Onko normaalia että jarrupalat on vaihto kunnossa alle 80tkm ajetulla avella vm-03(uudempi kori)? Ajo on ollu kaupunki matka ajoa puoliksi.
Jarrupalat alle 25%
14
1251
Vastaukset
- paha!!
Jossain merkeissä vaihdellaan 40th.km.
- syy ajotapa
Eivät kulu noin nopeasti ajoa tapa on virheellinen. Vanha sanonta" ei jarrut kulu jos tietää minne on menossa" olet rauhaton syöksyilijä vailla oikeaa suuntaa.
- itsekin samaa...
...kun Carinasta Avensikseen vaihtamisen yhteydessä jarrusysteemi vaihtui ABS:ksi. Jarrupalat kuluivat yllättävän nopeasti. Korjaamopäällikkö sanoi selitykseksi, että ABS kuluttaa nopeampaa jarrupaloja.
- kulutusosia
ja materiaalit on nykyisin kuluvampia mutta jarrutusteho parempi kuin ennen. Olisi outoa jos 80 tkm sekalaisen ajon jäljiltä palat olisivat hyväkuntoiset. Eihän ne paljon maksa ja helppo vaihtaa ja uusilla pito taas ihan eri.
- kulumiselle
om autojen painon kasvu 1,6 mallit carina2 panoi n. 1000 kg carina e 1100kg ja ave 1350kg.
- prosenttiluku
lukee huoltoraportissa,ni palat ei käytännössä ole vielä vaihtokunnossa,huolto ilmottaa kulumisen varmanpäälle.Mulla oli 50%,kolmenkympin huollossa ja renkaavaihdon yhteydessä tarkistin ni kuluma oli alle neljännes.Uskoisin että ei syytä huoleen ja onhan siinä kulumisen varoitin.
- 60000 kilometrissä
Vaihtoon meni noin aikaisin, mutta syynä oli vasemman jarrun jumittuminen. Oli kuluttanut paloja niin paljon, että tuskin olisi päässyt seuraavaan huoltoon. Muutoinkin Aven jarrut ovat mielestäni ongelamlliset; kieroja levyjä, vinkunaa ja epätasaista jarrutusta. Eikä ilmastointikaan kestä, vaan ruoste raiskaa.
- kpg
Painoa on jo diesel mallissa 1550 Kg ... jarrutkin on sitä mukaa.
Tekninen toteutus jarruissa ei ole hiekkatielle sopiva, Olen poistanut kiviä jarruista ( kiilautuneet palan ja ikeen kiertävän metallin väliin), jotta kitinä ja ennenaikainen kuluminen poistuu.
Ehkäpä tuon ja ajonvakautuksen herkkyyden vuoksi nuo jarrut putsataan / tarkistetaan useimmissa huolloissa. Tietysti jos nuo jää tekemättää... los problemas..
- Wanna-Be
etupään jarrupalat jo 60 tonnissa.
- mun...
toijotaan vaihdettiin puolimoottori samoilla kilometreillä!:D
- FT-86
Kuluminen kiinni ajotavasta.
Mulla -05 farkku Ave 150 tkm,n huollossa tarkistivat jarrut
takana 25% edessä 50% palaa jäljellä. Eli 200tkm jälkeen palojen vaihto.- ile D-4D
Ajotapaa enemmän taitaa vaikuttaa se, että eivät laahaa. Kova käyttö, putsaus, herkistely tai miten vaan onnistuu pitämään ne palat kanittamatta levyyn.
Omassani -01:ssä on mennyt jarruhuolto jotensakin näin:
120 tkm putsaus
180 tkm palat
270 tkm putsaus
350 tkm levyt ja palat
420 tkm putsaus
Etulevyt sain takuuseen alle 50 tkm ajettuna. Sen jälkeen olen käyttänyt tarvikeosia. Ja jarrujen kannalta pahinta aikaa oli takuunalainen aika, jolloin merkkihuollon operaatioihin ei tainnut kuulua palojen herkistely.
- Toyota=best
Meilläpä vaihdettiin koko entinen Toyo uuteen Toyotaan 72.000 km:ssä.
Joten työntäkööt ne vanhat jarrupalat vaikka....- Isoiskä
Oikein. Saipahan joku onnellinen nuori perheenisä hyvän auton, jolla ajelee vielä monta, monta vuotta luotettavasti ja mielenrauhasta nauttien, perheensä kanssa. Kannatetaan !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018073- 1075667
- 2795013
- 494963
- 763737
- 562960
- 642677
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222518Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 442393