Onko kellään tietoa mikä olisi 2-kiloiselle täyskasvuiselle villakoiralle sopiva annos Duphalacia/Levolacia? Koiralla on maksashuntti ja voisi siksi olla hyvä hoitaa tällä valmisteella jotta ammoniakkia tuottavat bakteerit suolistossa saataisiin kuriin.
Levolacin/Duphalacin annostus?
3
18864
Vastaukset
- hik
Koirallani (labradori) on myös maksashuntti tai oikeastaan leikattu sellainen, mutta täysin sitä ei pystytty leikkauksellakaan "korjaamaan". Olen antanut koiralleni joskus tuota Duphalacia, ja jos oikein muistan päivän annos on 1/2 ml per elopainokilo. Tarkkailemalla ulostetta saa määriteltyä sitten sopivamman annostuksen: ei liian löysää (ripuli)-> annoksen vähentäminen, eikä liian kiinteää -> annoksen lisääminen. Kannattaa varmistaa tuo annostusmäärä vielä apteekista, mutta en usko tuon olevan ainakaan liikaa, mutta sekin riippuu ihan koirasta.
(Koirani 28-kiloinen, mutta sille riitti ihan hyvin jo 10-11 ml tuota Duphalacia 14 ml sijasta.)- Outi
"Hik", kirjoitit, että koirallasi on "maksashuntti tai oikeastaan leikattu sellainen, mutta täysin sitä ei pystytty leikkauksellakaan korjaamaan". Mitä tarkoitit tällä? Oma koirani oli maksashunttileikkauksessa kesällä ja vaikuttaa siltä, että oikea suoni ei ole alkanut toimimaan vaan tilalle on tullut uusia oikovirtaussuonia. Tällä hetkellä koira voi tosi hyvin, mutta pissassa on todettu uraattikiteitä. Lääkäri kertoi, että koira voitaisiin taas avata ja katsoa miten asiat ovat, mutta sitä en halua. Toinen vaihtoehto on vain jatkaa nykyisellä lääkeruoalla ja seurata miten tyttö voi. Jos jollakin on kokemuksia vastaavasta, niin otan TODELLA KIITOLLISENA kaiken mahdollisen tiedon vastaan!!!
- tipsun omistaja
Heippa! Mulla on isokokoinen (n 7 kg) tipsupoika jolle annetaan joka ilta n. 2 ruokalusikallista levolacia. Koska koirasi on pienikokoinen niin kannattaa aloittaa pienellä annoksella (teelusikallinen) ja sitten ihan vaan seurata sitä kakan koostumusta (mukava kytätä pihalla hauvaraasun peräpäätä :) ja muuttaa annostusta sen mukaan. Itse annan levolacin muuten sellaisella "truutalla" suoraan suuhun, jos annostelee ruokaan niin ei tiedä kuinka paljon sitä oikeastaan menee haukun sisään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232