IIIKS!! :p

Marizzoona

Poikaystäväni (18) ja minä (16) olemme seurustelleet puolivuotta, muutamme yhteen heinäkuun loputtua. Vuosi tulisi täyteen ensi marraskuussa. Meillä menee ihan hyvin ja välillä super hyvin, meillä on yhdessä ihanaa ja tunnemme toisemme hyvin. Nyt poikaystäväni tahtoisin mennä kihloihin kanssani minun syntymäpäivänäni kesäkuussa, mutta en ole varma olenko liian nuori menemään kihloihin yhtään kenenkään kanssa. Olen varma että hänet tahdon, mutta olisiko syytä katsoa miten yhteiselomme sujuu kun muutamme ja mennä kihloihin vasta marraskuussa. Onhan tässä tietysti aikaa ja olen vielä nuori, mutta olen innoissani ajatuksesta ja poikakin on. Poikaystäväni sanoo että saan miettiä rauhassa ja meillä ei ole kiirettä, mutta ajattelin kysyä nyt teidän mielipidettänne hyvät ystävät. :)

5

929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marizzoona

      sorli, siis poikaystäväni tahtoisi

    • hätäillä

      Olet vielä todella nuori, mutta onneksi ajattelet kuitenkin enemmän kuin teinit yleensä. :) Todennäköisesti tiedät myös tuon kihlauksen tarkoituksen, eli sehän on lupaus naimisinmenosta. Teini"kihlaukset"/rengastamiset on asia erikseen ja erittäin typerää minusta. En missään nimessä voi suositella tuota kihlautumista. Teillä on vasta puoli vuotta seurustelua takana, joka jo pelkästään on todella lyhyt aika. Vaikka kuinka siltä tuntuu, niin ette tunne toisianne vielä kovin hyvin. Toisen oppii tuntemaan parhaiten vasta yhteenmuuton myötä kun näkee myös ne ei-niin-hehkeimmät-hetket ja millaiseksi arki muodostuu suhteessa. Te elätte kuitenkin vielä täysin alkuhuumaa ja voin luvata ettei se tule jatkumaan loputtomiin (eikä tarvitsekaan, myös arki on ihanaa oikean ihmisen kanssa, mutta väärän kanssa se ei toimi). Olet myös iältäsi todella nuori. Mieti ihmeessä voitko tehdä noin suuren lupauksen vielä kun et itsekään ole ehtinyt kunnolla elää ja hankkia elämänkokemusta. Minusta kihlaus on tosi suuri juttu, enkä itse haluaisi mennä kihloihin ja avioon kuin vain yhden kerran. Jokainen avioliittoon johtamaton kihlaus syö minusta kihlautumisen merkitystä, enkä itse haluaisi että oma rakkaani olisi luvannut jo nuoruudessa useille naisille avioitua heidän kanssaan. Joten iältäsi minusta sinä olet liian nuori tekemään noin suurta lupausta. Kihlautumisen siirtäminen marraskuulle tai vaikka sinun 18v päivään tai avoliiton vuosipäivään tai ystävänpäivälle on huomattavasti parempi idea kuin mennä kihloihin noin nuorena noin lyhyen seurustelun jälkeen. Ja muutenkin, eikö olisi kivempi että kihlautuminen tapahtuu joskus miehen sinua kosiessa, kuin etukäreen yhteisellä sopimuksella synttärinäsi. Haluaisitko mielummin että kihlaus tapahtuu teinikihlauksena (renkaat sormiin ja ollaan kihloisa että näytetään siltä että kuulutaan toisillemme) vai niin että rakastamasi mies polvistuu yllättäen eteesi ja pyytää sinua vaimokseen. Joten minusta sinun ei kannata kihlautua vielä. Innoitse ja fiilistele nyt ensiksi kunnolla tuota yhteenmuuttoa ja teidän suhteenne muutosta "pelkästä" seurustelusta avoliitoksi. Onhan se jo sekin suuri askel suhteessa.

    • *tyttö*

      Hei, Oli meilläkin poikaystävän kanssa sama aije, mutta kaatui siihen että nykyään kihlaus täytyy rekisteröidä. Sen voi tehdä internetissäkin KELAn sivustolla, mutta kun kysyvät sossu tunnusta niin jos on alle 18 niin ilmoittaa että ei onnistu. Eli 'oikeasti' ette voi mennä ennenkuin olet 18.

      • kgljgfld

        Sinänsä hyvä käytännön pila, mutta tuon aloitusviestin kirjoittanut lapsukainen saattaisi vielä uskoa .


      • sinäkin olet

        Ei kukaan täysjärkinen rekisteröisi kihlojaan vaikka se mahdollista olisikin. Itse en ainakaan. Ei sitä pidä levitellä jos kihloissa sattuu olemaan. Itse en ainakaan mitään kihlajaisjuhlia pitäis vaan oman kullan kainalossa kuiskuttelisin ja perheelle/ystäville kertoisin. Häissä sitä voi sitte juhlia ja levitellä tiedostoihin. Ja keskustelun aloittajalle: Voit mennä kihloihin sitten kun siltä tuntuu. Jos tosissaan on rakastunut ja uskoo haluavansa olla yhdessä loppuelämän voi mennä kihloihin. 16 on just siin rajalla mun mielestä. Kunhan ei yläasteella enää ole. Onhan mun siskopuolikin ollu jo aika kauan kihloissa ja alaikäisinä menivät. JOtain sun ikäsenä. Mut turhaan sä musta sitä täältä kyselet. Kysy itseltäs.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe