Jarrupalat alle 25%

toi-ota

Onko normaalia että jarrupalat on vaihto kunnossa alle 80tkm ajetulla avella vm-03(uudempi kori)? Ajo on ollu kaupunki matka ajoa puoliksi.

14

1251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paha!!

Jossain merkeissä vaihdellaan 40th.km.

• syy ajotapa

Eivät kulu noin nopeasti ajoa tapa on virheellinen. Vanha sanonta" ei jarrut kulu jos tietää minne on menossa" olet rauhaton syöksyilijä vailla oikeaa suuntaa.

• itsekin samaa...

...kun Carinasta Avensikseen vaihtamisen yhteydessä jarrusysteemi vaihtui ABS:ksi. Jarrupalat kuluivat yllättävän nopeasti. Korjaamopäällikkö sanoi selitykseksi, että ABS kuluttaa nopeampaa jarrupaloja.

• kulutusosia

ja materiaalit on nykyisin kuluvampia mutta jarrutusteho parempi kuin ennen. Olisi outoa jos 80 tkm sekalaisen ajon jäljiltä palat olisivat hyväkuntoiset. Eihän ne paljon maksa ja helppo vaihtaa ja uusilla pito taas ihan eri.

• kulumiselle

om autojen painon kasvu 1,6 mallit carina2 panoi n. 1000 kg carina e 1100kg ja ave 1350kg.

• prosenttiluku

lukee huoltoraportissa,ni palat ei käytännössä ole vielä vaihtokunnossa,huolto ilmottaa kulumisen varmanpäälle.Mulla oli 50%,kolmenkympin huollossa ja renkaavaihdon yhteydessä tarkistin ni kuluma oli alle neljännes.Uskoisin että ei syytä huoleen ja onhan siinä kulumisen varoitin.

• 60000 kilometrissä

Vaihtoon meni noin aikaisin, mutta syynä oli vasemman jarrun jumittuminen. Oli kuluttanut paloja niin paljon, että tuskin olisi päässyt seuraavaan huoltoon. Muutoinkin Aven jarrut ovat mielestäni ongelamlliset; kieroja levyjä, vinkunaa ja epätasaista jarrutusta. Eikä ilmastointikaan kestä, vaan ruoste raiskaa.

• kpg

Painoa on jo diesel mallissa 1550 Kg ... jarrutkin on sitä mukaa.
        Tekninen toteutus jarruissa ei ole hiekkatielle sopiva, Olen poistanut kiviä jarruista ( kiilautuneet palan ja ikeen kiertävän metallin väliin), jotta kitinä ja ennenaikainen kuluminen poistuu.
        Ehkäpä tuon ja ajonvakautuksen herkkyyden vuoksi nuo jarrut putsataan / tarkistetaan useimmissa huolloissa. Tietysti jos nuo jää tekemättää... los problemas..

• Wanna-Be

etupään jarrupalat jo 60 tonnissa.

• mun...

toijotaan vaihdettiin puolimoottori samoilla kilometreillä!:D

• FT-86

Kuluminen kiinni ajotavasta.
      Mulla -05 farkku Ave 150 tkm,n huollossa tarkistivat jarrut
      takana 25% edessä 50% palaa jäljellä. Eli 200tkm jälkeen palojen vaihto.

• ile D-4D

Ajotapaa enemmän taitaa vaikuttaa se, että eivät laahaa. Kova käyttö, putsaus, herkistely tai miten vaan onnistuu pitämään ne palat kanittamatta levyyn.

Omassani -01:ssä on mennyt jarruhuolto jotensakin näin:
        120 tkm putsaus
        180 tkm palat
        270 tkm putsaus
        350 tkm levyt ja palat
        420 tkm putsaus

Etulevyt sain takuuseen alle 50 tkm ajettuna. Sen jälkeen olen käyttänyt tarvikeosia. Ja jarrujen kannalta pahinta aikaa oli takuunalainen aika, jolloin merkkihuollon operaatioihin ei tainnut kuulua palojen herkistely.

• Toyota=best

Meilläpä vaihdettiin koko entinen Toyo uuteen Toyotaan 72.000 km:ssä.
      Joten työntäkööt ne vanhat jarrupalat vaikka....

• Isoiskä

Oikein. Saipahan joku onnellinen nuori perheenisä hyvän auton, jolla ajelee vielä monta, monta vuotta luotettavasti ja mielenrauhasta nauttien, perheensä kanssa. Kannatetaan !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8073
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5667
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      5013
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4963
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3737
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      56
      2960
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2677
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2518
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2442
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      44
      2393
    Aihe