Oikea oppinen järjestys

Kiittää kokematon

En tiedä onko tästä jo keskustelua, mutta kysynpä... Eli vessan ja luokan oikea oppinen ylläpitosiivouksen järjestys?

9

2494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

Kaikkea sitä kysytäänkin.

• likaisempaan...

eli vessassa olen itse ensin tyhjentänyt roskikset ja putsannut peilin sekä samalla voi täydentää tarvikkeet. ensin pyyhitään tasot,lavuaari ja sitten vessanpönttö.viimeiseksi lattia pyyhitään. koulusiivousta en ole tehnyt,mutta sama periaate sielläkin.tasot pyyhitään ennen lattiaa,vai korjatkaa jos olen väärässä=)

• Kiittää kokematon
        likaisempaan... kirjoitti:

eli vessassa olen itse ensin tyhjentänyt roskikset ja putsannut peilin sekä samalla voi täydentää tarvikkeet. ensin pyyhitään tasot,lavuaari ja sitten vessanpönttö.viimeiseksi lattia pyyhitään. koulusiivousta en ole tehnyt,mutta sama periaate sielläkin.tasot pyyhitään ennen lattiaa,vai korjatkaa jos olen väärässä=)

Eka vastaajalle, että ihmettele vain :) Nimimerkkikin varmasti sanoo, että olen kokematon. Menen koululle siivoomaan ja haluan tietää oikeaoppisen ylläpitosiivous järjestyksen etten hutki miten sun sattuu. Ajattelinkin, että esim. wc:n siivous aloitettaisiin: 1. Roskiksen tyhjennys, käsipaperien tark. ja peili. 2. Suihkutetaan aineet käsienpesualtaaseen. 3. Pönttöön aine ja hangataan, annetaan vaikuttaa. 4. Käsienpesualtaan harjaaminen, onko tälle joku järjestys? Ekka hana ja sitten allas? Altaan huuhtelu. Mahdollisesti myös kuivaaminen... 5.Pöntön pyyhkiminen aloitetaan nupista ja edetään alas viimeiseksi pöntön jalka. Sen tiiän et pyyhettä käännellään aina välillä. Vedetään pönttö.Vai onko väliä missä vaiheessa vedetään? :) 6. Luututaan lattia. 7. Pyyhitään ainakin ovesta kahvat. Onks tää oikeaoppisesti vikana? Tuttu koulu minne menen (en ole siivonnut siellä), mutta niissä on käsienpesualtaat. Eli sielläkin järjestys tämä(kö)? 1. Roskiksen tyhjennys, käsipapereiden tarkistus ja peilin pyyhintä jos tarpeen. 2. Suihkutetaan aine altaaseen ja harjataan. Saako huuhdella heti perään vai vasta jonku vaiheen jälkeen? 3. Taulun pyyhintä. 4. Pulpetit ja opettajan pyötä pyyhitään. 5. Lattia viimeiseksi. 5. Ihan vikaksi oven kahvat? Olisi mukava kuulla oikea järjestys, kun itse olen niin pilkun viilaaja tällaisissa asioissa, että halu tehdä oikein on kova. Johtunee osaksi omasta alastanikin.

• ööhöh
        Kiittää kokematon kirjoitti:

Eka vastaajalle, että ihmettele vain :) Nimimerkkikin varmasti sanoo, että olen kokematon. Menen koululle siivoomaan ja haluan tietää oikeaoppisen ylläpitosiivous järjestyksen etten hutki miten sun sattuu. Ajattelinkin, että esim. wc:n siivous aloitettaisiin: 1. Roskiksen tyhjennys, käsipaperien tark. ja peili. 2. Suihkutetaan aineet käsienpesualtaaseen. 3. Pönttöön aine ja hangataan, annetaan vaikuttaa. 4. Käsienpesualtaan harjaaminen, onko tälle joku järjestys? Ekka hana ja sitten allas? Altaan huuhtelu. Mahdollisesti myös kuivaaminen... 5.Pöntön pyyhkiminen aloitetaan nupista ja edetään alas viimeiseksi pöntön jalka. Sen tiiän et pyyhettä käännellään aina välillä. Vedetään pönttö.Vai onko väliä missä vaiheessa vedetään? :) 6. Luututaan lattia. 7. Pyyhitään ainakin ovesta kahvat. Onks tää oikeaoppisesti vikana? Tuttu koulu minne menen (en ole siivonnut siellä), mutta niissä on käsienpesualtaat. Eli sielläkin järjestys tämä(kö)? 1. Roskiksen tyhjennys, käsipapereiden tarkistus ja peilin pyyhintä jos tarpeen. 2. Suihkutetaan aine altaaseen ja harjataan. Saako huuhdella heti perään vai vasta jonku vaiheen jälkeen? 3. Taulun pyyhintä. 4. Pulpetit ja opettajan pyötä pyyhitään. 5. Lattia viimeiseksi. 5. Ihan vikaksi oven kahvat? Olisi mukava kuulla oikea järjestys, kun itse olen niin pilkun viilaaja tällaisissa asioissa, että halu tehdä oikein on kova. Johtunee osaksi omasta alastanikin.

taittele pyyhe. pyyhi pöntön vesisäiliö, vesisäiliön kansi ja viimeiseksi nuppi.

puhdas puoli pyyhkeestä. pyyhi kansi.

puhdas puoli pyyhkeestä. pyyhi istuinrengas molemmilta puolilta ja posliiniosa renkaan alta.

vielä jäi pyyhettä jalkaa varten.

• ottaisi niitä
        Kiittää kokematon kirjoitti:

roskia eka kun sitten sulla on likaiset käsineet...

Kai muistat sitten aina jokaisen istuimen jälkeen pestä hanskat ellei ole kertakäyttöjä mahdollisuus käyttää.

Kun kerran wc istuimet pestään päivittäin niitä ei erityisemmin tarvitse hinkata. Emäksistä ja hapanta ainetta vuorottelemalla pysyy wc istuin hyvän näköisenä, kuten koko vessakin.

Oven kahvat ei tule koskaan viimeiseksi se on aina eka jota kättelet kun astut tilaan, paitsi jos tilassa on allas. Silloin allas pestään ensin, koska siinä ei likaannu kädet. Täytöt tehdään viimeiseksi puhtain desinfioiduin käsin.

• vastaus1

WC:n siivousjärjestys.
        Tämä on yksi malli WC: n siivouksesta.
        1. Tyhjennä roskakorit.
        2. Laita lisää wc-paperia ja käsipyyhkeitä.
        3. Pyyhi ovenkahvat, valokatkaisijat ja ovenpielet.
        4. Pyyhi peili ja sen ympäristö.
        5. Pyyhi altaan ympärillä olevat keraamiset laatat.
        6. Pese käsienpesuallas. Pese hana huolellisesti.
        7. Pese wc-istuin:
        a. Pyyhi vetonuppi ja käännä siivousliinan
        puhdas pinta.
        b. Pyyhi säiliö ja käännä siivousliina.
        c. Pyyhi kansi.
        d. Pyyhi renkaat.
        e. Pyyhi wc-istuin ylhäältä alaspäin.
        f. Pyyhi myös istuimen jalkaosa.
        g. Pese wc-istuin harjalla sisältä. Vedä WC.
        h. kiinnitä huomio siivousliinan taitteluun,
        kun puhdistat eri pintoja.
        8. Pyyhi lattia kostealla.

• tällälailla
        vastaus1 kirjoitti:

WC:n siivousjärjestys.
        Tämä on yksi malli WC: n siivouksesta.
        1. Tyhjennä roskakorit.
        2. Laita lisää wc-paperia ja käsipyyhkeitä.
        3. Pyyhi ovenkahvat, valokatkaisijat ja ovenpielet.
        4. Pyyhi peili ja sen ympäristö.
        5. Pyyhi altaan ympärillä olevat keraamiset laatat.
        6. Pese käsienpesuallas. Pese hana huolellisesti.
        7. Pese wc-istuin:
        a. Pyyhi vetonuppi ja käännä siivousliinan
        puhdas pinta.
        b. Pyyhi säiliö ja käännä siivousliina.
        c. Pyyhi kansi.
        d. Pyyhi renkaat.
        e. Pyyhi wc-istuin ylhäältä alaspäin.
        f. Pyyhi myös istuimen jalkaosa.
        g. Pese wc-istuin harjalla sisältä. Vedä WC.
        h. kiinnitä huomio siivousliinan taitteluun,
        kun puhdistat eri pintoja.
        8. Pyyhi lattia kostealla.

Kohta g on kylläkin ensimmäisenä koska nuppi on likaisin ja siihen ei enään kosketa kun se on pesty.
        Eli ensin pestään allas harjalla ja vedetään wc, sitten pyyhitään nuppi, säiliö, kansi, istuinrenkaat ja jalka, ja tietty se siivousliinan taittelu. Näin meille opetettiin pari vuotta sitten.

• Anonyymi
        tällälailla kirjoitti:

Kohta g on kylläkin ensimmäisenä koska nuppi on likaisin ja siihen ei enään kosketa kun se on pesty.
        Eli ensin pestään allas harjalla ja vedetään wc, sitten pyyhitään nuppi, säiliö, kansi, istuinrenkaat ja jalka, ja tietty se siivousliinan taittelu. Näin meille opetettiin pari vuotta sitten.

näin se on vieläkin

• järjestys

Oven ripa ja lähialue pyyhitään jonka jälkeen valokatkaisija ja peili tarvittaessa.käyttöliuos vaikuttamaan altaaseen ja pönttöön.Voit tarkastaa paperit ym.hygieniatarvikkeet tällä välin. Jatka pyyhkimällä kaikki kosketuspinnat, esim. käsisaippuan annostelija.. harjaa pide/käsisuihku ja allas,huuhtele. Harjaa pöntön sisäpuoli ja huuhtele. Tämän jälkeen aloita pöntön pyyhkiminen nupista,pyyhi koko pönttö,kansi ja istuinosa ja alaosa, kääntele pyyhettä oikeaoppisesti. Viimeisenä lattian pyyhintä/harjaus. Tällä pitäisi selvitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6004
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3101
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      24
      2386
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2048
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      345
      1741
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1656
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      26
      1582
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1511
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1374
    Aihe