Sinelli

EI kiitos

Haluaisin vaan avata keskustelua kyseisestä putiikista...kun ei siellä pidetä asiakasta minään.. nyt puhun nimen omaan Variston myymälästä... onko muilla samanlaisia kokemuksia ? Ihan järkyttävää palvelua... vaihtoehtoisia ostopaikkoja ??? Sinooperin myymälä on jo tuttu mutta kallis on tuokin ihan samoin kuin Sinelli....

40

6420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Itselläni on samanmoisia kokemuksia Ideaparkin Sinellistä. Tosin siitä on jo jonkin aikaa, nyt en ole siellä pitkään aikaan käynytkään. Itse olen jo aikoja sitten siirtynyt nettikauppojen asiakkaaksi ja tilaan netin kautta aina kun vain on mahdollista. Sinooperi on valikoimaltaan aivan surkea verrattuna Sinelliin. Paitsi jos hakee hääaskartelutarvikkeita tai jotain tildakrääsää... Hyvä esimerkki loistavasta palvelusta askarteluliikkeessä on Tampereen Paprus.

• M C

Helsingin Sinellissä mielestäni hyvinkin mukavat myyjät ja palvelu. Toki on ymmärrettävä, että välillä voi olla pinna kireällä kiireen takia, mutta tuolla silti mielestäni mukava henkilökunta.

• rekisteröitymätön**

Minulla on kokemusta vain Helsingin Sinellistä ja siellä on aina ollut todella ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua.

• Minsku6

Minä taas olen saanut lähes joka kerta asioidessani Itäkeskuksen Sinellissä huonoa palvelua. Kyllä sitä jää ihmettelemään, että miksi henkilöt on sinne töihin otettu kun ei yhtään asiakaspalvelutaitoa omista. Kurjaa, karsii asiakkaita. Ainakin minut.

• nannnnannh

Hei!

Minä olen taas saanut aivan loistavaa palvelua itäkeskuksessa. Siellä ei koskaan ole hirveää ruuhkaa ja myyjät ovat olleet asiantuntevia ja mukavia. Sitä EI voi sanoa kaupungin sinellistä. Siellä taas on äyskiviä kiukkupusseja.

Jos hyvää palvelua kaipaa helsingissä kannattaa suunnistaa joko itiksen sinelliin tai simonkentän askarelliin.

• eena00

Minä olen myös saanut huonoa palvelua Variston myymälässä. Myyjiä ei tuntunut huvittavan palvelu sitten lainkaan ja minä kuitenkin tyhjäsin hyllyjä yli 200 euron edestä... Olisin ehkä voinut ymmärtää, jos olisin ollut vailla yhtä nappia a 0.20e, mutta kun ostin paljon tavaraa laatikkokaupalla (olen erään käsityöalan opettaja ja ostin tuotteita samalla oppilailleni).
      Esimerkiksi erästä askarteluliimaa ja korupihtejä oli hyllyssä vain 2 kpl kutakin, kun tarvitsin 10, eli yhden laatikkollisen. Myyjältä kysyessäni sain kuulla, että "Joo, ei oo niin paljo hyllys. Varastos on isot määrät." Seisoin hetken ja odottelin, että myyjä lähtisi tavaroita hakemaan varastosta, mutta hän sen sijaan istuikin kassapöydän taakse ja jatkoi jonkun kortin askartelua, eikä puhunut minulle enää mitään. Jouduin erikseen sanomaan, että olisiko mitenkään mahdollista että hakisit niitä tavaroita sieltä varastosta, kun olisi tarvetta... Suurella vaivalla hän sitten nosti pyllynsä tuolista ja lähti käymään seinän takana... Totesin, että tästä lähtien tilaan netistä, en ainakaan joudu olemaan kasvotusten sen tosiasian kanssa, ettei ostoksillani ole mitään merkitystä...osa Sinellin tuotteista on sellaisia, ettei halvemmalla muualta saa, mutta jos saisi, niin äänestäisin kyllä tuon firman suhteen jaloillani...

• tyytyväinen asiakas

Moikka!
        Oletko aivan varma että puhut Sinellistä vai olisiko mahdollista että olet sekoittanut johonkin muuhun askartelukauppaan lähellä, esim. Sinooperiin??
        Olen kuullut että moni sekoittaa Sinellin ja sinooperin keskenään, eivät kuitenkaan ole sama askartelukauppa, vaikka lähekkäin sijaitsevatkin.

Itse käyn usein Variston Sinellissä ja aina siellä on saanut asiallista palvelua ja myyjät ovat auttavaisia vaikka kiire olisikin.
        EN ole koskaan nähnyt että he olisivat istuneet tiskin takana.
        Itse aion ainakin jatkossa käydä edelleen Sinellissä, koska mielestäni siellä hinnat kohdallaan ja palvelu on hyvää.

• kopo

Et varmaan asioinut Vantaan Sinellissä koska siellä varasto sijaitsee kerrosta alempana , ei seinän takana !!!

• kopo

Olitkohan nyt varmasti Sinellissä koska siellä ei varasto ole seinän takana vaan alimmaisessa kerroksessa !!!!

• h+++

Nyt olet tainnut erehtyä kaupasta , variston tiskin takana ei ole tuoleja enkä kyllä ole koskaan nähnyt siellä kenenkään istuvan ja askartelevan ja varastokin on kerrosta alempana .Mitenköhän toimitusjohtaja suhtautuisi tuoleihin kassan takana ??? Heh heh Pikkasen nyt näyttää siltä että et ole koskaan Sinellissä käynytkään. Olisko nyt tällä kertaa käynyt niin että asiakas ei olisikaan oikeassa???

• ansku H.

voi, minä olen taas saanut ERINOMAISTA palvelua Variston Sinellistä. Ilman asiantuntevaa ja hyvää palvelua olisi hääkorttini olleet todella surkeat. Sanoinkin tulevalle miehelleni että mennään tänne eikä Tiimariin, koska olin kuullut että myyjät Sinellissä osaavat auttaa tällaista poropeukaloa. Heti tullessamme myyjä tarjoutui auttamaan ja esitteli kauniita korttivaihtoehtoja. Ihastuinkin yhteen leimasinkorttiin, ja ihastuttava myyjä näyttikin kuinka kaunis kohokuviointi tehdään ja teki meille vielä kortin valmiiksi ja antoi sen ilmaiseksi meille. Helpostihan se kävikin ja vielä katsottiin kaikki menuut ja muut. Lopulta myyjä muisti vielä kysyä onko meillä nyt kaikki ja muistutti kirjekuorista. Myymälästä löytyikin ihan samanväriset kirjekuoret. Sinellin valikoima on todella runsas ja hinnatkin kohdallaan. Ja korteistamme tulikin sukulaisilta paljon kiitosta! Kohta häiden jälkeen suuntaan varmasti sinne hakemaan kiitoskortit ja täytyy sanoa että askartelukärpänen iski ja aion tehdä jouluksikin kortit itse, ja silloin suuntaan taas Sinelliin, koska myyjä osasi asiansa erittäin hyvin! Suosittelen!

• hlökunnan viestikö

ettei tämä viesti tulisi ihan vaan Sinellin omalta henkilökunnalta..... sieltä ei aikaisemmin ole saanut apua esim.kutsuihin tai mihinkään muuhunkaan....

Aika hyvä yritys...meniköhän monellekin läpi ???

• Ansku H
        hlökunnan viestikö kirjoitti:

ettei tämä viesti tulisi ihan vaan Sinellin omalta henkilökunnalta..... sieltä ei aikaisemmin ole saanut apua esim.kutsuihin tai mihinkään muuhunkaan....

Aika hyvä yritys...meniköhän monellekin läpi ???

itse olen kyllä myös myyjänä, mutta myyn aivan eri tuotteita, olen vaatemyyjänä Seppälässä.

• askarrellen

Niin tuohon tulokseen olen tullut kun olen käynyt ideaparkin sinellissä muista sinelleistä ei ole kokemusta.Esimerkiksi lopettivat Magnolian Tildojen (leimasimia)myynnin, kun kukaan ei enään kysellyt no jos kukaan ei osannut kysellä kun näitä säilytettiin ainakin loppuaikana, kun niitä vielä siellä oli hyllyn alla piilossa satikka, että niitä koskaan kukaan olisi siellä esitellyt taatusti heidän asiakkaissaan oli paljon niitä jotka eivät olleet edes kuullet näistä koskaan.Minä olisin niitä ostanut vieläkin.Viimeksi siellä käydessäni ei oikein tiedetty mistään mitään kun kyselin tuotteista esimerkiksi onko tämä leimasinväri vesiliukoinen ym.Parhaaseen kortintekoaikaan myytiin asiakkaille useammassakin tuotteessa ei oota.Tämä on aika tavallista kaupoissa tänäpäivänä jos ei itse omistaja ole myymässä ei välitetä ilmeisesti .Kyllä siellä helposti ollaan tultu kysymään voinko palvella joskus useampikin myyjä peräkkäin osaan kyllä hakea palvelua ,mutta ärsyttää se kun ei tavallisia perusjuttuja ole tilattu ajoissa ja kun ei tiedetä mistään mitään.Joku mainitsi Papruksen siellä onkin omistajat myymässä ja he seuraavat aikaansa ja osaavat kertoa tuotteistaan ja esitellä myöskin.Ja palveluhalukkuus on ihan eri luokkaa jos eivät heti tiedä ottavat selvää.Sillä tavalla kauppaa tehdään.Sinooberi Tampereella on vielä huonompi eivät seuraa aikaansa tuotteissa ja juoruavat keskenään kun voisivat tehdä jotakin liikkeen hyväksi.

• AASIakas...

Mietippä itse asiaa, jos jollekkin tuotteelle ei ole kysyntää (paitsi sinä) niin kannattaako sitä pitää hyllyssä pölyyntymässä yhden ihmisen takia kun sen tilan voisi käyttää jollekin myyvämmälle tuotteelle?
        Mitä tuohon tietämättömyyteen tulee, jos itselläsi olisi kauppa jossa on myynnissä tuhansia ellei peräti kymmeniätuhansia artikkeleita, tietäisitkö niistä kaiken unissasikin? Tokihan tuollasia asioita olisi hyvä tietää mutta tuskin kukaan on niin superhyvä että tietää tuotteista aivan kaiken? Tuo "mistään mitään tietämättömyys" kuulostaa hieman liioittelulta...
        Tuntuu että mielestäsi myyjien pitäisi olla vielä jotain meedioitakin ja tietää ettei juuri _sinulle_ tarvitse tulla tarjoamaan apua...
        Toiseksi jos tavara on loppu se ei välttämäti ole myyjien eikä liikkeen vaan maahantuojan vika. Maalaisjärjelläkin sen tietää ettei tavaroiden saapuminen mene aina suunnitelmien mukaan. Se on huono juttu joka potuttaa varmasti kauppiaitakin yhtälailla kuin asiakkaita mutta minkäs sille voit.
        Ettet olisi itse Papyruksessa töissä kun sille riittää kehuja mutta muille liikkeille ei? Ei mikään kauppa ole niin läpeensä paha tai hyvä etteikö siitä voisi jotain muutakin kuin kitistä ja tahallisesti mustamaalata?
        Eikä omistaja ole hyvän kaupan tae, nimimerkillä kokemusta on!

• askarrellen
        AASIakas... kirjoitti:

Mietippä itse asiaa, jos jollekkin tuotteelle ei ole kysyntää (paitsi sinä) niin kannattaako sitä pitää hyllyssä pölyyntymässä yhden ihmisen takia kun sen tilan voisi käyttää jollekin myyvämmälle tuotteelle?
        Mitä tuohon tietämättömyyteen tulee, jos itselläsi olisi kauppa jossa on myynnissä tuhansia ellei peräti kymmeniätuhansia artikkeleita, tietäisitkö niistä kaiken unissasikin? Tokihan tuollasia asioita olisi hyvä tietää mutta tuskin kukaan on niin superhyvä että tietää tuotteista aivan kaiken? Tuo "mistään mitään tietämättömyys" kuulostaa hieman liioittelulta...
        Tuntuu että mielestäsi myyjien pitäisi olla vielä jotain meedioitakin ja tietää ettei juuri _sinulle_ tarvitse tulla tarjoamaan apua...
        Toiseksi jos tavara on loppu se ei välttämäti ole myyjien eikä liikkeen vaan maahantuojan vika. Maalaisjärjelläkin sen tietää ettei tavaroiden saapuminen mene aina suunnitelmien mukaan. Se on huono juttu joka potuttaa varmasti kauppiaitakin yhtälailla kuin asiakkaita mutta minkäs sille voit.
        Ettet olisi itse Papyruksessa töissä kun sille riittää kehuja mutta muille liikkeille ei? Ei mikään kauppa ole niin läpeensä paha tai hyvä etteikö siitä voisi jotain muutakin kuin kitistä ja tahallisesti mustamaalata?
        Eikä omistaja ole hyvän kaupan tae, nimimerkillä kokemusta on!

Kun itse kauppias on myymässä hän ymmärtää pitää jokaisesta asiakkaasta kiinni ja palvelu on eri luokkaa silloin samoin tavaroiden tilaus pitää olla sen verran meedion vikaa, että tietää ,mitä perustarviketta menee kulloinkin mikä on muotia ja mitä kysytään ja kuten sanottua ei tiskin alta älytä kysellä jos ei esitellä.Jos olisin Papruksessa töissä miksi seikkailisin muualla ostoksilla ja kyllä vain kun avaa suunsa tällä sillä on vaikutusta näin paljon on tullut keskustelua ja se on hyvä ei niin hyvää liikettä ,että ei parannettavaa olisi.En kitise enkä mustamaalaa tilaan netistä .

• tittamaariakin
        askarrellen kirjoitti:

Kun itse kauppias on myymässä hän ymmärtää pitää jokaisesta asiakkaasta kiinni ja palvelu on eri luokkaa silloin samoin tavaroiden tilaus pitää olla sen verran meedion vikaa, että tietää ,mitä perustarviketta menee kulloinkin mikä on muotia ja mitä kysytään ja kuten sanottua ei tiskin alta älytä kysellä jos ei esitellä.Jos olisin Papruksessa töissä miksi seikkailisin muualla ostoksilla ja kyllä vain kun avaa suunsa tällä sillä on vaikutusta näin paljon on tullut keskustelua ja se on hyvä ei niin hyvää liikettä ,että ei parannettavaa olisi.En kitise enkä mustamaalaa tilaan netistä .

Et tainnut lukea edellisen kirjoittajan pointtia joka mielestäni oli hyvä. Jos on maahantuontiliike niin välillä saattaa todellakin käydä niin ettei jotakin tavaraa yksinkertaisesti saa. Ihmisiä siellä varastossakin on töissä ja siellä saattaa sattua mokia joiden takia tavara ei tule tai sen tulo myöhästyy. Ei siinä auta meedion kyvyt eikä mitkään. Ja tuo tiskin alta kysely, minä ainakin kysyn suoraan kassalta jos tarvin jotain eikä sitä näy liikkeessä. Useimmat asiakkaat kuitenkin tietävät mitä ovat hakemassa. ja varmasti kysyvät jos tarve on. Tuskin tavaroita huvikseen pantataan tiskin alla :D Moni myyjä varmasti tykkää säilyttää roinaa pölyttymässä huvikseen ;) Luulen että tietyillä "kulttitavaroilla" on oma kannattajakuntansa joka kyllä tajuaa kysellä tavaroidensa perään.
        "Jos olisin Papruksessa töissä miksi seikkailisin muualla ostoksilla", voi kuule! Etpä olisi ensimmäinen "teollisuusvakooja" joka noin tekisi ;)

• Satunnaisasiakas

Kaikki riippuu ihan myyjästä ja siitä, millainen päivä myyjällä on päällänsä. Askartelukaupoissa käydään yleensä kuitenkin sen verran harvoin, ettei myyjistä osaa valita mukavaa ja siitä lähtien käydä kiinni hihaan , kun mukava myyjä on vapaana.

