käyköhän tuollainen alaikäisen henkilökortti henkilöllisyys todistuksena vaikka on täysi-ikäinen?? esim. baareihin yms. hommasin sellasen ja mietin et käykö se, ku se on mulle alaikäsenä myönnetty ja siinä vielä lukee, että alaikäisen henkilökortti.. siinä on kuitenki kuva ja ikä ym.
alaikäisen henkilökortti
11
6946
Vastaukset
- fdjhgm
käy, jos on voimassa
- tottakai
Voimassaoleva siis. Itsellänikin sellainen, kun en saanut normia koska ei ollut molempia vanhempia allekirjoittamassa papereita.
- RABBIT
Käy, minullakin sellainen. Kyllä ne hieman kattoo sitä ku siinä on se ala-ikäinen teksti, mut jos ne osaa laskee yhtään niin hoksaavat et ok.
- hyväksyä.
suomessa on vain kaksi virallista jotka aikuisella on.ne on passi ja poliisin myöntämä henkari.ajokortti käy,mutta edes pankin ei ole sitä pakko hyväksyä vaikka yleensä käy jokapaikkaan.eihän kuvallinen kelakorttikaan käy edes alkossa enään henkarista.
- RABBIT
Siis alaikäisen henkilökortin on myöntänyt POLIISI, miun piti hakee se paikalliselta poliisiasemalta silloin kun sen kävin hommaamassa.
- ei kelpaa
RABBIT kirjoitti:
Siis alaikäisen henkilökortin on myöntänyt POLIISI, miun piti hakee se paikalliselta poliisiasemalta silloin kun sen kävin hommaamassa.
kaikkialla. Etenkään alkossa!
- Terv. Lakimies
ei kelpaa kirjoitti:
kaikkialla. Etenkään alkossa!
Mitäs perskelettä? Totta hitossa se kelpaa siinä missä henkilökortti ilman alaikäisen -etuliitettäkin. Molemmat nimittäin ovat poliisin myöntämiä, joten laillisia vaadittavan iän todistamiseen, mikäli kortin haltija on täyttänyt kyseisen vaaditun iän ja kortti ei ole vanhentunut ja/tai väärennetty. Joten siispä myös Alkon myyjä joutuu edellä mainitut vaatimukset täyttävän kortin hyväksymään iän todistamisen välineenä. :) Terv. Lakimies
- dfddffdfd
Kyllähän se käy kun syntymäajasta selviää että olet täysi-ikäinen.
- 4646
alaikäisen henkilökortti on virallinen henkilöllisyys todistus siinä mihnä sirullinen hkortti ja passi. Ajokortti ei oli virallinen henkilöllisyystodistus, vaan todistus joka ilmoittaa ajo-oikeuden, joka yleensä käy henkkarina kaupoissa, baareissa, pankeissa muttei poliisiasemalla koska ei ole virallinen h-todistus.
- hämmentyny
moi käykö alaikäisen henkilökortti täysi-ikäiselle ennen täysikäisyyttä myönnetty henkkatista esim. haaparannalla.
Sitä sinun pitäisi kysyä Ruotsin viranomaisilta, koska Haaparanta on Ruotsin puolella. Uskoisin sen käyvän nimenomaan henkkarista. Matkustusasiakirjaksi se ei kelpaa, mutta pohjoismaissahan et tarvitse sitä. Esimerkiksi Viroon kuitenkin tarvitsisit ja sinne ei laillisesti mennä edes alaikäisenä alaikäisen henkilökortilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1192495- 981688
- 421215
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri1801184Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu771087Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu261014Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i61977Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri28957Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan38870Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56840