Kysymys työvoimahallinnolle

miksi amk-opiskelu joka on ...

ja vain työharjoittelu sekä opinnäytetyö puuttuu estää työttömyysturvan saamisen.. jotenkin outoa koko touhu.. Kysyn kun yritys jossa olin töissä toista vuotta päätoimisten amk-opiskelujeni keskeydyttyä lopetti yksikkönsä toiminnan nyt hiljattain.. Kysyn miksi työvoimahallinto sanoo.. että kun sulla on amk-opískelut työharjoittelua ja opinnäytetyötä vaille kesken.. niin et saa sen vuoksi työttömyysetuutta.. Työharjoittelu on työtä.. ja opinnäytetyökin on työtä.. jota nyt ao. yrityksen toimipisteen sulkeuduttua menen työkkäristä hakemaan.. niin miksi tuosta hausta nyt ei sitten saisi päivärahaa.. Outoa touhua minusta tuollainen.. koskee varmasti tämäkin asia monia suomalaisia..

5

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *************

      Mikään ei ole työhallinnon mielestä niin kauhistuttavaa kuin opiskeleva työtön. Oppilaitoksen kirjoissa oleva voi saada työttömyyskorvausta vain, kun on saanut päättötodistuksen tai sitten eronnut oppilaitoksesta. Vain yliopisto-opiskelijat voivat kesken opintojen saada työttömyyskorvausta, jos keskeyttävät vähintään vuodeksi opintonsa ja toimittavat työkkäriin keskeyttämistodistuksen. Pelkkä poissaoloilmoitus ei siis riitä.

    • ei työkkärin keksintö.

      Haukut ihan väärää puuta. Työvoimahallinto ei ole ko. pykälää keksinyt, vaan Sinunkin edustajasi tuolla Arkadianmäellä ovat tämän pykälän laissa säätäneet. Jos haluat valittaa, valita Eduskuntaan. Se on Työttömyysturvalaki, joka sanoo opiskelujen vaikutuksesta työttömyysturvaan näin: *** 6 § Opiskelu Päätoimisella opiskelijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen. Rajoitus koskee myös päätoimisen opiskelun lomajaksoja. Päätoimisina pidetään 1) opintoja, joiden tavoitteena on alemman tai ylemmän korkeakoulututkinnon tai ammattikorkeakoulututkinnon suorittaminen; [...] *** Lisää voit käydä opiskelemassa osoitteessa: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021290 Kannattaisi ihan totta vähän ottaa asioista selvää, ennen kuin alkaa räksyttämään sellaisille viranomaisille, jotka ovat pelkkiä työrukkasia säädettyjä lakeja noudattaessaan. Tälläkin palstalla on keskusteltu näistä opiskeluista jo niin monta sataa kertaa että luulisi jokaisen jo sisäistäneen asian...

      • *******''

        Eduskunta hyväksyy lait, totta - vaan kuinkahan moni kansanedustaja edes ymmärtää, mitä on päättämässä, kun nappia painaa.

        Tem valmistelee lakiesitykset ja työministeri esittelee. Tosin taitaa jonkin verran olla joissakin tilantessa myös stm:llä olla näppinsä pelissä karenssien osalta.

        Työministeriö voisi siis milloin tahansa aloittaa lainmuutoksen valmistelun, mikäli tahtoa riittäisi.

        Joten ihan menee haukut oikeaan osoitteeseen.


    • ihmisethän niitä tekee.. eikö lakejakin voi muuttaa?

      • on se niin väärin

        Miksi muuttaa hyvää lakia? Eihän voi olla tarkoitus, että työttömyysetuudella rahoitetaan ihmisten opiskelut, sitä vartenhan on opintotukijärjestelmä. Opiskelija on opiskelija, ei työtön, suorittakaa opintonne reippaasti loppuun älkääkä täällä ruikuttako.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe