tanssi kumppanin& muiden kanssa

Hei! Itse olen harrastanut tanssimista jo muutaman vuoden. Nyt olen käynyt muutaman kerran lavalla miehen kanssa joka on tanssiharrastuksen alku taipaleella. Tykkään tanssia hänen kanssaan, mutta toisinaan olisi myös mukava tanssia muidenkin lavalla olevien kanssa. Miten parsikunnat tanssitteko koko illan yhdessä vai tanssitteko välillä erikseen ja miksi? Itse tunnen vaan välillä muiden kanssa tanssimisesta pahaa omaatuntoa vaikka ollaan keskusteltu asiasta ja tanssikaverini sanoo että mene hakemaan muita. Tanssikaverini ei kuitenkaan itse halua hakea muita. Tiedän että asia on sovittava meidän kesken mutta haluiasin vaan kuulla toisten pariskuntien tapoja. Miten usein käytte yksin tanssmimassa lavalla vai oletteko molemmat aina samassa paikkaa.. Mukavaa tanssikesää kaikille!

16

2641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lavander

Suosittelen ehdottomasti tanssimaan myös muiden kanssa. Pariutuminen ei ole peruste tanssia vain keskenään. Lavoilla näkee tosin paljon tanssiharrastajiakin, jotka pariutumisen takia tanssii vain keskenään. Taustalla usein jomman kumman määräys (mustasukkaisuus). Naamasta kun näkyy että olis kiva tanssia niiden tuttujenkin kanssa joskus. No, tämä on yksi tapa välttää riitoja, kun vain oman kanssa tanssii.

• Tanssin taikaa

Hei! On erittäin miellyttävää mielestäni, että pariskunnat tanssivat myös toisten kanssa. Kun olen sinkkumies, niin tottakai se oman parin etsintä on kaiken aikaa käynnissä... En haluaisi millään menettää jatkossakaan näiden rouvien tanssiystävyyttä.

• näin onkin

Parisuhde (pitkäkin) on tosiaan sellainen että juuri tansiminen yhtenä hyvänä asiana osoitaa sen on se suhde olemassa oikeasti. Siis luottamus. Haluan tanssia muiden kanssa ja oppia uutta sekä kehittää tanssia. Mustasukkaisuus on hyvin monen parisuhteen pinnan alla kytevä peikko ja se pullahtaa hyvin usein tansseissa. Kokemeuksesta tarjouduin vakiparille suhdekumppanille ja ehkä olisin tanssinut paljon hänen kanssaan vaikka kilpaa mutta hän ei sietänyt että tanssin muiden kanssa ja oireisto oli kamalaa katsottavaa ja koettavaa yhdessä käynnitkin olivat suuria ongalmia. Itse hän halusi tanssia ja haluaa mutta tahtoo omistaa. Kannattaa sopia ja vielä sitten kokea käytännössä miten se alkaa sujumaan , sillä suulliset puheet eivät vastaa todellisuutta. Tanssi kuolee mustasukkaisuuteen. Suhteita on hyviäkin varmaan ilman tanssia ja parisuhde ei sitä tarvitse ollakseen onnellinen.

• asiat tulisi

kyllä pystyä päättämään ihan itse. Tee asiat siten, mikä tuntuu itsestä oikealta. Ei sinun tarvitse tehdä kuten muut tekevät tai neuvovat. Kyllä se sitten siitä.

• yhdessä!

Asiat tulee yhdessä sopia ja jakaminen on yhteisolliselle ja pariutujalle aivan oikea. Asioita ei pidä ja voi päättää itse jos on kyse useamman ihmisen asiasta ja parisuhteessa on. Itsekäs "päättää" itse myös suhdeasiat mutta onkin sitten yksin viimekädessä. Tanssi ei ole muutoin suhde asia mutta sen nauttiminen on ongellmallista mikäli vaiksuhde kumppanuus on sen vuoksi vaarassa pudota. (mikäli sitä ei haluta) se tulisi päättää ensiksi jos niin on. Kyllä se siitä asenne on välinpitämättömyyttä läheisistä ja ystävistäkin siellä tanseissa kin.

• Ei kahleissa

Jos menemme tanssimaan molemmat samana iltana, menemme tietenkin yhdessä samaan paikkaan. Alkutanssit tanssimme yhdessä kuten myös loppuillalla. Siinä välissä tanssitaan erikseen, ja välillä yhdessäkin. Tärkeää on seurata, miten toisella menee. Jos jompi kumpi jää vain istuskelemaan(ei pääse tanssimaan), on syytä mennä hätiin, ettei tule pahaa mieltä. Erikseen käymme tanssimassa silloin, jos toiselle ei jostain syystä sovi (esim. työeste). Meille on itsestään selvää, että tanssimme myös erikseen. Mustasukkaisuutta ei siitä asiasta synny. Mutta mikä sopii yhdelle parille, ei ehkä sovi toiselle. Tämä oli vain meidän tapa ja meillä se toimii hyvin.

• vaihtoehto varmaan

Koen että, pitkässä suhteessa olevana tavoittelen juuri tuota ja pidän sitä parhaana vaihtoehtona niin tanssille kuin suhteellekin. Niinkuin toteat mustasukkaisuutta ei ole ja se on sen kantava voima.niin uskon. Voi kun pääsis..

• sama ongelma

Kuin kaverillasi. En mielellään hae tuntemattomia tanssimaan. Vinkkinä kuitenkin, menkää johonkin susittuun paikkaan naisten haku iltana niin kylläpä saa parisikin tanssia heti kun käännät selän. Näin kävi minullekkin kun daami kävi vessareissulla. Eihän sitä suinkaan sovi pakkeja antaa vaikken kylläkään ollut hakurivissä, olin ulko-oven kohdalla selkä parketille päin. Mukava oli tanssia, daami joutui kylläkin odottelemaan vessareisuun jälkeen, viisastellessa moitin että mitäs jätti minut heitteille.

• naisen vai!

Niin, ja tuosta se voi alkaa! Mustasukkaisuuden ulosmarssi. Kyllä nainen tuntee toisen naisen ja mikäli joku "koskee hänen omaansa" on tunnelaiturilla aina myrsky. Hakekaa ehdottommasti ajoissa tuntemattomia ja muita. Muuten ei saa selville tanssiin liittyvää todellista suhtautumista.

• Vain.
        naisen vai! kirjoitti:

Niin, ja tuosta se voi alkaa! Mustasukkaisuuden ulosmarssi. Kyllä nainen tuntee toisen naisen ja mikäli joku "koskee hänen omaansa" on tunnelaiturilla aina myrsky. Hakekaa ehdottommasti ajoissa tuntemattomia ja muita. Muuten ei saa selville tanssiin liittyvää todellista suhtautumista.

Aloittajahan ketoi että mies ei kehtaa/uskalla/halua hakea muita. Sama juttu minulla. Kuitenkin jos joku nainen tulee hakemaan naistentansseissa niin eipä siinä kehtaa kieltäytyäkkään. Mitenkä tämä liittyy naisen mustasukkaisuuteen?

• Koska tietää
        Vain. kirjoitti:

Aloittajahan ketoi että mies ei kehtaa/uskalla/halua hakea muita. Sama juttu minulla. Kuitenkin jos joku nainen tulee hakemaan naistentansseissa niin eipä siinä kehtaa kieltäytyäkkään. Mitenkä tämä liittyy naisen mustasukkaisuuteen?

Mustikseen liittyy siksi koska ei "uskalla/kehtaa,ym" hakea kun mustis astuu peliin. Kukas muu on miehestä mustis kuin nainen. Saman "korvanmakeen" saa mies jos joku toinen nainen hakee tansseissa ja sattuu olemaan iloinen vielä. Niin monta murjotusta nähnyt.

