Ensi pyöräksi naiselle??

TIPPADAA

Minkäslaista pyörää suosittelette naiselle ensipyöräksi. Pituutta noin 170 cm. Kuutioita sais olla maksimissaan 600. AB-kortti ollut yli 20 vuotta, metriäkään en ole ajanut...

22

8115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Virago1100

      Sun pitää siitä lähteä,minkä tyylinen pyörämalli sua kiinostaa,,sit vaan liikkeeseen katselemaan ja istuskelemaan ja kokeilemaan mikä tuntuu sopivalta,customit matalia,ylettää jalat hyvin maahan kunnolla,mutta siitä mallista mikä miellyttää lähdet liikkeelle,ja vois hyvä juttu ottaa muutama ajotunti autokoulupyörällä,toivottavasti löydät kivanmakusen pyörän!!!!

      • TIPPADAA

        Ajotunnit meinaan kyllä ottaa ennen pyörän hankintaa. Malleja vaan on niin plajon pyörissä että olisin hieman tarvinnut apua siihen valintaan. Minkälainen pyörä on helppo ajaa ja käsitellä jne.


      • RaijaSusanna
        TIPPADAA kirjoitti:

        Ajotunnit meinaan kyllä ottaa ennen pyörän hankintaa. Malleja vaan on niin plajon pyörissä että olisin hieman tarvinnut apua siihen valintaan. Minkälainen pyörä on helppo ajaa ja käsitellä jne.

        Hei! Se ei muuta mitään oletko mies vai nainen!Koska olet noin pitkä, niin voit sen puolesta valita minkä vaan. Mene mopoliikkeisiin koeistumaan eri malleja, niin siitä se ajatus sitten lähtee :)


      • Pyöristä
        TIPPADAA kirjoitti:

        Ajotunnit meinaan kyllä ottaa ennen pyörän hankintaa. Malleja vaan on niin plajon pyörissä että olisin hieman tarvinnut apua siihen valintaan. Minkälainen pyörä on helppo ajaa ja käsitellä jne.

        Itse ajoin koulussa tuollaisella--->
        http://www.nettimoto.com/707367



        Tuossa on sitten ns. Pikk-bandiitti
        http://www.nettimoto.com/765449


        ja siinä esimerkki endurosta
        http://www.nettimoto.com/754386

        Itse en lähtisi noin ajamaan customilla noin piiiiiiiiiiiiitkän tauon jälkeen, sillä kovaa ajaminen on lasten leikkiä, mutta hidasajo on se missä suurimmat virheet tulee tehtyä.
        Suurin osa kaatumisista kokemattomilla ajajilla aiheutuu juuri pienissä vauhdeissa. Liikkeelle lähdöt, kääntyminen hitaissa mutkissa sekä jarrutukset. Jne. Näitä asioita on mielestäni helpompi opetella pystystä ajettavalla pyörällä


    • Man from mars.

      Naiselle pyörä voi olla vaikka joku Virago tyyppinen kokonaisuus. Niitä on vielä paljon saatavilla. Ja jos startti toimii niin muita vikoja siinä ei ole. Katsele ensin kuvia ja käy sitten koeistumassa ne mitkä niissä miellyttää. Ja koeaja sitten ne mitkä eniten miellyttää istuessa. Miksi kuutiotilavuus olisi tuo 600? Nykyään isompiakin pyöriä saa kuristetuilla tehoilla. Ja sitten, kun siltä tuntuu niin samalla saa 2 in 1 pyörän ja iloa asiasta riittää pitempään.

    • eikä liian tehokas-

      Suzuki gsf bandit. kawasaki ER6-n. Ducati Monster 600...............siinä on esimerkki hyvistä aloittelupyöristä.

      Moottoripyörä kouluissa suositaan pystyssä ajettavia pyöriä, ei Esim. Kyykkyjä taikka customeja. Myös Enduroilla on hyvä harjoitella.

      Jotain 500cc Suzukeja ja kawoja on kai turha tarjota, sillä niistä menee maku ensimmäisen viikon aikana.

