Megane II Sedanin lämpömittari

Meganekuski

Mihin asti Megane II:n lämpömittarin pitää nousta kun lämmöt ovat "normaalissa", eli kone on kuumaksi käytetty? Mulla nousee siihen kolmanteen viivaan (vähän vaille pystyasennon)...

10

1258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikko

Mikähän kone kyseessä? 1.6:ssa nousee muistaakseni karvan verran puolesta välistä vasemmalle ei ei aivan pystyyn.

• Meganekuski

Eli 1.6 on kyseessä. Joo, siihen mulla mittari nousee, karvan verran vaille pystyasennon. Ilmeisesti tuo on OK.

• Mikko
        Meganekuski kirjoitti:

Eli 1.6 on kyseessä. Joo, siihen mulla mittari nousee, karvan verran vaille pystyasennon. Ilmeisesti tuo on OK.

Ootko muuten tykännyt autosta? Miten voimansiirto? Minusta ujeltaa 2000-luvun autoksi turhan voimakkaasti.

• Meganekuski
        Mikko kirjoitti:

Ootko muuten tykännyt autosta? Miten voimansiirto? Minusta ujeltaa 2000-luvun autoksi turhan voimakkaasti.

Mä en ole kyllä havainnut mitään poikkeavaa ujellusta. Nastarenkaat kyllä ujeltaa paljaalla asvalttitiellä aika lailla, mutta sille nyt ei voi mitään. Minusta auto vaikuttaa aika hiljaiselta. Kunhan pääsee kokeilemaan kesärenkailla, niin saa paremman tuntuman äänestä... Ainoa murhe tällä hetkellä on lohkolämmitin. Vaikuttaa, että se ei toimi. Vien huomenna korjaamolle katsottavaksi...

• Mikko
        Meganekuski kirjoitti:

Mä en ole kyllä havainnut mitään poikkeavaa ujellusta. Nastarenkaat kyllä ujeltaa paljaalla asvalttitiellä aika lailla, mutta sille nyt ei voi mitään. Minusta auto vaikuttaa aika hiljaiselta. Kunhan pääsee kokeilemaan kesärenkailla, niin saa paremman tuntuman äänestä... Ainoa murhe tällä hetkellä on lohkolämmitin. Vaikuttaa, että se ei toimi. Vien huomenna korjaamolle katsottavaksi...

Mistä päättelit että ei toimi? Konepellin lumet ei sula? Ihmettelin itse tuota, mutta autossahan on säteilylämmitin, joka lämmittää käsittääkseni öljypohjaa. Teholtaan se on heikompi kuin perinteinen, mutta uusien moottorien lukuisat lämpötila-anturit pakottavat käyttämään ko. mallia. Toiminnan huomaa siitä, että auton alta lumet sulaa moottorin kohdalta maasta!

• Meganekuski
        Mikko kirjoitti:

Mistä päättelit että ei toimi? Konepellin lumet ei sula? Ihmettelin itse tuota, mutta autossahan on säteilylämmitin, joka lämmittää käsittääkseni öljypohjaa. Teholtaan se on heikompi kuin perinteinen, mutta uusien moottorien lukuisat lämpötila-anturit pakottavat käyttämään ko. mallia. Toiminnan huomaa siitä, että auton alta lumet sulaa moottorin kohdalta maasta!

Jos näin on, niin pitääpä tsekata vielä uudelleen... kiitti vinkistä :)

• Jukkis
        Mikko kirjoitti:

... on ainakin meillä. Sama kuin edellisessä Meganessa. Konehan on periaatteessa sama vuodelta -99 pienin modauksin eikä ne lämpötila-anturit mistään moottorinlämmittimistä sekoa. Lämmitin on moottorin etupuolella vesiletkujen välissä. Meganen moottoritila on niin koteloitu alapuolelta, että tuskin edes tulipalo sulattaa lumia auton alta :-)

• Juha
        Jukkis kirjoitti:

... on ainakin meillä. Sama kuin edellisessä Meganessa. Konehan on periaatteessa sama vuodelta -99 pienin modauksin eikä ne lämpötila-anturit mistään moottorinlämmittimistä sekoa. Lämmitin on moottorin etupuolella vesiletkujen välissä. Meganen moottoritila on niin koteloitu alapuolelta, että tuskin edes tulipalo sulattaa lumia auton alta :-)

Kone ei ole aivan sama. Lohko on, mutta kansi on kokonaan uusi josta löytyy mm. muuttuva imuventtiilien ajoitus. Ja kyllä oman meganen moottorin alta lumet sulavat ja perinteiset lämmitimet saattavat sekoittaa moottorinohjausta. Naapurilla lämmittimen käytön jälkeen kojelauta oli kuin joulukuusu, lämmöt tapissa. Pienen odotelun (jäähdyttelyn) jälkeen taas kaikki toimi normaalisti. Auto Volvo.

• letkulämmitin
        Jukkis kirjoitti:

myös minulla. Auto MeganeII 1.6. Jos vaikka muun kokoisissa moottoreissa sitten erilainen?

• Meganekuski
        Meganekuski kirjoitti:

Jos näin on, niin pitääpä tsekata vielä uudelleen... kiitti vinkistä :)

Käytin siis Wetterillä ja johtohan sieltä oli irronnut lämmittimen päästä. Ja kyllä siinä asentajan mukaan oli ihan oikea lohkolämmitin. Nyt toimii :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe