Narsistinen ihminen on aluksi erittäin mukava,rakastettava, hyvinkäyttäytyvä, kohtelias. Se, jonka narsisti ottaa kohtekseen saa yli-innostunutta huomiota. Tätä uhri ei kuitenkaan tajua vaikka yleensä muut ympärilläolevat ihmiset sen näkevät. Uhri on yleensä elämässä paljon saanut kolhuja, joten ylistävä "rakkaus" sokaisee hänet. Kun liitto jatkuu, uhri huomaa olevansa toisen omistama, ei itsenäinen persoona. Mustasukkaisuus, alkoholismi ja taloudelliset hankaluudet ovat astuneet kuvioihin. Itse pyristelen tälläisen Auervaaran otteesta: itsetuntoani hän yrittää nitistää huorittelemalla ja valheita levittämällä. Talous on tiukalla, koska yhteistä lainaa hän ei suostu hoitamaan. Varokaa narsisteja!!
Narsistiset ihmiset
30
2277
Vastaukset
- joo1
miksi pyristellä vielä suhteessa jos toivo on menny ja toinen alistaa???? RUPEA HYVÄ IHMINEN tekemään ratkaisuja ja jätä ihmeellä se toinen osapuoli... kesä tulossa....
- Tallustelija74
Kyllä tuo narsismi on aivan liian yleistä nykyään ja voin kuvitella kuinka vaikeaa sellaisen ihmisen kanssa on elää. Sivusta olen seurannut muutamia tapauksia ja ei siinä voi muuta, kuin päätään pyöritellä. Varmasti pahimpia mahdollisia sairauksia, joita maa päällään kantaa. Kaikkein surullisinta mielestäni on se, että eräässä seurakunnassa on "paimenena" juuri ko. sairautta edustava. Itse pääsin pois siitä ikeestä ja säälien seurailen sivusta, kun ihmiset eivät halua nähdä, mitä todellisuus siellä on. Mutta voimia sinulle taisteluusi ja koeta säilyttää itsetuntosi.
- vakava asia
Hankkiudu eroon!!!!!!!!!! Näistä samaisia narsisteja ovat myös ne asukkaat taloissa, jotka haulavat mostaa itsensä muiden yläpuoilelle ja haluavat pomottaa. Narsistilla on hirveittävä pätemisen tarveja muiden ihmisten hallitsemisen tarve. MInä minä minä minä minä ihmisiä.
- Useita taloyhtiössä kimpassa
Hirvieää, kamalaa, uskomatonta. Taloyhtiössä muutama on ottanut hallintaansa kaikkien asiat, kaikki asiat. Jopa niin että tietävät paremmin kuin henkilöt itse... Mitä näiden sairaiden tyyppien kanssa pitäisi tehdä? Hankalaoittavat elämää, ei jaksa.
- mieskassa
on vastaavanlainen ja pyrkii väheksymään muita aina. Auton ostossakin kertoo miten saa vanhemmilta avustusta 8000 euroa auton ostoon. Tosi törkeä tyyppi. Siitä kannattaa pysyä erossa.
- asiakkaille kassalla
mieskassa kirjoitti:
on vastaavanlainen ja pyrkii väheksymään muita aina. Auton ostossakin kertoo miten saa vanhemmilta avustusta 8000 euroa auton ostoon. Tosi törkeä tyyppi. Siitä kannattaa pysyä erossa.
aina ystävällinen. Tosi törkee tyyppi.
- törkeeeee
asiakkaille kassalla kirjoitti:
aina ystävällinen. Tosi törkee tyyppi.
ni asiakkaille mukava, mut muuten törkyläjä. Kivaa olla asiakas, mut kuuten ei kivaa. törky mikä törky.
- '¨'¨'¨'¨¨'¨' ¨ '
mieskassa kirjoitti:
He väheksyvät ja yrittävät kävellä muiden yli ja erityisesti niiden jotka ovat itsenäsisä, eivätkä välitä passailla ja mielistllä heitä.
- *-*-*-*
'¨'¨'¨'¨¨'¨' ¨ ' kirjoitti:
He väheksyvät ja yrittävät kävellä muiden yli ja erityisesti niiden jotka ovat itsenäsisä, eivätkä välitä passailla ja mielistllä heitä.