• Aviopari

Siis me tanssitaan yhdessä alkuilta ja tietenkin lopuillasta vähän tilanteen mukaan, mutta yleensä sanottaisiinko sekahaku malliin.
      Meillä on semmonen kunnioitus toistamme kohtaan et jos toinen haluu tanssia jonkin kappaleen niin silloin puolisolla on niinsanotusti etuoikeus.
      Tosin me tunnetaan pareja joten on helppo tanssia tavallaan ristiin ja taas tunnetaan parittomia tanssijoita joten he tietävät että meistä toista voi hakea ja sitten on toisella myös mahdollisuus hakea jotain toista.
      Me muistetaan ainakin alkuaikoina kun tuola eteläpohjanmaalla oli tapana tanssilavalla naisten mennä hakuriviin ja sitten sieltä haki aina yleensä tuttu ja sama naistenhaulla joten tavallaan se oli hyvä systeemi.
      Tosin ei se sitä mustasukkaisuutta vähentänyt yhtään, mutta siinä oli hyvätkinpuolensa, tuli sitä opittua tanssimaan muittenkin tyyliin kun oman puolison tyylillä ja monesti tuntuu ettei tanssityyliä ole samanmoisia monellakaan.
      Täällä etelässä ei tämmöistä systeemiä tunnu olevan, vaan on niin sanotusti enemmän nätä sisäpiiri juttuja.
      Meistä parina tuntuu tosihyvältä kun joku uskaltaa tulla kysymään saako vaikka puolisoa tanssittaa siinä ei silloin pakkeja meillä ainakaan anneta, no jos ei nyt ihan ympärikännisä ole.
      yksin käymme tanssimassa myös tai siis sanottaisiinko työ, kaveri tyyliin ja jos jonkun työjutun jälkeen haluttaa mennä tanssimaan eikä kukaan lähe mukaan, niin sitä voi soitaa puolisolle tai mennä yksinkin.
      Tämä meillä ainakin pelaa sillä et luotetaan toisiimme ja yleensä ajatuksena ollaan tanssimassa, tosin eihän sitä kukaan kiellä että jos on hyvä tanssittaja niin ettei se pientä säväystä asiaan tuo.

• ihanalta kuulostaa!

Kunpa meilläkin toimisi noin. Olen tanssia rakastava vaimo ja vuosia sitten miehenikin tykkäsi tanssia. Tanssihaluni ovat ajan kuluessa vain lisääntyneet, mutta mieheni on suunnannut kaiken tarmonsa työntekoon, muulle ei jää aikaa eikä voimia. Tosi surullinen tilanne: jos menen yksin saan kärsiä mieheni mustasukkaisuudesta.

• yhdessä tai erikseen

Tassitaan sekä yhdessä että erikseen, riippuen fiiliksestä. Päätetään paikan päällä tanssitaanko koko ilta yhdessä vai osan aikaa erikseen. Jos paikalla sattuu olemaan paljon tanssituttuja, niin tanssitaan osan aikaa erikseen. Yleensä sovitaan aika esim. puoli tuntia miesten ja puoli tuntia naisten haulla. Se on ihan mukavaa ja meillä systeemi toimii kun ei olla mustasukkaisia toisistamme.

• samalla lailla.

Tosin tämä koskee vain rakastelua, ei tanssia.

Illalla päätetään, rakastellaanko keskenään vai naapureiden kanssa. Jos naapureita on paljon lähellä harrastetaan toki näidenkin kanssa. Se on ihan mukavaa vaihtelua arkeen.

Yleensä sovitaan jokin kellonaika, kuinka paljon peuhataan naapurin kanssa. Meillä toimii, kun ei olla mustasukkaisia toisista.

• Samoilla "linjoilla"
        samalla lailla. kirjoitti:

Tosin tämä koskee vain rakastelua, ei tanssia.

Illalla päätetään, rakastellaanko keskenään vai naapureiden kanssa. Jos naapureita on paljon lähellä harrastetaan toki näidenkin kanssa. Se on ihan mukavaa vaihtelua arkeen.

Yleensä sovitaan jokin kellonaika, kuinka paljon peuhataan naapurin kanssa. Meillä toimii, kun ei olla mustasukkaisia toisista.

Kun mies löytää tansseista hyvän panonaisen, siinä EI sitten omaa muijaa tarvita ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3270
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1650
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1503
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      862
    Aihe