Onko ihan sama?

Kumman ostaa

Mitä erikoista tai erilaista on Nintendo DS1:ssä kun DS:ssä? Tarkoitan hyötyykö niistä muutoksista tavallinen pelaaja? Eiks se oo ihan sama ostaako DS:n vai ton uudemman? Samat pelithän niihin käy, enkä usko et se kamera tai musiikkisoitin ovat niin hyviä tossa uudessa.

21

918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rndm.

      DSi:ssä on hieman suuremmat näytöt ja se on kai jotain 16% ohuempi. DSi:llä ei voi pelata GBA:n pelejä, toisin kuin DS:sällä. DSi:ssä on nettikauppa, mistä voit ladata pelejä DSi:llesi. DSi:hin saa SD-kortin. Sille voit tallentaa ottamasi kuvat ja viedä ne vaikka tietokoneelle. Voit myös laittaa kortille haluamaasi musiikkia ja kuunnella sitä DSi:lläsi. Suosittelen siis todellakin DSi:tä, jo sen nettikaupan ja ilmaisen nettiselaimen vuoksi.

      • poochyena

        Törkeää rahastusta nintendolta valmistaa uusia koneita vuoden välein. DS:llä on aika pienet näytöt, sitä tuskin kannattaa ostaa, mutta DS litessä on isot ja sopivan kokoiset näytöt. Se on myös halvempi kuin DSi. Jos ostat pelkkään pelaamiseen etkä välitä pelien lataamisesta, osta DS lite. Mutta oikeastaan uusi on aina parempi ja kuten nintendo on ajatellut, ostavat ihmiset aina uusimman version ja vanha jää uuden varjoon.


      • Vanha Pelaaja
        poochyena kirjoitti:

        Törkeää rahastusta nintendolta valmistaa uusia koneita vuoden välein. DS:llä on aika pienet näytöt, sitä tuskin kannattaa ostaa, mutta DS litessä on isot ja sopivan kokoiset näytöt. Se on myös halvempi kuin DSi. Jos ostat pelkkään pelaamiseen etkä välitä pelien lataamisesta, osta DS lite. Mutta oikeastaan uusi on aina parempi ja kuten nintendo on ajatellut, ostavat ihmiset aina uusimman version ja vanha jää uuden varjoon.

        DS:ssä ja DS Litessä on täysin saman kokoiset näytöt. Kirkkauden säädössä ja värikylläisyydessä on parannuksia Litessä. Ja konsolit eivät ole tulleet vuoden välein. DS Lite julkaistiin 2006.


      • poochyena
        Vanha Pelaaja kirjoitti:

        DS:ssä ja DS Litessä on täysin saman kokoiset näytöt. Kirkkauden säädössä ja värikylläisyydessä on parannuksia Litessä. Ja konsolit eivät ole tulleet vuoden välein. DS Lite julkaistiin 2006.

        No en tarkoittanut kirjaimellisesti vuoden välein ja Näyttöjen katsomiskulma on leveämpi niin näyttää isommalta.


    • Vanha Pelaaja

      Perus DS-pelaamiseen riittää DS Lite ihan hyvin ja sillä voi myös pelata GBA-pelejä (muutama hyvä olemassa). Mutta DSi:lle julkaistaan myös netistä ladattavia pelejä, tosin niiden taso on erittäin huono tällä hetkellä suurimmaksi osaksi. Kannattaa vielä odotella ennen kuin ostaa DSi:n jos omistaa jo DS Liten, mutta toisaalta, jos ei vielä omista DS:ää eikä välitä GBA-pelien pelaamisesta tai *köhhwarettaaköhh*, niin DSi on kyllä oikea valinta.

      • mun mielestä ds liten kuitenki paras kaikista kolmesta.


      • täytyy miettiä.
        flareon85 kirjoitti:

        mun mielestä ds liten kuitenki paras kaikista kolmesta.

        Kiitoksia vastauksista! Mulla ei oo minkäänlaista käsikonsolia tällä hetkellä. Aikoinaan olin ostamassa DS:än Advancen tilalle, mut se jäi sit. Eli pitäiskö mun ostaa ds lite vai dsi? Täytyypä miettiä tarkoin. Sen tiedän etten tee mitään muuta kun pelaan sillä, oli mikä hyvänsä, eli mistään nettiselaimesta yms ei oo mulle hyötyä.


      • poochyena
        täytyy miettiä. kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksista! Mulla ei oo minkäänlaista käsikonsolia tällä hetkellä. Aikoinaan olin ostamassa DS:än Advancen tilalle, mut se jäi sit. Eli pitäiskö mun ostaa ds lite vai dsi? Täytyypä miettiä tarkoin. Sen tiedän etten tee mitään muuta kun pelaan sillä, oli mikä hyvänsä, eli mistään nettiselaimesta yms ei oo mulle hyötyä.

        ostaa ainakin hintansa puolesta ds lite. Jos et mitään nettiä tai musiikkia aijo käyttää. Se on havelmpi, muttei kauheasti.


      • mut
        poochyena kirjoitti:

        ostaa ainakin hintansa puolesta ds lite. Jos et mitään nettiä tai musiikkia aijo käyttää. Se on havelmpi, muttei kauheasti.

        Litessä on kaikkein huonoimmat näppäimet ja saranat on p**kaa. Kokemusta on, koska kaikki kolme DS:ssää on tässä taloudessa ollut. DSi:n näppäimet ovat paaaljon parempia kuin liten. Mielestäni paras on DSi sitten DS ja viimeisenä Lite. Ja DSi waressa on jo muutamia hyviä pelejä.


      • mut kirjoitti:

        Litessä on kaikkein huonoimmat näppäimet ja saranat on p**kaa. Kokemusta on, koska kaikki kolme DS:ssää on tässä taloudessa ollut. DSi:n näppäimet ovat paaaljon parempia kuin liten. Mielestäni paras on DSi sitten DS ja viimeisenä Lite. Ja DSi waressa on jo muutamia hyviä pelejä.

        on huonoimmat ds:ssä. Ja litessä parhaat, jos tykkäät pelata GBA:n pelejä sillon käy lite.


    • Vanha Pelaaja

      Ratkaisu on yksinkertaisesti DSi. Ei kannata miettiä, jos ei kaipaa GBA-pelejä. DSi on se parempi vaihtoehto ja muutama kymppi kannattaa maksaa jo isompien näyttöjen ja tulevien, kahta kosketusnäyttöä tukevien, pelien takia ynnä DSiWare-pelien mahdollisuuden takia.

      • lisää

        Anteeksi vielä tyhmyyteni, mut voiko DSi:tä pelata tavallisilla pattereilla? Ja ne kynät, pitääkö olla just saman merkin kynät kun laite, eli esim ds liten kynät ei käy dsi:n? Kattelin just tossa kanssa Nintendon sivuilta eroja näitten laitteiten välillä, eikä siinä oikeestaan oo kun pikku parannuksia aina uudemmassa. Ihme et ds lite maksaa niinkin paljon vielä. Eihän toi dsi oo itsae asiassa kovin kallis kun miettii mitä kaikkea siinä on.


      • Vanha Pelaaja
        lisää kirjoitti:

        Anteeksi vielä tyhmyyteni, mut voiko DSi:tä pelata tavallisilla pattereilla? Ja ne kynät, pitääkö olla just saman merkin kynät kun laite, eli esim ds liten kynät ei käy dsi:n? Kattelin just tossa kanssa Nintendon sivuilta eroja näitten laitteiten välillä, eikä siinä oikeestaan oo kun pikku parannuksia aina uudemmassa. Ihme et ds lite maksaa niinkin paljon vielä. Eihän toi dsi oo itsae asiassa kovin kallis kun miettii mitä kaikkea siinä on.

        DSi:ssä on oma akkunsa, jota ei irroiteta latauksen ajaksi vaan konsolin on oltava virtajohdossa latauksen ajan. Kannattaa muuten tehdä aina niin, että pelaa akun tyhjäksi ja tekee lataukset aina tyhjästä akusta täysinäiseksi. Näin menetellen akun elinikä on pitempi kuin jos latailisi milloin sattuu. Stylus-kynä on pelkkä muovin pala. DS tunnistaa minkä tahansa kosketuksen, mutta siinä mielessä kynät ovat yhteensopimattomia, että pienempi stylus ei tietenkään voi pysyä DSi:ssä kiinni. DS Liten hinta alenee vasta, kun kysyntä laskee.


      • Luigi
        Vanha Pelaaja kirjoitti:

        DSi:ssä on oma akkunsa, jota ei irroiteta latauksen ajaksi vaan konsolin on oltava virtajohdossa latauksen ajan. Kannattaa muuten tehdä aina niin, että pelaa akun tyhjäksi ja tekee lataukset aina tyhjästä akusta täysinäiseksi. Näin menetellen akun elinikä on pitempi kuin jos latailisi milloin sattuu. Stylus-kynä on pelkkä muovin pala. DS tunnistaa minkä tahansa kosketuksen, mutta siinä mielessä kynät ovat yhteensopimattomia, että pienempi stylus ei tietenkään voi pysyä DSi:ssä kiinni. DS Liten hinta alenee vasta, kun kysyntä laskee.

        Itse pähkäilin samaa kysymysty tuossa 2 viikkoa sitten, mutta eipä siinä paljon miettimistä ollut. Eli ostin DSi:n, siinä on paljon paremmat ominaisuudet, kuin litessä ja kaikki Litessä ilmenneet virheet kuten saranoiden heikkous sun muut on tietenkin paranneltu huippuun. Myös mattapinta ja parammat näppäimet ovat ihan loistavat. Hinta ero näillähän ei ole paljon mitään ja kun miettii DSi:n ominaisuuksia vaikka niitä ei nyt tunustaisi tarvitsevan niin valinta on DSi! Itse tuon ostin lähinnä matkoille mukaan, jotta ei kävisi aika pitkäksi. Mutta ompahan sillä kotona tullut kunneltua musiikkia, leikittyä kameroilla ja surffailtua netissä. Ja löysimpähän netistä ohjeen miten sillä saa soitettua pianoa :) Sittenhän tuohon saa nyt, kun ostaa ne 1000 pistettä DSi Wareen eli nettikauppaan ja sieltä sitten voi ostaa pelejä. Eli ehdottamasti kannattaa ostaa uudempi versio eli DSi, koska ainut mitä siitä "puuttuu" on GBA paikka, mutta niitähän pelejä voi pelata GameBoyllla. Ja koska sanoit, ettet omista yhtään käsikonsolia niin sinulta tuskin edes löytyy GBA pelejä ja niitähän ei enään kaupoissa myydä, koska ovat historiaa. Vähän sama kuin vaatisi pleikkarilta nintendo 8 bittisisen tukea, (ainakin melkein) :D


      • Luigi
        Luigi kirjoitti:

        Itse pähkäilin samaa kysymysty tuossa 2 viikkoa sitten, mutta eipä siinä paljon miettimistä ollut. Eli ostin DSi:n, siinä on paljon paremmat ominaisuudet, kuin litessä ja kaikki Litessä ilmenneet virheet kuten saranoiden heikkous sun muut on tietenkin paranneltu huippuun. Myös mattapinta ja parammat näppäimet ovat ihan loistavat. Hinta ero näillähän ei ole paljon mitään ja kun miettii DSi:n ominaisuuksia vaikka niitä ei nyt tunustaisi tarvitsevan niin valinta on DSi! Itse tuon ostin lähinnä matkoille mukaan, jotta ei kävisi aika pitkäksi. Mutta ompahan sillä kotona tullut kunneltua musiikkia, leikittyä kameroilla ja surffailtua netissä. Ja löysimpähän netistä ohjeen miten sillä saa soitettua pianoa :) Sittenhän tuohon saa nyt, kun ostaa ne 1000 pistettä DSi Wareen eli nettikauppaan ja sieltä sitten voi ostaa pelejä. Eli ehdottamasti kannattaa ostaa uudempi versio eli DSi, koska ainut mitä siitä "puuttuu" on GBA paikka, mutta niitähän pelejä voi pelata GameBoyllla. Ja koska sanoit, ettet omista yhtään käsikonsolia niin sinulta tuskin edes löytyy GBA pelejä ja niitähän ei enään kaupoissa myydä, koska ovat historiaa. Vähän sama kuin vaatisi pleikkarilta nintendo 8 bittisisen tukea, (ainakin melkein) :D

        Tai no joo, taishan sulla se advance olla :p Mutta silti olen ehdottamasti DSi:n puolella! Myöhemmin varmasti tulee harmittamaan jos ostat Liten. Liteä täällä kannattaa lähinnä ne jotka sen omistavat, koska eivät tunne tarvetta ostaa Liten kumppaniksi i versiota, eikä näin välttämättä kannatakkaan tehdä.


      • minäkin olen
        Luigi kirjoitti:

        Tai no joo, taishan sulla se advance olla :p Mutta silti olen ehdottamasti DSi:n puolella! Myöhemmin varmasti tulee harmittamaan jos ostat Liten. Liteä täällä kannattaa lähinnä ne jotka sen omistavat, koska eivät tunne tarvetta ostaa Liten kumppaniksi i versiota, eikä näin välttämättä kannatakkaan tehdä.

        MIelestäni lite oli turhin DS versio, koska se muuttui vain ulko muodollisesti ja näppäimet menivät vain huonompaan suuntaan. orginal DS oli kyllä kova sana, mutta kyllä DSi nyt voittaa sen. KIRJOITETTU DSi™:llä


      • minäkin olen kirjoitti:

        MIelestäni lite oli turhin DS versio, koska se muuttui vain ulko muodollisesti ja näppäimet menivät vain huonompaan suuntaan. orginal DS oli kyllä kova sana, mutta kyllä DSi nyt voittaa sen. KIRJOITETTU DSi™:llä

        en tarvi dsi:tä, koska mulla on lite ollu jo neljä vuotta. Oon tykänny pelata sillä ja se on ollu aika kovassa käytössä. Oikeestaan hommasin liten melkein heti, kun se ilmesty kauppoihin. Ja enkä hommaa uuempaa i:tä. Lite riittää mulle ja GBA:n pelejä on noin 10. Kamera on mulla kännykässä ja netissä oon mielummin tietokoneella.


      • Pakettiin
        flareon85 kirjoitti:

        en tarvi dsi:tä, koska mulla on lite ollu jo neljä vuotta. Oon tykänny pelata sillä ja se on ollu aika kovassa käytössä. Oikeestaan hommasin liten melkein heti, kun se ilmesty kauppoihin. Ja enkä hommaa uuempaa i:tä. Lite riittää mulle ja GBA:n pelejä on noin 10. Kamera on mulla kännykässä ja netissä oon mielummin tietokoneella.

        Mitä siihen pakettiin sisältyy kun ostaa DSi:n. Kuuluuko siihen jo kynät ja verkkolaturi?


      • Pakettiin kirjoitti:

        Mitä siihen pakettiin sisältyy kun ostaa DSi:n. Kuuluuko siihen jo kynät ja verkkolaturi?

        liten mukana tuli konsoli, laturi ja kaks kynää. Luulis nuo tulevan i:n mukana.


      • ja
        flareon85 kirjoitti:

        liten mukana tuli konsoli, laturi ja kaks kynää. Luulis nuo tulevan i:n mukana.

        todella paksu ohjekirja =)


    • Higeru Myamoto

      Ne kaikki on ihan paskoja konsoleita!!! Nintendo 3DS on paras! NINTENDO 3DS RULEZ!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe