Moro! Koska NES (8-bit) julkaistiin Suomessa/tuli myyntiin? oliko kyseessä vuosi 83? Mitä NES maksoi uutena? Muistaako/tietääkö kukaan?!
Koska Nintendo/mitä maksoi?
7
5935
Vastaukset
- Vanha Pelaaja
Googlailepa itsesi Wikipediaan kysymykselläsi. Sieltä löytyy kattava historiikki. Sen verran sanon, että pieleen meni veikkauksesi, sillä NES ei tuolloin ollut vielä edes USA:ssa. Itse ostin NES:in -90 tai -91 keväällä, jolloin hinta oli noin 1200 markkaa. Piraattikopiokoneita sai parilla kolmella sadalla, ja faija olikin raivoissaan kun sellainen ei minulle kelvannut (mikä oli hyvä, sillä vanha NES raksuttaa vieläkin, kun taas piraatti olisi kestänyt ehkä viisi vuotta).
- joku
mmun nes on ainaki 20 vuotta vanha. Mun äiti hommas sen aikoinaan hobby hallin kuvastosta tilannu. Eipä tuo enää toimi niin hyvin, kun silloin. Sitä ei taho saada päälle.
- K.A.T.-86
Mitäs peleillä oli hintaa niihin aikoihin?
- joku
K.A.T.-86 kirjoitti:
empä kyl muista ja enkä tiiä. Olin varmaan viis vuotias, kun mun nes on hommattu. Eikä muistikuvaa sellasista oo. Ei konsolin ja pelien hintaa.
- gobra
joku kirjoitti:
empä kyl muista ja enkä tiiä. Olin varmaan viis vuotias, kun mun nes on hommattu. Eikä muistikuvaa sellasista oo. Ei konsolin ja pelien hintaa.
Meille tuli nes vuonna -88.
- Vanha Pelaaja
K.A.T.-86 kirjoitti:
Metroid lähti NES:in mukana hintaan 280 markkaa tuolloin vuonna 1990-91. Parissa vuodessa pelien hinnat kallistuivat 450mk tietämiin.
- nesrules
Noin vuonna 1988 pelasin eka kertaa kaverin nintendolla super mario ykköstä. Ei montaa vuotta tuosta heitä se, kun Suomessa oli myyntiin tullut. Nes oli siihen aikaan todella hintava palkkoihin yms nähden. Oma nintendo maksoi vuonna 1989 1390 markkaa. Hintahaarukka oli 1200-1600 markkaa riippuen mitä paketissa kulloinkin oli lisänä konsolin päälle.
Pelit maksoivat tyypillisimmin 399 markkaa. Uutuspelit 90-luvun alussa 429 markkaa. Eli melko kallista pikkupojan senaikaisilla viikkorahoilla ostella : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058