...kopioin tähän näkyvämmälle paikalle tuonne jo toiselle osastolle laittamani kirjootuksen. Elikkä Renault on nyt pannut alihankkijansa ja työläisensä järjestykseen ja se alkaa näkyä. Sekä uusi Megane III että Laguna III ovat nyt ihan eri maata HS - ADAC Raportti: http://www.hs.fi/autot/artikkeli/ADAC -tiepalveluraportti/1135245433763 Vikaindeksi = tielle jättäneiden vikojen määrä 1000 autoa kohti: GOLF KOKOLUOKKA: Sija Malli vm. 2008 1 BMW 1-sarja 1,0 2 Audi A3 1,5 3 Mercedes-Benz A-sarja 1,6 4 Renault Megane 1,9 5 Mercedes-Benz B-sarja 2,3 6 Volkswagen Golf/Vento 2,5 7 Opel Astra 2,8 8 Seat Leon/Toledo 3,1 9 Mazda 3 6,2 10 Ford Focus 6,2 11 Toyota Auris/Corolla 8,5 12 Honda Civic 11,3 - miten on japanilaisille käynyt? - Civiceissä on ollut "lastentauteja"! ISOMPI KESKILUOKKA: Sija Malli vm. 2008 1 BMW 3-sarja 1,9 2 Mercedes-Benz C-sarja 2,7 3 Audi A4 2,7 4 Renault Laguna 2,7 5 Volvo S40/V40/V50 3,0 6 Volkswagen Passat 3,1 7 Opel Vectra 3,3 8 Mazda 6 4,4 9 Skoda Octavia 4,7 10 Toyota Avensis 7,7 11 Ford Mondeo 10,6 ...ja mites AVE tuolla luuraa:-) Mieluummin sitä ajaa autolla, jonne menee joka aamu hyvillä mielin ja kokee pienen nautinnon, kuin että menisi siihen harmaaseen pihalla nököttävään Toyotaan, ruostuvaan Mazdaan tai, no noista korealaista ei voida puhua edes samana päivänä! Renault on valmistanut autoja n. 110 vuotta ja tulee valmistamaan niitä jatkossakin, moni muu valmistaja kuolee ja joutaa hävitäkin lähivuosina pois maailman kartalta. Renaultin johdossa on nyt automaailman pätevin johtaja (pelasti mm. Nissanin). Mielestäni mm. Opel, Saab, Seat (ja puolet amerikkalaisista) joutaisivat nyt täysin tarpeettomina ensimmäisten joukossa pois...
Laguna III laatu on premium tasolla...
19
3665
Vastaukset
- esson paarista
tokihan suomalainen lehtineekeri tietää nämä jutut paremmin käytyään yhdellä autoyksilöllä nakkikioskilla kuin satoja tuhansia autoja tien päällä auttanut ADAC Sulla on muuten tosi upea vyölaukku. Saiko tuon Karjala-lippiksen kaupan päälle kun osti kaksi mäyräkoiraa samalla kertaa?
- se tuossa testissä oli
Meganesta tuossa testissä oli käytännössä kakkosmekano joka on jo aiemmin noussut selvästi keskitason paremmalle puolelle kaikissa saksalaisissa testeissä. Cliohan on ollut sakumaan tilastoissa luokkansa ykkösenä jo pitkään. Vain Laguna II on ollut peränpitäjänä faceliftistä ja elinkaaren päättymisestä huolimatta. Rellun huono laatumaine on todellisuudessa ollut sen esson paarin "asiantuntijoiden" muisteleman enon 1960-luvun ryppypepun lisäksi vain uuden kakkoslagunan varassa.
- laatu parani mutta.
Laguna III on selvästi osoittanut että rellu osaa parantaa laatuaan jos haluaa mutta autona se oli kyllä täysi floppi. Rellulta hukkui saksalaisten jäljittelyn takia kokonaan menestyvän ranskalaisauton resepti. Ei kukana osta Lagunaa joka yrittää olla saksalaistyylinen auto kun samaan hintaan voi ostaa Passatin joka ON saksalainen auto. Aivan järjetön tehdä Lagunasta saksalaisen neutraalisti muotoiltu euroajokki jossa on epämiellyttävän kova alusta, ahtaat tilat, heikko äänieristys ja pompottava jousitus joka tuhoaa matkustusmukavuuden pitkillä matkoilla. Kaikki nämä huonot ominaisuudet saat ostamalla Passatin jossa on niiden vastapainoksi jotain hyvääkin. Passat ON oikeasti saksalainen auto. Passatin jälleenmyyntiarvo ON erinomainen ja Passatin ajettavuus ON kovan jousituksen vastapainoksi huippuluokkaa.
- siitä tehtyä auton
Onhan tässä jo kulunut 120 vuotta, ja millasia susia ollut, miten ne nyt olisi saanut siitä tehtyä auton kun ei vielä tähänkään saakka. Rellulla ja Citikalla ajavien on pidettävä baskeria päässä, sitten taas kun se romu leviää on mukava puristella sitä nyppyä siellä baskerin laella ja potkia renkaita ja ihmetellä mikä taas on vikana? Vertaat johonkin Passattiin jos minun pitäisi valita kumman otan Rellun vai Passatin, otan passatin, ihan vain jo sen takia että 4 vuotta vanhan Lagunan saa alta 5 tonnin ja Passatista joutuu maksamaan 15 tonnia. Hinta tippuu kuin Viipurin torilla, ja Passatin ottaa joku vielä vaihdossa. Todellisuudessa en huolisi kumpaakaan vaan ajan edelleenkin Mersulla., katsokaas kun etuvetoisella ei aja kun ämmät kauppaan. PS. Tulin tänne sen takia kun kaveri kyseli Laguna II sähköikkunan nostimia, alta 70 tonnia ajettu auto ja kolmannet menossa, maksaa sikana täällä noin 600,- ovi, ebay näytti olevan halvempia. Mersuun maksaa 60,-, mutta ei ole vielä tarvinnut vaihtaa, ajettu jo 120 th.
- patonkikuski
"..epämiellyttävän kova alusta, ahtaat tilat, heikko äänieristys ja pompottava jousitus joka tuhoaa matkustusmukavuuden pitkillä matkoilla.." Olen ajanut nyt n. 20.000 km uudella Lagunalla. On kieltämättä saksalaistyylinen ajettava, alusta on kova, mutta ei todellakaan pompota ja auto on erittäin hiljainen. Tilat eivät ole suurommasta päästä, mutta lienee valmistajan valinta, vertaa esim. 407 tai Accord. Eniten kaipaisin parempaa penkkiä ja kuskin ergonomiassakin on hiukan sanomista, muutoin olen tyytyväinen. Huonon jälleenmyyntiarvon takia en omalla rahalla olisi ostanut.
- Entinen Lagunisti
siitä tehtyä auton kirjoitti:
Onhan tässä jo kulunut 120 vuotta, ja millasia susia ollut, miten ne nyt olisi saanut siitä tehtyä auton kun ei vielä tähänkään saakka. Rellulla ja Citikalla ajavien on pidettävä baskeria päässä, sitten taas kun se romu leviää on mukava puristella sitä nyppyä siellä baskerin laella ja potkia renkaita ja ihmetellä mikä taas on vikana? Vertaat johonkin Passattiin jos minun pitäisi valita kumman otan Rellun vai Passatin, otan passatin, ihan vain jo sen takia että 4 vuotta vanhan Lagunan saa alta 5 tonnin ja Passatista joutuu maksamaan 15 tonnia. Hinta tippuu kuin Viipurin torilla, ja Passatin ottaa joku vielä vaihdossa. Todellisuudessa en huolisi kumpaakaan vaan ajan edelleenkin Mersulla., katsokaas kun etuvetoisella ei aja kun ämmät kauppaan. PS. Tulin tänne sen takia kun kaveri kyseli Laguna II sähköikkunan nostimia, alta 70 tonnia ajettu auto ja kolmannet menossa, maksaa sikana täällä noin 600,- ovi, ebay näytti olevan halvempia. Mersuun maksaa 60,-, mutta ei ole vielä tarvinnut vaihtaa, ajettu jo 120 th.
Eipä tuohon ole juuri lisäämistä, täyttä totta joka sana
- Autobild
Autobildin laaturaportti: Tulokset ei yllätä yhtään: 1. Toyota 2,0 2. Honda 2,1 2. Mazda 2,1 4. Opel 2,2 5. Hyundai 2,4 6. Mitsubishi 2,5 7. Audi 2,6 7. Mercedes-Benz 2,6 7. Nissan 2,6 10. BMW 2,7 10. Volvo 2,7 12. Suzuki 2,8 13. Skoda 3,0 13. Smart 3,0 15. Kia 3,1 15. Volkswagen 3,1 17. Seat 3,2 18. Ford 3,3 19. Fiat 3,5 20. Citroën 3,7 20. Renault 3,7 22. Peugeot 4,1
- ettei 7-päivää
kaiva nyt vielä 7-päivää lehden laaturaportti ja hymy-lehdestä jonkin BB-blondin kommentit autojen luotettavuudesta jos haluat tehdä itsestäsi vielä pahemman pellen kuin myöntämällä julkisesti lukevasi AutoBildiä.
- tilastolla
ei ole mitään tekemistä uudempien autojen kanssa (aloitus koskee Megane III:a). Ps. Toyotan laadun laskun voi jokainen lukutaitoinen nähdä.
- kunnon auto
- Lagoon
Eletään nyt 2013 loppua ja ihmettelen, miksi Laguna 3:sen myynti lopetettiin Suomessa jo noin vuosi sitten, eikä uutta mallia ole tullut tilalle, vaikka ainakin Ranskassa 3:sta myydään. Oliko autossa vikaa vai ostajissa vai myyjissä? Paljon on kuultu, että laatu olisi parantunut totaalisesti jo heti alustalähtien tässä mallissa, eikä ollut edes kallis auto. Eli missä syy?
- ex Lagunisti
Lagunan maine meni täysin Lagu II myötä ja sitä on/oli mahdoton palauttaa
loppupään Lagu I:et olivat ihan kelpo autoja mutta kakkonen 2002-06 pahoja
vikapesiä siksi myynti hiipui kukaan ei enää luottanut kolmos Lagunaan. - 2.0T 16v Gt
ex Lagunisti kirjoitti:
Lagunan maine meni täysin Lagu II myötä ja sitä on/oli mahdoton palauttaa
loppupään Lagu I:et olivat ihan kelpo autoja mutta kakkonen 2002-06 pahoja
vikapesiä siksi myynti hiipui kukaan ei enää luottanut kolmos Lagunaan.Tuo on sinänsä harmillista ja väärinkin, kun itse ajelen jo toisella kakkoskopan Lagunalla ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Noille Lagunoiden ja Meganeidenkin kuitenkin suht. pienille vioille (anturivikoja ym.) on annettu kohtuuttoman suuri painoarvo. Mutta tämä tuulipukukansa mieluummin kiduttaa itseään köröttelemällä jollain harmaalla avensiksella, jota ei (muka) tarvitse korjata, kuin nauttisivat ajamisesta esim. Lagunalla ja joskus vaihdattaisivat siihen jonkun 40e maksavan anturin...
- iohoihhoihio
2.0T 16v Gt kirjoitti:
Tuo on sinänsä harmillista ja väärinkin, kun itse ajelen jo toisella kakkoskopan Lagunalla ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Noille Lagunoiden ja Meganeidenkin kuitenkin suht. pienille vioille (anturivikoja ym.) on annettu kohtuuttoman suuri painoarvo. Mutta tämä tuulipukukansa mieluummin kiduttaa itseään köröttelemällä jollain harmaalla avensiksella, jota ei (muka) tarvitse korjata, kuin nauttisivat ajamisesta esim. Lagunalla ja joskus vaihdattaisivat siihen jonkun 40e maksavan anturin...
Naulan kantaan. Olen tässä miettinyt, että kun moni hokee suunnilleen, että kun niitä Toyotia ei tarvitse suunnilleen huoltaakaan... Jos tuollainen asia ei ole korvien välissä kunnossa, niin kannattaisi miettiä sitä ajokortinkin omistamista uudelleen. Vastuullinen ajaja myös huollattaa autonsa. Mieluummin kanssa itse vuosihuollon yhteydessä vaihdatan jonkun anturin, kuin poistatan 5-v vanhan Mazda 6.n rekisteristä ruosteongelmien vuoksi...
En nyt muista mitä kaikkia tyyppivikoja väitetään olevan kakkoskopan Lagunoissa. Yleisimpinä kaiketi ne raidetangot päät jne... No, mikä ihme se on kun vasta perheenäidiksi yrittänyt pikku-Liisa kääntelee renkaita parkkipaikalla aikansa kuluksi viisi minuuttia ennen liikkeelle lähtöä ja kymmenen minuuttia pysäköityään. Toisaalta, niin kuin tiedämme, farmareitahan Suomessa ostavat ennen kaikkea "keskiluokkaiset"(kuitenkin ilmeisen köyhät lapsiperheet), jotka nyt eivät sitten jostain kumman syystä suostu huollattamaan autojaan asianmukaisesti. - Kokemus puhuu
iohoihhoihio kirjoitti:
Naulan kantaan. Olen tässä miettinyt, että kun moni hokee suunnilleen, että kun niitä Toyotia ei tarvitse suunnilleen huoltaakaan... Jos tuollainen asia ei ole korvien välissä kunnossa, niin kannattaisi miettiä sitä ajokortinkin omistamista uudelleen. Vastuullinen ajaja myös huollattaa autonsa. Mieluummin kanssa itse vuosihuollon yhteydessä vaihdatan jonkun anturin, kuin poistatan 5-v vanhan Mazda 6.n rekisteristä ruosteongelmien vuoksi...
En nyt muista mitä kaikkia tyyppivikoja väitetään olevan kakkoskopan Lagunoissa. Yleisimpinä kaiketi ne raidetangot päät jne... No, mikä ihme se on kun vasta perheenäidiksi yrittänyt pikku-Liisa kääntelee renkaita parkkipaikalla aikansa kuluksi viisi minuuttia ennen liikkeelle lähtöä ja kymmenen minuuttia pysäköityään. Toisaalta, niin kuin tiedämme, farmareitahan Suomessa ostavat ennen kaikkea "keskiluokkaiset"(kuitenkin ilmeisen köyhät lapsiperheet), jotka nyt eivät sitten jostain kumman syystä suostu huollattamaan autojaan asianmukaisesti.Ei ole pään sisällä ne viat. Edellinen autoni oli Toyota ja olenkin varmasti harvoja tällä palstalla, jolla kokemusta noista japseista. Jos nyt vertailisin näitä autoja, niin suurin ero mikä esim Tojollani on Lagunaan on juuri luotettavuus. Se on vain fakta, että osat mitä ajokkiini vaihdettiin km- määrällä 80000-320000 ovat takaiskarit ja jarrusatulat levyineen, sekä akku. Normihuoltoja tottakai, ilmastointi, jarrupalat jne. Ei pikkuvikoja. Siirryin Laguun, kuuluisaan kakkoskoppaseen. Ja kyllä, auto huollettu merkkiliikkeessä aina ja pikkuvikoja korjattu itse, jos osattu. Pikkuvikaa on paljon. Joka katsastukseen poikkeuksetta korjaamon kautta. Vaikkakin mitään 1000 euron remontteja ei ole, niin kyllä ne kolme korjauskäyntiä joka vuosi kukkaroa keventää mukavasti. Ja auto ollut 90% maantieajossa. Uusin vika on juuri syttynyt esp vikavalo ja tämä vika kuulemma saattaa olla kallis korjattava. Sähköviat yhdistettynä etupään ongelmiin on lagun ongelma. Tuskin ostan Toyotaakaan enää, koska ostan auton yleensä vähän käytettynä ja Toyotan hinnat ovat käytettyjen osalta pilvissä. Relluja saa hyvin varustettunakin halvalla, mutta tämän murheenkryynin jälkeen en toista kertaa relluun koske, enkä muuhunkaan ranskalaiseen, vaikka kuinka olisi laatu parantunut. En ihmettele miksi uuden Lagunan maahantuonti loppui, maine on mennyttä ikuisesti ainakin Lagunan osalta
- kokemusta...
Kokemus puhuu kirjoitti:
Ei ole pään sisällä ne viat. Edellinen autoni oli Toyota ja olenkin varmasti harvoja tällä palstalla, jolla kokemusta noista japseista. Jos nyt vertailisin näitä autoja, niin suurin ero mikä esim Tojollani on Lagunaan on juuri luotettavuus. Se on vain fakta, että osat mitä ajokkiini vaihdettiin km- määrällä 80000-320000 ovat takaiskarit ja jarrusatulat levyineen, sekä akku. Normihuoltoja tottakai, ilmastointi, jarrupalat jne. Ei pikkuvikoja. Siirryin Laguun, kuuluisaan kakkoskoppaseen. Ja kyllä, auto huollettu merkkiliikkeessä aina ja pikkuvikoja korjattu itse, jos osattu. Pikkuvikaa on paljon. Joka katsastukseen poikkeuksetta korjaamon kautta. Vaikkakin mitään 1000 euron remontteja ei ole, niin kyllä ne kolme korjauskäyntiä joka vuosi kukkaroa keventää mukavasti. Ja auto ollut 90% maantieajossa. Uusin vika on juuri syttynyt esp vikavalo ja tämä vika kuulemma saattaa olla kallis korjattava. Sähköviat yhdistettynä etupään ongelmiin on lagun ongelma. Tuskin ostan Toyotaakaan enää, koska ostan auton yleensä vähän käytettynä ja Toyotan hinnat ovat käytettyjen osalta pilvissä. Relluja saa hyvin varustettunakin halvalla, mutta tämän murheenkryynin jälkeen en toista kertaa relluun koske, enkä muuhunkaan ranskalaiseen, vaikka kuinka olisi laatu parantunut. En ihmettele miksi uuden Lagunan maahantuonti loppui, maine on mennyttä ikuisesti ainakin Lagunan osalta
Siis tojon ja Lagunan suurin ero luotettavuus? Ootkohan Rellulla ajanutkaan? Onhan niiden ajettavuudessa eroa kuin yöllä ja päivällä. Rellun hyväksi...
Et varmaan samoja osia joutunut Relluun vaihtamaan moneen kertaan, vai? Eli jos toinen raidetangonpää on väljä, se vaihdettiin ja taas mentiin se osan osalta taas pitkälle. Ja fiksuna ihmisenä vaihdoit tietenkin molemmat kerralla ettei tarvitse kohta ruikuttaa, että toinenkin on väljä ja taas korjaamolle. Fakta on se että kaikki alustan osat tulee jossakin vaiheessa tiensä päähän ja silloin ne on vaihdettava. Se tien pää voi tulla kaikille osille kerralla ja silloin ne kaikki vaihdetaan, eikä niitä tarvitse pitkän aikaan enää vaihtaa. Ei samoja osia tarvitse moneen kertaan vaihtaa.
Sähkövikoja. Sähkövikoja. Sähkövikoja. Mitä sähkövikoja? Mun viiden vuoden Rellu-historian aikana ainut sähkövika oli takaoven lukko, joka ei enää totellut sähköä.
Ja miksi ihmeessä vaihdoit Tojon Relluun? - Kokemus puhuu
kokemusta... kirjoitti:
Siis tojon ja Lagunan suurin ero luotettavuus? Ootkohan Rellulla ajanutkaan? Onhan niiden ajettavuudessa eroa kuin yöllä ja päivällä. Rellun hyväksi...
Et varmaan samoja osia joutunut Relluun vaihtamaan moneen kertaan, vai? Eli jos toinen raidetangonpää on väljä, se vaihdettiin ja taas mentiin se osan osalta taas pitkälle. Ja fiksuna ihmisenä vaihdoit tietenkin molemmat kerralla ettei tarvitse kohta ruikuttaa, että toinenkin on väljä ja taas korjaamolle. Fakta on se että kaikki alustan osat tulee jossakin vaiheessa tiensä päähän ja silloin ne on vaihdettava. Se tien pää voi tulla kaikille osille kerralla ja silloin ne kaikki vaihdetaan, eikä niitä tarvitse pitkän aikaan enää vaihtaa. Ei samoja osia tarvitse moneen kertaan vaihtaa.
Sähkövikoja. Sähkövikoja. Sähkövikoja. Mitä sähkövikoja? Mun viiden vuoden Rellu-historian aikana ainut sähkövika oli takaoven lukko, joka ei enää totellut sähköä.
Ja miksi ihmeessä vaihdoit Tojon Relluun?Ja miksi ihmeessä vaihdoit Tojon Relluun?
Koska edullisesti mukamasten sain, ja sainkin kyllä. Renault menettää arvonsa ehkäpä nopeimmin automerkeistä ja se tekee siitä houkuttelevan vaihtoehdon. Lagunaa ja Avensista vertaillessa, Lagun hinta noin puolet Aven hinnasta, siinä suurin syy. Ja kyllähän hintaerolla tietysti autoa käyttää monta kertaa, mutta hermojahan sellaiset korjaamokäynnit raastavat.
Sähkövikoja ovat olleet varotusvalojen syttymiset ja puhaltimen/ilmastoinnin ongelmat ja sähkölasit ainakin. Varmasti Lagunalla parempi ajaa kuin jollaina karvalakki corollalla, mutta Avensis oli ihan ok tiellä, tuli vain kilometrit täyteen autolla ja luovuin ennen ongelmia.
Alustan osat tulee tiensä päähän kyllä aina, mutta siinä se ero onkin. On eri asia pitääkö esim. taka-akseli ruveta irroittamaan jonkun kolinan takia ennen 100000 km vai 350000 km jälkeen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1486891Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142538Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk471760Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141421Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901285- 711107
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631073Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481065Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271059- 63976