Onko kukaan kokeillut kuiviin silmiin Viscotears (kirjoitusasu?) silmägeeliä? Itse olen kärsinyt jo pitkään kuivasilmäisyydestä, ja nyt olen vasta tajunnut, että siihen on ratkaisu. Eli kuinka monta kertaa päivässä käytätte näitä tippoja? ovatko tehonneet hyvin?
Kuivat silmä?
2
8484
Vastaukset
- Laseroitu
Olen kokeillut Viscotears, Oftagel ja Liquifilm -merkkisiä geelejä ja silmätippoja. Itse pidän eniten Oftagel-silmätipoista, jotka auttavat minulla parhaiten. Oma kuivasilmäisyyteni on peräisin silmien PRK-laser leikkauksesta ja näyttöpäätetyöstä. Viikonloppuisin ja lomilla en sitten juuri tarvi keinotekoista silmän kostutusta.
Viscotears on kaikkein kiintein silmägeeli jota asetetaan alaluomeen ja en itse oikein pidä siitä kun se sumentaa näköä niin pitkään, mutta toisaalta se on noista tehokkain. Sitä voi käyttää 1-3 krt/vrk.
Oftagel on myös pitkäkestoinen silmägeeli, joka myös sumentaa näön muutamaksi minuutiksi. Sitä voi käyttää 1-4 krt/vrk.
Liquifilm on kaikkein vesipitoisin silmätippa ja ei sumenna näköä lainkaan. Sitä olen käyttänyt kaikkein eniten, mutta sen teho on lyhytkestoisin. Vastaava silmätippa on Artelac. Noita tippoja voi käyttää 3-5 krt/vrk.
Suosittelisin aloittamaan noista silmätipoista ja siirtymään sitten enemmän geelimuotoisempiin jos eivät tehoa tarpeeksi. Lisätietoja kuivasilmäisyydestä ja Artelac ja Oftagel -tuotteista löytyy oheisesta linkistä.
http://www.santen.fi/frame/index2.html - Täti
Lämmitys ja ilmastointi talvella Suomessa aiheuttaa silmien kuivumista.
Itse käytän silmätippoja aamulla ja illalla.
Se riittää minulle.
Kesällä ei tippoja pahemmin tarvitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463202Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232738- 442553
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
- 821199