Yllätyshäät syyskuussa

Chiero

Me on mun kundikaverin kaa olty yksissä jo monta vuotta, ja nyt olis sitten aika "virallistaa suhde". Nyt tarviinkin vähän hyviä neuvoja... Ennen vihkimistä tarttee ottaa kuulutukset ja tehdä joku esteettömyystutkinta. Onko tää sellanen juttu, jonka mä voin hoitaa ilman sulhasta? Tarkotus olis nimittäin järjestää yllätyshäät, niin ettei sulhanen tietäis mitään koko hommasta ennen kun sitten kun marssittais kirkkoon... Se tuntuu vähän pelkäävän tällasia juttuja ja kun naimisiin menosta on puhuttu, niin se vaan sanoo et eihän tässä kiirettä... No, mä sitten päätin hoitaa homman näin yllättäen, eiköhän sekin oo ihan tyytyväinen... Kirkon olen jo alustavasti varannut, siinä ei ainakaan tarttenu molempien olla paikalla. Mites kutsut sais hoidettua niin ettei yllätys paljastu ennen aikojaan? Kutsuisinko kaverit vaan muuten juhlimaan enkä mainitsis häistä mitään? Olis niillekin ylläri :D Tosin pari mun bestistä tietää tän jutun jo nyt, ne on ollu apuna ideoimassa tätä. Vanhemmille ja sukulaisille vois järkkää kahvit joskus jälkeenpäin. Pliis antakaa hyviä vinkkejä miten saan homman järjestettyä pilaamatta hyvää yllätystä!

5

1211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos edes tottakaan

Huonolta näyttää yllärisi onnistuminen. Lain mukaan nimittäin: "Kihlakumppanien on yhdessä pyydettävä avioliiton esteiden tutkintaa...". Ja esim. tuommoisella sivulla http://www.naimisiin.info/haaopas/esteet.html selvennetään, että "kihlakumppanien täytyy joko yhdessä viedä ja allekirjoittaa tutkintapyyntölomake esteiden tutkijan luona tai lomakkeen täytyy olla kahden todistajan allekirjoittama". Eli ukkokokelaan nimmari pitää paperiin saada joko niin, että hän tietää, mikä paperossi on kyseessä. Tai sitten kahden henkilön pitää todistaa, että ukko itse nimmarinsa siihen väkersi. Jos ukko on nokkela, hän selvittää, että todistus on voimassa max. 4 kuukautta. Siitä hän voi helposti laskeskella, että mielessäsi on jotain kieroa. Kun nyt ensin tuonkin ongelman selvittelet, niin kutsujen ja muiden käytännönjärjestelyjen problematiikkaa voit pohtia sen jälkeen. Muuten, jos onnistut ukon nimen papruun huijaamaan ja saamaan siihen kahden todistajan allekirjoitukset (väärin perustein siis toki), niin oletko varautunut siihen ylläriin, mikä seuraa, jos ukko kirkonportailla vihdoin tajuaa, missä mennään ja juoksee karkuun? ;-)

• Chiero

No, tokihan sillä on oikeus vastata EI, kun pappi kysyy tahtooko se mut ottaa. En kuiteskaa usko että niin käy, kyl me ihan vakavissaan ollaan. Kundikaveri vaan on niin saamaton näiden juttujen järkkäilyssä, siksi tuota ylläriä mietin. Kiitos muuten linkistä, nyt täytyy sit alkaa miettii miten sen nimmarin siihen papruun saan, todistajat kyllä löytyy. Eiköhän me jotain keksitä ;) Onhan tässä vielä 4 kk aikaa...

• onnistumaan
        Chiero kirjoitti:

No, tokihan sillä on oikeus vastata EI, kun pappi kysyy tahtooko se mut ottaa. En kuiteskaa usko että niin käy, kyl me ihan vakavissaan ollaan. Kundikaveri vaan on niin saamaton näiden juttujen järkkäilyssä, siksi tuota ylläriä mietin. Kiitos muuten linkistä, nyt täytyy sit alkaa miettii miten sen nimmarin siihen papruun saan, todistajat kyllä löytyy. Eiköhän me jotain keksitä ;) Onhan tässä vielä 4 kk aikaa...

Pappi ei saa edes ajatella vihkivänsä ilman molempien suostumusta asiaan, näin ollen et voi salata asiaa mieheltäsi.

• Entäs jos...

Entäs jos yllätys olisikin vain häiden ajankohta? Sulhasen kanssa kävisitte hakemassa esteettömyystutkinnan ihan ilman mitään "huijauksia", mutta sulhanen jäisi siihen luuloon, että tarkoitus on jossain vaiheessa myöhemmin käväistä vaikka maistraatissa vihillä. Päivämäärä ja muut järjestelyt tulisivat yllärinä.

• HeidiNieminen

Aloittajalle: Aika paha. Mä saisin itse hermoromahduksen ja kieltäytyisin välittömästi naimisiinmenosta, jos noin vakava asia tulisi mulle yllätyksenä,eikä olisi mahdollissuutta periaatteessa enää kieltäytyä :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      108
      2314
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      84
      2051
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      55
      1616
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      52
      1543
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      154
      1528
    6. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1416
    7. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      145
      1350
    8. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1176
    9. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      112
      1170
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      25
      1114
    Aihe