äitiyspäivärahakauden alku

miettijäpohtija

Äitiyspäivärahahan alkaa käsittääkseni 30-50 arkipv. enne laskettua aikaa. Voiko sen päättää itte etukäteen mistä alkaen sitä hakee? Siis sitten kun on se laskettu aika suht varma? Eli että jää mahdollisimman myöhään äippälomalle? (se 30pv ennen?) JA jos sitä ennen joutuu jäämään pois töistä niin sehän on saikkua vai kuinka?

6

473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äääääää ääääääää
      • ahne äippä..

Kiitos!
        Mutta voiko sen muuten päättää jääkö lomille varhennettuna vai voiko joku päättää (työnantaja/Neuvola kela?) Pointti on tuo että lomille olisi jäätävä aikaisintaan 2010 puolella => rahat 2008 mukaan..

• kuuden äiti
        ahne äippä.. kirjoitti:

Kiitos!
        Mutta voiko sen muuten päättää jääkö lomille varhennettuna vai voiko joku päättää (työnantaja/Neuvola kela?) Pointti on tuo että lomille olisi jäätävä aikaisintaan 2010 puolella => rahat 2008 mukaan..

Ihan itse voit päättää, montako päivää aikaisemmin (30-50pv) aloitat loman.

• laahkana
        ahne äippä.. kirjoitti:

Kiitos!

No tuota tuota. Sinä itse päätät, koska jäät äitiyslomalle.

Mutta äitiyspäivärahaa pitää hakea viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa. Eli koska sun laskettu aika on? Nimittäin jos ne ei ehdi siihen mennessä vahvistaa vuoden 2008 verotusta, niin sitten saat vuoden 2007 tulojen mukaan tai viimeisimmän 6 kk mukaan.

• hjsjhgsjg
        laahkana kirjoitti:

No tuota tuota. Sinä itse päätät, koska jäät äitiyslomalle.

Mutta äitiyspäivärahaa pitää hakea viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa. Eli koska sun laskettu aika on? Nimittäin jos ne ei ehdi siihen mennessä vahvistaa vuoden 2008 verotusta, niin sitten saat vuoden 2007 tulojen mukaan tai viimeisimmän 6 kk mukaan.

Hakemuksen jättämisaika ei merkitse mitään.

2007 tuloja käytetään, jos äitiysrahakauden 1 päivä on 311209 tai ennen.
        Jos loma alkaa 010110 tai myöhemmin, käytetään 2008 tuloja.
        Kauden alku ratkaisee, ei verotuksen valmistuminen.

• alkper
        hjsjhgsjg kirjoitti:

Hakemuksen jättämisaika ei merkitse mitään.

2007 tuloja käytetään, jos äitiysrahakauden 1 päivä on 311209 tai ennen.
        Jos loma alkaa 010110 tai myöhemmin, käytetään 2008 tuloja.
        Kauden alku ratkaisee, ei verotuksen valmistuminen.

kiitos vastanneille! Homma on vasta suunnitteilla, ja tarkoitus on nimenomaan jäädä lomille vasta ensivuoden puolella, otinpa vaan selvää ennen kuin on pulla uunissa. Nyt vaan tärppionnea ja peitonheiluttelua! :O)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      102
      3494
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3147
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2654
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2443
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2418
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2096
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2094
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      49
      1701
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1700
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1686
    Aihe