On se joku/jotkut aktiivisia kun käyvät tällä suurperhepalstalla, mutta jotka eivät varmastikaan suurta perhettä, tai perhettä yleensä? halua/saa.... no, itse asiaan elo galluppia. Haluan kerätä teiltä syitä vaikka useampia, miksi teillä on useampi lapsi???????
plussia kerätään
7
515
Vastaukset
- vastaan koko
ajan...en halunnut naimisiin! Sitten kun menin, oli jo myöhäistä saada liutaa lapsia! Eikä niitä tullut, vaikka yritettiin...tuli yksi, mutta onkin valioyksilö :D mutta oisin halunnut ainakin kaheksan!! Eli olin väärässä koko ajan, ois pitäny mennä naimisiin 18v eikä yli 30v!!! Käyn siis kateilemassa täällä! (ei saa kadehtia jos ei ole itse pyrkinyt samaan, minä olen, en päässyt, siksi saan kadehtia! ;D)
- onnellinen ....
Minun syyni/meidän syymme omistaa useampi lapsi on uskonnollinen vakaumus. Halu ottaa vastaan ne lapset mitkä Taivaan Isä meille antaa. En rohkene/halua puuttua Luojan töihin, jonka käsissä on elämä ja kuolema. On vaikea kuvitella/ajatella että jos olis toisin, niin montako lasta meillä olisi. mielenkiintoinen ajatus...tosi vaikea ajatella. olisko se kaks, tyttö ja poika, olisko se kaks tyttöä ja sitten vielä se poika...ääh, vaikea olis suunnitella...miksi sillä isoveljellä on suurempi oikeus syntyä kuin sillä Luojan luomalla seuraavalla...Olisinko niin "itsekäs"ettei lapsia olis ollenka...tosi vaikea kuvitella itsestäni sellaistakaan... Mutta ihanaa että suurilapsisia perheitä on muillakin kuin vakaumusta omaavilla. On suuri rikkaus saada kokea iloa ja onnea lapsesta...Nyt kun minulla on parin kuukauden ikäinen vauva, voinko suurempaa onnea kokea tämän pikkuisen taivaan taimen täydellisestä luottamuksesta, ihanasta hymystä ja juttelusta.
- vaan
onnellinen .... kirjoitti:
Minun syyni/meidän syymme omistaa useampi lapsi on uskonnollinen vakaumus. Halu ottaa vastaan ne lapset mitkä Taivaan Isä meille antaa. En rohkene/halua puuttua Luojan töihin, jonka käsissä on elämä ja kuolema. On vaikea kuvitella/ajatella että jos olis toisin, niin montako lasta meillä olisi. mielenkiintoinen ajatus...tosi vaikea ajatella. olisko se kaks, tyttö ja poika, olisko se kaks tyttöä ja sitten vielä se poika...ääh, vaikea olis suunnitella...miksi sillä isoveljellä on suurempi oikeus syntyä kuin sillä Luojan luomalla seuraavalla...Olisinko niin "itsekäs"ettei lapsia olis ollenka...tosi vaikea kuvitella itsestäni sellaistakaan... Mutta ihanaa että suurilapsisia perheitä on muillakin kuin vakaumusta omaavilla. On suuri rikkaus saada kokea iloa ja onnea lapsesta...Nyt kun minulla on parin kuukauden ikäinen vauva, voinko suurempaa onnea kokea tämän pikkuisen taivaan taimen täydellisestä luottamuksesta, ihanasta hymystä ja juttelusta.
aivopesty, ei sen kummempaa. Ei se, että lapsia on monta, tee välttämättä näistä uskovaisista lapsirakkaita. Ja se on kyllä suuri murhenäytelmä!
- damdi..
meilä lapsia on seitsemän, vanhin täytti viime viikolla 17v ja nuorimmaisella tulee muutaman päivän sisällä täyteen 10 kk. Minun kohdallani syy ei ole uskonnollinen. Nuorena olin varma että en halua ollenkaan lapsia mutta sitten mieli muutti kun tuli hiukan vanhemmaksi ja olen onnellinen siitä että minulla on kaikki lapseni enkä kadu mitään
on yksinkertaisesti siitä, että haluaa ison perheen.
Minulle elämä suurperheessä sopii; nautin siitä suuresti, jaksan sen hyvin ja koen, että juuri tällaisessa perheessä pystyn antamaan parhaan mahdollisen elämänalun lapsilleni.
Ja parasta rakkaimmilleen kai meistä kaikki toivoo...?- halunnut äidiksi
Minulla ei koskaan tullut sellaista tunnetta , että haluan lapsia. Mutta tiesin kuitenkin, että JOS niitä tulee luku on enemmän kuin 1. Tuskin tulisi kuitenkaan.
Elämä meni toisin. 25-vuotiaana tulin "vahingossa" raskaaksi. Niin syntyi ei toivottu, mutta niin rakastettu esikoiseni. Elämä kuljetti ja tapasin nykyisen mieheni. Jotenkin sen vain tunsi, että tässä on se mies, jonka kanssa perheen haluan perustaa. Alkukesästä tulee yhteistä taivalta 7 vuotta täyteen ja marraskuussa syntyy 3 yhteinen lapsemme. Sitten meillä onkin yhteensä jo 4 :)
Ja näinhän ei koskaan pitänyt käydä... - 4 lasta
Olin aina halunnut 2 2 eli ensin kaksi lasta ja kun he vähän kasvaisivat, niin sitten kaverit myöhemmin.
Teimme kaksi, ja kun nuorempi meni kouluun, niin teimme kolmannen.
Mies sanoi, että nyt on lukumäärä täynnä. Puhuimme asiasta, ja aloimme yrittämään kaveria nuorimmalle. Asia ei ollutkaan jostain syystä enää helppoa. Todella monta keskemenoa ja yksi kuollut sikiökin. Lopulta olin raskaana ja nyt tuossa edessäni opettelee aivan ihana 8 kk ikäinen tyttö istumista.
Olemme alkaneet molemmat puhumaan viidennestä, ja luulen, että sitä vielä alamme yrittämään, kunhan neiti pikkuisen kasvaa vielä. Tosin emme kovin kauaa voi odotella, ettei ikä tule vastaan (olen 36v).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124480MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar872303Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5611758Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 71211
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671177Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331108Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219980Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o63941Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3918