Pitää paikkansa, ja Isäni on narsisti... :( Kiusaa jatkuvasti...henkisesti ja fyysisesti :(
- elliivo
Kamalaa on myös olla narsistisen pomon alaisena :( Vaikka kuinka firman juhlissa mairitellaan ja kehutaan työntekijöitä voi jo seuraavana päivänä olla toinen ääni kellossa. Yksi onneton joutuu sattumnvaraisesti tämän pomon hampaisiin. Kukaan ulkopuolinen ei voisi koskaan uskoa miten törkeästi hän kohtelee työntekijöitä. Johtajantaidoiltaan hän on korkeintaa keskinkertainen ja teettää suurimman osan omista töistään muilla. Käytökseltään hän on kuitenkin kuin Jumalasta seuraava. Hän haluaa säätää alaistensa koko elämää. Ainoastaan se että ei tarvitse elää hänen puolisonaan antaa meille toivoa. Se olisi kuolemantuomio.
- .,...,., ,.,.,.,. ,.,.,.,..,
on joka paikassa. JOpa taloyhtiöissä pomottamassa ja omistamassa talonsa asukkaita. Jos ei ole heille mieliksi niin saat kokea helvetin. Meidän talossa asuu tällainen mielistelija ja maikastelija, jos vain olet hänelle mieliksi, niin jo on herttaista akkaa, mutta jos elät omaa elämää ja et väitä olla hänen alamainen, niin hän koettaa järjestää vaikka tikusta asiaaa, että pääsee jotakin vittuilemaan ja näyttämään, että hän on se, joka tässä talossa määrää ..... Nyt eikun lentokenttää kohti ja matkalle lämpimaan.........
- Kamalaa
.,...,., ,.,.,.,. ,.,.,.,.., kirjoitti:
on joka paikassa. JOpa taloyhtiöissä pomottamassa ja omistamassa talonsa asukkaita. Jos ei ole heille mieliksi niin saat kokea helvetin. Meidän talossa asuu tällainen mielistelija ja maikastelija, jos vain olet hänelle mieliksi, niin jo on herttaista akkaa, mutta jos elät omaa elämää ja et väitä olla hänen alamainen, niin hän koettaa järjestää vaikka tikusta asiaaa, että pääsee jotakin vittuilemaan ja näyttämään, että hän on se, joka tässä talossa määrää ..... Nyt eikun lentokenttää kohti ja matkalle lämpimaan.........
Taloyhtiö on ainut paikka missä narsisti saa myllätä mielin määrin (ihan laillisesti?). Poliisikin sanoo että se on taloyhtiön asia. Olisikohan oikeusasiamiehellä tähän jotain sanottavaa.
- ... ... ....
Kamalaa kirjoitti:
Taloyhtiö on ainut paikka missä narsisti saa myllätä mielin määrin (ihan laillisesti?). Poliisikin sanoo että se on taloyhtiön asia. Olisikohan oikeusasiamiehellä tähän jotain sanottavaa.
Narsisti on aina ottamassa luottamustehtäviä hoitakseen. Hän onnistuu siinä, sillä hänellä on taito esittää upeaa, rehellistä, itsenäistä, demokraattista ihmistä. Ainoa mikä häntä ajaa on vallanhalu ja ihmisten hallitsemisen halu. Olla minä itse, POMO.
- manipuloija
... ... .... kirjoitti:
Narsisti on aina ottamassa luottamustehtäviä hoitakseen. Hän onnistuu siinä, sillä hänellä on taito esittää upeaa, rehellistä, itsenäistä, demokraattista ihmistä. Ainoa mikä häntä ajaa on vallanhalu ja ihmisten hallitsemisen halu. Olla minä itse, POMO.
saada muut ihmiset vaikka tekemään "pikkurikoksia", ja sitten taitavasti pesee kätensä, ja siirtyy ihmettelemään, että kuinka se on mahdollista, ei meidän talossa ennen ollut tällaista!
- Joskus tuntuu,
Kamalaa kirjoitti:
että se on aivan oma maailmansa omine lakineen.
kirjan tekijän Raimo Mäkelän luentoa narsismista vielä saatavilla srk-keskuksen neuvonnasta, Savilahdenkatu 21. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Nautitaan elämästä!!! http://www.e4mikkeli.fi
- Tallustelija74
purje kirjoitti:
pientä korvausta vastaan, cd 5/kpl.
Mainitsemalleni paimenelle. Kenellekään ei lienee epäselvää, kuka on kyseessä. Srk, joka muuttaa usein nimeään ja voidaan määritellä omaksi lahkoksi.
Tallustelija74 kirjoitti:
Mainitsemalleni paimenelle. Kenellekään ei lienee epäselvää, kuka on kyseessä. Srk, joka muuttaa usein nimeään ja voidaan määritellä omaksi lahkoksi.
rukouksessa. Se on meidän kristittyjen etuoikeus.
- etuoikeuksia. . . . .
purje kirjoitti:
rukouksessa. Se on meidän kristittyjen etuoikeus.
narsisteille, eikä uskovaisille. Hommat menee niin kun pitää ja muut on hourimista.
- Kaikki uskovat
etuoikeuksia. . . . . kirjoitti:
narsisteille, eikä uskovaisille. Hommat menee niin kun pitää ja muut on hourimista.
Onneksi minun ei tarvitse kaikkea ymärtää, kuten esimerkiksi sitä miksi uskovaiset solvaavat ja haukkuvat kunnon ihmisiä - luulevatko olevansa toisia parempia vai mistä on kyse. No, en anna asian häiritä keskityn omaan elämiseen.
- narsisimia ei olis
sorivaan nuo on aika onnettomia löpinöitä onnesi on ihmisen omissa käsissä eikä jonkun muun tahon ¨
Kerroppa miksi se sallii narsismin tai muun pahan maailmassa
miksemme elä maanpäällisessä taivaassa vaan a piiip joutavaa jorinoita puhut narsisimia ei olis kirjoitti:
sorivaan nuo on aika onnettomia löpinöitä onnesi on ihmisen omissa käsissä eikä jonkun muun tahon ¨
Kerroppa miksi se sallii narsismin tai muun pahan maailmassa
miksemme elä maanpäällisessä taivaassa vaan a piiip joutavaa jorinoita puhutsiis sen jutun paratiisista. Siitä kielletyn hedelmän haukkaamisesta sai alkunsa kaikki pahat jutut maan päällä. Ihminen kapinoi Jumalaa, Luojaansa vastaan ja uskoi saatanan valheen. Jumala joutui ajamaan heidät pois paratiisista etteivät he olisi joutuneet iankaikkisesti eroon hänestä syömällä vielä toisenkin kielletyn hedelmän.
Jumalalla oli kuitenkin suunnitelma tätäkin vaihtoehtoa varten, siis ihmisen kapinaa ja tottelemattomuutta varten. Hän antoi Poikansa Jeesuksen Kristuksen tänne maan päälle. Jeesus opetti ja teki hyvää kaikille ihmisille, jotka niin tahtoivat. Hän antoi itsensä uhriksi ristille koko maailman synnin puolesta ja voitti saatanan vallan viattomalla sovintoverellään Golgatalla. Hän palautti jokaiselle ihmiselle hänen ainutlaatuisen arvonsa ja oikeuden tulla taas Jumalan lapseksi, iankaikkisesti. Jeesuksen veri on vuotanut maahan sinunkin puolestasi, ystävä.
- Bubu
Totta joka sana! Kokemusta on... edelleen. Mutta ei mitään mahdollisuutta päästä eroon. Lieka tiukalla kaulassa.
- näihin ihmisiin
törmää suvussaan, työyhteisössä ja muuallakin. Valitettavaa. Joku tunnistaa sellaisen, jotkut eivät ollenkaan, tai menee aikaa.
- ..... ..... ........
näihin ihmisiin kirjoitti:
törmää suvussaan, työyhteisössä ja muuallakin. Valitettavaa. Joku tunnistaa sellaisen, jotkut eivät ollenkaan, tai menee aikaa.
