Osaisitteko sanoa mika on vikana kun jo hieman iäkkäänpuoleinen tiibetinspanielimme oksentaa keltaista vaahtoa?Ensin koira on kuin ei saisi mitään oksennettua,mutta lopulta tulee tuota em. vaahtoa.Tätä tapahtuu todella harvoin ja koira on muuten normaali.Syö ja juo hyvin,käy lenkeillä,leikkii paljon ja oma iloinen itsensä. Myöskin oksennuksen jälkeen koira käyttäytyy normaalisti.
Ruokana on kuivanappuloita,joita ei ole turvotettu mitenkään.Merkkeinä pedigreetä,Sertiä ja best friendiä.Aamulla aina puuroa ja silloin tällöin koirankeksejä.Myös kermaviili ollut herkku pennusta saakka.
Missä siis vika?Kannattaisiko varmuuden vuoksi käyttää eläinlääkärissä vaikka ei kummallakaan kerralla ole ollut vakavaa?
Tipsu oksentaa keltaista
7
2607
Vastaukset
- Ritva
Yleensä koira oksentaa keltaista vaahtoa silloin, kun sillä on kova nälkä, toisin sanoen liian tyhjä vatsa.
- vaahtopää
...kakoi joskus aamulla valkoista/keltaista vaahtoa, aika vähän sitä tuli.
Nälkähän sillä oli. Kun siirrettiin iltaruokaa myöhemmäksi, niin a vot, eipä enää laatta lentänyt aamulla.
Joskus muutoin oksentaa kuten kaikki koirat, muttei tyhjää. - poikatipsu
vaahtopää kirjoitti:
...kakoi joskus aamulla valkoista/keltaista vaahtoa, aika vähän sitä tuli.
Nälkähän sillä oli. Kun siirrettiin iltaruokaa myöhemmäksi, niin a vot, eipä enää laatta lentänyt aamulla.
Joskus muutoin oksentaa kuten kaikki koirat, muttei tyhjää.Meidänkin nuori herra oksentelee silloin tällöin vaahtoa, mutta olen kuullut että se on ihan normaalia eikä aiheuta mitään erikoisia toimenpiteitä..enemmän tätä oksentelua esiintyy kyllä kesäisin, eli johtusko siitä et on kuuma ja ei ole tarpeeksi juonut tai jotain...mut kohta aina leikki jatkuu :)
- koiruli
poikatipsu kirjoitti:
Meidänkin nuori herra oksentelee silloin tällöin vaahtoa, mutta olen kuullut että se on ihan normaalia eikä aiheuta mitään erikoisia toimenpiteitä..enemmän tätä oksentelua esiintyy kyllä kesäisin, eli johtusko siitä et on kuuma ja ei ole tarpeeksi juonut tai jotain...mut kohta aina leikki jatkuu :)
sama juttu meillä. Kun vatsa on tyhjä ja nälkä kova, niin meillä oksennetaan vaahtoa. (yleensä iltaisin) aamuruuastahan on jo pitkä aika.
- Adastra
Oma cavalierini oksentaa myös joskus aamuisin keltaista vaahtoa. En tiedä, johtuuko paha olo vain tyhjästä masusta vai mistä, mutta tällainen oksentelu (jos sitä nyt ei usein tapahdu) ei ole vaarallista. Ihmisetkin oksentavat samankaltaista keltaista/vihreää (eli sappea) jos on esim. oksennustauti ja maha tyhjä. Väkisin siis yököttää, vaikkei mahassa olekaan mitään. Eli täysin normaali ilmiö.
- java2
eliggä minulla on pian 6vuotias sekarotunen seefferi/ajokoira-narttu...sillä on allergia...ei saa syödä muuta kuin kana ja riisi-ruokaa...eläinlääkärillä sanoivat että koiranne voi oksentaa keltaista vaahtoa tai muutenkin vaan oksennella,koska se näyttää allergian"reaktiota"..*epäilin kyllä vähäsen*,mutta ei koiralle voi mitään jos se oksentaa,voihan se olla kyllä että maha on tyhjä et se oksentaa,mutta vie koirasi lääkärii ja kerro asias...niin saat tarkat tiedot..
- tipsujen omistajan neuvo
Saattaa olla, että tipsullasi todellakin on nälkä. Koira voi oksentaa nälkäisenä (sama ilmiö myös joillain ihmisillä). Mulla tipsuista 23 vuoden kokemus ja samanlaisia ongelmia, joten kokeilepa seuraavaa ruokavaliota: keitettyä riisiä ja sika-nauta-jauhelihaa. Kermaviili voi ärsyttää mahalaukkua, joten kokeile ilman sitä hetken. Jos haukkusi vetää kuivanappuloita kuin "simo hilloa" niin liota niitä vähän ja kokeile uudestaan! Terv. 2 tipsun äiskä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1163005EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje341392- 1031247
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621017Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661007Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi133998- 59911
- 41727
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22713Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja
Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta111664