Tuli tuossa työpaikalla tyhmäiltyä sen verran, että nyt minua syytetään kavalluksesta. Sain potkut tietenkin ja nyt pyydettiin kuulusteluun kavalluksesta. Mitä mä voin odottaa tästä? Kavalluksen summa on 200,- jonka olen jo palauttanutkin työnantajalle. Tunnustan kaiken kuulusteluissa, niin meneekö se oikeuskäsittelyyn ja voinko mä joutua vankilaan? Voi apua mitä kaikkea tyhmää sitä ihminen voi päähänsä saadakaan.. :/
Kavallus
9
791
Vastaukset
- nghlhihh
Summa on niin pieni, että korkeintaan sakot tulossa.
- alkup.
toivotaan näin.. :/
- .teitä
alkup. kirjoitti:
toivotaan näin.. :/
jotka pientä peloittelette. Luuleeko vastaaja tosiaan, että asianomistaja=työnantaja tekisi tästä jutun? hah hah. Sinä alkuperäinen kirjoittaja, usko; se juttu on unohdettu ja kuopattu.Piste.Ei tule sanktioita:Ö
- ;;;;;;;;
.teitä kirjoitti:
jotka pientä peloittelette. Luuleeko vastaaja tosiaan, että asianomistaja=työnantaja tekisi tästä jutun? hah hah. Sinä alkuperäinen kirjoittaja, usko; se juttu on unohdettu ja kuopattu.Piste.Ei tule sanktioita:Ö
Tavan pavi. Jos kerran kavaltaja on pyydetty kuulusteluun, niin kyllä se työnantaja silloin on kavalluksesta jutun tehnyt. Ei se asia muutoin ole poliisin tietoon tullut.
- alkup.
;;;;;;;; kirjoitti:
Tavan pavi. Jos kerran kavaltaja on pyydetty kuulusteluun, niin kyllä se työnantaja silloin on kavalluksesta jutun tehnyt. Ei se asia muutoin ole poliisin tietoon tullut.
Kuulusteluun on kutsuttu, joten ihan ollaan juttua tehty! :)
- kuulusteluun
;;;;;;;; kirjoitti:
on kutsuttu, se ei vielä tarkoita että käräjille menee! Ei mikään käräjäoikeus edes ota käsiteltäväkseen noin pienen summan vuoksi asiaa, ja kun vielä maksettu kavallettu summa, niin se on sillä selvä! Muutakin tekemistä käräjäoikeuksilla kun "nakkikitska" summia miettiä!
- wheelie bin
kuulusteluun kirjoitti:
on kutsuttu, se ei vielä tarkoita että käräjille menee! Ei mikään käräjäoikeus edes ota käsiteltäväkseen noin pienen summan vuoksi asiaa, ja kun vielä maksettu kavallettu summa, niin se on sillä selvä! Muutakin tekemistä käräjäoikeuksilla kun "nakkikitska" summia miettiä!
Taas on kyökkijuristeja liikkeellä.
"Ei mikään käräjäoikeus edes ota käsiteltäväkseen noin pienen summan vuoksi asiaa, ja kun vielä maksettu kavallettu summa, niin se on sillä selvä!"
Tämä lausumasi on puutaheinää.
Jos syyttäjä päättää nostaa syytteen, niin käräjäoikeus ei TODELLAKAAN voi hylätä syytettä taloudellisen intressin vähäisyyden vuoksi. Rikos luetaan syyksi, mutta vastaaja voidaan toki jättää rangaistukseen tuomitsematta (suht. harvinaista, kylläkin).
Syyttäjä voi tehdä syyttämättäjättämispäätöksen vähäisyysperusteella.
- ja kysyy..
Mietin tuossa että kannattaahan minun tunnustaa samantien tekoni, pääsen paljon vähemmällä ja myös tuska sisältäni varmasti loppuu? Tulin valehdelleeksi töissä silloin mitä vaan että oisin päässyt helpommalla, mutta ei se vaan kannattanut..
Elikkäs..en joudu oikeuteen, mutta meneekö tämä sitten sovitteluun ja pitääkö mun kattoa siellä entistä pomoani/esimiestäni sitten silmiin ja sovitella.. pakkohan kai on olla paikalla? Ei kyllä ole helppoa.. voi prkl!
Asiallisia vastauksia!- Helmunt Schwein
Jos kavallettu summa on 200 euroa, niin kyse on lievästä kavalluksesta. Se on asianomistajarikos, jota poliisi ei tutki, ellei asianomistaja vaadi rangaistusta.
Koska sinut on kutsuttu kuulusteluun, niin rangaistusta on vaadittu. Jatkot taas riippuvat siitä, suostuuko asianomistaja rv-menettelyyn. Jos suostuu, niin poliisi voi sakottaa sinua, koska myönnät syyllisyytesi. Maksat sakon ja asia on loppuunkäsitelty. Ellei suostu, niin juttu menee eteenpäin vähintäin syyttäjälle, mahdollisesti myös oikeuteen.
Yleensä rv suostumuksen ehtona on, että epäity korvaa aiheuttamansa vahingon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758