Joku ei todellakaan tunnmista narsistia heti, ja luulee, että ompa mukava ihminen. Mutta annas olla, jos poikkeat tällaisen narsistin käskytyksetä, niin nän tekee ihan mitä vaan. Hän haluaa hallita lähipiiriään oli ne sukua tai ihan tavallisisa ihmisiä naapurustosta. Kammottava ihmistyyppi. Sairaushan se todellisuudessa on. Heillä on taito vedättää ihmisiä, ja he mielistelevät niin kauankun ihminen heihin luottaa ja sitten alkaa panettelu ja juoruaminen. Kaikki heikkolahjaiset ja arat ihmiset ovat hänen käskytettävänään. Meidän talossa asuu tällainen ihminen, joka on kyttäämässä jokaisen tekemisiä ja puuttu heti. Hänen mielikuviteuksellaan ei ole rajoja. Jokainen uusi asukas joutuu mahdottomaan syyniin. Hän katselee pihalla ja toteaa "minä tidän tuon uuden asukkaan, sen isä, tai äiti, tai se ja se on siellä ja siellä töissä. Se on ollut naimisissä ja eronnut.... se on ollut siellä ja täällä töissä..Sillä on lapsi siellä ja siellä. Se on asunut siellä ja täällä... jne jne.. Mikkelin TORI on se paikka jossa hän viihtyy juoruineen, ja sieltä hän on sivistyksensä karuttanut muiden juoruvaien toriakkojen kanssa. Mulle tuo hirviö sanoi, että minä tiedän sinustakin vaikka mitä, muuta en viitsi nyt sanoa. Jokaiselle uudelle asukkalle hän käy ennakkoon haukkumassa kaikki ne ihmiset joitka välttelelvät häntä, eivätkä halua olla hänen kanssaan tekemisissä, eikä hänen käskytettävänään. Räkytyvys on melkoista Jos mielistelet hänelle ja naurat hänen alapään vitseilleen ja kehua retostat häntä, niin hyvin menee turvaat olemassa olosi hänen lähipiirssään. Hän on nainen.... Oksettava otus...
- .,.,.,.,.,.,..,.,.,.,
manipuloiva ihminen. Häneen uskoo jokainen, mutta vain aluksi. Hänon taitava erehdyttämään jopa viranomaiset.
- III IIII IIII
Narsisti kaipaa koko ajan ihailua ja kehuja. Hänen kanssaan pärjää jos jaksat kuunnella ja keuha! Muiden ihmisten arvostelu ja haukkuminen kuuluu hänen tapoihinsa.
- bjbjkb
III IIII IIII kirjoitti:
Narsisti kaipaa koko ajan ihailua ja kehuja. Hänen kanssaan pärjää jos jaksat kuunnella ja keuha! Muiden ihmisten arvostelu ja haukkuminen kuuluu hänen tapoihinsa.
kaikki vanhat akathan on tommosia. Arvostelee ja haukkuu vaan muita ja tekee vaikka siitä tikustakin sen asian
- Narsismia
bjbjkb kirjoitti:
kaikki vanhat akathan on tommosia. Arvostelee ja haukkuu vaan muita ja tekee vaikka siitä tikustakin sen asian
Voi olla että narsismiin kasvaa aika äkkiäkin jos ihmisestä kerrotaan valeita.
Narsismi on omalla tavallaan suoja muuri jonka luominen edes auttaa hyvinkin ylivoimaista vastusta vastaan.
tämmöisiä voi olla vaikka perättömät raiskaus yritykset kiristys.Tekemällä tehtyjä vielä mainostetaan miten ja kuin hieno juttu.
perättömät huumeilmiannot ynnämuut asiaan liittyvät tapaukset,mitä ihminen kertookaan.
ihminen joka on supliikki lässyttäjä joka suuressa joukossa osaa esittää viksua ja vilmaattista toisin sanoen olemalla omasta mielestään paras ja tietävin.
Mitä tämmöisen isojen johtajien päässä liikkuu kun ne lähtevät tämmöisten pikku attujen mukaan vejätykseen mukaan.
Mitä juuri nämä eniten haluavat ne omalla tavallaan vejättää juttua vähän niin kuin siivellä et saadaan omat halut tyydytettyä.Olla paras
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h373057- 1392533
- 512489
- 1582104
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201838- 401469
- 481249
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa191127- 511057
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To241022