Varistossa kävin pari kertaa, ja vaikka olin pitkän aikaa ainoa asiakas, myyjällä tuntui olevan liian kiire auttaa minua löytämään haluamani tavarat. Jotakin kiireellistä askartelua hänellä tuntui olevan menossa, mutta ei silti tarvitsisi mittailla asiakasta halveksivasti päästä jalkoihin. Toisella kerralla myyjä istui kahvilla ilmeisesti kaverinsa kanssa myymälän takaosassa eikä oikein tuntunut ilahtuvan siitä, että asiakas oli juuri seurusteluhetken aikana halukas maksamaan ostoksensa.

Jumbon yläkerran Sinellissä kävin muutama viikko sitten. Tiesin täsmälleen, mitä halusin, mutta en osannut pukea sitä sanoiksi. Myyjä oli ystävällinen, kärsivällinen ja avulias, ja kaikki tarvikkeet löytyivät ennen pitkää.

Suomeen on viime vuosina tullut paljon myyjiä Virosta. Vaikka virolainen myyjä olisi kuinka ystävällinen, minä saan heistä aina jotenkin kolkon vaikutelman. Onkohan syynä outo tapa puhua, vai mikä siinä oikein jumittaa?

• huomannut

Eivät pidä asiakkaita saatikka sitten omia jälleenmyyjiäkään minään vaan kilpailevat omista tuottestaan heidän kanssa....aika lyhyt katseista.....
      Ja tämä sinellin omistajahan omisti aikoinaan sinooperin ja huonoilla ratkaisuilla jätti sinooperin uppoamaan ja reippaana??? ja reiluna naisena perusti kilpailevan yrityksen naapuriin ja nimesin sen sinelliksi....... on outoa kyseisen puulaakin toiminta ????
      Minulta ainakin jäädä sinellin tuotteet ostamatta.... !!!!!

• ihmestynyt

Haluaisin kuulla hieman perusteita ja faktoja kyseiseen väitteeseen...? Itse olen asioinut useasti Ideaparkin Sinellissä ja mitään valittamista ei ole ollut. Monesti jos haluamaani tuotetta ole ollut tarjolla, on minut ohjattu kilpailevaan yritykseen kuten esim. Sinooperiin tai Tiimariin. En ole havainnut mitään ns. omaan pussiin pelaamista. Siksi tuo väitteesi ihmetyttää minua...
        Mitä huonoon palveluun tulee, en ole sellaista saanut liikkeessä asioidessani. Aina on jaksettu neuvoa ja opastaa ja ellei tuotetta ole ollut hyllyssä on se tilattu ja otettu yhteystietoni ylös jotta voivat ilmoittaa koska kyseinen tavara on saapunut heille. Useassa paikassa ei näin perusteellista palvelua enää saa...

• holmesinserlokki

Ihan näin sivupointtina nimimerkille huomannut ja miksei muillekkin: mitä ihmeen järkeä kitistä täällä? Oletteko ikinä antaneet palautetta suoraan liikkeeseen tai myyjille...? Ei ne asiat täällä ruikuttamalla parane...

Lisäksi tuollaisten ihme angstien painoarvo on nolla minun silmissäni ellei asiaa ole esitetty mitenkään järkevällä tavalla.
        Epäselvästi ja huonolla kieliopilla kirjoitettujen ja sisällöltään sekavien ja selittämättömien asioiden laukominen olisi järkevämpää jättää ehkä kokonaan kirjoittamatta ellei osaa kirjoittaa fiksulla tavalla...? Tuollaisilla kommenteilla ei ole mitään arvoa toisille lukijoille.

• craftie
        holmesinserlokki kirjoitti:

Ihan näin sivupointtina nimimerkille huomannut ja miksei muillekkin: mitä ihmeen järkeä kitistä täällä? Oletteko ikinä antaneet palautetta suoraan liikkeeseen tai myyjille...? Ei ne asiat täällä ruikuttamalla parane...

Lisäksi tuollaisten ihme angstien painoarvo on nolla minun silmissäni ellei asiaa ole esitetty mitenkään järkevällä tavalla.
        Epäselvästi ja huonolla kieliopilla kirjoitettujen ja sisällöltään sekavien ja selittämättömien asioiden laukominen olisi järkevämpää jättää ehkä kokonaan kirjoittamatta ellei osaa kirjoittaa fiksulla tavalla...? Tuollaisilla kommenteilla ei ole mitään arvoa toisille lukijoille.

Itselläni on niin hyviä kuin huonojakin kokemuksia kaikista näistä liikkeistä, mutta niin on kyllä suurin piirtein kaikista muistakin yrityksistä. Valitettavasti Suomessa palvelukulttuuri on melko huonoa, oli yritys mikä hyvänsä. Suomalaiset eivät ole oppineet vaatimaan palvelua, eivätkä toisaalta oppineet palvelemaan asiakkaita. Onneksi välillä löytyy poikkeuksia, jotka todella osaavat palvella asiakasta kunnolla. Luulen että syy huonoon palveluun löytyy usein siitä että myyjä ei välitä työstään paljoakaan, vaan on vain siellä töissä kun ei nyt muutakaan työtä ole löytynyt. Ja jos tekee muutaman viikkotunnin työvuoroja suhteellisen alhaisella palkalla, niin ei sitä nyt varmaan hirveästi innosta ja kiinnosta asiakaspalvelu, pääasia että työpäivä on äkkiä ohi ja rahat tilillä.

