BMW huoltokurssi 7.6.2009

pekkavee

Kursseille on kysyntää. Olen järjestänyt jo kolme kurssia keväällä Jos vielä on halukkaita kurssille, niin järkkään kurssin 7.6.2009 Tapanilassa. 'Kurssi soveltuu R850, R1100 ja R1150 pyörille R,GS, RT ja mitä niitä nyt on, sekä myös R850C ja R1200C pyörille. Mukaan mahtuu 14 kurssilaista. Laittakaa ilmoittautuminen tulemaan pekka.vuorelma( ja se ät-koukero tähän väliin)gmail.com Ilmoittautumiseen mukaan myös puhelinnumero ja pyörä. Lisätietoja puh. 050 5768 480 Kerron sitten meilillä tarkemmat tiedot kurssilaisille. Kurssin hinta on 30.- ja hinta sisältää pizzan tai kebabin tai salaatin tallille toimitettuna juomineen, kahvit ja pullat ja huoltorompun aiheesta (680 Megaa). Voin myös hankkia kurssilaisille uusia akkuja tilaisuuteen, jos tarvitaan. Edullisesti. Tyyppi Landport SLA 12-22 suljettu huoltovapaa geeliakku ( Sealed Lead Acid Battery ) Kapasiteetti 22 Ah, alkuperäisessä on 19 Ah Käynnistyvirta 180 -210A, alkuperäisessä 170A Mitat on samat kuin alkuperäisessä. Tuolla on siitä kuva. http://tinyurl.com/br9qtc Kurssilla voidaan myös synkata kurssilaisten pyörien läppärungot samaan hintaan. Kurssille tarvitaan myös huollettava pyörä. Huolto ei maksa mitään muuta kuin tarvittavat öljyt ja muut varaosat. Ensiksi ilmoittautunut huollon tarvitsija saa edun. Tervetuloa Pekka Kurssin aiheina on mm. seuraavaa. - huoltotyökalut - huoltokemikaalit, öljyt yms. - venttiilien säätö ja keinuvipujen päittäisvälys - jarrupalojen vaihto - jarrujen ilmaus ja nesteiden vaihto - vikakoodien tarkastus ja nollaus yleismittaria käyttäen - öljyntäyttötulpan tiivisterenkaan vaihto - tubeless renkaan paikkaus. - bensatankin pikaliittimet ( katso http://www.suomenpikaliitin.fi/ ) - perälaakerin vaihto, videona ja neuvoina. Tein sen syksyllä. Avataan perä myös havainnollisuuden vuoksi. - bensasuodattimen vaihto, jos aika riittää - öljynvaihdot - läppärunkojen synkkaus - muut määräaikaishuollot, ilmansuodattimen vaihto jne. - ABS systeemin ongelmat ja viat ja vikakoodit - kytkinlevyn vaihto. Ohjeina, Power point esityksenä ja osin käytännössä. Kurkataan sinne kytkimeen.Tein levyn vaihdon juuri - TPS säätö ( kaasuläpän asentotunnistin) - lisäviihteenä Long Way Round video. Siinä rompulla on mm. seuraavaa: 6 kpl R Bemarien tehtaan huoltokirjoja, R850, R1100 ja R1150, R, RT ja GS Yhteensä 1825 sivua. 4 kpl huoltovideoita - perän laakerin vaihto, noin 55 min - Venttiilien ja keinuvipujen säätö - Sytytyksen ajoituksen säätö - laturin hihnan vaihto Kytkinremontti - Power point juttuna - Netistä imuroituina ohjeina Venttiilien säätö "for Dummies" valokuvien kera, 37 sivua Jarrupalojen vaihto "for Dummies" valokuvien kera, 60 sivua Keinuvipujen päittäisvälyksen säätö "for Dummies" valokuvien kera, 22 sivua ABS vikakoodien testaus yleismittarilla ja nollaus Jarrujen ilmaus, R850, R1100 ja R1150 ABS II ja ABS servoilla (1150, vuodesta 2002) Nettilinkkejä BMW huoltosivuille ja räjäytyskuviin Starttimoottorin korjausohjeet Hall anturien ( sytytys ja bensansyöttö) tarkistus, huolto ja vaihto Läppärunkojen synkronointisäätö Perälaakerin kunnon tarkastus perää irroittamatta, ohje Sulakekotelon "kartta", jonka voi laittaa sinne sulakeboxiin mukaan TPS ( kaasuläpän asennon tunnistin) säätö Pyörien sähkökaavioita Autosähköt ( ja MP) järjestykseen yleismittarilla artikkeli ™ Ja paljon muuta Pekka

4

1991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pekkavee

      Vielä mahtuu mukaan.
      Ilmoittautukaa kurssille yllä olevaan sähköpostiin.

      Pekka
      :O :O :O

      PS.
      Teen myös BMW pyöriin huoltoja, määräaikaishuollot, kytkinremontit, jarrunesteiden ja -palojen vaihdot yms.
      Lyhyellä toimitusajalla ja edullisesti
      Ota yhteyttä puh. 050 5768 480

      • KaleR1100S

        Terve,

        Minulla olisi 22.000 ajettu R1100S vm 2002. En pääse 7.6. kursseille, mutta haluaisin seuraavalle mahdolliselle.
        Pyörä on huollettu 20.000 km:ssä, mutta kolmenkympin huollon ajattelin tehdä itse. Taidan olla nähnyt sinut joskus Kaivarissa. Onko sinulla sellainen 1200 rivinelosella? Minun pyöräni on sellainen sinisen harmaa, joten keskustellaan aiheesta, kun tavataan.
        t
        kale tel 050 5187613


      • pekkavee
        KaleR1100S kirjoitti:

        Terve,

        Minulla olisi 22.000 ajettu R1100S vm 2002. En pääse 7.6. kursseille, mutta haluaisin seuraavalle mahdolliselle.
        Pyörä on huollettu 20.000 km:ssä, mutta kolmenkympin huollon ajattelin tehdä itse. Taidan olla nähnyt sinut joskus Kaivarissa. Onko sinulla sellainen 1200 rivinelosella? Minun pyöräni on sellainen sinisen harmaa, joten keskustellaan aiheesta, kun tavataan.
        t
        kale tel 050 5187613

        Jätin sulle yhteystiedot meiliin.

        Kursseja tulee ehkä syksyllä lisää.
        Hmm... 1200 rivinelosella, mikä se on?. Minulla on kunnon boxeri niin kuin sinullakin eli minulla on BMW R1100GS.

        Soittaa voi koska vaan ja neuvoja saa.
        Puh 050 5768 480

        Pekka


    • vv200

      terve, tuli hankittua bemari kesällä , ja huolto asioissa tarvitsen apuja, järjestätkö vielä kursseja tai teetkö huoltoja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2270
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1629
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe