Miten vuokralaiseni kehtaa... Meilla on nyt huhtikuusta puolet vuokraa saamatta ja koko toukokuu olis siis pitany tulla jo 5pva mutta ei tule. Vuokralaiseni ilmoitti s.postilla etta ovat katselleet omaa taloa ja nyt odottavat lainapaatosta ja jos sen saavat niin maksavat sitten vuokrat pois. No joo mut entas jos ei saa ja ja ja.... Itse en vastannut kyseiseen s.postiin mitaan. On aika kova kiukku paalla kun itse asumme ulkomailla ja nailla vuokra rahoilla pitaisi talon lainaa lyhentaa siis suomessa ja jos vuokraa ei tule pankki ei voi lyhentaa ja sitten alkaa ongelmat pkle... Miten muuten lasketaan viivastyskorko vuokraan. Meilla on ihan viivastyskorkolain mukainen viivastyskorko prosenttia. Vanhempamme olisi pitanyt hoitaa kaikki nama hommat mutta eipa nayta hoitavan ja itse taalta kaukaa nyt niita hoidan. Sen vaan sanon etta kun nama vuokralaiset lahtevat (irtisanominen on kirjoitettu) niin talo menee myyntiin ja yhtaan vuokralaista emme ota murhen kryyniksi enaa.
vuokranantjan painajainen
3
1055
Vastaukset
Mikäli vuoralainen maksaa mainitsemasi rästivuokrat, niin saat heidät ulos 3 kuukaden kuluttua irtisanomisilmoituksesta (mikäli vuokrasuhde on kestänyt alle 12 kk), tai 6 kuukauden kuluttua em. ilmoituksesta (yli 12 kk kestänyt vuokrasuhde). Miksi ihmeessä laitoit ylipäätänsä vuokralle, jos taloustilanteesi on noin heikko?
- ap.
Eipa tullut mieleen vuokrallepistassa etta mina joudun ne vuokrat maksamaan vuokranantajana... Vuokralle laitto oli hyva vaihtoehto kun talo ei mennyt kaupaksi juuri silloin ja saimme tyo mahdollisuuden ulkomailta niin siksi oli tehtava jotain. Vai vaitatko etta jokainen joka laittaa asunnon vuokralle josta on viela velkaa pankille niin on aina se lainan summa tililla ylimaaraisena jos vaikka vuokralainen jattaakin maksamatta? Enpa oikein usko.
- Jxxx
Ensin kirjattuna kirjeenä muistutus maksamattomasta vuokrasta ja maksuaikaa kaksi viikkoa. Jos ei kuulu niin haastehakemus käräjäoikeuteen. Haastemies alkaa jahdata vuokralaista, kun hänelle pitää toimittaa haaste käteen. Kun juttu on käsitelty, on vuokralaisella kuukausi aikaa vastata haasteeseen. Jos vuokralainen ei reagoi, tulee yksipuolinen päätös. Sen jälkeen voi hakea häätöä. Näin jälkiviisaana voi todeta, että muistutuskirje kannattaa lähettää heti, kun huomaa ettei vuokra ole tullut tilille muutaman pankkipäivän jälkeen eräpäivästä eikä vuokralainen ole mitään ilmoittanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706824
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353853- 673135
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431197