Ja tokihan fiksuinta olisi antaa palautetta heti paikan päällä tai heti jälkeenpäin suoraan yritykselle. Ei näistä nettivalituksista paljoakaan hyötyä ole. Ja aina kannattaa muistaa myös oma osuutensa: olinko itse mukava asiakas ja kohtelinko myyjää hyvin? Yllättävän usein kaupoissa kohtaa melko hankalia asiakkaita jotka vielä käyttäytyvät huonosti.

Itselleni näistä nettivalituksista tulee usein mieleen että joku yrittää tarkoituksella mustamaalata jotain tiettyä yritystä. Saman huomaa useammankin aihepiirin keskustelusta, milloin mitäkin yritystä houkutaan olan takaa ja toista kehutaan maista taivaisiin.

• ei ole pakko

Suomessa on yrittämisen vapaus. Ei mikään pakko ole jatkaa sellaisen yrityskumppanin kanssa jonka kanssa ei tule toimeen.

Minä en asiasta muuta tiedä kuin sen, että yrityskumppanit eivät tulleet toimeen ja erosivat eri yrityksiin. Sinooperin talousongelmat johtuivat ymmärtääkseni ao. yrityksen taloudenpidosta eikä niinkään toisen yrityksen toiminnasta.

Markkinoilla asiakas valitsee mitä liikettä haluaa tukea. Itse en osta Sinooperista juuri mitään koska kaikki tuotteet ovat siellä noin 30% kalliimpia kuin Sinellissä ja koska valikoima ei sovellu minun tekemiini kädentöihin. Minua itseni ei Tildailu kiinnosta joten en ole sieltä vuosiin löytänyt mitään uutta tai mielenkiintoista, mutta varmasti se on hyvä kauppa niille joilla on rahaa ja jotka mielellään tekevät uusromantiikkaa.

• silä

On se hyvä että on tullut uusia firmoja tällekin alueelle , askartelutuotteiden hinnat alkavat olla oikealla tasolla kun ei ole enää kenelläkään monopoliasemaa.
        Ala arvoista mustamaalausta kirjoitus kokonaisuudessaan !
        Sinellihän on ymmärtääkseni maahantuontiliike ja siksi siellä hinnatkin ovat edullisemmat kuin jälleenmyyjillä tietysti , ja onhan hyvä että sinellin tuotteita saa muistakin liikkeistä ympäri suomen . Nyt vaan maahantuontiyritys pystyyn ja kauppa keskustaan , niin helppoa se kuule on .

• kallis Sinelli
        silä kirjoitti:

On se hyvä että on tullut uusia firmoja tällekin alueelle , askartelutuotteiden hinnat alkavat olla oikealla tasolla kun ei ole enää kenelläkään monopoliasemaa.
        Ala arvoista mustamaalausta kirjoitus kokonaisuudessaan !
        Sinellihän on ymmärtääkseni maahantuontiliike ja siksi siellä hinnatkin ovat edullisemmat kuin jälleenmyyjillä tietysti , ja onhan hyvä että sinellin tuotteita saa muistakin liikkeistä ympäri suomen . Nyt vaan maahantuontiyritys pystyyn ja kauppa keskustaan , niin helppoa se kuule on .

Miksi sanot että se on halpa. koska se on maahantuontifirma? HINTOJEN pitäisi sitten olla halvempia kuin muissa alan liikkeissä. Mielestäni hinnat ovat korkeat, verrattuna esim eurooppalaisiin ko. alan yrittäjiin, joita olen seurannut.

• järjelläajateltuna
        kallis Sinelli kirjoitti:

Miksi sanot että se on halpa. koska se on maahantuontifirma? HINTOJEN pitäisi sitten olla halvempia kuin muissa alan liikkeissä. Mielestäni hinnat ovat korkeat, verrattuna esim eurooppalaisiin ko. alan yrittäjiin, joita olen seurannut.

Mitä pidemmälle tavaraa kuljetellaan, sitä kalliimmaksi se käy. Suomessa ei kait juurikaan valmisteta askartelutuotteita, kaikki tulee tietääkseni ulkomailta. Tavaran hinnan pitää kattaa kuljetuskulut yms. Eikä alan harrastajia ole varmasti niin paljoa kuin jossakin isommassa maassa. Jos kysyntää olisi, olisi hinnatkin alhaisemmat, eikö? En näistä asioista sinällään tiedä mutta maalaisjärjellä ajateltuna se menisi noin ;)
        Lisäksi muutenkin hieman, anteeksi vain, typerää vertailla jonkun maan X hintoihin, nyt ollaan Suomessa! Netistä saa varmasti tilattua niitä "halpoja eurooppalaisia" jos halvemmalla haluaa :P Onhan ruokakin täällä kalliimpaa kuin missään muussa maassa, mistä lie sitten johtua...
        Itse en oikein hintatasoista osaa sanoa kun olen sunnuntaiharrastelija mutta muihin liikkeisiin verrattuna mielestäni Sinellin hinnat ovat ihan mukiinmenevät jos vertaa esim. Tiimariin. Siellä on huonolaatuista krääsää joka maksaa saman verran kuin Sinellin hyvälaatuinen tavara...Lisäksi Sinellin valikoima tuntuu olevan parempi kuin muutamassa muussa liikkeessä.

• hop
        kallis Sinelli kirjoitti:

Voi voi mitä paskaa ja kuraa täällä kirjoitellaan , kannattaa ehkä kirjoittaa asioista joista jotain tietää .Miksi valitat , osta sieltä euroopasta ja nettikaupasta !!!! Joudut ehkä ostamaan sikaa säkissä ,odottamaan lähetystä ja makselemaan postitusmaksuja ja et ehkä saa oikeaa kuvaa tuotteesta mutta saatpahan halvemmalla .Ollaan pienessä suomessa nyt ja askateluharrastus on täällä niiiiin pientä verrattuna muihin euroopan maihin. Kyllä Sinelli on kaikista edullisin askarteluliike suomessa tällä hetkellä ja tuo maahan ensimmäisenä kaikki korttiaskartelun uutuudet . Jos ei ole tarjontaa ei ole myöskään kysyntää .....
        Minä olen saanut aina hyvää palvelua niin Sinellissä , Sinooperissa , Askarellissa , Hobby Pointissa , Anttilassa ja ihan jokapaikassa missä ikinä olen asioinut .Minusta tuntuu kyllä näitä juttuja luettuani että vika on nyt jossain muualla ....SITÄ SAA MITÄ TILAA .....

• askarrellen
        hop kirjoitti:

Voi voi mitä paskaa ja kuraa täällä kirjoitellaan , kannattaa ehkä kirjoittaa asioista joista jotain tietää .Miksi valitat , osta sieltä euroopasta ja nettikaupasta !!!! Joudut ehkä ostamaan sikaa säkissä ,odottamaan lähetystä ja makselemaan postitusmaksuja ja et ehkä saa oikeaa kuvaa tuotteesta mutta saatpahan halvemmalla .Ollaan pienessä suomessa nyt ja askateluharrastus on täällä niiiiin pientä verrattuna muihin euroopan maihin. Kyllä Sinelli on kaikista edullisin askarteluliike suomessa tällä hetkellä ja tuo maahan ensimmäisenä kaikki korttiaskartelun uutuudet . Jos ei ole tarjontaa ei ole myöskään kysyntää .....
        Minä olen saanut aina hyvää palvelua niin Sinellissä , Sinooperissa , Askarellissa , Hobby Pointissa , Anttilassa ja ihan jokapaikassa missä ikinä olen asioinut .Minusta tuntuu kyllä näitä juttuja luettuani että vika on nyt jossain muualla ....SITÄ SAA MITÄ TILAA .....

Palvelu on nyt sitä mitä se on muuallakin tänäpäivänä .Jos ei täällä pienessä Suomessa ole isoja askartelumarkkinoita sitä tärkeämpää on seurata aikaansa kauppiaana ja tarjota uutuuksia eikä mitään ei oota.Uusiutua täytyy ja pysyä ajan tasalla ,että tietää mistä puhutaan ja mitä kysytään me askartelijat seuraamme aikaamme ja innostumme uutuuksista ja niitä sitten haluaisimme kaupoista ostaa.Eikä tähän tarvita muuta kuin naputtelee tietokonetta sieltä niitä löytyy uutuuksia.
        Eikä mitään huutokaupaa myyjältä toiselle jos kysymys on yksinkertaisesta asiasta joka pitäisi olla vähänkin alaa tuntevan myyjän tiedossa.Eikä se tuo yhtään lisätilaa liikkeeseen jos niin sanottu perus tuote on hyllystä loppu ja odotetaan koska tyhjään koloseen mahtaisi saada täytettä.
        Pakko on kirjoittaa tänne kun ei löydy sanoja kuinka liikkessä ilmaisisi asian loukkamatta ketään .Tämä on herättänyt keskustelua täällä ja varmasti auttaa enemmän jos olisimme vain kirjoittamatta ja hiljaa.Tarkoitus ei ole loukata ketään vaan saada parannusta aikaan meidän kaikkien hyväksi ,että saisimme rahoillemme vastinetta. Kun nyt keskustelu avattiin osallistuin, kun oli sanottavaa.
        Tämän päivän tyyli on kyllä ,että tiskin takana olija ottaa kyllä viimeisen sanan, että ei täällä kovin paljon ole p...tä jauhettu sananvapaus on meillä kaikilla ja asia on puhuttu sitäpaitsi asiakas on aina oikeassa vaikka olisi väärässäkin .
        Nyt vain onneksi tulee uusia kauppoja ja netistä saa ostettua ,että ei jäädä parin "erikosliikkeen"varaan.

