mikä, jos haluaa että taulun sarake täyttyy automaattisesti toisen sarakkeen arvon perusteella esim. jos tenttipisteet-sarakkeessa arvo 0, arvosana-sarakkeeseen täyttyy arvo 4?
Trigger vai..
5
561
Vastaukset
- The Rat
Minä tyhmänä tekisin molemmat. Proseduuri joka päivittää ja triggeri joka kutsuu proseduuria. Triggerit pitää sitten olla sekä insertille että updatelle. Ehkä beforena. Miksi muuten arvosanaksi tulee neljä, jos tentistä saa nollan? :)
- että...
Kouluarvosana-asteikko on 4-10 :) Tosin tuo oli vain perin juurin yksinkertainen esimerkki, joka ei liity millään tavoin omaan ongelmaani. Voisitko heittää jotain esimerkkiskriptejä tai sopivia hakusanoja Googleen jolla nuo saa tehtyä? Ihan uutta juttua mulle!
- The Rat
että... kirjoitti:
Kouluarvosana-asteikko on 4-10 :) Tosin tuo oli vain perin juurin yksinkertainen esimerkki, joka ei liity millään tavoin omaan ongelmaani. Voisitko heittää jotain esimerkkiskriptejä tai sopivia hakusanoja Googleen jolla nuo saa tehtyä? Ihan uutta juttua mulle!
Valitettavasti riippuu täysin käyettystä tietokannasta. Oracleen osaisin kirjoittaa ehkä tyhjästä nuo, muihin joutuisin itsekin googlaamaan... Google esim: MySQL Before insert trigger
- Dangera
The Rat kirjoitti:
Valitettavasti riippuu täysin käyettystä tietokannasta. Oracleen osaisin kirjoittaa ehkä tyhjästä nuo, muihin joutuisin itsekin googlaamaan... Google esim: MySQL Before insert trigger
on alusta, kieli sql
- The Rat
Dangera kirjoitti:
on alusta, kieli sql
SQL on kyselykieli. Sillä ei käytännössä pysty triggereitä tai proseduureja kirjoittamaan, vaan sitä yleensä laajennetaan. http://www.google.fi/search?source=ig&hl=fi&rlz=1G1GGLQ_FIFI251&=&q=postgres trigger&btnG=Google-haku&meta=lr=&aq=0&oq=postgres tr Nopeasti vaikuttaisi, että triggerit (ja varmaan prosikset/funkkaritkin) kirjoitetaan C:llä. Voi vaatia hieman harjoittelua, jos ei ole tuttu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?6388516Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3513275Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi4302305- 1281367
- 341355
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl151285Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091221- 941137
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h651085- 46943