    • hanna

      huomenta!!!!!itse oon tykästyny customiin ja tietysti kawaan, vaikka en itse ajakkaan.kyyti on rauhallista, riippuu tietysti kuskista. niinhän se menee, että nälkä kasvaa ja kuume nousee! täällä kaustisen suunnassa olis myynnissä kawasaki pikku custom 454 ltd vm-88. myytäis isomman alta pois. kuvan ja yhteystiedot löydät motonetistä id 634364 soittele, jos kiinnostaa!!!!!!!!

    • hanna

      kurkkasin vielä motonettiin ja siellähän pyörä oli!! yhteystiedot vaan oli pudonnu jonnekin. tässä olis: hans hertell puh. 040 739 72 92. soittele miel. iltaisin

    • honda mamma

      juuri tällä palstalla myynnissä olevaa 454 kawaa,oli aikoinaan tavallaan minun ensipyöräni.Nyt useamman vuoden tauon jälkeen mieheni osti minulle 600 honda shadowsin,sillä olen nyt taas opetellut uudemman kerran tätä ajotouhua.Mutta kyllähän se niin on kun itse pääsee kokeilemaan eri pyöriä,niin kyllä se oma malli sieltä löytyy.Kuulin kyllä nelikymppisestä naisesta joka hommasi elämänsä ensimmäiseksi pyöräksi 1200 honda gold-wingin huh huh!Itsellä ei kyllä rohkeus riittäisi.

    • Naispyöräilijä

      Ajoin suzukin 600:lla kortin ja oma pyörä er-5 kawa. kawa on ehdottomasti parempi ja helpompi hallita. Suosittelen.

    • mee huutonettin

      ja huuda sieltä itelles se chopattu 500 honda, jossain siel loppupäässä, nimellä moottoripyörä.

      • korsonpoika

        jos haluat hyvää...soon hyvä tyttömotskari...ja pojille kans. itellä ekana motskarina ja ku saatiin kulkeen ni ei sil jalkoihin jää. Pirun ketterä pyörä kaupunkiin ja maantiellä menee kans ku juna pikkupyöräx....ja sit viel sen tiän et rätkäpollarit treenaa just 600fazulla rata-ajoo....tekniikka o uempaa ku panditissa ja tehoja jonkin verran enämpi...jamaha,jamaha...


      • Matala-
        korsonpoika kirjoitti:

        jos haluat hyvää...soon hyvä tyttömotskari...ja pojille kans. itellä ekana motskarina ja ku saatiin kulkeen ni ei sil jalkoihin jää. Pirun ketterä pyörä kaupunkiin ja maantiellä menee kans ku juna pikkupyöräx....ja sit viel sen tiän et rätkäpollarit treenaa just 600fazulla rata-ajoo....tekniikka o uempaa ku panditissa ja tehoja jonkin verran enämpi...jamaha,jamaha...

        Kannattaa varmaan katella joku 250 kuutioinen 4-t, on sen verran keveitä viel et hallinta on helppoa ja mitä pystympi ajoasento sen ketterämpi. Turhaan mitään maantiejunaa eka pärräksi ostaa...


    • Monster 620

      Meidän emäntä osti Ducati Monster 620 ja oli varsin täydellinen osuma aloituspyöräksi. Helppo ja kevyt ajaa!

    • mujja

      Yamaha XJ Diversion 600. Helppo aloituspyörä, kevyt, riittävän tehokas, hyvä ajo-asento, halpa vakuutus, tarjolla erittäin paljon, varma ja kestävä tekniikka.

    • jejeejep

      Meidän mamma kehuu moto guzzi brevaa (750) maasta taivaisiin er-5:en jälkeen.

    • Ite ostin ekan pyörän tänä vuonna. Aikasempaa ajokokemusta pelkästään 1v kevytmoottoripyörällä. Oikealla pyörällä 0-kokemus.
      Kävin muutaman pyörän koeajamassa.

      Suzuki GSR 600cc -08

      Yamaha XJ 600cc -09

      Yamaha FZ6-n 600cc -08

      Kawasaki ER 650cc -09


      Kaikki pyörät ovat katteettomia -N (naku) ja todella hyvä ajaa. Ajoin kaikilla pyörillä n. 30km ja sen perusteella valitsin Yamahan FZ6.

      FZ tuntui omalta pyörältä samantien kun päälle istui. Ajoasento on minulle todella miellyttävä (175cm / 65kg). Molemmat Yamahat olivat omasta mielestäni parempia kaupunkiajoon. XJ:ssä tuntui olevat kaikista vääntävin kone, ja siksi mukavin ajaa kaupungissa.

      Nämä olivat myös neitsytkokemukset kateettomalla pyörällä ajosta, joka aluksi hieman jännitti suuremmilla nopeuksilla. Huomasin kaikkien ajamieni nakujen olevan parempi ajaa 80-120km/h vauhdissa, kuin aikasemmin omistaneellani katteellisella pyörällä(kevari). Katteista tuli ikäviä pyörteitä suoraan päähän joka ravisteli ilkeästi. Pyörteet häviää kun makaa pyörän päällä kokonaa katteiden suojassa, mutta itse tykkään hieman nauttiakkin ajamisesta.
      Nakuilla taas tulee ajoviima tasaisesti koko vartaloon. Miellyttävyyden raja itselläni kulkee suunilleen tuossa 120-160km/h (suljetulla tiellä). 120km/h vastatuuleen.

      Nyt on FZ:llä n 5000km takana, eli paljon on tultu reissattua. Todella tyytyväinen olen ollut.

      Todennäköisesti olet jo pyörän ehtiny hankkia, mutta kirjotin kuitenkin omat vähäiset aloittelijan kokemukset.
      Oli itse mukava lukea muiden pyöräilijöiden kokemuksia "ekoista" pyöristä ennen oman hankintaa.

      Ps. Ei oikoluettu, toivottavasti ei hirveästi typoja.

    • prätkäilyn

      honda cbr600 pyörällä ja samoilla on varustettu "spekseillä" kuin sinäkin.
      Hyvinhän se meni, ei havereita.

    • Motskarimimi68

      Pärräkuume iski minuunkin, olen yli 4kymppinen naisaloittelija, ajokortti on jo vuosilta kukka ja ruukku, joten niitä ongelmia ei ole.
      Kannattaa aloittaa kevyistä, jos on paljon kaupunki-ajoa. Olen koe- ajanut piikin kawan er6, kawan viragon 1100, suzuki 650 kustomin, enkä ole löytänyt mieleistä, mutta kustomin haluan ehdottomasti, ja luulempa, että viragon 535 on se mun juttu.
      Kävin harrikkaliikkeessä ovat ihania, mutta hinta vain este. Joten kannattaa satsata 5-6000 euroa eka pyörää, niin kustannukset pysyvät järissään.

      • mopomimmi2012

        Samoin iski minuunkin yli 4kymppiseen naisaloittelijaan (mopo kokemusta pyöreä nolla) ja ostaa päräytin 8.7. virago 535 jolla nyt harjotellaan kivaa on!!! ;o)


    • Hot..mimmi.

      Juu...virago 535 kiva ja helppo ekaksi m-p:ksi. Vähän vikuri hiljaisilla nopeuksilla. Mutta muuten helppo ja hyvä m-p. Itsellä matka vauhti 90km/h ...niin leppoisaa menoa tolla vauhdilla(pleksi edessä) . Negatiivista...ei oikein soralla toimi. Leppoisassa kursailussa mutkatiellä 10!

    • Tytölle mopo

      Roskaa !!!


      Naisen kannattaa ajatella pyörää valitessa samoin, kuten hän miestäkin valitsee ..

      Koeajaa kannattaa mahdollisimman montaa ..

      Jos tuntuu, että vaihdekeppiin pitää jäädä kunnon pää, kun kaksi nyrkkiä varteen on jo rutistettu, niin kannattaa mittailla!

      Ja kun kaipaa useampaa fillaria, ottaa useamman sonnin kiertoon !!

      Onhan 2-t crossi tietenkin erilainen, kuin ahdettu busa.

      Ja toisaalta kerralla ISO, eikä mitään välivaiheita !!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe