Olisko jollain kokemuksia Pamukkale-retkestä? Kauaks kestää Marmariksesta mennä bussilla? Pamukkale on tosi hieno paikka, mitä kuvista oon katellu, joten mieli tekis sinne. Järjestääks aurinkomatkat sinne retkiä ku en muista, ja jos ei nii mistä sais hyvän matkan ja jos on kokemuksia ni millä ite ootte menny? :)
Pamukkaleen?
7
2107
Vastaukset
- Huono kokemus
Viime kesänä lähdimme AM:n retkelle Pamukkaleen, mekin olimme katsoneet hienoja kuvia paikasta. Ei olisi pitänyt:
- AM:n retki oli kallis, paikallisilta matkan järjestäjiltä olisi saanut matkan puoleen hintaan (me emme tarvitse suomenkielistä opastusta).
- Retki kestää n.12 tuntia, joista 8 on bussissa istumista.
- Retkelle mentiin ahtaalla pikkubussilla. Penkit olivat niin pienet ettei kaksi normaalivartaloista, mutta leveä harteista aikuista mahtunut istumaan kunnolla vierekkäin eikä tilaa ollut istua yksin.
- AM:n opas höpisi niitä näitä ja toi jatkuvasti esiin kristillistä näkemystä ja legendoja tositapahtumina.
- Pamukkale ei näytä luonnossa siltä miltä se näyttää kuvissa, siellä on valtava tungos ja kaikki maksaa extraa.
Päivä olisi kulunut paljon hauskemmin rannalla.- mukana olut
Olin itse am pamukkalen retkellä tänä keväänä. retki oli hyvä. opas tiesi kaiken kohdemaasta.
- pamukkalessa
olen käynyt joista yhden kerran AM:n retkellä. Muuten vuokra-autolla huristellut. AM retkikin oli mielenkiintoinen koska opas kertoi niin paljon Turkista kaikkineen (ehkä vähän liikaakin). Mutta enemmän silti olen saanut irti kun menimme omin nokin autolla. Voi pysähtyä kun huvittaa ja syödä paikallisissa tienvarsi lokantasissa. Keväällä ja alku kesästä Pamukkale on kauneimmillaan sillä talven ja kevään sateitten jäljiltä se on vielä valkoinen. Syksyllä, pölyisen kesän jälkeen se vaikuttaa vähän nuhruiselta. Mutta yhtä kaikki hienon näköinen.
- Pamukkaleen
Oltiin siellä joitain vuosia sitten, ja paikka ei ole näkemisen arvoinen.
Se on aivan saastunut,
eikä puhtaan valkoinen kuten vanhoissa mainoskuvissa.
Paikoitellen siellä oli aivan ruosteenpunaista ja homeisen oloista, yök.
En tuhlaisi aikaani siihen, matka oli sinne vielä erittäin pitkä.
Lisäksi turistiopas syyllisti että turistit ovat pilanneet paikan - no, me emme olisi edes menneet sinne, jos olisimme tienneet, että paikka on paikoitellen törkyinen, ja aika täys ihmisiä. Ja luulenpa että useimmat eivät tienneet paikan huonosta nykykunnosta.
En suosittele.
Löysin mielenkiintoisen kommentin netistä:
http://www.napsu.fi/matkailu/matkakohteet/aasia/turkki/pamukkale
- vuokra autolla
Ei kannata lähteä matkatoimiston retkellä Pamukkaleen. Jos välttämättä haluat käydä siellä, niin vuokraa auto ja köröttele sillä. Bussimatka on nimittäin pitkä ja "hikinen". Pamukkale ei ole enään sitä mitä vanhat mainoskuvat kertoo. On saastunut ja jotenkin nuhruinen,ikävä kyllä. Paikka on täynnä turisteja ja hinnat sen mukaisia. Vuokra autolla kun köröttelet, niin matkan varrella on kiva pysähdellä välillä jaloittelemaan ja syömään. Voit itse päättää missä pysähdyt ja syöt/juot. Nämä matkatoimistot nimittäin pitävät taukonsa aina jossakin "sopimus kuppilassa" ja hinnat ovat taas sen mukaisia.
- Kissa Kirnauskis
Lähdin Pamukkalle kadulta ostamalleni retkelle. Lähtö 3.30 yöllä. Matka oli puuduttava, mutta kyllä kannatti. Opastus oli englanniksi ja riittävä. Matkaan sisältyi päivällinen, joka oli tosi hyvä. Järjestetty lounas oli myös hyvä ja omakustannteinen. Vaikka päivä oli raskas ja helteinen en kadu mukana oloa. Kannatti käydä. Retkeen liittyi vielä viininmaistiaiset ja Punaisen veden lähde sekä kylpeminen Kleopatralähteillä. Ainut paha paikka oli kun bussi jätti minut keskellä yötä kauaksi hotellistani. Olin yksin liikkeellä. vähän pelotti, kun en tuntenut maisemaa. Onneksi taksi sattui paikalle. Matka oli kadulta ostettuna halpa. Nyt se on tehty. Ei tarvitse miettiä, että olisi pitänyt...
- i<3m
Kissa Kirnauskis kirjoitti:
Lähdin Pamukkalle kadulta ostamalleni retkelle. Lähtö 3.30 yöllä. Matka oli puuduttava, mutta kyllä kannatti. Opastus oli englanniksi ja riittävä. Matkaan sisältyi päivällinen, joka oli tosi hyvä. Järjestetty lounas oli myös hyvä ja omakustannteinen. Vaikka päivä oli raskas ja helteinen en kadu mukana oloa. Kannatti käydä. Retkeen liittyi vielä viininmaistiaiset ja Punaisen veden lähde sekä kylpeminen Kleopatralähteillä. Ainut paha paikka oli kun bussi jätti minut keskellä yötä kauaksi hotellistani. Olin yksin liikkeellä. vähän pelotti, kun en tuntenut maisemaa. Onneksi taksi sattui paikalle. Matka oli kadulta ostettuna halpa. Nyt se on tehty. Ei tarvitse miettiä, että olisi pitänyt...
Käytiin 2 v sitten Pamukkale katsastamassa ja kyllä kannatti! Ostettiin retki kadunvarsimyymälästä ja kaikki sujui kuten oli sovittu. Bussi oli hyvä ja ilmastointi pelasi, ateriat saatiin matkalla. Itse Pamukkale mykisti kyllä meidät, käsittämätön luonnonilmiö. Toki paikalla oli porukkaa mutta ehkä toukokuussa ei sitten vielä niin paljon, että olisi meitä jotenkin häirinnyt. Matkaan lähdettiin aamulla 7 aikaan ja tultiin illalla myöhään. Suosittelen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä722419Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2561429- 841259
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3871232Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3481176