Haluaisin kysyä muilta opelin omistajilta, että syttyykö teillä joskus moottorin valo ihan ilman syytä? Itselläni on juuri vaihdettu siihen lambda-anturi ja ennen sitä valo syttyi satunnaisesti ja sammui heti, mutta kun lambda meni rikki niin se syttyi koko ajaksi ja lopulta auto sammui. Nykyään tigrassani syttyy valo satunnaisesti ja ajattelinkin kysellä, että onko muilla samaa ongelmaa kun huolto kirjan mukaan se ei tarkoita mitään jos vain hetkeksi harvoin syttyy. Oon kuitenkin huomannu että se syttyy vain kun vaihdan joskus vaihteita. Ei muissa tilanteissa. Kun lambda meni rikki niin se valo syttyi usein peräkkäin,kunnes paloi yhtenään ja lopulta auto sammui ja lähti käyntiin heikosti. Auto oli mulla käytössä koko syksyn, kunnes se oli seisonnassa melkein kaksi kuukautta ja vasta sitten nuo ongelmat alkoivat. Kiitos jo eyukäteen vastaajilta
opelin omistajille kysymys
3
379
Vastaukset
- O. Pelinomistaja
Ei mun vectrassa ainakaan ole vikavalo palanut ajon aikana kuin sen yhden ainoan kerran, kun yritin egr:ää tulpata ja se ei tässä x16xel-koneessa kait onnistu.
Aika hankala mennä sanomaan, mutta koska kerroit, että se on seissyt pitkähkön ajan niin voi olla, että sähköjärjestelmässä olisi hapettumisia, mitkä voi aiheuttaa kontaktihäiriöitä.
- tigra-99
eritoten toisen auton takana ajaessa, jos joutuu nostelemaan kaasua ylös tai vaihtamaan vaihdetta, saattaa ainakin oma autoni hieman (joskus enemmän, joskus tuskin ollenkaan) nytkähtää, jonka jälkeen moottori valo syttyy, mutta auto käy kuitenkin täysin normaalisti tämän jälkeen. Valo sammuu kun auton käynnistää uudelleen. tehnyt vuoden sisällä n.6-7 kertaa tämän. Huoltokirjassa tosiaan annettiin ymmärtää että "ei hätää" ;)... mutta outoa ja melko ikävää kuitenkin. Ajattelin sen kuitenkin huoltoon kiikuttaa, varmuuden välttämiseksi.
voi olla että jonkun, joka oikeasti jotain autoista tietää, silmään pistää tämä teksti, mutta eräs asentaja puhui että voisi liittyä mahdollisesti johonkin tasapaino anturiin, joka reistaa, sellaisia ongelmia on kuulemma muutama ollut. ei kuulemma mikään kallis eikä vakava ongelma, sekä suht helposti kojattavissa. Toinen vaihtoehto on kuulemma sitten jo huomattavasti arvokkaampi, mutta siihen liittyisi ymmärtääkseni juurikin tuota auton sammumista ja hyytymistä. mutta näin vain kuulin, naisenahan uskon kaiken informaation mitä autoista syötetään :
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t826511- 353571
- 443118
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402332Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin282201- 1212107
- 1902062
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292019- 401882
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241638