tuosta suhteesta en uskalla sanoa, olleet valmiita sekoituksia joita olen käyttänyt. Eiköhän netistä löydy tieto. Etsi vaikka Googlella hakusanoilla steariini parafiini.

• ideavaras

Suhteet on vähän tekijän mukaan, mutta minä käytän 2 steariinia ja 1 parafiinia. Eli mikä tahansa kippo on se mitta. :)

Jos valat kynttilöitä muottiin, ei kannata kipata koko muottia kerralla täyteen massaa, sillä silloin tulee helposti reikiä kynttilään. (Jotka voi tietenkin paikata myöhemmin,jos näkee ne)

Jähmetysajan huomaat tehdessäsi. Se riippuu vähän aineen paksuudesta.

Aineet kannattaa ostaa joltain pieneltä jälleenmyyjältä. Hinta on 25% Sinooperin hinnoista.

• minna

Lainaa kirjastosta sellainen kynttilän tekokirja, nimeä en muista. Siinä on vinkkejä ja ideoita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79