ja vain työharjoittelu sekä opinnäytetyö puuttuu estää työttömyysturvan saamisen.. jotenkin outoa koko touhu.. Kysyn kun yritys jossa olin töissä toista vuotta päätoimisten amk-opiskelujeni keskeydyttyä lopetti yksikkönsä toiminnan nyt hiljattain.. Kysyn miksi työvoimahallinto sanoo.. että kun sulla on amk-opískelut työharjoittelua ja opinnäytetyötä vaille kesken.. niin et saa sen vuoksi työttömyysetuutta.. Työharjoittelu on työtä.. ja opinnäytetyökin on työtä.. jota nyt ao. yrityksen toimipisteen sulkeuduttua menen työkkäristä hakemaan.. niin miksi tuosta hausta nyt ei sitten saisi päivärahaa.. Outoa touhua minusta tuollainen.. koskee varmasti tämäkin asia monia suomalaisia..
Kysymys työvoimahallinnolle
5
392
Vastaukset
Mikään ei ole työhallinnon mielestä niin kauhistuttavaa kuin opiskeleva työtön. Oppilaitoksen kirjoissa oleva voi saada työttömyyskorvausta vain, kun on saanut päättötodistuksen tai sitten eronnut oppilaitoksesta. Vain yliopisto-opiskelijat voivat kesken opintojen saada työttömyyskorvausta, jos keskeyttävät vähintään vuodeksi opintonsa ja toimittavat työkkäriin keskeyttämistodistuksen. Pelkkä poissaoloilmoitus ei siis riitä.
- ei työkkärin keksintö.
Haukut ihan väärää puuta. Työvoimahallinto ei ole ko. pykälää keksinyt, vaan Sinunkin edustajasi tuolla Arkadianmäellä ovat tämän pykälän laissa säätäneet. Jos haluat valittaa, valita Eduskuntaan. Se on Työttömyysturvalaki, joka sanoo opiskelujen vaikutuksesta työttömyysturvaan näin: *** 6 § Opiskelu Päätoimisella opiskelijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen. Rajoitus koskee myös päätoimisen opiskelun lomajaksoja. Päätoimisina pidetään 1) opintoja, joiden tavoitteena on alemman tai ylemmän korkeakoulututkinnon tai ammattikorkeakoulututkinnon suorittaminen; [...] *** Lisää voit käydä opiskelemassa osoitteessa: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021290 Kannattaisi ihan totta vähän ottaa asioista selvää, ennen kuin alkaa räksyttämään sellaisille viranomaisille, jotka ovat pelkkiä työrukkasia säädettyjä lakeja noudattaessaan. Tälläkin palstalla on keskusteltu näistä opiskeluista jo niin monta sataa kertaa että luulisi jokaisen jo sisäistäneen asian...
- *******''
Eduskunta hyväksyy lait, totta - vaan kuinkahan moni kansanedustaja edes ymmärtää, mitä on päättämässä, kun nappia painaa.
Tem valmistelee lakiesitykset ja työministeri esittelee. Tosin taitaa jonkin verran olla joissakin tilantessa myös stm:llä olla näppinsä pelissä karenssien osalta.
Työministeriö voisi siis milloin tahansa aloittaa lainmuutoksen valmistelun, mikäli tahtoa riittäisi.
Joten ihan menee haukut oikeaan osoitteeseen.
ihmisethän niitä tekee.. eikö lakejakin voi muuttaa?
- on se niin väärin
Miksi muuttaa hyvää lakia? Eihän voi olla tarkoitus, että työttömyysetuudella rahoitetaan ihmisten opiskelut, sitä vartenhan on opintotukijärjestelmä. Opiskelija on opiskelija, ei työtön, suorittakaa opintonne reippaasti loppuun älkääkä täällä ruikuttako.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201797
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991608Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy491154Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441020Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29939Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50866Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47856Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37800Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56788Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37770