ajovalon korkeudensäätö hajalla

PoloFun

Kyseessä Polo 1.2 2004 (9N). Apukuskin puolelta ajovalon korkeudensäätömoottori on hajonnut. Hain uuden liikkeestä ja nyt pitäisi se asentaa. Kait onnistuu tehdä se itse? Osaako joku neuvoa miten ja mistä avataan? Siinä näkyy sellainen 6-koloruuvikanta umpion takana.

10

6383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuvaa...
      • PoloFun

Niin se ruuvi siinä ylhäällä olikin manuaalinen korkeudensäätöruuvi. Tuo räjäytyskuva näyttää kyllä tutulta, mutta se suojakotelo (kuvassa nro 10) ei todellakaan ole irroitettava niinkuin kuvasta näkyy. Omassa Polossani siinä on olevinaan ruuvin paikat, mutta mitään kantoja sieltä koloista ei löydy. Tarkemmin tutkittuani huomasin, että tuon kotelon ympärillä ei ole mitään saumaa muovissa, vaan se on täysin yhtenäistä muovia koko umpion takapuoli. Voi huh huh, pitäisikö tässä muka nyt hankkia kokonainen umpio sen takia, että säätömoottori on pimeenä? Onko kellään parempia ideoita?

• tämä...
        PoloFun kirjoitti:

Niin se ruuvi siinä ylhäällä olikin manuaalinen korkeudensäätöruuvi. Tuo räjäytyskuva näyttää kyllä tutulta, mutta se suojakotelo (kuvassa nro 10) ei todellakaan ole irroitettava niinkuin kuvasta näkyy. Omassa Polossani siinä on olevinaan ruuvin paikat, mutta mitään kantoja sieltä koloista ei löydy. Tarkemmin tutkittuani huomasin, että tuon kotelon ympärillä ei ole mitään saumaa muovissa, vaan se on täysin yhtenäistä muovia koko umpion takapuoli. Voi huh huh, pitäisikö tässä muka nyt hankkia kokonainen umpio sen takia, että säätömoottori on pimeenä? Onko kellään parempia ideoita?

6Q0998295, marmoritiskiltä. Ei kallis...

• tämä?
      • PoloFun

Ei muuta kuin umpio irti ja puukko käteen ja veistelemään. Ja käyn uudestaan marmoritiskiltä hakemassa uuden moottorin ja suojakannen, jonka jo ehdin palauttamaan. Hinta oli 59e.

Uusi umpio maksaa muuten 200e.

Kuinkahan merkkihuolto tämän tekisi? Myisi minulle uuden umpion vai ottaisi puukon käteen?

• voi...

Vaihtaa moottorin helposti, AL menee koko umpio vaihtoon...Sorry.

• Sulo Vilen

AL:n umpiossa pitää tehdä niitä puukkotöitä (Dremel on kätevä tuossa hommassa) ja sen jälkeen ostaa säätömoottori esim. Motonetistä (40 €) ja asennussarja (uusi kupu tiiviste ruuvit) merkkiliikkeestä (18 €).
        Uusi kupu menee sitten niille valmiiksi tehtyihin ruuvinreikiin.
        Homma juuri tehty ja aikaa meni reilu tunti (ensikertalainen).

• poloinen

Itse ostin koko umpion varaosaliikkeestä tarvikeosana edulliseen hintaan. Koko valo meni vaihtoon, koska moottori oli lampun sisällä. Eri asia on jos moottori olisi ollut umpion ulkopuolella. Maksoin 100 euroa koko umpiosta moottoreineen. Kyselin hintoja eri puolilta. Hakkilassa oli halvin.

Se alkuperäinen olisi maksanut maltaita. Onneks varaosaliike poimi tarvikeosan jostain.

• poloinen

HEi mul ois sitte sellane ongelma ku löytyy vw polo 96 mikä tuotii italiasta niin siellä ei ole noissa autoissa ollenkaan ajovalon korkeuden säätölaitetta... Eli ei mene katsastuksesta läpi nyt täällä suomessa. eli mitäs kaikke joudun tekemään että saan sellaset asennettua? uudet umpiot? uudet johtosarjat?

• Kitkax

Mikä Polo tarkemmin, malli ja moottorityyppi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      6332
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4764
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      41
      3314
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      62
      3151
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      360
      1770
    6. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1598
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      72
      1418
    8. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1368
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1328
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      84
      1244
    Aihe