Elossa turvavyön ansiosta

kesäheinä*

Olen 16 vuotias tyttö olen selvinnyt rajusta kolarista turvavyön ansiosta,siksi olen yrittänyt valistaa ihmisiä aina kun mahdollista.En ymmärrä että jotkut ottavat riskin oman elämänsä tai terveytensä kustannuksella.Kerron mielelläni tarkemmin kysykää mitä haluatte.

10

1961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivi

      Olitteko liikkeellä millasella porukalla, vai minkä ikänen olit kun tää sattui?

      • kesäheinä*

        Kolmisen vuotta sitten tää sattui Ruotsin puolella,olimme tulossa Tornioon kahden pojan kanssa jotka ovat kavereitani,automme törmäsi rekan perävaunuun joka lähti linkkuun ja tuli kaistallemme suoraan päälle.Automme murskautui pahasti ja pojat kuolivat ehkä heti itse menetin tajuni enkä muista siitä mitään,Heräsin sairaalassa karmeaan kipuun kaikkialla kehollani mustelmia oli paljon sekä murtumia lantiossa,kivut vähitellen helpotti ja murtumat parani ja palasin normaaliin elämään.Poikia eivät vyöt pystyneet auttamaan kun auto murskautui niin pahoin edestä,mutta minä takana selvisin vöissä ilman vakavia vammoja ja nyt olen kiitollinen elämälle sen jokaiselle aamulle.


      • kevätpäivä
        kesäheinä* kirjoitti:

        Kolmisen vuotta sitten tää sattui Ruotsin puolella,olimme tulossa Tornioon kahden pojan kanssa jotka ovat kavereitani,automme törmäsi rekan perävaunuun joka lähti linkkuun ja tuli kaistallemme suoraan päälle.Automme murskautui pahasti ja pojat kuolivat ehkä heti itse menetin tajuni enkä muista siitä mitään,Heräsin sairaalassa karmeaan kipuun kaikkialla kehollani mustelmia oli paljon sekä murtumia lantiossa,kivut vähitellen helpotti ja murtumat parani ja palasin normaaliin elämään.Poikia eivät vyöt pystyneet auttamaan kun auto murskautui niin pahoin edestä,mutta minä takana selvisin vöissä ilman vakavia vammoja ja nyt olen kiitollinen elämälle sen jokaiselle aamulle.

        Oltiin ajelemassa ns. peltoautolla veljeni sekä hänen kavereiden kanssa, meitä oli ahtautunut neljä nissan micraan,en ole ollut mikään aktiivinen turvavyön käyttäjä mutta onnekseni kuski vaati kaikkia kytkemään vyöt sillä automme meni kolme kierrosta katon kautta ympäri.Täytyy sanoa oli hurjaa menoa keskipakovoima repi ulos mutta vyöt piti auton sisällä,tämän jälkeen ovat vyöt olleet aina kiinni oli sen verran kova opetus olkaa te muut viisaampia kun minä ja uskokaa ilman omaa kokemusta.Kuskille olen kiitollinen saattaisin olla nyt pyörätuolissa,koska järki ei minua paljon pakottanut ennen tätä opetusta.


    • vyötä

      Kun mä jouduin onnettomuuteen. Ajettiin tieltä ulos, pari kertaa katon kautta ympäri ja kiveen.
      Kellään autossa olevista ei ollu turvavyötä.
      Poliisit saapuivat paikalle ja sanoivat et jos meil ois ollu vyöt ni oltais kuoltu kaikki!
      Murtumalla selvisin onneksi!

      • pera

        Näinkin voi käydä mutta älkää ottako mallia edellisestä kirjoittajasta,sillä todennäköisyys että joudutte kolariin jossa vöistä on haittaa on tosi pieni.Noin 90 prosentissa tai ylikin on vöistä apua ja alle 10 taas haittaa,joten kannattaa käyttää vöitä aina.


    • Tiina

      Mutki on turvavyö pelastanu. Oltiin kaverin porukoiden kanssa pari vuotta sitte automatkalla uimaan. Mä ajattelin etten tarvi turvavyötä niin lyhyellä matkalla, mutta onneksi kiinnitin lopulta vyön. Kaverin mutsi (joka ajoi) sai sairaskohtauksen ja auto meni pari kertaa katon kautta ympäri ojaan. Ilman vyötä olisin ehkä nyt pyörätuolissa tai jotain vielä pahempaa.
      Jos jaksat kesäheinä* niin lähetä mulle mailia
      [email protected]
      Haluaisin vaihtaa mielipiteitä mm. turvavyön käytöstä.
      t. Tiinuska
      Iloista kevään jatkoa kaikille teille! =)

      • kipsikäsi

        Olen selvinnyt kahdesta vakavasta auto-onnettomuudesta turvavyön ansiosta. Käyttäkää hyvät ihmiset vyötä!


      • pajunkissa
        kipsikäsi kirjoitti:

        Olen selvinnyt kahdesta vakavasta auto-onnettomuudesta turvavyön ansiosta. Käyttäkää hyvät ihmiset vyötä!

        Ajeltiin perheeni kanssa kun vastaantulija suistui keulaan,olin kahden veljeni kanssa takana kaikilla oli turvavyöt minä istuin keskellä jossa minullakin oli kolmipistevyö.Vastaantulleessa autossa oli äiti kolmen lapsen kanssa hekin vöissä,joten kukaan ei loukkaantunut mainittavasti vaikka autot meni lunastukseen.Vyön aiheuttama mustelma muistuttaa turvavyön tärkeydestä käyttäkää ihmeessä.


    • Hieno juttu

      Hieno juttu, että pelastuit ja kerrot asiasta. Olen itsekin joutunut kolariin, mutta turvavyön ansiosta selvisin säikähdyksellä.

    • Kolti

      Oli synkkä joulukuinen yö. Olin pari vikkoa yli 18 ja kundikaverilla napsahti tai sitten oli näyttämisen halua. Hän ajoi 120 km/h mutkaisella pikkutiellä. Jossain vaiheessa muistan huutaneeni, että hiljennä, me törmätään satavarmasti johkin. Se karjui, että pysyy se ovi kiinni pitämättäkin, kun puristin jo hysteerisenä ovenkahvasta. Tuli oikealle kaartuva asvalttimutka ja siinä heitto. Tie peilijäässä, muttei lunta. Yhtäkkiä tajusin, että auto on menossa oikealle koivikkoon, mutta kuski sai korjattua, mentiinkin vasemmalle pellolle, liittymän kohdalta kerien pellon takanurkkaan. Kaikki pirstoutui, paitsi minulle jäi kaikki ehjäksi, puhelin, vaatteet, silmälasit, cd:t yms. Vain neljä tikkiä silmäkulmaan ja luunsiru polvesta irti. Avasin turvavyön ja lähdin lähimpään taloon apua hakemaan. Kaverille ilmarinta ym. kivaa. sinä yönä jopa kovanaama isäni uskoi suurempiin voimiin. Jäljelle jäi hyperventilaatiokohtaukset autokyydissä ja pienenpieni arpi silmäkulmaan. Ja tietenkään emme ole enää kundin kanssa kimpassa, mutta se onkin jo eri tarina...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe