1 vuotias ja passi??

Ressy

Hei! olisimme lähdössä syksyllä espanjaan ja meillä on vähä yli vuoden ikäinen poika miten pitää menetellä passin kanssa, voiko lapsen merkitä vanhemman passiin vai täytyykö olla oma?

10

2099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aösldgn

      Parhaiten saat tietoa kysymällä suoraan passin myöntävältä viranomaiselta, eli poliisilta. Tämä on nyt hieman mutua, mutta muistaakseni systeemit ovat muuttuneet niin, että lasta ei nykyisin voi merkitä vanhemman passiin.

    • ......

      Tästä saat varman vastauksen: oma passi täytyy olla kaikilla, myös lapsella. Itse hain juuri vajaa 2v ja 3kk vauvalle... Ja tätä ennen luonnollisesti vielä varmistin että pitääkö vauvallekin hakea oma. Eli mars passikuville!!!

    • ei merkitä jälkikäteen

      Silloin kun vielä sai aikuisen passiin merkitä alle 15 v lapsen tiedot, se tehtiin hakemalla aikuiselle uusi passi. Jos passi oli jo olemassa, ei siihen jälkikäteen merkattu mitään vaan lapsellekin haettiin sitten oma passi, jos oli tarve. Passi meni vanhaksi kun lapsi täytti 15 v. Nykyään passiin merkitään vain passinhaltijan omat tiedot, ei enää lasten tietoja. Jokaiselle pitää olla oma passi/henkilökortti. EU-henkilökortti riittää useassa tapauksessa.

    • sama juttu

      Lapselle pitää olla oma passi.

      • näin on

        Espanjaan myös eu-henkiläkortti tai sitten passi.


    • näin on

      ja kun noin nuori niin laki muuttui liki 3 vuotta sitten ja kaikilla pitää olla oma asiakirja eli passi tai eu-henkilökortti. Olisi kyllä ollut helppo myös itse se tarkistaa poliisi.fi/passi sivuilta mutta kun ei osaa niin sitten pitää kysellä.

    • tai valtakirja

      Hei vielä. Lapsen passia anotessa täytyy olla joko molemmat vanhemmat mukana, tai laitokselta saatu kaavake poissaolevan vanhemman täytettynä. Nykypäivänä yksi passikuva riitti, joka oli mulle ylläri. Neljä nimittäin ostin. Noh, onpa lompakkoon kuvia laittaa :o) Ihanaa matkaa! ¤

      • passikuvaan

        Hommasin itselleni alkuvuodesta uuden passin eikä meidän valokuvaamossa ainakaan puhuttu että passikuvia olisi saanutkaan kuin yhden,kyllä ne kaikki neljä tulee pyytämättäkin. tietysti olisi siinäkin säästänyt muutaman euron,jos vain yhden olisi voinut teettää. passikuvat 4kpl 12euroa.


    • kuolen nauruun

      esimerkki tämän palstan uusavuttomien kyselyistä. Siihen kun rustaa tänne kysymyksen niin se vastauksen löytäisi alle minuutin. MUtta kun ei osaa eikä äitikään pysty tässä enää auttamaan. On se kyllä ihme miten ne selviytyy arkirutiineista lasten kanssa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3673
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2287
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1999
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1874
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1286
    6. 80
      1205
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1094
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1020
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe