Yli puolitoista miljoonaa euroa tappiolla joka kuukausi YLE uutisten mukaan. Se on iso kasa rahaa, pojat ja tytöt. Aluksi lomautetaan kaikki, taas ja kohta pannaan pillit pussiin?
Blue1 pahassa jamassa
16
1484
Vastaukset
- tapu...
Taas konkurssikorttia heiluteltu! :D Tuliko yllärinä että Blue1 on samassa veneessä muiden yhtiöiden kanssa? Tappio on kuitenkin pienempi kuin esim finskillä. Kusessa tässä on kaikki yhtiöt.
- Kaulaan asti
Se olisikin "saavutus", jos pienempi firma (pulu) tekisi isommat tappiot kuin suurempi firma (finnair).
- helpompi kääntää
Kaulaan asti kirjoitti:
Se olisikin "saavutus", jos pienempi firma (pulu) tekisi isommat tappiot kuin suurempi firma (finnair).
Jep... mutta muuttaako se tuota pointtia mihinkään? :) Pakkasella molemmat, finnair vaan luokkaa 10 kertaa isommalla summalla ja henkilöstösäästöt molemmilla käynnissä. En nyt lähtisi silti vielä kummankaan firman kimpsuja ja kampsuja pakkaamaan...
- Tradenomikin osaa
helpompi kääntää kirjoitti:
Jep... mutta muuttaako se tuota pointtia mihinkään? :) Pakkasella molemmat, finnair vaan luokkaa 10 kertaa isommalla summalla ja henkilöstösäästöt molemmilla käynnissä. En nyt lähtisi silti vielä kummankaan firman kimpsuja ja kampsuja pakkaamaan...
Suhteessa liiketoiminnan laajuuteen tollainen tappiotaso on järkyttävä! Vai että pieni laiva helpompi kääntää: eikös Blue1:n ongelma nimen omaan ole liian isot koneet laivastossa? Lensin sillä ikivanhalla MD-90:lla kerran Kuopiosta kun kyydissä oli alle 10 ihmistä. Taisi tulla kymppitonni takkiin silläkin nykäisyllä yksistään. Surullinen tarina koko Blue1: yhtiö piti brändätä SAS:tai erilleen eikä oikein koskaan ole selvinnyt, mikä hommassa on ideana: onko se halpalentoyhtiö (palvelu kun ei sisälly lipun hintaan) vai lomalentoyhtiö (lentää jonnekin Kroatiaan) vai jotain muuta.
- pahasti hukassa
Tradenomikin osaa kirjoitti:
Suhteessa liiketoiminnan laajuuteen tollainen tappiotaso on järkyttävä! Vai että pieni laiva helpompi kääntää: eikös Blue1:n ongelma nimen omaan ole liian isot koneet laivastossa? Lensin sillä ikivanhalla MD-90:lla kerran Kuopiosta kun kyydissä oli alle 10 ihmistä. Taisi tulla kymppitonni takkiin silläkin nykäisyllä yksistään. Surullinen tarina koko Blue1: yhtiö piti brändätä SAS:tai erilleen eikä oikein koskaan ole selvinnyt, mikä hommassa on ideana: onko se halpalentoyhtiö (palvelu kun ei sisälly lipun hintaan) vai lomalentoyhtiö (lentää jonnekin Kroatiaan) vai jotain muuta.
Nukuit sitten ne liiketalouden tunnit? :) "yhtiö piti brändätä SAS:tai erilleen" No.. yhtiö nyt vaan sattuu olemaan entinen Air Botnia joka on myöhemmin liittynyt SAS konserniin. Yhtiötä ei ole siis tarvinut erikseen brändätä irti SASista koska se on aina ollutkin oma erillinen yrityksensä. "Vai että pieni laiva helpompi kääntää: eikös Blue1:n ongelma nimen omaan ole liian isot koneet laivastossa?" ...siirryit sitten niistä liiketalouden perusteista lentokonetekniikan perusteisiin. Viittasin lähinnä firman kokoon. Vaikeina aikoina tuon kokoista firmaa on helpompi luovia eteenpäin. Jos kysyntä vähenee, voidaan asialle tehdä huomattavasti nopeammin jotain. Esim Finnairin kaluston muuttaminen vähenevän kysynnän tarpeiden mukaiseksi nielee melko pitkän pennin ja pitkän ajan. "mikä hommassa on ideana: onko se halpalentoyhtiö (palvelu kun ei sisälly lipun hintaan) vai lomalentoyhtiö (lentää jonnekin Kroatiaan) vai jotain muuta" Kappas, ko. firma onnistuu tarjoamaan jokaiselle jotakin. Se on tooodella huono juttu. "Suhteessa liiketoiminnan laajuuteen tollainen tappiotaso on järkyttävä!" Mielelläni tähänkin kuulisin jonkinsortin perusteita. :) Muihin yhtiöihin (saman kokoisiinkin) verrattuna tässä maailmantaloustilanteessa tappio on maltillinen. Finnairin vastaava oli yli kymmenkertainen. Sekä omasta mielestäni Finnair on firmana järkyttävä. Suotta minäkään tuota perustelen. Viittaan joka kohdassa Finnairiin koska tiedän että sieltä suunnalta tämäkin kitinä kumpuaa. Ryan ja Easyjet on ne firmat jotka tällä hetkellä porskuttaa. Menkää sille palstalle huutelemaan. :D
- hyvä vai huono juttu?
pahasti hukassa kirjoitti:
Nukuit sitten ne liiketalouden tunnit? :) "yhtiö piti brändätä SAS:tai erilleen" No.. yhtiö nyt vaan sattuu olemaan entinen Air Botnia joka on myöhemmin liittynyt SAS konserniin. Yhtiötä ei ole siis tarvinut erikseen brändätä irti SASista koska se on aina ollutkin oma erillinen yrityksensä. "Vai että pieni laiva helpompi kääntää: eikös Blue1:n ongelma nimen omaan ole liian isot koneet laivastossa?" ...siirryit sitten niistä liiketalouden perusteista lentokonetekniikan perusteisiin. Viittasin lähinnä firman kokoon. Vaikeina aikoina tuon kokoista firmaa on helpompi luovia eteenpäin. Jos kysyntä vähenee, voidaan asialle tehdä huomattavasti nopeammin jotain. Esim Finnairin kaluston muuttaminen vähenevän kysynnän tarpeiden mukaiseksi nielee melko pitkän pennin ja pitkän ajan. "mikä hommassa on ideana: onko se halpalentoyhtiö (palvelu kun ei sisälly lipun hintaan) vai lomalentoyhtiö (lentää jonnekin Kroatiaan) vai jotain muuta" Kappas, ko. firma onnistuu tarjoamaan jokaiselle jotakin. Se on tooodella huono juttu. "Suhteessa liiketoiminnan laajuuteen tollainen tappiotaso on järkyttävä!" Mielelläni tähänkin kuulisin jonkinsortin perusteita. :) Muihin yhtiöihin (saman kokoisiinkin) verrattuna tässä maailmantaloustilanteessa tappio on maltillinen. Finnairin vastaava oli yli kymmenkertainen. Sekä omasta mielestäni Finnair on firmana järkyttävä. Suotta minäkään tuota perustelen. Viittaan joka kohdassa Finnairiin koska tiedän että sieltä suunnalta tämäkin kitinä kumpuaa. Ryan ja Easyjet on ne firmat jotka tällä hetkellä porskuttaa. Menkää sille palstalle huutelemaan. :D
"Viittaan joka kohdassa Finnairiin koska tiedän että sieltä suunnalta tämäkin kitinä kumpuaa." Liekö samat liiketalouden visionäärit asialla jotka ennustivat että viimeistään tämä laskusuhdanne puhkaisee halpalentöyhtiöiden kuplan ja paasaavat Ryanairin palstalla siitä että valtion pitäisi tulla väliin kun Ryan vie kaikki matkustajat... Onko se muuten hyvä vai huono asia että Blue1 tekee tappiota? Kovasti vaikuttaa ilkkumiselta täälläkin... Omituista sinänsä, että yleensä meille normaaleille kuluttajille kilpailu on hyvästä koska se pitää hinnat mukavalla tasolla. On vaihtoehtoja jos haluaakin maksaa siitä sämpylästään hieman enemmän tai sitten mennä pelkillä käsimatkatavaroilla halvalla. Ja onpa vielä tämä vaihtoehto siinä välimaastossakin. Ilmeisesti tämä ei päde Finnairuskovaisiin jotka haluavat vain ja ainoastaan yhden valtionyhtiön, tasaverotuksen ja samanlaiset tuulipuvut kaikille.
- taputuksia....
on se kumma miten Finnair-orientoitunutta porukka on, sehän kun on maailman ainoa lentoyhtiö.....tosin tekee tällä hetkellä historia suurinta tappiota. Tsemppiä pululle!
- Konkurssiin, niin?
tuleeko Finnairista ainoa lentoyhtiö joka tekee lentoja Kööpenhaminasta Ouluun? Onkohan EU tarkistanut asian? Eikö Finnairilla saa olla konkurentteja Suomenlennoille? Blue1 on suomalainen lentoyhtiö, joka on kuulunut SAS-ryhmään jo vuodesta 1998 lähtien. Blue1:n kolme väriä kuvastavat yhtiötä: valkoinen ja sininen kuvastavat yhtiön juuria ja identiteettiä, eli suomalaisuutta, hopea kertoo selvästä ja hienostuneesta, modernista, suomalaisesta muotoilusta.
- huoli...
"Jos Blue 1 Konkurssiin, niin...?" Jos suoli24:llä joku (finnairilainen) sanoo (toivoo) että Blue1 olisi menossa konkurssiin, niin ei se siitä vielä totta tee.
- qazx
Kun kysyn, mutta mistähän yhtiöstä mahtaa olla kyse? Eli mitä tuo mainittu konkurssiin menevä Blue 1 tekee? Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista
- paljon mitään
Lennättää puolityhjiä koneita ilman palvelua.
- ihmisiä,tavaraa
halvemmalla kuin se toinen lentoyhtiö Suomessa
- mielummin
paljon mitään kirjoitti:
Lennättää puolityhjiä koneita ilman palvelua.
200 euroa vähemmän lennosta Oulu-Kööpenhamina meno/paluusta tällä yhtiöllä Blue 1, verrattuna yhtiöön joka alkaa F:llä ja päättyy kirjaimeen R jos vain kyseessä yksi kahvikuppi kuivan sämpylän kanssa.
- sä.mpy
mielummin kirjoitti:
200 euroa vähemmän lennosta Oulu-Kööpenhamina meno/paluusta tällä yhtiöllä Blue 1, verrattuna yhtiöön joka alkaa F:llä ja päättyy kirjaimeen R jos vain kyseessä yksi kahvikuppi kuivan sämpylän kanssa.
KYLLÄ JOO minä olen ajat sitten lopettanut lentomatkailun,koska joudun hankkimaan ruokani muualta. Junalla en ole matkustanut ikinä,koska junassa joutuu ostamaan ruokaa,samoin bussissa.. Saatanan säälittävää,kun saa vain kuivan sämpylän.
- Matkustaja x
sä.mpy kirjoitti:
KYLLÄ JOO minä olen ajat sitten lopettanut lentomatkailun,koska joudun hankkimaan ruokani muualta. Junalla en ole matkustanut ikinä,koska junassa joutuu ostamaan ruokaa,samoin bussissa.. Saatanan säälittävää,kun saa vain kuivan sämpylän.
Minkähän takia ihmiset täällä matkustaa? Ruuan takiako? Itse haluan päästä edullisesti ja turvallisesti haluamaani kohteeseen. Olen aikuinen ihminen ja pärjään muutaman tunnin ilman ruokaakin ja tarvittaessa minulla on myös varaa ostaa muutaman euron maksava leipä.
- mielipide esille
Jos ulkomailta, tässä tarkoitan pohjoismaita haluaa käydä Suomessa, varsinkin Helsingin ulkopuolella, ei ole muuta hyvää vaihtoehtoa kuin Blue1 ja SAS. Heillä kaikista parhaimmat ja aikaa säästävät lentoyhteydet ammuisin ja päivisin jotta me matkalaiset myös päästäisiin lentokentille ja-kentiltä eteenpäin. Sillä monopoliyhtiöllä siellä Suomessa olisi aika paljon opeteltavaa matkustajien huomioonottamisessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1473252- 2232995
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va781592Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391437- 481148
- 991041
- 1191014
- 58978
- 12913