• kirjoitit asiaa
        askarrellen kirjoitti:

Palvelu on nyt sitä mitä se on muuallakin tänäpäivänä .Jos ei täällä pienessä Suomessa ole isoja askartelumarkkinoita sitä tärkeämpää on seurata aikaansa kauppiaana ja tarjota uutuuksia eikä mitään ei oota.Uusiutua täytyy ja pysyä ajan tasalla ,että tietää mistä puhutaan ja mitä kysytään me askartelijat seuraamme aikaamme ja innostumme uutuuksista ja niitä sitten haluaisimme kaupoista ostaa.Eikä tähän tarvita muuta kuin naputtelee tietokonetta sieltä niitä löytyy uutuuksia.
        Eikä mitään huutokaupaa myyjältä toiselle jos kysymys on yksinkertaisesta asiasta joka pitäisi olla vähänkin alaa tuntevan myyjän tiedossa.Eikä se tuo yhtään lisätilaa liikkeeseen jos niin sanottu perus tuote on hyllystä loppu ja odotetaan koska tyhjään koloseen mahtaisi saada täytettä.
        Pakko on kirjoittaa tänne kun ei löydy sanoja kuinka liikkessä ilmaisisi asian loukkamatta ketään .Tämä on herättänyt keskustelua täällä ja varmasti auttaa enemmän jos olisimme vain kirjoittamatta ja hiljaa.Tarkoitus ei ole loukata ketään vaan saada parannusta aikaan meidän kaikkien hyväksi ,että saisimme rahoillemme vastinetta. Kun nyt keskustelu avattiin osallistuin, kun oli sanottavaa.
        Tämän päivän tyyli on kyllä ,että tiskin takana olija ottaa kyllä viimeisen sanan, että ei täällä kovin paljon ole p...tä jauhettu sananvapaus on meillä kaikilla ja asia on puhuttu sitäpaitsi asiakas on aina oikeassa vaikka olisi väärässäkin .
        Nyt vain onneksi tulee uusia kauppoja ja netistä saa ostettua ,että ei jäädä parin "erikosliikkeen"varaan.

Kyllä meillä suomalaisilla on oikeus sanoa mielipiteemme ko. alan myymälöistä. Jos emme ole tyytyväriä näihin liikkeisiin, ei meidän tarvitse "vaivata innokkaita myyjiä" palvelemaan meitä, vapaus valita Eurooppa tai nettimyymälät. Ei kiitos Sinelli-Tiimari.

• askartelija minäkin
        kirjoitit asiaa kirjoitti:

Kyllä meillä suomalaisilla on oikeus sanoa mielipiteemme ko. alan myymälöistä. Jos emme ole tyytyväriä näihin liikkeisiin, ei meidän tarvitse "vaivata innokkaita myyjiä" palvelemaan meitä, vapaus valita Eurooppa tai nettimyymälät. Ei kiitos Sinelli-Tiimari.

kyllä palvelu kyseisissä liikkeissä on ollut hyvää ei ole mitään valittamista, ja netistä voit vain tilata, palvelua tai opastusta et saa, ainoastaan kylmää palvelua! Arvostan palvelua!

• Skräppääjä
        askartelija minäkin kirjoitti:

kyllä palvelu kyseisissä liikkeissä on ollut hyvää ei ole mitään valittamista, ja netistä voit vain tilata, palvelua tai opastusta et saa, ainoastaan kylmää palvelua! Arvostan palvelua!

Moi!
        Olen ihan järkyttynyt viesteistänne.Vahingossa tänne eksyin, enkä
        koskaan aikaisemmin ole kirjoitellut tälläisille palstoille.
        Haloo, ihmiset... miten voitte mustamaalata täällä yrityksiä ja yrittäjiä,
        millä oikeudella?
        Ollaan iloisia, että Suomen kokoisesta maasta löytyy edes askartelukauppoja!!!
        Ulkolaisista nettikaupoista ostamalla, emme nosta ainakaan tätä
        maata taantumasta.
        Itse ainakin haluan ostaa tarvikkeet mielummin kaupasta kuin netistä.
        Mitään askartelumyyjän koulutusta ei tietääkseni ole edes olemassa,
        joten vähän ymmärtämystä, jos kaikki myyjät eivät aina osaa kaikkea, kaikista
        tuoteryhmistä. Ammattiin oppii pitkän ajan kuluessa.
        Ala on hyvin pieni ja minua on aina neuvottu, jopa kilpailevalle kauppiaalle,
        jos kyseisessä liikkeessä ei jotain ole ollut.
        Kiitos kaikkille yrittäjille, jotka jaksavat yritää tämän päivän Suomessa

Itse käyn siellä, mistä milloinkin sopivat tuotteet löydän!

• Mamma Maria

Olen joitakin kertoja käynyt Variston Sinellissä, ja joka kerta on saanut rukoilla myyjää auttamaan, kun on ollut kysyttävää. Aina palveluasenne on ollut kateissa: ylimielisyyttä, joka sana pitää nyhtää hohtimilla, katsotaan läpi eikä sanota mitään, tietämättömyyttä...

En voi suositella. Ja turha tulla sanomaan, että vika on asiakkaassa; olen aina ystävällisesti kysynyt, että voisinko saada neuvoja.

• pappa pablo

Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Aina pitää marista ja marista.
        Olen saanut hyvää palvelua Sinellin myymälöissä ,kaikissa joissa olen käynyt.
        Ei mitään moittimista.
        Jospa metsä vastaa niinkuin sinne huutaa.

• minulta

Itse taasen olen siirtynyt tuon kyseisen Variston liikkeen asiakkaaksi, kun olen saanut pettyä muiden alalla toimivien liikkeiden palveluun tai sen puutteeseen.

Itse olen tuossa kyseisessä liikkeessä saanut todella hyvän ja asiantuntevan palvelun jopa niin, että jos heiltä ei ole jotain löytynyt, niin ovat sitten neuvoneet kääntymään toisen liikkeen puoleen.
      Joskus kun olen tarvinnut jotain ja liikkeessä ei ole ollut, niin ovatpa jopa tilanneet, muutaman päivän toimitusajalla.
      Onhan se niin, ettei aina voi kaikkia miellyttää ja myyjilläkin on huonot päivänsä.
      Taitaa vaan olla enimmäkseen niin, että asiakkaat tuntevat olevansa enemmän ja ovat kärsimättömiä ja vaativat yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista ja jos kaikki ei mene ihan oman mielen mukaan, niin sitten liike on sitä ja sitä.
      Olisi joskus, sivusta seuranneena monella asiakkaalla varaa parantaa käytöstään.

• aasiakas

Olen saanut itäkeskuksen sinellistä aivan loistavaa palvelua.
      ja samoin varistosta. Yleensä käyn varistossa.

• suppura_k

sinelleissä itse olen ainakin saanut hyvää palvelua :).tykkään käydä niissä.hyvät valikoimat ja neuvotaan jos tarvii apua :).

• 12v poju

Minä olen käynyt Itäkeskuksen Sinellissä 2kertaa itse ja ihan peruspalvelua on ollut, eli jos siinä pähkäilee missä ois se ja se niin myyjä kysyy että mitäs etsit mutta kahteen kertaan se on rajoittunut, pitää kerätä lisää tuhlattavaa rahaa :)

• useampaa kokeillut

Jumbon Sinellissä olen saanut hyvää palvelua, se on vain aika pieni. Mutta myyjät kyllä auttavat etsimään tarpeita ja soittelevat toisiin myymälöihin tarkistaakseen jonkin tietyn tuotteen saatavuuden, tai tilaavat tuotteen Jumboon. He myös tuntuvat tietävän aika paljon askartelusta, koskaan ei ole mennyt myyjältä sormi suuhun.

Sen sijaan kävin äskettäin Helsingin keskustan Sinellissä, Yrjönkadun myymälässä (helmitarpeet jne) ja olin pettynyt. Toinen työntekijöistä, nuori nainen tai oikeastaan tyttö, ei tiennyt oikein mistään mitään, ei osannut antaa alennusta vanhan kanta-asiakaskortin perusteella (täysi kortti olisi oikeuttanut alennukseen) eikä antaa uutta leimattavaksi, vaikka leimaraja meni rikki.

Varistosta olen saanut palvelua kysymällä, mutta sieltä sitä pitää vähän etsiä. Jumbossa käy jotenkin kätevämmin, mutta varmaan myymälän pieni koko auttaa siinä, myyjälle on helpompi huikata ja hän helpommin näkeekin, että nyt pitää kysyä, tarvitaanko apua.

Eli siis aika paljon tuntuu vaihtelevan putiikin palvelu, ei ole yhtä yhtenäistä linjaa. Mutta varmaan jatkossa odotan, että puuttuvat tuotteet saa tilatuksi Jumboon enkä lähden keskustaan hakemaan...

• sökko

Eräs hyvin tunnetun alan liikkeen omistaja käyttää häikäilemättömästi hyväkseen työntekijöitään siihen saakka kun ko henkilöt heräävät ja huomaavat hyväksikäytön josta ei hyödy kuin hän itse. Älkää missään tapauksessa erehtykö sinne töihin siellä maksetaan raskaasta työstä naurettavaa palkkaa.Sinne pääsee heti töihin kun suostuu siihen alimpaan mahdolliseen palkkaan mitä siellä tj tarjoaa ja turha koskaan pyytää palkankorotusta millään perusteella, ulos vaan jos alat rahasta puhumaan ...aina tulee lisää innokkaita hyväuskoisia ikkunoista ja ovista. Sen mairean hymyn takana on häikäilemätön kylmä laskelmoiva henkilö joka antaa ymmärtää arvostavansa työntekijöitään mutta totuus on toisenlainen.

• Nettiaskartelija

Minä olen käyttänyt nettiä ja ostanut sieltä kaikki askartelutarvikkeeni, mutta sieltä pääsee ostamaan vain arkisin eikä viikonloppuisin. Arkisin Sinellin www-sivu on nettiasiakkaille auki, mutta viikonloppuisin se ei millään avaudu eikä tule näkyviin. Asiakas on kuningas. Sinelli ei ota huomioon, että asiakkaat ostavat ja tekevät ostoksia myös viikonloppuisinkin eikä vain arkisin eli silloin, kun liike on auki. Sinelli ei taida ymmärtää, että tällä tavalla asiakkaita vähentyy ja asiakkaat siirtyvätkin ostoksille muihin askartelun verkkokauppoihin, joissa voi tehdä ostoksia myös viikonloppuisinkin. Minäkin olen siirtynyt yhteen toiseen askartelun verkkokauppaan, josta pääsee viikonloppuisinkin ostamaan askartelutarvikkeita eikä vain arkisin ja olen jättänyt Sinellin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      149
      6459
    2. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      32
      2312
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2089
    4. Mitä tämä on

Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1333
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      82
      1263
    6. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1067
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1047
    8. Nyt on konstit vähänä.

Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      25
      987
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      44
      951
    10. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      10
      838
    Aihe