Mies pelkää kihloja

yli kolmekymppinen

Ostimme yhteistuumin sormukset ulkomailta jo lähes kolme vuotta sitten,siellä ne vaan pölyttyvät kaapissa. Olen puhunut kihloihin menosta avomiehelleni useaan otteeseen mutta hän tuntuu pelkäävän koko aihetta.Olen ymmälläni,meillä menee hyvin ja rakastamme toisiamme eikä tässä enää mitään nuoriakaan olla.Asia vaivaa minua suunnattomasti,miksi niitä sormuksia ei voisi laittaa sormiin kun ne kerran on ostettukin aikapäiviä sitten? Hän sivuuttaa keskusteluyritykseni muutamalla sanalla ja sanoo että kyllä tässä keritään.Tuntuu siltä kuin minussa olisi jotain vikaa.

9

1138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitoutumaton mies

      miksi teidän sitten pitäisi mennä kihloihin?mitä se muuttaisi? yleensähän kihlaus on lupaus naimisiin menosta...jos miehesi ei halua koskaan naimisiin.

    • Septlove

      Lupausta avioliittoon menemisestä ei tehdä ihan noin vain. Kihlautuminen on miehelle iso juttu. Avioliitto tuo paljon vastuuta kannettavaksi. Hän haluaa olla varma, että olet hälle se oikea.

      Eikä hän mikään "miehesi" ole vielä, vaan miesystävä tai poikaystävä.

    • minusta

      Istuta se mies sohvalle ja selvitä asia! Jos se ei haluakaan ikinä kihloihin eikä naimisiin niin parempi jättää se vätys sitten. Ettet haaskaa elämästäsi toista kolmea vuotta!

      • haaskaa 3 vuotta

        mitä se sormus sormessa muuttaa? turhaa suurentelua koko kihlaus. vOIHAN SITÄ LAITTAA SORMUKSEN NIMETTÖMÄÄN JA LEIKKIÄ OEVANSA KIHLOISSA. iHAN YHTÄ SUURI TAIKA SILLÄ ON KUIN ETTÄ SORMUKSET VAIHDETAAN KUOHUVIININ KERA.
        Sellaisen miehen kanssako se aika ei mene hukkaan joka ostaa "sormuksen"? Pieni on sinunkin maailmasi.


    • nuorempivastaus

      ei ole vielä tosiaan valmis ja siihen voi olla useitakin syitä. Oman mieheni syyt olivat tässä:"sormus on vain metallia ja avioliitto on vain pala paperia, ei ne mitään meinaa".

      Suurin syys lienee (en tiedä) ollut ettei ollut vielä saavuttanut omia haaveitaan ja koki että avioliitto olisi se viimeinen mitä haluaisi. Itse en ehkä ajattele ihan noin, että avioliiton pitäisi jotenkin enempää sitoa/estää toteuttamasta omia haaveitaan, elää ihanaa elämää, mutta hän koki. Pettymyshän se oli silti;ja erityisen vaikeaa oli ottaa vielä vastaan häneltä teeskennelty, epätoivoinen kosinta riidan jälkeen. Ei näin.

    • Kaikenlaista sitä...

      Ethän tosissasi ole tässä? Kuinka on mahdollista että toimitte noin nurinkurisesti, tässä sormusasiassa. Yleensä kun kihlasormus hankitaan, niin sellainen pistetään myös sormeen samantein. Eiköhän kaikki muu tarpeellinen tai vähemmän tarpeellinen, voi jäädä sinne lipaston laatikkoon. Ja oletko tullut ajatelleeksi, että on selvääkin selvempää se. Että miehelläsi ei ole tarkoitustakaan kihlautua ja miksi edes kihlautua, jos suhde vaikuttaa paikoilleen jysähteneeltä.

      • flipkksjjahhhakka

        Onpa kyllä kummallinen tapa hoitaa asioita! Kihlat ostetaan silloin kun mennään kihloihin. Tuntuu vähän uudelleenlämmittelyltä kaivaa ne vanhat sormukset kaapista... Teinä ostaisin uudet sormukset, jos menette joskus kihloihin.

        Jos miesystäväsi ei pysty edes keskustelemaan asioita, hän ei ole kypsä menemään naimisiinkaan. Tiedätkö mitä hän edes periaatteessa on avioitumisesta mieltä, jos se onkin hänen periaatteitaan vastaan ja siksi vain kiertää asiaa?


      • ylikolmekymppinen
        flipkksjjahhhakka kirjoitti:

        Onpa kyllä kummallinen tapa hoitaa asioita! Kihlat ostetaan silloin kun mennään kihloihin. Tuntuu vähän uudelleenlämmittelyltä kaivaa ne vanhat sormukset kaapista... Teinä ostaisin uudet sormukset, jos menette joskus kihloihin.

        Jos miesystäväsi ei pysty edes keskustelemaan asioita, hän ei ole kypsä menemään naimisiinkaan. Tiedätkö mitä hän edes periaatteessa on avioitumisesta mieltä, jos se onkin hänen periaatteitaan vastaan ja siksi vain kiertää asiaa?

        Hän on ollut naimisissa ja vaimo löysi uuden ja otti eron. kaikki loppui kuin seinään,ymmärrän kyllä ettei sellaisen jälkeen niin vain mennä elämässä eteenpäin. Sitäpaitsi suhteemme ei ole missään nimessä paikoilleen jämähtänyt tai huono niinkuin jotkut täällä tuntuvat ajattelevan. meillä kyllä keskustellaan kaikesta muusta mutta tämä asia on tälläinen peikko. Mieheni on rakastava ja sanoo sekä myös näyttää sen paremmin kuin minä itse. Täytyy vielä todeta ettei täältä kannata kysellä neuvoja sillä kukaan ei tunne meitä,ei tiedä historiaamme eikä näe kuinka hyvin meillä pelaa kemiat yhteen. En vaihtaisi häntä keneenkään toiseen. ne sormukset olivat kalliit,euroissa yli 200 joten varmasti laitamme juuri ne sormeen kun menemme kihloihin. sanon kun,sillä tiedän että asioilla on tapana järjestyä joskus ihan itsestään.


      • lähtökohdista
        ylikolmekymppinen kirjoitti:

        Hän on ollut naimisissa ja vaimo löysi uuden ja otti eron. kaikki loppui kuin seinään,ymmärrän kyllä ettei sellaisen jälkeen niin vain mennä elämässä eteenpäin. Sitäpaitsi suhteemme ei ole missään nimessä paikoilleen jämähtänyt tai huono niinkuin jotkut täällä tuntuvat ajattelevan. meillä kyllä keskustellaan kaikesta muusta mutta tämä asia on tälläinen peikko. Mieheni on rakastava ja sanoo sekä myös näyttää sen paremmin kuin minä itse. Täytyy vielä todeta ettei täältä kannata kysellä neuvoja sillä kukaan ei tunne meitä,ei tiedä historiaamme eikä näe kuinka hyvin meillä pelaa kemiat yhteen. En vaihtaisi häntä keneenkään toiseen. ne sormukset olivat kalliit,euroissa yli 200 joten varmasti laitamme juuri ne sormeen kun menemme kihloihin. sanon kun,sillä tiedän että asioilla on tapana järjestyä joskus ihan itsestään.

        Ei siinä olekaan järkeä, että kirjoittelee tänne ja jättää kaikista oleellisimman asian kertomatta! Tuo on täysin ymmärrettävä selitys miehesi kihlauskammoon, että hän on tullut jätetyksi täysin yllättäen. Et vaan viitsinyt mainita moista pientä yksityiskohtaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe